test in spa

Gestart door bogief1, 25 april 2007 - 17:48:49

« vorige - volgende »

Racerke007

Er zijn een viertal merchandising-standjes.

Vandaag reden:
Massa
Coulthard
Liuzzi
Kubica
Ralf den prutser
Van Der Garde
Rossiter
Piquet Jr
Hamilton
...
...

De laatste twee testrijders ben ik even kwijt ...  ::)

Racerke007

Het was een zalig weetje trouwens!

Voor als er nog iemand morgen of overmorgen gaat: échte aanrader is tegen 11u30 én 17u50  thv de pitboxen te staan. (die van F1)
Dan worden er proefstarts gemaakt en die laatste 10min mag er niet op volle snelheid gereden worden: 'full course yellow'.

Ik ga de laatste starts van vandaag nog even bewonderen...  :D

Peer

Wie vertelt mij waar we het best naar binnen kunnen (komen met de auto) en waar we kunnen gaan op het terrein?
Zou de ingang bij de kartbaan bij Stavelot open zijn?

Racerke007

De ingang van Stavelot is bij mijn weten niet open.
Enfin normaal gezien toch niet ... ;)

Als je de normale inkom zoekt dan moet je de afrit nemen zodat je aan La Source uitkomt ... dus even de haarspeldbochten door het dorpje.
Als je je dan daar ergens aan de kant parkeert dan heb je die kosten ook weer uitgespaard.

Ik heb gezien dat er kamping/parking 'weien' open zijn maar hoeveel ze hiervoor vragen is me niet duidelijk.
Beste is tegen 8u30, ten laatste 9u daar te zijn: dan kan je zeker nog parkeren langs de openbare weg: gratis.

Als je 300m voor La Source het rond punt links neemt en dan richting 'Ster' gaat, daar kost de parking 3€ heb ik me laten vertellen.
Dan sta je op enkele meter van de tribunes af, én zit je thv het merchandisingdorpje. (dan zit je dus onderaan de Radillion)

Het gedeelte van het circuit toegankelijk is vanaf de 'oude busstop' tot aan Les Combes, dat laatste weet ik niet zeker ... het hele rechte stuk heb ik niet echt afgestapt ...  ;)
Allesinds is het genieten thv de Eau Rouge !!  8) 8)

Verder is het typerend en triestig hoe onbenullig en ombeschoft Walen kunnen doen. Logisch dat de nieuwe regering niet gevormd kan worden ... maar dat is een andere kwestie  ;D

Jasper

Citaat van: Racerke007 op 10 juli 2007 - 17:16:16
Er zijn een viertal merchandising-standjes.

Vandaag reden:
Massa
Coulthard
Liuzzi
Kubica
Ralf den prutser
Van Der Garde
Rossiter
Piquet Jr
Hamilton
...
...

De laatste twee testrijders ben ik even kwijt ...  ::)

Euhm... Rosberg. Enneh, Klien voor Honda.

Het was een práchtige dag, heel mooi weer, en leuk om de rijders in actie te zien. Ik vind dat de nieuwe chicane er mooi uitziet, het is een beetje een smalle bocht maar ik denk toch dat het een inhaalmogelijkheid biedt (buitenom in het eerste stuk, binnenlangs in het tweede). Bovendien hebben we nu een rechte start/finish-lijn in plaats van de bocht van vroeger, en door het langere rechte stuk voor La Source wordt inhalen ook daar gemakkelijker. Hoop ik. :)

Wat had Rosberg voor op het einde? Eraf in Blanchimont of zo? Ik zat toen op de tribune net na La Source dus ik kon daar niets van zien en de akkoestiek was er te slecht om de omroeper te kunnen verstaan. Tijdens de rode vlag ben ik dan naar de andere kant van La Source gegaan en dan had ik er zicht op hoe zijn wagen werd afgezet in de pits, met grind aan zijn banden. :)

Piquet heeft ook even een leuk momentje gehad in Raidillon heb ik gezien, maar dan wel maar van heel ver.

Vanmorgen stak ik een regenjas en een parapluutje in mijn rugzak, dom dom dom want het enige dat ik nodig had was zonnecrème wat ik natuurlijk niet bijhad, waardoor ik nu knalrood zie (ik ben blond en dus gevoelig voor de zon)...

Jasper

Citaat van: Racerke007 op 10 juli 2007 - 19:40:52Het gedeelte van het circuit toegankelijk is vanaf de 'oude busstop' tot aan Les Combes, dat laatste weet ik niet zeker ... het hele rechte stuk heb ik niet echt afgestapt ...  ;)
Allesinds is het genieten thv de Eau Rouge !!  8) 8)

Inderdaad, je kan nog net naast de remzone voor de Chicane (oude Busstop) staan, verder staat er een Waal met zijn hond om iedereen tegen te houden. Vanaf daar kan je helemaal rond La Source en zo langs Eau Rouge tot aan Les Combes en Malmedy gaan. Bovenaan Kemmel (het lange rechte stuk) en dus aan Les Combes is ook een hele goede plaats aangezien je de wagens al van ver ziet aankomen en dan ziet afremmen en traag (voor de foto) door Les Combes ziet gaan. Aan Eau Rouge is inderdaad altijd leuk, en probeer ook de tribune net na La Source eens (je ziet de wagens dan uit de haarspeld accelereren en je blijft ze zien tot ze over Raidillon zijn). En natuurlijk de remzone voor de Chicane.

Racerke007

Nog even na wat privé-berichtjes ....

Fileleed is er, 's ochtends alvast, niet echt. Ter hoogte van Luik waar ze zeggen dat je maar 100 mag, doe dat ook: er staan flitspalen: enfin van die dozen... . Ik had ze iets te laat gezien nu is het hopen dat er geen filmkes meer inzaten ...  ;)

Kaartjes kopen, probeer alvast op tijd te gaan: vanochtend zag ik op parking Ster dat aan de ticketbox een rij van +30 meter stond.
De mentaliteit en taalvaardigheid zal ook wel deels meespelen met de wachttijden.

En.... het voordeel is dat je het wondermooie geluid van de F1tjes hoort wanneer je in een straal van 1km rond het circuit zit.

Jasper

Toen ik aankwam (9u15) vonden we een gratis parkeerplaats aan de openbare weg op een kilometer van het circuit. Er stond toen veel volk bij de ticketverkoop maar een hele hoop daarvan was niet aan het aanschuiven. Als je een ticket koopt: ze aanvaarden niet graag briefjes van 50 (50+10 is dan weer geen probleem omdat ze dan 20+20 kunnen teruggeven, maar ze hebben niet veel briefjes van 10 om mee terug te geven blijkbaar ::)).

Racerke007

Aangezien dat klant koning is en dat ze dat probleem vandaag al konden ondervinden en oplossen voor morgen ... niet wakker van liggen!   ;)

Racerke007

Nog één ding 'ter info' ....
Als je dacht dat het eten op het circuit van Zolder of in het sportpaleis duur was:

4 euro hotdog
5 - 6 euro voor een broodje

Sandwiches morgenvroeg bij de bakker uithalen..... !!!

FerrariMan

Morgen zal ik er ook zijn, proberen me ergens in la source te nestelen.

Infintiy_MC

We zijn vandaag een kijkje gaan nemen in Spa.

Onze fotootjes staan online op onze website: http://users.skynet.be/autosport

Een voorsmaakje:







Sportieve groeten,

Infinity

Tim C

Het is een geweldige dag geweest gisteren, veel actie gezien waaronder de spin van Picquet Junior op de raidillon.

Donderdag ben ik er weer!

Racerke007

Voor zij die morgen gratis autosport willen bewonderen: op circuit Zolder de Belcar Thursday Race
Voormiddag qualificatie en nammidag race.

Einde is voorzien rond 16u30 - 17u

Tim C

Mijn foto's staan ook online.






Meer op de Flickr set