Belga Sport op Canvas : Jacky Ickx!

Gestart door Schumivill, 19 maart 2007 - 18:24:46

« vorige - volgende »

Doefie

Citaat van: f1columns.nl op 01 april 2007 - 01:45:58
Wanhoop niet Zuiderbuur!
Nederland kende hetzelfde probleem, Verstappen kon nooit echt budget vinden, maar kijk nu eens aar de Nederlandse autosport.

Ik weet het :) Maar het voordeel voor Nederlanders is nu; een eigen Formule 1 team (Spyker), twee coureurs (Albers en Doornbos) en een gigantische sponsor (ING). Wij Belgen hebben sinds Boutsen drie à vier coureurs gehad: Philippe Adams (twee races met een Lotus in 1994), Marc Goossens die wat konden testen in een Minardi, Bas Leinders die een seizoen derde coureur was, en Jeffrey van Hooijdonck die één dagje mocht testen. That's it. Nu ja, ik hoop er verandering in te brengen  :D ::)

Citaat van: Schumi till infinity op 01 april 2007 - 16:53:07
Wel met het verschil dat Verstappen een F1 budget zocht en Daan 'maar' een Formule Renault budget zoekt hé ;) Maar Daan, als ik je een raad ga geven, ga eens je neus op steken bij bedrijven die Belcar teams enzo sponseren, misschien dat er daar wel zijn die geïnteresseerd zijn?

Ik ga beginnen zoeken voor 2008. Ook bij bedrijven die Belcar sponsoren (DHL enz) krijg ik het antwoord dat ze ofwel geen geld meer hebben ofwel antwoorden ze niet... Ik ben er in elk geval nog altijd mee bezig, ooit moet het wel is lukken.

Het leuke is, Formule Renault spreken ze over budgetten tussen €50.000 en €150.000. In de Formule 1 moogt ge er gerust nog een 0 achter het laatste zetten om gewoon "maar" als testcoureur te fungeren.

Tim C

Autosport schat dat een volgende Brit die de F1 wil bereiken 4.000.000 Britse Pond zal hebben uitgegeven om er te geraken...

Doefie

Ongeveer € 64 miljoen... zal hoogstwaarschijnlijk voor de kleinste teams zijn dan. Coureurs als Hamilton of Kovalainen zullen weinig tot niets moeten betalen. 't Is vooral right man on the right place on the right time dat 't hem doet. En positief opvallen. Kijk naar Räikkönen, amper een seizoen Formule Renault en hij wordt ingelijfd bij Sauber-Petronas terwijl hij amper moest betalen...

Goh, zo'n manager wil ik ook wel hebben ;D

Tim C

Het gaat dan om 4.000.000 om jezelf door alle reeksen te loodsen op je weg van kart naar F1.

In het geval van Hamilton werd die rekening door McLaren betaald en Kovalainen maakte deel uit van het Renault Driver Development Program, dus Doef, zien dat je pa Dennis eens te pakken kan krijgen :P

Doefie

Ron Dennis ... yeah right, die gaat dat willen doen :D Renault Driver Development is haalbaar, moet ik alleen volgend jaar in de Formule Renault geraken ;D

Tim C

Citaat van: Doefie op 03 april 2007 - 15:28:32
Ron Dennis ... yeah right, die gaat dat willen doen :D
Pa Hamilton tikte tien jaar geleden op de Autosport Awards op z'n schouder en zei dat hij eens moest komen kijken naar zijn zoon. De rest ken je wel ;)

Doefie

Als 'm komt kijken naar de Belkart neemt hij anderen mee, dus ja  ;D Moet 'k eerst op de Autosport Awards in Londen geraken... 'k zal is beginnen met hier in België rond te kijken ;) 't enige nadeel is dat ik op een seizoen Belkart en paar kleine races na niks gepresteerd heb. Gaan ze minder makkelijk toehappen.

Tim C


McChouffe

Citaat van: Doefie op 03 april 2007 - 11:31:04
Ongeveer € 64 miljoen...

Volgens Google: UK£ 1 = € 1.47156789
Kleine rekenfout Doef  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Ik had geen rekenmachientje bij de hand en heb 1.6 genomen (de stand van enkele weken geleden) ;)

In totaal zou het dus gaan om €5.918.788 ... iemand hier toevallig miljonair ? ;D

meatball

Citaat van: Doefie op 03 april 2007 - 18:35:36
Ik had geen rekenmachientje bij de hand en heb 1.6 genomen (de stand van enkele weken geleden) ;)

In totaal zou het dus gaan om €5.918.788 ... iemand hier toevallig miljonair ? ;D
de laatste 88 gaat nog lukken de rest zal ergens anders gevonden moeten worden ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

België is vooral een KMO (MBK voor de Nederlanders) land. Zoveel grote bedrijven hebben we niet, en die paar die we dan wel hebben, sponsoren vaak al andere (lees: populairdere) sporten. Tel daarbij daarbij de scheiding Vlaanderen-Wallonië en de hatelijke eigenschap dat geld maar 1x uitgegeven kan worden en het is wel logisch dat het moeilijk is om geld te vinden. Spijtig, maar waar.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Volgens de RACB zou er volgend jaar al helemaal geen Formule Renault 1600-kampioenschap meer zijn in België ... goed bezig, geef de coureurs dan helemaal geen kans meer ::) Zijn we wel verplicht om naar het buitenland te gaan racen en niet iedereen heeft die mogelijkheden :'(

meatball

Citaat van: Doefie op 04 april 2007 - 10:49:33
Volgens de RACB zou er volgend jaar al helemaal geen Formule Renault 1600-kampioenschap meer zijn in België ... goed bezig, geef de coureurs dan helemaal geen kans meer ::) Zijn we wel verplicht om naar het buitenland te gaan racen en niet iedereen heeft die mogelijkheden :'(
Ik heb hier in belgie de indruk dat gemotorizeerde sport moet verdwijnen
Alle terreinen waar de jeugd aan motorcross kan doen verdwijnen ook hoe kan nieuw talent dan boven komen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

Als ze tegenwoordig al naar de rechtbank stappen voor spelende kinderen die teveel lawaai zouden maken ... zegt al genoeg.

Nu ja, hopen dat met het WK Indoorkarten wat schot in de zaak komt he  :) En een manager onder de arm nemen, als 'k die vind ;D