F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

bogief1

Hoe zit dat nu met die achtervleugel? Word die veranderd of is dat ook terug afgevoerd?

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

#106
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het ermee zit. Ik hoop dat hij ingevoerd wordt, maar uit het bericht dat op de eerder in deze topic geplaatst werd, meen ik toch te kunnen afleiden dat men op zoek is naar een meer esthetisch verantwoord alternatief...

KVDracer

Ik dacht da ze de introductie daarvan met een jaar hadden uitgesteld. Maar die mannen veranderen ook zo dikwijls van gedacht, dat ik het allemaal niet meer kan volgen en wel zal zien wat het wordt.

robbert

tzal wel weer afgevoerd worden hoor. Je kent de FIA hé

scho0634

Citaat van: Tim C op 15 augustus 2007 - 13:27:01
Wie kan mij hier, zonder het te moeten opzoeken op het internet, vertellen wat die bargeboards en andere prularia specifiek doen?

Als het racen er beter van wordt, mij niet gelaten...

l second that.

Het gaat om het racen. Als dat leuk is intresseert het me weinig of er bargeboards op de auto's zitten of niet.

Racerke007

Citaat van: KVDracer op 16 augustus 2007 - 17:44:46
Ik dacht da ze de introductie daarvan met een jaar hadden uitgesteld. Maar die mannen veranderen ook zo dikwijls van gedacht, dat ik het allemaal niet meer kan volgen en wel zal zien wat het wordt.
Dit is afgevoerd omdat ze van mening zijn dat er andere mogelijkheden mogelijk zijn.
Kan ik me in vinden allesinds, het trekt nergens op ... dat winglets verboden worden hoor je mij niet over klagen maar zoiets dat is fundamenteel té hard raken aan de sport. Maar soit, ik moet er niet van wakker liggen... .

Even een reactie op deze ivm de barge-boards:
Citaatofdat je achterliggers gepest worden
Ik kan me écht niet inbeelden dat er iets op een racewagen zit met het doel om je achterliggers te pesten. Hierop ingaan ... hmmmm ... soit bij voetbal kan dat wel maar in de F1 kan een ontwerp van één team niet leiden tot moeilijker of makkelijker in te halen.

Ferrari 2010

Citaat van: Racerke007 op 16 augustus 2007 - 22:32:20
Citaat van: KVDracer op 16 augustus 2007 - 17:44:46
Ik dacht da ze de introductie daarvan met een jaar hadden uitgesteld. Maar die mannen veranderen ook zo dikwijls van gedacht, dat ik het allemaal niet meer kan volgen en wel zal zien wat het wordt.
Dit is afgevoerd omdat ze van mening zijn dat er andere mogelijkheden mogelijk zijn.
Kan ik me in vinden allesinds, het trekt nergens op ... dat winglets verboden worden hoor je mij niet over klagen maar zoiets dat is fundamenteel té hard raken aan de sport. Maar soit, ik moet er niet van wakker liggen... .

Even een reactie op deze ivm de barge-boards:
Citaatofdat je achterliggers gepest worden
Ik kan me écht niet inbeelden dat er iets op een racewagen zit met het doel om je achterliggers te pesten. Hierop ingaan ... hmmmm ... soit bij voetbal kan dat wel maar in de F1 kan een ontwerp van één team niet leiden tot moeilijker of makkelijker in te halen.
Kom, zeg nu zelf, als een team kan kiezen om vuile lucht achter te laten, dan weet je toch wel wat ze kiezen zeker. Juist, vuile lucht...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Racerke007

Toch is dat geen doelstelling tijdens het ontwikkelen van een auto, door geen enkel team!

Ferrari 2010

Citaat van: Racerke007 op 17 augustus 2007 - 13:42:57
Toch is dat geen doelstelling tijdens het ontwikkelen van een auto, door geen enkel team!
Ik zou er niet van verschieten dat als ze vuile lucht kunnen maken met een eenvoudige niet nadelige aanpassing, ze dat zouden doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Vuile lucht creëren is per definitie nadelig voor de eigen prestaties. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 augustus 2007 - 15:03:40
Vuile lucht creëren is per definitie nadelig voor de eigen prestaties. ;)

Mja, ik zal het eenvoudig zeggen: ik ken niet genoeg van aerodynamica om echt specifiek te gaan, maar wat ik wel weet is dat vuile lucht creëren ook gewoon een neveneffect kan zijn van een of ander vleugeltje dat zijn eigen nut heeft op een ander vlak. Zoals je zegt, per definitie, er is altijd een uitzondering op de regel ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Racerke007

Citaat van: Ferrari 2007 op 17 augustus 2007 - 17:41:29
Citaat van: Jasper op 17 augustus 2007 - 15:03:40
Vuile lucht creëren is per definitie nadelig voor de eigen prestaties. ;)

Mja, ik zal het eenvoudig zeggen: ik ken niet genoeg van aerodynamica om echt specifiek te gaan, maar wat ik wel weet is dat vuile lucht creëren ook gewoon een neveneffect kan zijn van een of ander vleugeltje dat zijn eigen nut heeft op een ander vlak. Zoals je zegt, per definitie, er is altijd een uitzondering op de regel ;)

OK, maar daar houdt men zich niet mee bezig.
Dat het een gevolg is van ... heb je volledig mee gelijk!
Maar het is geen doelstelling van een team.

Jasper

Het is volgens mij zelfs een doelstelling van een team om vuile lucht te vermijden. Natuurlijk wegen ze altijd de voordelen af tegen de nadelen. Een achtervleugel creëert een ongelooflijke hoeveelheid vuile lucht, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze zonder achtervleugel rijden om die vuile lucht te vermijden.

Al die kleine flapjes en dergelijke die je terugvindt op de huidige F1-wagen zijn er trouwens om de vuile lucht te verminderen, ik snap dan ook niet waar de FIA naartoe wil door ze te verbieden.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 augustus 2007 - 20:48:20
Het is volgens mij zelfs een doelstelling van een team om vuile lucht te vermijden. Natuurlijk wegen ze altijd de voordelen af tegen de nadelen. Een achtervleugel creëert een ongelooflijke hoeveelheid vuile lucht, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze zonder achtervleugel rijden om die vuile lucht te vermijden.

Al die kleine flapjes en dergelijke die je terugvindt op de huidige F1-wagen zijn er trouwens om de vuile lucht te verminderen, ik snap dan ook niet waar de FIA naartoe wil door ze te verbieden.
Is het niet net zo dat die flapjes dienen om de vuile lucht te verminderen om ze een propere luhtstroom naar de achtervleugel te kunnen sturen? Waarna dan uiteraard weer een zeer vuile lucht ontstaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, and the point is...?