Nachtraces

Gestart door Jasper, 14 maart 2007 - 16:17:49

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Alan Blues op 15 maart 2007 - 17:08:40
Wat gaan ze nog uitvinden? F1 races in twee richtingen?  ::)

Ik zie wel iets in een soort Flinsones-F1, waarbij de piloot in zijn wagen moet lopen. Het lost een aantal "problemen" van de huidige F1 netjes op:
- F1 krijgt een zeer groen karakter
- F1 wordt veel goedkoper, wat de kleine teams ten goede komt
- De snelheid wordt drastisch verlaagd wat de veiligheid ten goede komt
- De coureur wordt terug belangrijker dan de wagen
- De F1-fans op het circuit zien de wagens niet meer voorbijflitsen
- De lawaaihinder wordt beperkt (mogelijkheid tot nachtraces in een stad!)


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Hamilton MASTER

Citaat van: McChouffe op 17 maart 2007 - 19:19:48
Citaat van: Alan Blues op 15 maart 2007 - 17:08:40
Wat gaan ze nog uitvinden? F1 races in twee richtingen?  ::)

Ik zie wel iets in een soort Flinsones-F1, waarbij de piloot in zijn wagen moet lopen. Het lost een aantal "problemen" van de huidige F1 netjes op:
- F1 krijgt een zeer groen karakter
- F1 wordt veel goedkoper, wat de kleine teams ten goede komt
- De snelheid wordt drastisch verlaagd wat de veiligheid ten goede komt
- De coureur wordt terug belangrijker dan de wagen
- De F1-fans op het circuit zien de wagens niet meer voorbijflitsen
- De lawaaihinder wordt beperkt (mogelijkheid tot nachtraces in een stad!)



En je kan makkelijk zien welke compound ze genomen hebben !!  ;D (met hun stom wit bolletje...)



dj Peter

Laat ze maar komen, de nachtraces! Waarom niet ?

Jasper

Redenen waarom niet zijn er genoeg gegeven, waarom wel heb ik minder gezien. :)

Ferrari 2010

Waarom wel:
- Om Bernie zen portemonnee nog wat dikker te maken

Dat is de enige reden, een echte fan heeft er geen echt voordeel aan. Ik kijk liever snachts naar een GP dan overdag, want je moet nergens rekening mee houden, er staat niets gepland om 4 uur snachts :P Bovendien is dit in de huidige F1 niet haalbaar, dan zou je al grote lampen op de wagens gaan moeten bouwen etc. om het een beetje veilig te houden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Uh, grote lampen op de wagens?

Naast het circuit bedoel je, zoals in de States ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 18 maart 2007 - 18:36:06
Uh, grote lampen op de wagens?

Naast het circuit bedoel je, zoals in de States ;)
Ik vind lampen naast de baan een beetje onnuttig, onder kunstlicht is nog steeds heel anders, je moet lampen op je wagen hebben waarmee je mooi voor je kan verlichten. Stel je voor dat er iemand gecrasht is, je ziet een hoop vlaggetjes, maar kunstlicht verlicht nooit zoals je dat met gewoon licht hebt (zeker natriumlampen niet). Tenzij je natuurlijk om de 5 meter een lamp gaat plaatsen natuurlijk, maar dat vindt ik personlijk wat overdreven.
Dan komt ook nog eens dat je lampen niet steeds vlak naast de baan kan plaatsen, soms is de rand van de baan tientallen meters van de bandenmuur verwijdert, dan moet je je baan al gaan overspannen om defig te verlichten. Kvraag me af waar je dan mee bezig bent :-\ Das toch totaal onnuttig als je ziet wat men er voor terug krijgt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Natriumlampen?

Wat ze daarvoor gebruiken is hetzelfde soort lamp als in de voetbalstadia. Ik denk dat je het jezelf een beetje moeilijk bent aan het maken, het is verbazingwekkend simpel om zoiets te doen hoor. Ik bedoel, als de Amerikanen het al kunnen ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 18 maart 2007 - 18:53:39
Natriumlampen?

Wat ze daarvoor gebruiken is hetzelfde soort lamp als in de voetbalstadia. Ik denk dat je het jezelf een beetje moeilijk bent aan het maken, het is verbazingwekkend simpel om zoiets te doen hoor. Ik bedoel, als de Amerikanen het al kunnen ;)
Dus eigenlijk gewoon een hoop spots? Sja, je hebt gelijk ermee. Ik kijk niet echt naar voetbal, vandara dat ik er niet echt aan dacht :D Maar het is gewoon nutteloos om nachtraces te houden. Nu zitten de mensen gewoonlijk in hun T-shirt naar de race te kijken, als het nacht is is het gewoonlijk toch wel te koud om in je T-shirt te zitten, de gezelligheid is er ook af. Weet je, er is gewoonweg geen nut bij een nachtrace. Dan kan je beter een avondrace houden, heb je geen verlichting nodig en zit je in de meeste Europese landen toch overdag.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Ik kan me inbeelden dat een race door de straten van Signapore bij schemering en dan daarna in het donker best wel aantrekkelijk kan zijn. Het is spectaculair en verder dan dat heeft het geen echte meerwaarde, maar het is in ieder geval beter dan die dertien slechte regels invoeren...

Ferrari 2010

#25
Citaat van: Tim C op 18 maart 2007 - 20:50:45
Ik kan me inbeelden dat een race door de straten van Signapore bij schemering en dan daarna in het donker best wel aantrekkelijk kan zijn. Het is spectaculair en verder dan dat heeft het geen echte meerwaarde, maar het is in ieder geval beter dan die dertien slechte regels invoeren...
Zo lang je niet je circuit sterk gaat belichten is dit zeker aantrekkelijk, alleen zit je in de F1 en daar is zoiets vrees ik gewoonweg niet mogelijk. Het zal voor een coureur niet uitmaken of het licht of donker is om een bocht aan te remmen ofzo,ze wachten tot ze zien dat ze dicht genoeg bij de bocht zijn. Maar in de F1 zijn de veiligheidsregels tegewoordig zo streng dat het gewoonweg niet strookt met een nachtrace. Veiligheid en nacht, dat gaat gewoonweg niet samen. Zie je de mensen al met een pillamp rond een gecrashte wagen staan?  Bovendien zie je in schemering niet alles meer, als er een losgekomen stuk op de baan ligt zie je dat al snel niet meer op tijd. Het gaat gewoonweg niet samen met de veiligeheidsregels in de F1.

Maar uiteraard, alles is beter dan maar blijven onnuttige regels uit te vinden ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Schemering, met licht natuurlijk. Het zijn gewoon spectaculaire beelden, ik zou er niets op tegen hebben...

meatball

Gewoon begraven dit stomme idee >:(
f1 is een wereld sport dus zal het altijd wel ergens nacht zijn tijdens de race.
Dit geeft mij de indruk dat vele race s uit europa verhuisen naar overal in de wereld maar dat er ginds geen kat naar kijkt of wat moet ik hier van denken ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: Alan Blues op 16 maart 2007 - 15:26:01
Ja, of eens een snelweg afzetten. De GP van Europa. Starten op de Brusselse Ring en eindigen in Madrid. Pitstop in Dijon en dan verder 'panchen' tot Madrid... Ik zie ze al door de peage's rijden... :)

Laten we dan gelijk maar doorsteken naar Dakar, als we toch op weg zijn richting zuiden... maar mogen wij Hollanders dan ook eens de start binnen onze grenzen hebben? GPWorld Breda lijkt me een mooie startplaats...!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

f1columns.nl

Citaat van: McChouffe op 17 maart 2007 - 19:19:48
Citaat van: Alan Blues op 15 maart 2007 - 17:08:40
Wat gaan ze nog uitvinden? F1 races in twee richtingen?  ::)

Ik zie wel iets in een soort Flinsones-F1, waarbij de piloot in zijn wagen moet lopen. Het lost een aantal "problemen" van de huidige F1 netjes op:
- F1 krijgt een zeer groen karakter
- F1 wordt veel goedkoper, wat de kleine teams ten goede komt
- De snelheid wordt drastisch verlaagd wat de veiligheid ten goede komt
- De coureur wordt terug belangrijker dan de wagen
- De F1-fans op het circuit zien de wagens niet meer voorbijflitsen
- De lawaaihinder wordt beperkt (mogelijkheid tot nachtraces in een stad!)



Je gaat alleen wel ff voorbij aan de vervuiling door extra rubber verbuik, van de schoenzolen dan hé...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl