Nachtraces

Gestart door Jasper, 14 maart 2007 - 16:17:49

« vorige - volgende »

f1columns.nl

Citaat van: Jasper op 18 maart 2007 - 17:19:27
Redenen waarom niet zijn er genoeg gegeven, waarom wel heb ik minder gezien. :)

Iedereen gaat voorbij aan de prachtige Marketingstunt die het zou zijn. Wereldwijd zal het opzien baren en dat is goed voor de kijkcijfers, die weer goed zijn voor de bestaande investeerders en voor het aantrekken van nieuwe investeerders. Een bedrijf als Hella lampen zal graag bijdragen!
En wat betreft de veiligheid zal het wel meevallen allemaal. De baan wordt zo verlicht dat het net daglicht is. Wat is dan de grap va een nachtrace vraag je je dan af. Da's niet zo moeilijk, pure marketing! 's Nachts racen in Singapore geeft extra aandacht en sfeer en is voor Europa heel interessant vanwege het tijdstip waarop het dan wordt uitgezonden. Ik denk dat dit dichterbij is dan wij fans denken en dat het de toekomst is. Meer races in Azië, maar dan wel 's nachts en 's avonds, zodat het voor Europa op gunstige tijden is.
Veel fans zullen afhaken als er alleen nog maar gereden wordt op tijdstippen dat Europa normaal gesproken zou slapen, dus is dit dé oplossing!

Het eerste zinnige idee dat ik sinds tijden van Ecclestone heb gehoord en het enige dat F1 weer een stuk extra positieve aandacht zal geven.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

robbert

ik heb al gehoord dat maleisie en monaco mss ook een nachtelijke race zou willen houden. Straks willen ze nog heel het seizoen snacht's laten verrijden

Ferrari 2010

Citaat van: f1columns.nl op 01 april 2007 - 00:35:09
Citaat van: McChouffe op 17 maart 2007 - 19:19:48
Citaat van: Alan Blues op 15 maart 2007 - 17:08:40
Wat gaan ze nog uitvinden? F1 races in twee richtingen?  ::)

Ik zie wel iets in een soort Flinsones-F1, waarbij de piloot in zijn wagen moet lopen. Het lost een aantal "problemen" van de huidige F1 netjes op:
- F1 krijgt een zeer groen karakter
- F1 wordt veel goedkoper, wat de kleine teams ten goede komt
- De snelheid wordt drastisch verlaagd wat de veiligheid ten goede komt
- De coureur wordt terug belangrijker dan de wagen
- De F1-fans op het circuit zien de wagens niet meer voorbijflitsen
- De lawaaihinder wordt beperkt (mogelijkheid tot nachtraces in een stad!)



Je gaat alleen wel ff voorbij aan de vervuiling door extra rubber verbuik, van de schoenzolen dan hé...
A nee é, de race wordt verreden op blote voeten hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

f1columns.nl

hahahaha, en hoe dan als t regent? hebben de heren bearfoot coureurs dan nog wel afdoende grip?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

supersteven

dan  krijgen ze zwemslippers
let the sunshine shine in your heart

Doefie

Inclusief snorkel ?

McChouffe

Citaat van: f1columns.nl op 01 april 2007 - 00:44:53
Citaat van: Jasper op 18 maart 2007 - 17:19:27
Redenen waarom niet zijn er genoeg gegeven, waarom wel heb ik minder gezien. :)

Iedereen gaat voorbij aan de prachtige Marketingstunt die het zou zijn. Wereldwijd zal het opzien baren en dat is goed voor de kijkcijfers, die weer goed zijn voor de bestaande investeerders en voor het aantrekken van nieuwe investeerders. Een bedrijf als Hella lampen zal graag bijdragen!
En wat betreft de veiligheid zal het wel meevallen allemaal. De baan wordt zo verlicht dat het net daglicht is. Wat is dan de grap va een nachtrace vraag je je dan af. Da's niet zo moeilijk, pure marketing! 's Nachts racen in Singapore geeft extra aandacht en sfeer en is voor Europa heel interessant vanwege het tijdstip waarop het dan wordt uitgezonden. Ik denk dat dit dichterbij is dan wij fans denken en dat het de toekomst is. Meer races in Azië, maar dan wel 's nachts en 's avonds, zodat het voor Europa op gunstige tijden is.
Veel fans zullen afhaken als er alleen nog maar gereden wordt op tijdstippen dat Europa normaal gesproken zou slapen, dus is dit dé oplossing!

Het eerste zinnige idee dat ik sinds tijden van Ecclestone heb gehoord en het enige dat F1 weer een stuk extra positieve aandacht zal geven.

Als F1 écht de mondiale sport wil zijn zoals Ecclestone het wil, zou het best wel dom zijn om F1 races 's nachts te houden voor de mensen in Europa.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Het probleem met de "mondiale" sport F1 is dat het geen mondiale sport is.

Het gros van de fans woont in Europa...

f1columns.nl

Citaat van: Tim C op 02 april 2007 - 22:31:15
Het probleem met de "mondiale" sport F1 is dat het geen mondiale sport is.

Het gros van de fans woont in Europa...

Volgens mij is de sport wel aardig mondiaal, maar de kijkers inderdaad iet. De meerderheid is Europees en dat zal voorlopig nog zo blijven. Amerika ziet niet veel in F1, die zien liever Champcar en NASCAR. Azië heeft niet heel veel binding met F1, al hebben ze rijdrs en teams i de sport vertegenwoordigd. Maar het grootste gemis is toch wel een GP op Afrikaanse bodem, Zuid Afrika Kyalami, dat was de laatste GP in dat continent. Dat is een markt die Ecclestone nog niet aan het ontginnen is, terwijl dat een grote groeimarkt is en wat betreft de tijdsverschillen gunstiger dan Azië.
Maar goed Ecclestone kijkt met $ in de ogen en ziet vooral in Azië heel veel geld voor het oprapen liggen. Nachtraces zijn voor Europa gunstig wat betreft uitzendtijden en daar zal het voorlopig allemaal wel op gericht blijven. Europa is de bakermat van F1 en autosport, dus die markt kan Ecclestone niet zo maar laten vallen, dan zou de basis van F1 afkalven.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

McChouffe

Citaat van: f1columns.nl op 03 april 2007 - 18:48:21
Europa is de bakermat van F1 en autosport, dus die markt kan Ecclestone niet zo maar laten vallen, dan zou de basis van F1 afkalven.

Ecclestone heeft volgens mij lak aan woorden als "bakermat" en "basis". Als er ergens een Euro, wat zeg ik, een cent meer te verdienen is dan in Europa, zal Bernie geen seconde aarzelen om de focus te verleggen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

f1columns.nl

Citaat van: McChouffe op 03 april 2007 - 19:42:49
Citaat van: f1columns.nl op 03 april 2007 - 18:48:21
Europa is de bakermat van F1 en autosport, dus die markt kan Ecclestone niet zo maar laten vallen, dan zou de basis van F1 afkalven.

Ecclestone heeft volgens mij lak aan woorden als "bakermat" en "basis". Als er ergens een Euro, wat zeg ik, een cent meer te verdienen is dan in Europa, zal Bernie geen seconde aarzelen om de focus te verleggen.

Aan de ene kant heb ik hetzelfde gevoel bij die man, maar aan de andere kant, denk ik dat hij slimmer is. Bakermat en basis zegt hem inderdaad niet vel, maar geld des te meer, zoals je zelf zegt. Maar ook Ecclestone zal begrijpen dat als hij de basis onder F1 aantast er minder geld verdient kan worden door hem. Immers, haal F1 uit Europa en Europa zal minder kijken, wordt er minder gekeken, dan wordt het investeren in de klasse voor het bedrijfsleven minder interessant en zullen er teams afhaken. Als er teams afhaken, gaat de F1 competitie er aan onderdoor en als dat gebeurd dan zal Ecclestone geen stuiver meer verdienen.
Ecclestone is net Dagobert Duck, gek op iedere cent. Maar hij is wel slim en strategisch en zal niet willen riskeren dat Europa A1GP of Champcar omarmt en F1 gaat negeren! Althans, zo slim schat ik hem nog wel in.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

En wat na Ecclestone want die man is zo oud als de straat.
Hopenlijk staan er enkele bekwame mensen klaar die niet om de haverklap met onzinnige ideeen komen.
Een beetje rust in de regelementen zou welkom zijn
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Helemaal mee eens, maar ik zou niet drect een opvolger durvewn aanwijzen. Een man als Briatore zou het best kunnen, maar na een lange staat van dienst als teambaas bij Renault zal hij niet onprtijdig zijn en dat moet wel in die positie. Daarom is ook een Luca di Montezemelo, die wel eens genoemd wordt, niet geschikt.
Misschien wat voor Hill? Die is nu tenslotte voorzitter van de BRDC en doet ervaring op in een bestuurlijke functie. Iemand betere suggeties?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 03 april 2007 - 20:44:48
Helemaal mee eens, maar ik zou niet drect een opvolger durvewn aanwijzen. Een man als Briatore zou het best kunnen, maar na een lange staat van dienst als teambaas bij Renault zal hij niet onprtijdig zijn en dat moet wel in die positie. Daarom is ook een Luca di Montezemelo, die wel eens genoemd wordt, niet geschikt.
Misschien wat voor Hill? Die is nu tenslotte voorzitter van de BRDC en doet ervaring op in een bestuurlijke functie. Iemand betere suggeties?
Schumacher zal jij niet zien zitten zeker? ;D ;D
Nee ik vrees dat Ecclestone zelf zal beslissen wie in zijn plaats komt,ik denk dat het achter de schermen al beslist is
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

hahaha Schumacher als de nieuwe Ecclestone, dan heb ik weer een heleboel stof tot schrijven!
FIA -> FIAT -> FerrarIA
de ideeen komen nu al boven drijven...

Maar als t aan mij ligt dan toch maar ff niet nee. Maar ook een man die ik hoog inschat, Briatore, is ongeschikt. Wie het wel zou kunnen is mijn grote vraag. De beste optie lijkt mij nu nog Damon Hill.

Of t al beslist is, dat weet ik niet. Ik denk dat Ecclestone er wel over na gedacht zal hebben, maar nog niets definitief heeft geregeld. Hij gaat door tot ie dood neervalt op de grid en dan wordt hij vervangen door zijn rechterhand (wie dat ook moge zijn) en zal Mw. Ecclestone de beslissing moeten nemen, want zij is eigenlijk de eigenaar van F1!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl