F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

Jasper

Die extra vleugeltjes vind ik nu net één van de fascinerende dingen van de F1. :(

scho0634

Op zich is het natuurlijk wel goed dat men bezig is om het inhalen te vereenvoudigen.

McChouffe

Citaat van: 0634 op 14 augustus 2007 - 21:22:59
Op zich is het natuurlijk wel goed dat men bezig is om het inhalen te vereenvoudigen.

Maar toch altijd die rare manieren, terwijl het zo simpel kan zijn: bredere banden en kleinere vleugels. Minder aëro, meer mechanische grip.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 14 augustus 2007 - 19:11:46
Die extra vleugeltjes vind ik nu net één van de fascinerende dingen van de F1. :(

Same here, en niet alleen fascinerend, maar ook het mooie. Die wagens gaan gewoon weer de effen bakken worden. Als ze zelfs de bargeboards gaan weghalen :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Jammer, maar als het racen er beter van wordt...

Racerke007

Het zijn nog maar ruwe schetsen van de nieuwe regels maar laat ons hopen dat dit er niet doorkomt. Overal, andere raceklasses, zitten oa barge-boards erop en in de F1 zou dat verboden gaan worden. Ach, er waait wel wat meer zoals viercilinder-diesel-motoren mét turbo.  ???

Tim C

Wie kan mij hier, zonder het te moeten opzoeken op het internet, vertellen wat die bargeboards en andere prularia specifiek doen?

Als het racen er beter van wordt, mij niet gelaten...

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 15 augustus 2007 - 13:27:01
Wie kan mij hier, zonder het te moeten opzoeken op het internet, vertellen wat die bargeboards en andere prularia specifiek doen?

Als het racen er beter van wordt, mij niet gelaten...

Het zorgt allemaal voor de windrichting, meer of minder lucht in de luchthappers, de windgeleiding. Specifiek, tsja, dat kan ik niet, niemand niet echt waarschijnlijk. Behalve dan mensen met een aerodynamica opleiding. Het zorgt ervoor dat je sneller bent, dat je wagen het beter uithoudt ofdat je achterliggers gepest worden, het is altijd wel 1 van die 3 hé :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Mij lijkt het dat nummer 3 van jouw lijstje ons het meeste parten speelt en hoe jammer je het ook vind, als het racen beter wordt zal niemand hier ze missen...

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 15 augustus 2007 - 14:27:51
Mij lijkt het dat nummer 3 van jouw lijstje ons het meeste parten speelt en hoe jammer je het ook vind, als het racen beter wordt zal niemand hier ze missen...
Ik zal het zeker en vast ook niet missen als alle dingen die voor nummer 3 dienstdoen van de wagen worden gehaald, in tegendeel. Ik ben voorstander van eenvoudiger inhalen, wie niet hé? Dan krijgen we tenminste nog eens interessante inhaalacties waarbij rijders met gelijke mogelijkheden rondenlang elkaars positie kunnen overnemen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Tim C op 15 augustus 2007 - 13:27:01
Wie kan mij hier, zonder het te moeten opzoeken op het internet, vertellen wat die bargeboards en andere prularia specifiek doen?

Als het racen er beter van wordt, mij niet gelaten...

Bargeboards? Het heeft uiteraard met rijwindgeleiding te maken, dat weet iedereen. Als de lucht langs het voorwiel heen is gegaan, is ze heel turbulent. Een eerste functie van bargeboards is dus om de rijwind terug "proper" te maken, want met turbulente lucht kan je op aërodynamisch vlak veel minder doen. Bargeboards splitsen de lucht in verschillende richtingen. Een deel wordt onder de sidepods geleid om naar de diffuser te gaan en daar neerwaartse druk te genereren, een ander deel moet in de sidepods om de radiator af tekoelen en nog een derde deel moet naast de wagen om via flip-ups en allerhande prullaria naar de achtervleugel te gaan.

Tim C

Jij telt niet, jij studeert dat :P

Ik wist dat ik dat erbij moest zetten :P

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 15 augustus 2007 - 17:39:25
jij studeert dat :P


Dat is ook veel gezegd hé, tis in Nederland dat hij dat gaan doen. De echte definitie van dat woord kennen ze daar nog niet hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik studeer dat niet, ik GA dat studeren vanaf september. :P

Tim C

en ik verwacht dat daar NU al iets over weet  :P