zin en onzin van werken

Gestart door robbert, 06 maart 2007 - 19:54:20

« vorige - volgende »

KVDracer

Ik werk om mijn hobby's te kunnen betalen en om van het leven te kunnen genieten. Ik heb dan ook het geluk een werk te hebben met maar een paar stress dagen per jaar. De meeste stress op het werk wordt door de mens zelf bezorgd. Zolang een mens maar werkt om te leven is het goed, want een mens leeft niet om te werken. Je kunt al je geld toch niet in je graf meenemen.

Racegirl



Vroeger moest je werken om te overleven.
In België heb je nog steeds het leefloon, dus werken hoeft eigenlijk enkel als je meer wil dan enkel overleven.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Juan

Citaat van: Racegirl op 14 maart 2007 - 10:00:34
In België heb je nog steeds het leefloon, dus werken hoeft eigenlijk enkel als je meer wil dan enkel overleven.
Als iedereen zo moest denken... ???
Juan

Jasper

Ik denk eigenlijk wel dat iedereen meer wil dan enkel overleven. Op enkele radicale wereldvreemden na, misschien.

Racegirl

Citaat van: Jasper op 16 maart 2007 - 22:07:49
Ik denk eigenlijk wel dat iedereen meer wil dan enkel overleven. Op enkele radicale wereldvreemden na, misschien.

Ik ben daar vrij zeker van! ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Hamilton MASTER

Ik zal later moeten werken om andere mensen terug te laten werken.

Ik heb momenteel 2 aanbiedingen om op intensieve zorgen te werken in ziekenhuizen.
Ik moet dus werken om mensen niet te laten sterven... (nogal een drijfveer  :o)

Voor de rest zou ik het doen voor mijn plezier. Want in de verpleging verdien je echt een hongerloontje tov hetgeen wat je eigenlijk allemaal moet doen.
Ondanks de acties van de 'witte woede' is er niet veel veranderd. Veel verantwoordelijkheid, vooral als de dokters weer nonchalant zijn. (en dat zijn ze héél vaak)

En ook werken om hobbies te betalen en later aan mogelijk kinderen de mogelijkheden te geven en de luxe die ikzelf ook heb genoten.
Dat laatste is vooral mijn doel.



Ferrari 2010

Citaat van: Hamilton MASTER op 18 maart 2007 - 14:24:49
En ook werken om hobbies te betalen en later aan mogelijk kinderen de mogelijkheden te geven en de luxe die ikzelf ook heb genoten.
Dat laatste is vooral mijn doel.
Same here, ik heb altijd vrij ruim kunnen leven: ruim huis met ruime tuin, aan de rand van het dorp gelegen, altijd alles gehad wat noodzakelijk was en meer zelfs. Aangezien ik weekendwerk doe heb ik ook nooit geldtekort, helaas went zoiets snel ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Hoe meer geld je hebt hoe meer je er opmaakt ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat