GP van Maleisië

Gestart door Tim C, 02 april 2007 - 22:12:31

« vorige - volgende »

dj Peter

Qua entertainment vond ik het maar een saaie race. Het begin was even spannend met een paar duels en uitschuivers en het einde leek ook nog iets te worden maar de race was te kort.
Hamilton bewijst zijn talent,maar het viel mij ook op dat hij stukken trager was dan Alonso. Het veld ophouden om Fernando een flinke voorsprong te geven ?... die indruk had ik wel, maar ach, dat hebben ze van Ferrari geleerd hé.
Kimi 's rondetijden waren op  het einde ongeveer 0.5 sec sneller dan die van Lewis. Moest de race nog 5 ronden langer geduurd hebben dan had hij hem wel bijgehaald denk ik, maar inhalen is nog wat anders natuurlijk.
In elk geval heeft McLaren zijn 1-2 finish dik verdiend. Ik vind het heerlijk,dat ouderwetse Ferrari-Mac-duel is er weer.   En Spyker ?...zij nemen de rol van Minardi over. Met glitter en glamour en een dikke nek kom je er niet.

scho0634

Minardi wist in ieder geval meestal nog wel te finishen ;).


Jasper

Citaat van: SaffierFM op 09 april 2007 - 10:38:00Hamilton bewijst zijn talent,maar het viel mij ook op dat hij stukken trager was dan Alonso. Het veld ophouden om Fernando een flinke voorsprong te geven ?... die indruk had ik wel, maar ach, dat hebben ze van Ferrari geleerd hé.

Hamilton moest wel constant in zijn spiegels zitten kijken, andere rijlijnen nemen op de rechte stukken en in sommige bochten, soms ook een echte aanval afweren enz. Zo verlies je al heel wat tijd. Bovendien stond hij, als ik me niet vergis, een tikkeltje zwaarder in de eerste stint.

scho0634

Citaat van: Jasper op 09 april 2007 - 12:21:57
Citaat van: SaffierFM op 09 april 2007 - 10:38:00Hamilton bewijst zijn talent,maar het viel mij ook op dat hij stukken trager was dan Alonso. Het veld ophouden om Fernando een flinke voorsprong te geven ?... die indruk had ik wel, maar ach, dat hebben ze van Ferrari geleerd hé.

Hamilton moest wel constant in zijn spiegels zitten kijken, andere rijlijnen nemen op de rechte stukken en in sommige bochten, soms ook een echte aanval afweren enz. Zo verlies je al heel wat tijd. Bovendien stond hij, als ik me niet vergis, een tikkeltje zwaarder in de eerste stint.

Dat klopt. Daaraan dankt FA dan ook zijn vroege voorsprong. Ik denk niet dat McLaren gezegd heeft dat Hamilton maar trager moest gaan rijden om de Ferrari's op te houden. Het verdedigende rijden kost gewoon tijd.

Opvallend dat toen zowel McLaren als Ferrari in de laatste stint beide op harde banden reden, de Ferrari een stuk sneller leek.

FerrariMan

Knap van Alonso, net als Kimi al zo snel winnen na het wisselen van team.
Hamilton, ik begin er stiekem fan van te worden. Zijn manier van rijden en hoe hij met de pers om gaat, knap.

Ferrari gisteren wat op de dool. Kimi leek me ook op safe te moeten spelen met die motor. Massa daarentegen was vrij triest. Vorige keer van P22 naar P6. Gisteren van P1 naar P5. Ongelooflijk knullig laten vangen door een rookie en het is op die momenten dat ik Schumacher toch enorm hard mis. Zeker kwa positie verdedigen bij de start, Massa gaf Alonso gewoon een vrije baan. Het lijkt me ook dat de Ferrari piloten gewoon niks extra's uit de wagen meer konden halen...

Zou die flexi vloer dan toch meer doen dan men lijkt te beweren? Is McLaren gewoon de betere?
In Bahrein zal het wederom duidelijk worden. We gaan in elk geval een spannend seizoen tegemoet.

Alan Blues

Wegens verschillende omstandigheden heb ik de race niet gezien, maar mij lijkt het wel duidelijk dat McLaren dit tussenseizoen wel z'n huiswerk heeft gemaakt. :)

En daar ben ik uiteraard heel blij mee. :) :) :) :)

scho0634

Ik had ook niet verwacht dat McLaren zo vroeg in het seizoen al zou kunnen winnen.

FerrariMan

Is dit het verschil tussen de Raikkonen van McLaren en de Raikkonen van Ferrari?

Citaat"Because of the engine worries we had to make a compromise after a compromise," he said.

"That put us in a position where we did not want to be. All the time we had to play on the safe side with that engine and there were also some other technical issues that we were not able to do as we would usually want to do.

"I always want to fight for the victory. That is why I felt a little bit disappointed and empty inside when I had to race just in a way to be able to finish it.

"It is like playing a football game defending a goalless draw."

Alan Blues

Daarmee wil hij misschien niet zeggen dat hij bij McLaren niet wou vechten voor de titel. Hij kon niet omdat de wagens het hem niet toelieten...
Net als nu bij Ferrari.

FerrariMan

Ik bedoel dat Kimi bij Ferrari meer de opdracht zal krijgen het materiaal te sparen wanneer het niet mee zit, bij McLaren leek me dat soms anders.

meatball

Als we uit deze race 1 les kunnen trekken dan is het wel dat ze bij ferrari schumacher nog er gaan missen.
Massa is gewoon belachelijk gemaakt door een broekventje, in zijn tweede race, triestig gewoon.
En in kimmi zie ik ook geen, echte wk kandidaat
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:15:16
Als we uit deze race 1 les kunnen trekken dan is het wel dat ze bij ferrari schumacher nog er gaan missen.
Massa is gewoon belachelijk gemaakt door een broekventje, in zijn tweede race, triestig gewoon.
En in kimmi zie ik ook geen, echte wk kandidaat

Hamilton heeft niet alleen de gave van snelheid, maar denkt ook na. Hij wist al na de eerste mislukte actie van Massa volgens mij al hoe hij hem zou gaan afhouden en uitschakelen. Hamilton is gewoon een slimme en snelle rijder, Massa liet weer eens iets zien van zijn oude vertrouwde idiote stijl. Alles of niets pogingen die altijd eindigen in tranen, ik dahct dat hij veel geleerd had, maar hij liet nu weer zien dat hij nog altijd dezelfde idioot is als hij in z'n eerste jaren was.
En Kimi, tja, de eeuwige belofte die met geluk een keer een WK pakt, maar geen 5 keer!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 10 april 2007 - 22:51:00
Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:15:16
Als we uit deze race 1 les kunnen trekken dan is het wel dat ze bij ferrari schumacher nog er gaan missen.
Massa is gewoon belachelijk gemaakt door een broekventje, in zijn tweede race, triestig gewoon.
En in kimmi zie ik ook geen, echte wk kandidaat

Hamilton heeft niet alleen de gave van snelheid, maar denkt ook na. Hij wist al na de eerste mislukte actie van Massa volgens mij al hoe hij hem zou gaan afhouden en uitschakelen. Hamilton is gewoon een slimme en snelle rijder, Massa liet weer eens iets zien van zijn oude vertrouwde idiote stijl. Alles of niets pogingen die altijd eindigen in tranen, ik dahct dat hij veel geleerd had, maar hij liet nu weer zien dat hij nog altijd dezelfde idioot is als hij in z'n eerste jaren was.
En Kimi, tja, de eeuwige belofte die met geluk een keer een WK pakt, maar geen 5 keer!

Alonso trouwens ook niet, want die stopt na 3 titels ;)

f1columns.nl

Citaat van: 0634 op 10 april 2007 - 23:00:54
Citaat van: f1columns.nl op 10 april 2007 - 22:51:00
Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:15:16
Als we uit deze race 1 les kunnen trekken dan is het wel dat ze bij ferrari schumacher nog er gaan missen.
Massa is gewoon belachelijk gemaakt door een broekventje, in zijn tweede race, triestig gewoon.
En in kimmi zie ik ook geen, echte wk kandidaat

Hamilton heeft niet alleen de gave van snelheid, maar denkt ook na. Hij wist al na de eerste mislukte actie van Massa volgens mij al hoe hij hem zou gaan afhouden en uitschakelen. Hamilton is gewoon een slimme en snelle rijder, Massa liet weer eens iets zien van zijn oude vertrouwde idiote stijl. Alles of niets pogingen die altijd eindigen in tranen, ik dahct dat hij veel geleerd had, maar hij liet nu weer zien dat hij nog altijd dezelfde idioot is als hij in z'n eerste jaren was.
En Kimi, tja, de eeuwige belofte die met geluk een keer een WK pakt, maar geen 5 keer!

Alonso trouwens ook niet, want die stopt na 3 titels ;)

Dat heeft ie gezegd, maar of hij dat werkelijk ook zal doen, weet ik niet. Kan zijn dat ie na drie titels bedenkt dat hij voor het Schumacher record kan gaan...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Massa op formule1.nl:

Wat ging er mis toen jij Hamilton probeerde in te halen? ,,Een aantal keer kon ik dichter bij hem komen. Twee keer heb ik het geprobeerd. Maar het lukte niet, helaas. Ik had niet genoeg grip op de plaats waar ik het probeerde, waardoor ik niet hard genoeg kon afremmen. Natuurlijk is dat een fout van mijn kant, maar ik ben niet boos op mezelf. Je moet het proberen, en de volgende keer doe ik het ook zo weer. Hopelijk lukt het dan echter wel.

Tja. Hij leert blijkbaar niet snel van zijn fouten. Zal Jean Todt niet wat tegen hem hebben gezegd? Een echte slimme actie was het nou niet bepaald.