Voor de Nederlanders: Uitzending F1 GP RTL 7

Gestart door QMaverick, 18 maart 2007 - 22:17:58

« vorige - volgende »

dj Peter

Als er iéts is wat mij mateloos irriteerd tijdens een F1 wedstrijd, dan is het wel reclame. Dus ik prijs mij gelukkig dat ik op de VRT kan afstemmen. Ik haat trouwens elke reclame op tv, want dan zap ik gewoon weg.

f1columns.nl

Citaat van: SaffierFM op 31 maart 2007 - 23:16:34
Als er iéts is wat mij mateloos irriteerd tijdens een F1 wedstrijd, dan is het wel reclame. Dus ik prijs mij gelukkig dat ik op de VRT kan afstemmen. Ik haat trouwens elke reclame op tv, want dan zap ik gewoon weg.

Ook ik haat reclameblokken, maar ontkom er amper aan. Alles is commercieel tegenwoordig en dus zie ik noodgedwongen meer reclame dan me lief is. Ik overweeg dan ook sterk om te op een van de Belgische kanalen te gaan kijken. RTL7 haalt de spanning uit de sport door irritante commerciele onzin, Olav Mol verliest steeds meer van z'n scherpte en Allard Kalff moet er na al die jaren weer ff inkomen blijkbaar. Kortom steeds minder redenen blijven overeind om op RTL af te stemmen en steeds meer reden om naar de Vlaamse zenders te kijken!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 31 maart 2007 - 23:55:04
Citaat van: SaffierFM op 31 maart 2007 - 23:16:34
Als er iéts is wat mij mateloos irriteerd tijdens een F1 wedstrijd, dan is het wel reclame. Dus ik prijs mij gelukkig dat ik op de VRT kan afstemmen. Ik haat trouwens elke reclame op tv, want dan zap ik gewoon weg.

Ook ik haat reclameblokken, maar ontkom er amper aan. Alles is commercieel tegenwoordig en dus zie ik noodgedwongen meer reclame dan me lief is. Ik overweeg dan ook sterk om te op een van de Belgische kanalen te gaan kijken. RTL7 haalt de spanning uit de sport door irritante commerciele onzin, Olav Mol verliest steeds meer van z'n scherpte en Allard Kalff moet er na al die jaren weer ff inkomen blijkbaar. Kortom steeds minder redenen blijven overeind om op RTL af te stemmen en steeds meer reden om naar de Vlaamse zenders te kijken!
Die firma s die de reclame betalen moeten toch beseffen dat je de mensen die een race willen volgen niet blij maakt
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Dat zullen ze wel beseffen, maar vaak wordt er gedacht: Ook negatieve aandacht is reclame. Ik ben het daar niet mee eens, maar dat is vaak wel de gedachte van de bedrijven die veel geld neerleggen voor 30 seconden zendtijd op zondagmiddag tijdens een GP.
Maar die bedrijven zijn niet de schuldigen hè, dat is RTL uiteraard. Die bepaald dat er zo veel reclame wordt ingezet en niet de adverteerders. Het levert goudgeld op voor RTL om zo veel reclame te verkopen. Tien blokken van vijf commercials is vijftig commercials van dertig seconden, da's echt een aantal tonnen aan inkomsten. Dat is alles wat RTL interesseerd. Wat dat betreft past RTL wel bij F1, geld en macht, daar draait het om.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Ik ben dit weekend in Nederland ,ik hoop dat ik de race kan volgen zonder al te veel onderbrekingen :'(
Is er meer dan een zender om de race te bekijken of moet het rtl zijn?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 05 april 2007 - 21:04:40
Ik ben dit weekend in Nederland ,ik hoop dat ik de race kan volgen zonder al te veel onderbrekingen :'(
Is er meer dan een zender om de race te bekijken of moet het rtl zijn?

RTL is de enige Nederlandse zender, maar overal in NL is Canvas ook op de kabel en die doet toch ook een live verslag?
Ben je toevallig in Zandvoort dit weekend? Ik ben praktisch het hele weekend bij de Paasraces nl. Ik schrijf een persbericht voor een van de teams.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ferrari 2010

Ik heb dit weekend noodgedwongen naar RTL7 moeten kijken aangezien ik in NL verbleef en er blijkbaar geen Belgische zenders geprogrammeerd waren. Het is beschamend hoe vaak ze er reclame in gooien, elke 6 ronden!! Gelukkig lieten ze het nog in een klein schermpje nog wat zien, maar daar heb je niet veel aan hé. Het belspel gebeurde gelukkig niet tijdens de race zelf.

Wel moet ik zeggen dat de manier waarop de race bij RTL gebracht wordt top is. Een enthousiaste presentator, nog een pitreporter erbij én dan nog eens 3 man in de studio (die van het belspel zullen we er maar niet bijrekenen ::) ). Bovendien een deftige voor en nabeschouwing, iets waar we in België alen maar van kunnen dromen. Hier is heeft voorbeschouwing maar een lengte van 1/5 tov die van RTL7, een nabeschouwing kunnen we alleen maar van dromen.

Voor de Belgen die wel eens zeggen dat de Sporza presentatoren te vaak foute namen zeggen: op RTL7 is dat net zo goed hoor. Commentaar bij een race geef je in feite het beste zelf als je er iets vanaf kent ;) Bovendien zijn die van Sporza vaak nog erg snel in vergelijking met de RTL commentatoren, het duurde soms 5 seconden vooraleer ze zagen dat iemand onder de tijd van een ander was gedoken (op het einde van de kwali welteverstaan, anders is het ook niet zpo heel erg belangrijk).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

f1columns.nl

Citaat van: Schumi till infinity op 10 april 2007 - 14:10:53
Ik heb dit weekend noodgedwongen naar RTL7 moeten kijken aangezien ik in NL verbleef en er blijkbaar geen Belgische zenders geprogrammeerd waren. Het is beschamend hoe vaak ze er reclame in gooien, elke 6 ronden!! Gelukkig lieten ze het nog in een klein schermpje nog wat zien, maar daar heb je niet veel aan hé. Het belspel gebeurde gelukkig niet tijdens de race zelf.

Wel moet ik zeggen dat de manier waarop de race bij RTL gebracht wordt top is. Een enthousiaste presentator, nog een pitreporter erbij én dan nog eens 3 man in de studio (die van het belspel zullen we er maar niet bijrekenen ::) ). Bovendien een deftige voor en nabeschouwing, iets waar we in België alen maar van kunnen dromen. Hier is heeft voorbeschouwing maar een lengte van 1/5 tov die van RTL7, een nabeschouwing kunnen we alleen maar van dromen.

Voor de Belgen die wel eens zeggen dat de Sporza presentatoren te vaak foute namen zeggen: op RTL7 is dat net zo goed hoor. Commentaar bij een race geef je in feite het beste zelf als je er iets vanaf kent ;) Bovendien zijn die van Sporza vaak nog erg snel in vergelijking met de RTL commentatoren, het duurde soms 5 seconden vooraleer ze zagen dat iemand onder de tijd van een ander was gedoken (op het einde van de kwali welteverstaan, anders is het ook niet zpo heel erg belangrijk).

En RTL7 heeft nog wel een boel reclameblokken weg gelaten ten op zichte van de vorige race. Nu was het ieder kwartier, de vorige race was echt niet normaal meer. Nu waren het zes blokken, vorige keer tien!
Ze hebben zich er wel wat van aangetrokken dat er duizenden mensen geklaagd hebben. De pitreporter (Allard Kalff) heeft verstand van zaken, maandag was hij zelf weer in de BMW 130i Cup op Zandvoort aan het race, dus hij weet waar hij t over heeft. Olav Mol is gewoon erg goed ingevoerd in F1 en weet ook veel, maar ik merk dat Olav ouder wordt, vroeger was hij scherper en sneller. Ik vindt het nog steeds een goede presentator, maar niet meer zo goed als hij was.
De voor- en nabeschouwing in de studio met een gast (coureur) is altijd wel ok. Hoewel Verstappen de vorige keer echt helemaal nmergens op sloeg! Die zat daar gewoon z';n gram te halen over z'n mislukte carriere. Maar Goedo van der Garde is wel ok in de studio.

Ik denk dat België wat van Nederland kan leren, maar andersom net zo goed. Minder, of liefst helemaal geen, reclame tijdens de race. Dat acxhterlijke belspelletje eruit gooien en het uitsluitend laten gaan over F1 racen.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ferrari 2010

Citaat van: f1columns.nl op 10 april 2007 - 18:16:14
Citaat van: Schumi till infinity op 10 april 2007 - 14:10:53
Ik heb dit weekend noodgedwongen naar RTL7 moeten kijken aangezien ik in NL verbleef en er blijkbaar geen Belgische zenders geprogrammeerd waren. Het is beschamend hoe vaak ze er reclame in gooien, elke 6 ronden!! Gelukkig lieten ze het nog in een klein schermpje nog wat zien, maar daar heb je niet veel aan hé. Het belspel gebeurde gelukkig niet tijdens de race zelf.

Wel moet ik zeggen dat de manier waarop de race bij RTL gebracht wordt top is. Een enthousiaste presentator, nog een pitreporter erbij én dan nog eens 3 man in de studio (die van het belspel zullen we er maar niet bijrekenen ::) ). Bovendien een deftige voor en nabeschouwing, iets waar we in België alen maar van kunnen dromen. Hier is heeft voorbeschouwing maar een lengte van 1/5 tov die van RTL7, een nabeschouwing kunnen we alleen maar van dromen.

Voor de Belgen die wel eens zeggen dat de Sporza presentatoren te vaak foute namen zeggen: op RTL7 is dat net zo goed hoor. Commentaar bij een race geef je in feite het beste zelf als je er iets vanaf kent ;) Bovendien zijn die van Sporza vaak nog erg snel in vergelijking met de RTL commentatoren, het duurde soms 5 seconden vooraleer ze zagen dat iemand onder de tijd van een ander was gedoken (op het einde van de kwali welteverstaan, anders is het ook niet zpo heel erg belangrijk).

En RTL7 heeft nog wel een boel reclameblokken weg gelaten ten op zichte van de vorige race. Nu was het ieder kwartier, de vorige race was echt niet normaal meer. Nu waren het zes blokken, vorige keer tien!
Ze hebben zich er wel wat van aangetrokken dat er duizenden mensen geklaagd hebben. De pitreporter (Allard Kalff) heeft verstand van zaken, maandag was hij zelf weer in de BMW 130i Cup op Zandvoort aan het race, dus hij weet waar hij t over heeft. Olav Mol is gewoon erg goed ingevoerd in F1 en weet ook veel, maar ik merk dat Olav ouder wordt, vroeger was hij scherper en sneller. Ik vindt het nog steeds een goede presentator, maar niet meer zo goed als hij was.
De voor- en nabeschouwing in de studio met een gast (coureur) is altijd wel ok. Hoewel Verstappen de vorige keer echt helemaal nmergens op sloeg! Die zat daar gewoon z';n gram te halen over z'n mislukte carriere. Maar Goedo van der Garde is wel ok in de studio.

Ik denk dat België wat van Nederland kan leren, maar andersom net zo goed. Minder, of liefst helemaal geen, reclame tijdens de race. Dat acxhterlijke belspelletje eruit gooien en het uitsluitend laten gaan over F1 racen.
Jeps, de presentatie van NL op Sporza, het zou helemaal compleet zijn! Maarja, ik vrees dat we daarachter zullen kunnen fluiten :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Ik had het geluk ,dat canvas op de kabel zat in nederland.
Geen reclame te zien en zo hoort het
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:19:40
Ik had het geluk ,dat canvas op de kabel zat in nederland.
Geen reclame te zien en zo hoort het

Alleen de uitzending er om heen is wel goed op RTL7. Mooie voor- en nabeschouwing enzo. Maar ja, die reclame hoeft van mij ook zeker niet.
Prettig verblijf gehad in NL trouwens?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 10 april 2007 - 22:52:37
Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:19:40
Ik had het geluk ,dat canvas op de kabel zat in nederland.
Geen reclame te zien en zo hoort het

Alleen de uitzending er om heen is wel goed op RTL7. Mooie voor- en nabeschouwing enzo. Maar ja, die reclame hoeft van mij ook zeker niet.
Prettig verblijf gehad in NL trouwens?
Ja een tof verblijf,alleen wel veel nederlanders ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: meatball op 11 april 2007 - 22:07:02
Ja een tof verblijf,alleen wel veel nederlanders ;)

... en bijhorend bier ... euh afwaswater  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 11 april 2007 - 22:07:02
Citaat van: f1columns.nl op 10 april 2007 - 22:52:37
Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:19:40
Ik had het geluk ,dat canvas op de kabel zat in nederland.
Geen reclame te zien en zo hoort het

Alleen de uitzending er om heen is wel goed op RTL7. Mooie voor- en nabeschouwing enzo. Maar ja, die reclame hoeft van mij ook zeker niet.
Prettig verblijf gehad in NL trouwens?
Ja een tof verblijf,alleen wel veel nederlanders ;)
Ik heb ook een week in Nederland verbleven en kan het helemaal beamen. Veel Nederlanders, maar presentatie op Nederlandse radio is gewoonweg zalig, kan je kapot van gaan. Nederland is altijd wel een belevenis :P Ik had dus wel de pech dat waar ik zat canvas niet in de tv was geprogrammeert, ik moest dus wel RTL volgen...

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 11 april 2007 - 22:07:02
Citaat van: f1columns.nl op 10 april 2007 - 22:52:37
Citaat van: meatball op 10 april 2007 - 21:19:40
Ik had het geluk ,dat canvas op de kabel zat in nederland.
Geen reclame te zien en zo hoort het

Alleen de uitzending er om heen is wel goed op RTL7. Mooie voor- en nabeschouwing enzo. Maar ja, die reclame hoeft van mij ook zeker niet.
Prettig verblijf gehad in NL trouwens?
Ja een tof verblijf,alleen wel veel nederlanders ;)

Wees blij dat ze hier zaten, dan vervelen ze je in ieder geval niet in België... Hoewel ik met regelmaat in Antwerpen kom, dus ik ben een van die vervelende Nederlanders die je ook in eigen land kunt tegenkomen... Ik ben nou eenmaal een vervelend mannetje, maar daar ben ik 'Ollander voor.  ;D
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl