GP Australië: Man van de race

Gestart door Supermariobros, 18 maart 2007 - 10:53:04

« vorige - volgende »

Wie was jouw man van de race?

Raikkonen
8 (18.6%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
32 (74.4%)
Heidfeld
1 (2.3%)
Massa
2 (4.7%)

Totaal aantal stemmen: 37

McChouffe

Citaat van: Jasper op 19 maart 2007 - 16:47:05
Noem je dat een fout? ??? Heidfeld sneed hem trouwens de pas af dus veel kon hij er niet aan doen. Highlights van de race, en dus ook de start:

Alonso heeft vorig jaar in de Renault bewezen enorm goed te kunnen starten, hier laat hij een steek vallen. Het is trouwens niet Alonso die de pas wordt afgesneden door Heidfeld, maar Hamilton door Kubica. Hamilton wordt helemaal naar de andere kant van de baan geduwd door Kubica, en slaagt er toch in om in de eerste bocht voorbij Alonso te geraken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 19 maart 2007 - 17:43:40
Citaat van: Jasper op 19 maart 2007 - 16:47:05
Noem je dat een fout? ??? Heidfeld sneed hem trouwens de pas af dus veel kon hij er niet aan doen. Highlights van de race, en dus ook de start:

Alonso heeft vorig jaar in de Renault bewezen enorm goed te kunnen starten, hier laat hij een steek vallen. Het is trouwens niet Alonso die de pas wordt afgesneden door Heidfeld, maar Hamilton door Kubica. Hamilton wordt helemaal naar de andere kant van de baan geduwd door Kubica, en slaagt er toch in om in de eerste bocht voorbij Alonso te geraken.

Nou Alonso wordt echt wel wat afgeknepen in de bocht door Heidfeld. Wel overigens op een eerlijke manier. Maar zoals Alonso zelf zei concentreerde hij zich teveel op Heidfeld ipv op de bocht, waardoor LH buitenom kon komen.

Jasper

Citaat van: McChouffe op 19 maart 2007 - 17:43:40
Citaat van: Jasper op 19 maart 2007 - 16:47:05
Noem je dat een fout? ??? Heidfeld sneed hem trouwens de pas af dus veel kon hij er niet aan doen. Highlights van de race, en dus ook de start:

Alonso heeft vorig jaar in de Renault bewezen enorm goed te kunnen starten, hier laat hij een steek vallen. Het is trouwens niet Alonso die de pas wordt afgesneden door Heidfeld, maar Hamilton door Kubica. Hamilton wordt helemaal naar de andere kant van de baan geduwd door Kubica, en slaagt er toch in om in de eerste bocht voorbij Alonso te geraken.

Huh? Het is wel degelijk Alonso die aan de binnenkant van de bocht zit en Heidfeld die dan naar binnen komt en voor Alonso komt rijden, inderdaad wel op een eerlijke manier zoals 0634 al zei. Hamilton werd bij zijn start voorbijgereden door Kubica, die dan recht voor Hamilton kwam rijden, waarop Hamilton uitweek naar links. Hij werd hierin niet gedwongen, of toch zeker niet over het hele stuk: Kubica blijft achter Heidfeld en Alonso rijden terwijl Hamilton kiest om nog een heel stuk verder naar de buitenkant te gaan (waar de propere lijn en dus de grip ligt). Slim bekeken van Hamilton maar geen fout van Alonso. :-\

Trouwens, op het filmpje is te zien dat het vijfde rode licht niet aanfloept bij de start. 4 lichten gaan aan, dan is er een onnatuurlijk lange pauze en dan gaan ze weer uit. Het vijfde was blijkbaar kapot of zo. :D

Doefie

#33
Bij gebrek aan andere mogelijkheden heb ik op Räikkönen gestemd. Iedereen tipte Massa als dé grote kandidaat en hij zou het dit weekend gaan doen, maar uiteindelijk is het wel zijn teamgenoot die een uitstekende kwalificatie en een vrijwel perfecte race reed. Akkoord, Massa heeft een mooie inhaalrace gereden maar het eerste deel van de race was hij vrijwel onzichtbaar. Het is pas na zijn enige pitstop dat hij vooraan is beginnen meedoen. Alonso en Hamilton deden wat ze moesten doen, zorgen dat ze op het podium geraakten.

Citaat van: supersteven op 18 maart 2007 - 19:45:30
hamilton.
van wanneer is het nog geleden dat een debutant er zo bovenuit stak in zijn eerste race

Grand Prix van Australië 1996, debuut van Jacques Villeneuve. Hij pakte toen polepositie en reed het merendeel van de race aan de leiding, en viel enkel terug naar de tweede plaats met mechanische pech...

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:16:29Massa heeft een mooie inhaalrace gereden maar het eerste deel van de race was hij vrijwel onzichtbaar.
Wat me vrij logisch lijkt als je je zachte banden niet aan flarden wil rijden met een 1-stop strategie.

Jasper

Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:16:29
Bij gebrek aan andere mogelijkheden heb ik op Räikkönen gestemd. Iedereen tipte Massa als dé grote kandidaat en hij zou het dit weekend gaan doen, maar uiteindelijk is het wel zijn teamgenoot die een uitstekende kwalificatie en een vrijwel perfecte race reed. Akkoord, Massa heeft een mooie inhaalrace gereden maar het eerste deel van de race was hij vrijwel onzichtbaar. Het is pas na zijn enige pitstop dat hij vooraan is beginnen meedoen. Alonso en Hamilton deden wat ze moesten doen, zorgen dat ze op het podium geraakten.

Citaat van: supersteven op 18 maart 2007 - 19:45:30
hamilton.
van wanneer is het nog geleden dat een debutant er zo bovenuit stak in zijn eerste race

Grand Prix van Australië 1996, debuut van Jacques Villeneuve. Hij pakte toen polepositie en reed het merendeel van de race aan de leiding, en viel enkel terug naar de tweede plaats met mechanische pech...

Räikkönen deed ook wat hij moest doen, zorgen dat hij won. :) Volgens mij zit je er een beetje mee dat Villeneuve door het slechte einde van zijn carrière niet meer zo populair is als Hamilton nu?

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2007 - 09:41:49
Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:16:29Massa heeft een mooie inhaalrace gereden maar het eerste deel van de race was hij vrijwel onzichtbaar.
Wat me vrij logisch lijkt als je je zachte banden niet aan flarden wil rijden met een 1-stop strategie.

Wat me dan wel opviel was dat hij voor de eerste bocht niemand heeft ingehaald. Dat is toch niet toe te schrijven aan het spraen van banden he?

Tim C

Nee, inderdaad in de eerste bocht waar de man van de race zijn enige inhaalactie deed heeft hij niemand ingehaald. In de volgende 29 ronden schoof hij op van 20 naar 10. Maar dat zal aan zijn Ferrari hebben gelegen zeker...

Doefie

Citaat van: Jasper op 20 maart 2007 - 18:19:30
Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:16:29
Bij gebrek aan andere mogelijkheden heb ik op Räikkönen gestemd. Iedereen tipte Massa als dé grote kandidaat en hij zou het dit weekend gaan doen, maar uiteindelijk is het wel zijn teamgenoot die een uitstekende kwalificatie en een vrijwel perfecte race reed. Akkoord, Massa heeft een mooie inhaalrace gereden maar het eerste deel van de race was hij vrijwel onzichtbaar. Het is pas na zijn enige pitstop dat hij vooraan is beginnen meedoen. Alonso en Hamilton deden wat ze moesten doen, zorgen dat ze op het podium geraakten.

Citaat van: supersteven op 18 maart 2007 - 19:45:30
hamilton.
van wanneer is het nog geleden dat een debutant er zo bovenuit stak in zijn eerste race

Grand Prix van Australië 1996, debuut van Jacques Villeneuve. Hij pakte toen polepositie en reed het merendeel van de race aan de leiding, en viel enkel terug naar de tweede plaats met mechanische pech...

Räikkönen deed ook wat hij moest doen, zorgen dat hij won. :) Volgens mij zit je er een beetje mee dat Villeneuve door het slechte einde van zijn carrière niet meer zo populair is als Hamilton nu?

Heeft niks met Villeneuve te maken, dat was gewoon een antwoord op Supersteven ;) Ik gun het Hamilton wel, heb ik ook nergens beweerd. Maar ik heb iets tegen het "goddelijke debuut" van coureurs. Ik geloof ook dat als Rosberg vorig jaar dezelfde kansen kreeg hij minstens even goed had gepresteerd in zijn eerste races, denk maar aan de zevende plaats in Bahrein en zijn derde startplaats in Maleisië ... met een Williams! Was op Monaco na de beste startplaats van een Williams dat seizoen...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 20 maart 2007 - 18:19:30Wat me dan wel opviel was dat hij voor de eerste bocht niemand heeft ingehaald. Dat is toch niet toe te schrijven aan het spraen van banden he?
Neen, dat ligt niet aan de banden neen. Gelukkig is Massa slim genoeg om zijn hele race niet te riskeren in de eerste bocht die vaak garant staat voor brokken. Dat is het verschil met de Massa van een paar jaar geleden.

meatball

Voor mij blijft Massa nog steeds de grote titelkandidaat 8)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat