Haaaallelujah! Hallelujah!

Gestart door Tim C, 30 maart 2007 - 16:28:09

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: f1columns.nl op 31 maart 2007 - 23:47:27
Citaat van: SaffierFM op 31 maart 2007 - 23:08:15
Het is idd een goeie zaak dat TC verboden wordt, maar verschil moet er zijn en daarom ben ik absoluut geen voorstander van een standaard chassis-motor-aero en weet ik wat nog meer. Het moet wel F1 blijven hé.Anders kan je beter A1 GP volgen , waar iedereen met dezelfde middelen strijdt.

Omdat in F1 er nooit met een gelijke motor en chassis gereden zal kunnen worden be ik voorstander van het afregelen van de motor op max 700 PK en een beperking van de aero, zodat slistreamen en inhalen makkelijker worden.
Ik zie het niet gebeuren dat er met tandaardmateriaal gereden wordt, dan haken de autofabrikanten af, want de uitdaging en marketingtool is weg, dus voor F1 moet het anders. Een beperkte aero en beperkt budget zouden mijns inziens de oplossing zijn.
Beperkt budet? Ik denk dat zoiets niet haalbaar is, het lijkt me een kleine moeite om het werk dan aan kleinere eigen bedrijfjes te geven en zo het team zelf minder kosten te laten lijken hebben door niet de volle pot aan te rekenen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

f1 moet wel de top blijven zowel van auto als van racer.
Dus geen t.c. maar ook niet allemaal dezelfde wagens,zo zijn er al genoeg voorbeelden in de lagere klasses
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 01 april 2007 - 08:29:28
f1 moet wel de top blijven zowel van auto als van racer.
Dus geen t.c. maar ook niet allemaal dezelfde wagens,zo zijn er al genoeg voorbeelden in de lagere klasses

mee eens, het moet top blijven en niet helemaal gelijk zijn, maar meer gelijkheid kan geen kwaad toch? F1 is F1 en geen A1GP of DTM, dus verschillende motoren en chassis' uiteraard, maar binnen de regeles van beperkte aero zodat de actie terug naar de baan gaat ipv de pits.
of is de algemene mening dat er wel meer op de baan wordt ingehaald dan gedurende de stops?

vandaag was ik in zandvoort bij de Seat endurance Cup. wel gelijk materiaal en typisch cup racen, speiegel aan spiegel en de rijder maakt het verschil, is toch ook wel leuk hoor.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: meatball op 01 april 2007 - 08:29:28
f1 moet wel de top blijven zowel van auto als van racer.
Dus geen t.c. maar ook niet allemaal dezelfde wagens,zo zijn er al genoeg voorbeelden in de lagere klasses

Zo is het. Altijd gezeik over gelijke auto's...Als iemand A1-achtige taferelen wil zien, moet hij lekker A1 gaan kijken.

F1 is F1. Topauto's, toprijders en topfabrikanten met ieder eigen ontwerpen. Zo was het, zo is het en zo moet het altijd blijven.

f1columns.nl

Beste 0634,

Heb je wel gelezen wat ik schreef? Natuurlijk moet ieder team z'n eigen motor en chassis behouden, maar meer inhalen op de baan dan in de pits lijkt mij spannender. Zo was het in het verleden toch ook? Gevechten tussen de rijders wil je als fan zien en niet de strijd der tienden in de pits. Ik wil niet weten of monteut A 0.01 seconde sneller een wielmoer aandraait dan monteur B!
Ik wil knokpartijen op de baan, wielbanging all the way, bocht na bocht strijden voor de winst, uitremmen aan het eind van het rechte stuk, mannen met ballen die volgas Eau Rouge nemen en ter nauwernood op de baan blijven! Daar gaat de autosport toch om?
Beperk dan de aero zodat slipstreamen weer een optie wordt en dat de wagens dichter bj elkaar zitten. Wie is er geinteresseerd in de pitstopcrew die net ff sneller is dan de concurrentie? Als dat hetgeen is waarvoor je kijkt, koop dan een doosje lego met een pitbox en een F1 speelgoedauto en ga lekker zelf oefenen, of ga kijken naar de pitstopwedstrijden die regelmatig bij autosportfestivals gehouden worden.

F1 gaat om strijd op het hoogste niveau, ook een stuk strijd in de pits en een stuk strategie, dat hoort er ook bij, maar de hoofdmoot van de strijd moet op de baan plaatsvinden!

Ferrari met eigen motor en chassis, McLaren chassis met Mercedes motor, BMW met eigen motor en chassis enz. allemaal prima, maar met minder aerodynamica, dus meer gelijkheid en eindelijk weer eens een strijd op dat stuk zwarte gras tussen de witte lijnen...

Ik hoop dat m'n punt nu duidelijk is
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Doefie


f1columns.nl

#21
 :) hahahah, gewldig! Bij welke gelegenheid is dit geweest emt welke rijders?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Doefie

Citaat van: f1columns.nl op 03 april 2007 - 18:47:21
:) hahahah, gewldig! Bij welke gelegenheid is dit geweest emt welke rijders?

In the left corner: Nélson Piquet, three times World Champion. And in the right corner: Elisio Salazar, three times zero.

Grand Prix van Duitsland, Hockenheim 1982. Piquet wilt Salazar dubbelen, Salazar gaat niet opzij en Piquet, op dat moment leider in de race, komt naast de baan terecht. Salazar in het midden op de baan (Östkurve). Piquet stapt boos uit en zit wat te roepen, Salazar gaat horen wat er is...
Nadien krijgt Piquet van een mechanicien van BMW (motor in zijn Brabham) te horen dat zijn motor het toch maar enkele ronden zou hebben uitgehouden, waarop Piquet zich onmiddellijk excuseert bij Salazar.

Sorry, had op "pas aan" gedrukt in plaats van "citeer" (is intussen aangepast...

f1columns.nl

Geweldige foto!
Dit soort actie is ook leuk om te zien, maar toch niet helemaal wat ik bedoelde... Maar evengoed bedankt voor deze practbijdrage aan de discussie!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Doefie


meatball

Citaat van: f1columns.nl op 03 april 2007 - 19:09:28
Geweldige foto!
Dit soort actie is ook leuk om te zien, maar toch niet helemaal wat ik bedoelde... Maar evengoed bedankt voor deze practbijdrage aan de discussie!
Maar om het soort actie te zien die jij wil heb je ook killers achter het stuur nodig alla schumacher en niet van die brave broekventjes,die allen maar puntjes tellen zoals er nu veel meerijden.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Dat er stoere kerels achter het stuur moeten zitten om echte actie te zien, dat is waar. Maar het hoeven geen figuren te zijn die niets ontziend zijn. Waar zijn de mannen gebleven die in de jaren vijftig en zestiog vrienden waren buiten de baan, maar respectvolle en eerlijke strijd leverden op de baan?
die tijden zou ik graag zien herleven.
Eerlijke strijd mag best hard zijn en op de limiet, maar niet oneerlijk en over de rand.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 03 april 2007 - 21:56:34
Dat er stoere kerels achter het stuur moeten zitten om echte actie te zien, dat is waar. Maar het hoeven geen figuren te zijn die niets ontziend zijn. Waar zijn de mannen gebleven die in de jaren vijftig en zestiog vrienden waren buiten de baan, maar respectvolle en eerlijke strijd leverden op de baan?
die tijden zou ik graag zien herleven.
Eerlijke strijd mag best hard zijn en op de limiet, maar niet oneerlijk en over de rand.
Daarvoor is er tegenwoordig veel te veel geld mee gemoeit.
Maar toch heb ik de indruk, dat men tegenwoordig eerder voor brave jongens kiest, die de wagen in de punten aan de eindmeet brengen zonder al te veel risico.
Neem nu een Button dat is toch het schoolvoorbeeld van een kleurloze piloot,terwijl De la rossa,een man die spektakel brengt geen kans krijgt.
Ik hoop dat de afschaffing van t.c. deze kerels echt door de mand doet vallen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Shit, we zijn het eens!
Geld heeft de competitie verstoord, er zijn te veel belangen nu om voor de Villeneuves, Irvines en Montoya's te kiezen. Beter een kleurloze gedegen rijder, dan een uitgesproken vent die niet bij alle sponsors lekker ligt en bovendien regelmatig ee wagen aan stront jaagt (sorry voor mn platte nederlandse uitdrukking).
Raikonen is naar het schijnt een feestbeest. Wodka zuipend, strippend en dronken in Finse kroegen de zaak op stelten zetten, maar op de baan een serieuze en timide jongen. Een die wel hard kan rijden, maar geen echt karakter zoals Irvine en Villeneuve waren.

Ik mis de tijden dat Irvine 's morgens van zijn jacht in Monaco afstapte een half naakte schone dame achterlatend en rustig naar de pits toe wandelen om even een paar rondjes te gaan toeren. Ik mis de tijd dat de coureurs na een overwinning stopten om een landsvlag op te pikken en triomgfantelijk hiermee zwaaiend een ereronde reden. Waar is de tijd dat concurrenten voor elkaar stopten na de race en met elkaar mee liften terug naar de pits?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

McChouffe

Citaat van: f1columns.nl op 05 april 2007 - 21:17:28
Ik mis de tijden dat Irvine 's morgens van zijn jacht in Monaco afstapte

Als ik nu een iemand niet mis, is het die blaaskaak van een Irvine, die zich de beste coureur na Schumacher waande, maar in '99 hopeloos door de mand viel.

Verder ben ik het wel met je eens dat er te veel kleurloze figuren in de F1 rondrijden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.