Belga Sport op Canvas : Jacky Ickx!

Gestart door Schumivill, 19 maart 2007 - 18:24:46

« vorige - volgende »

Schumivill

Vanavond start om 20.50u op Canvas een nieuwe docu-reeks over het Belgische sportverleden.
Vanavond gaat het over Ivo Van Damme,maar volgende week maandag (26.03.07) gaat de reportage over Jacky Ickx! Kijken dus!

Bron: Stubru belde met de makers van de documentaire.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

ivan_


KVDracer

DVD recorder staat al geprogrammeerd  :P

meatball

Ik ga ook zeker kijken.
Helaas zijn de tijden met belgen in de f1 al een tijdje voorbij :'(
Ik hoop echt dat het ooit nog eens terugkomt maar ik vrees van niet
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

Citaat van: meatball op 19 maart 2007 - 20:52:53
Ik ga ook zeker kijken.
Helaas zijn de tijden met belgen in de f1 al een tijdje voorbij :'(
Ik hoop echt dat het ooit nog eens terugkomt maar ik vrees van niet

Jérôme d'Ambrosio staat momenteel het dichtste bij de Formule 1, hij rijdt aan de top in de World Series dit jaar.

Wij Belgen hebben massa's talent. De Belkart rijdt vol met jongens die het absoluut niet slecht zullen doen in een eenzitter. In het buitenland hebben we Jan Heylen, Bertrand Baguette, Pieter Belmans, ... Het enige wat hier in België moet veranderen is die fucked up mentaliteit bij de bedrijven van "Autosport is niks". Ik weet het ook, ik ben er ook al genoeg mee geconfronteerd. Sinds vorig jaar ben ik aan elk mogelijk bedrijf hun deuren gaan staan achter sponsoring gaan vragen. Of ze antwoorden niet eens, of je krijgt een nee. "Niet genoeg publiciteit", "niet genoeg budget", "kunnen niet meer uitgeven", "kunnen enkel sponsoren via goederen". Ook grote bedrijven reageren zo, als ze dan al reageren. Cola "steunt enkel wetenschappelijk onderzoek", Red Bull "steunt door middel van drankjes te geven voor de wedstrijden en kunnen nadien talenten aankaarten bij Red Bull International", maatschappijen als Belgacom of Telenet ofzo reageren niet eens op aanvragen. Volgens VT4 is er niet eens genoeg publiciteit (100 000 bezoekers is blijkbaar niet goed genoeg).

Het is hier in België gewoon onmogelijk om als autosport te beginnen, tenzij je ofwel steenrijk bent (vind maar eens €50 000... om gewoon te beginnen ::) ) ofwel meteen in het buitenland gaat rijden.

meatball

Dat is nu net de rede dat ik twijfel of er nog een belg in de f1 komt.
Dat er af en toe talent op staat daar twijfel ik niet aan, maar talent alleen is hellaas niet voldoende >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

Mooie documentaire gisteren, het was echt de moeite om te bekijken!

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Ik heb enkel fragmenten kunnen bekijken, heeft er iemand de documentaire nog?

Doefie

Ik heb ze opgenomen op video omdat ik ook niet kon zien :)

alesi

We waren maandagavond weg. Geen nood echter, de dvd was gezet. Toen we 's avonds terug thuis waren kwam de ontnuchtering.
Door een fout in de schijf heb ik niks. Heeft er iemand deze docu opgenomen op dvd? Is het mogelijk om een copie te krijgen. Bedankt op voorhand.

Doefie

Misschien dat ik binnen een maand of twee dvd's kan oppakken, kan ik het misschien doen (maar niks is zeker he).

f1columns.nl

Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:12:41
Citaat van: meatball op 19 maart 2007 - 20:52:53
Ik ga ook zeker kijken.
Helaas zijn de tijden met belgen in de f1 al een tijdje voorbij :'(
Ik hoop echt dat het ooit nog eens terugkomt maar ik vrees van niet

Jérôme d'Ambrosio staat momenteel het dichtste bij de Formule 1, hij rijdt aan de top in de World Series dit jaar.

Wij Belgen hebben massa's talent. De Belkart rijdt vol met jongens die het absoluut niet slecht zullen doen in een eenzitter. In het buitenland hebben we Jan Heylen, Bertrand Baguette, Pieter Belmans, ... Het enige wat hier in België moet veranderen is die fucked up mentaliteit bij de bedrijven van "Autosport is niks". Ik weet het ook, ik ben er ook al genoeg mee geconfronteerd. Sinds vorig jaar ben ik aan elk mogelijk bedrijf hun deuren gaan staan achter sponsoring gaan vragen. Of ze antwoorden niet eens, of je krijgt een nee. "Niet genoeg publiciteit", "niet genoeg budget", "kunnen niet meer uitgeven", "kunnen enkel sponsoren via goederen". Ook grote bedrijven reageren zo, als ze dan al reageren. Cola "steunt enkel wetenschappelijk onderzoek", Red Bull "steunt door middel van drankjes te geven voor de wedstrijden en kunnen nadien talenten aankaarten bij Red Bull International", maatschappijen als Belgacom of Telenet ofzo reageren niet eens op aanvragen. Volgens VT4 is er niet eens genoeg publiciteit (100 000 bezoekers is blijkbaar niet goed genoeg).

Het is hier in België gewoon onmogelijk om als autosport te beginnen, tenzij je ofwel steenrijk bent (vind maar eens €50 000... om gewoon te beginnen ::) ) ofwel meteen in het buitenland gaat rijden.

Wanhoop niet Zuiderbuur!
Nederland kende hetzelfde probleem, Verstappen kon nooit echt budget vinden, maar kijk nu eens aar de Nederlandse autosport. Spyker in F1, Giedo van der Garde als testrijder, Christijan Albers in een racestoeltje, Robert Doornbos als F1 testrijder en Champcar coureur, Nicky Pastorelli in Champcar, een A1GP Team en wedstrijd, ING als hoofdsponsor van Renault en GP Australië.
"De aanhouder wint!" zeggen wij in Nederland (ik weet niet of de Vlaamse taal deze uitdrukking ook kent) en het blijkt wederom waar te zijn. Nederland staat internationaal op de autosportkaart door de inspaningen van diverse rijders en enthousiastelingen. In België moet de mentaliteit ook langzaam veranderen, maar dat zal net zo goed gaan gebeuren als het in NL is gebeurd! Ik ben het met je eens dat het erg jammer is dat België de sport nog niet echt heeft otdekt als marketingtool, maar de eer is mede aan jou om de mentaliteit te veranderen. Het kost tijd en energie, maar het komt ongetwijfeld goed. Wijs Belgische bedrijven op de marketing die ze kunnen plegen op en rond de circuits, de bezoekersaantallen die ze zo kunnen bereiken en wellicht ook exposure in andere landen, zodat de handel kan worden uitgebreid naar nieuwe markten! Die argumenten hebben in NL ook geleid tot het huidige klimaat waarin autosprt "hot" is.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Eerst een zien hoelang spyker geld in de f1 kan blijven pompen,en waar de nederlanders nadien staan.
Het verleden heeft uitgewezen dat zonder succes het gewoonlijk niet lang blijft duren
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: f1columns.nl op 01 april 2007 - 01:45:58
Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:12:41
Citaat van: meatball op 19 maart 2007 - 20:52:53
Ik ga ook zeker kijken.
Helaas zijn de tijden met belgen in de f1 al een tijdje voorbij :'(
Ik hoop echt dat het ooit nog eens terugkomt maar ik vrees van niet

Jérôme d'Ambrosio staat momenteel het dichtste bij de Formule 1, hij rijdt aan de top in de World Series dit jaar.

Wij Belgen hebben massa's talent. De Belkart rijdt vol met jongens die het absoluut niet slecht zullen doen in een eenzitter. In het buitenland hebben we Jan Heylen, Bertrand Baguette, Pieter Belmans, ... Het enige wat hier in België moet veranderen is die fucked up mentaliteit bij de bedrijven van "Autosport is niks". Ik weet het ook, ik ben er ook al genoeg mee geconfronteerd. Sinds vorig jaar ben ik aan elk mogelijk bedrijf hun deuren gaan staan achter sponsoring gaan vragen. Of ze antwoorden niet eens, of je krijgt een nee. "Niet genoeg publiciteit", "niet genoeg budget", "kunnen niet meer uitgeven", "kunnen enkel sponsoren via goederen". Ook grote bedrijven reageren zo, als ze dan al reageren. Cola "steunt enkel wetenschappelijk onderzoek", Red Bull "steunt door middel van drankjes te geven voor de wedstrijden en kunnen nadien talenten aankaarten bij Red Bull International", maatschappijen als Belgacom of Telenet ofzo reageren niet eens op aanvragen. Volgens VT4 is er niet eens genoeg publiciteit (100 000 bezoekers is blijkbaar niet goed genoeg).

Het is hier in België gewoon onmogelijk om als autosport te beginnen, tenzij je ofwel steenrijk bent (vind maar eens €50 000... om gewoon te beginnen ::) ) ofwel meteen in het buitenland gaat rijden.

Wanhoop niet Zuiderbuur!
Nederland kende hetzelfde probleem, Verstappen kon nooit echt budget vinden, maar kijk nu eens aar de Nederlandse autosport.
Wel met het verschil dat Verstappen een F1 budget zocht en Daan 'maar' een Formule Renault budget zoekt hé ;) Maar Daan, als ik je een raad ga geven, ga eens je neus op steken bij bedrijven die Belcar teams enzo sponseren, misschien dat er daar wel zijn die geïnteresseerd zijn?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.