KERS

Gestart door bogief1, 23 juli 2008 - 10:47:57

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 31 juli 2008 - 11:53:27
Citaat van: leproffesseur op 30 juli 2008 - 18:44:10
Niet normaal... ::) ::)
als dat maar goed afloopt in de toekomst ::) ::)
In de toekomst is men zo slim om die wagens eerst zelf contact met de grond te laten maken, en dan is dat probleem opgelost ;) (Enfin, ik hoop toch dat ze dat zullen doen, anders zullen er nog wel incidenten als het deze volgen)
Lijkt me wel tof als ze dan ook nog eens bijtanken ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 02 augustus 2008 - 19:51:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 juli 2008 - 11:53:27
Citaat van: leproffesseur op 30 juli 2008 - 18:44:10
Niet normaal... ::) ::)
als dat maar goed afloopt in de toekomst ::) ::)
In de toekomst is men zo slim om die wagens eerst zelf contact met de grond te laten maken, en dan is dat probleem opgelost ;) (Enfin, ik hoop toch dat ze dat zullen doen, anders zullen er nog wel incidenten als het deze volgen)
Lijkt me wel tof als ze dan ook nog eens bijtanken ;D
Eerst ontladen, dan bijtanken ;) Overigens, bij het bijtanken wordt denk ik standaard eerst ontladen. In sommige lagere klasses (zoals in de DSMEC) is het overigens verplicht bij benzinewagens. Elke wagen kan immers statisch geladen zijn, zelfs jouw A6 ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 23 juli 2008 - 21:44:22
Wie zegt dat teams een achterstand zullen hebben als het niet gebruikken?Dat systeem gaat de wagens toch niet sneller doen rijden of wel?En is het verplicht om volgend jaar al te gebruiken?Indien ze in 2009 pas gebruikken kunnen ze nog genoeg testen en betrouwbaar maken.Geeft er iemand trouwens een idee hoe dat systeem eruit moet zien en waar het moet zitten of krijgt ieder team een standaardotwerp dat ze verder kunnen ontwikkelingen?
Elk team mag ontwikkelen wat hij wil op het gebied van KERS. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een relatief eenvoudig mechanisch systeem te installeren, waarbij je een soort remschijf hebt die tijdens het remmen heel snel begint te draaien en dus kinetische energie krijgt van het wiel. Tijdens het accelereren kun je die sneldraaiende schijf dan weer tegen het wiel of de aandrijfas zetten en zo de wagen een versnelling geven.

Maar het lijkt me duidelijk dat een elektrisch systeem met een batterij veel efficiënter zal zijn, voornamelijk omdat zo'n extra schijf redelijk zwaar moet zijn om goed te werken. Maar wie weet is het wel een idee voor teams met een kleiner budget. :)

leproffesseur

Aangezien mijn technische kennis van autos beperkt is toch niet helemaal duidelijk maar ik weet toch wat .
Dit systeem kan een groot voordeel zijn voor mclaren die meestal goede wagens heeft bij grote veranderinge.
En waarom wil bmw(problemen gehad tijdens testen)en williams (minder geld dan topteams om het systeem te ontwikkelingen)perse ,tegen de wil van alle andere teams(!) in,het volgend jaar al introduceren in de f1??
En wanneer zal er grondcontact zijn ?Tijdens het bijtanken?

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 08 augustus 2008 - 13:13:05
En wanneer zal er grondcontact zijn ?Tijdens het bijtanken?

Ja, dat denk ik wel. Of een andere manier van aarding van de wagen.
En waarom BMW en Williams het al willen introduceren? Omdat ze dan volgend jaar een voordeel hebben, lijkt me logisch ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Williams heeft nochtans niet het budget om dat te ontwikkelingen lijkt me en lijkt me benadeeld ook omdat ze nu 
niet over een topontwerper beschikken.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 08 augustus 2008 - 14:22:56
Williams heeft nochtans niet het budget om dat te ontwikkelingen lijkt me en lijkt me benadeeld ook omdat ze nu 
niet over een topontwerper beschikken.

Budget moeten ze zelf creëren, ik geloof niet dat ze er niet het budget voor hebben. En als ze het er niet voor zouden hebben, hoe zouden ze het dan volgend jaar moeten doen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ik denk dat ze vooral hopen dat ze daarmee tereug naar de top kunnen gaan.
Williams was vroeger ijzersterk op technologie maar toen hadden ze ook nog een heel goede ontwerper.
En bovendien de beste moter.Die beide hebben ze nu niet dus zie ik niet in hoe ze weer het te kloppen team worden.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 08 augustus 2008 - 16:09:19
Williams was vroeger ijzersterk op technologie maar toen hadden ze ook nog een heel goede ontwerper.
En bovendien de beste moter.Die beide hebben ze nu niet dus zie ik niet in hoe ze weer het te kloppen team worden.
Zo kan je half het veld schrappen hé. Williams doet een mooie poging om terug aan te kunnen sluiten bij de (sub-)top, en dat vind ik mooi. Overigens, goede ontwerpers moeten ergens begonnen zijn, wie zegt dat Williams geen goede ontwerper heeft? Het begrip goede ontwerper is door velen nogal kortzichtig ingevuld, vind ik. Al wie een goede wagen heeft, heeft een goede ontwerper en al wie een slechte wagen heeft, heeft dan geen goede ontwerper? Haha. En die motor, misschien niet de beste van het pak, maar zeker niet slecht. Helaas zorgt de motorbevriezing ervoor dat ze hem ook niet beter kunnen maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 augustus 2008 - 15:34:27
Citaat van: leproffesseur op 08 augustus 2008 - 14:22:56
Williams heeft nochtans niet het budget om dat te ontwikkelingen lijkt me en lijkt me benadeeld ook omdat ze nu 
niet over een topontwerper beschikken.

Budget moeten ze zelf creëren, ik geloof niet dat ze er niet het budget voor hebben. En als ze het er niet voor zouden hebben, hoe zouden ze het dan volgend jaar moeten doen?

Williams heeft zeker budget, alleen is Williams de enigste privateer en hebben fabrikanten gewoon veeeeeel meer te besteden, wat de groei bevordert. Dat Williams langzaam maar zeker zal terugvallen heb ik na het vertrek van BMW ook voorspeld. Erg jammer, want heb heel veel op met het team van Frank, ik zie ze ook heel graag voorin, maar of we Williams daar ooit nog zullen zien????

leproffesseur

Als ze inderdaad de kosten in de f1 met 50% de komende jaren gaan halveren moet dat wel lukken he.
Mag wel niet lang meer duren want williams is ook de jongste niet meer.

janke

En wat denk je wat de ontwikkelingskosten zijn. Voor Mercedes, Honda en de andere fabrieksteams is dit op te hoesten. Dit zit bij de ontwikkeling van de straatauto's in. Bijv. Honda en BMW zijn hier al langer mee bezig voor hun straatauto's. Williams heeft het wat dat aangaat wat moeilijker, zoals ook Force India en RB. Die zullen dat soort systemen moeten kopen. Zelf ontwikkelen kost een klap geld. Maar ik kan niet in hun budget kijken.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Was het nu 2 jaar geleden dat ze een verlies van meer dan 2miljoen euro hadden .