Nieuwe puntentelling

Gestart door KVDracer, 13 maart 2007 - 12:02:55

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: TurboBoost op 19 maart 2007 - 01:08:02
mijn voorstellen:

20 - 14 - 10 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

of:

14 - 10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

het tweede voorstel kan mischien nog net, maar 20 - 14 is te gek om los te lopen dan krijg je enorme verschillen per race en veel te hoge punten aantallen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

QMaverick

Citaat van: Schumi till infinity op 19 maart 2007 - 17:29:16
10 moet het maximum blijven, anders krijg je torenhoge punten. Waarom niet gewoon 10-7-5-4-3-2-1? Dan geef je 7 mensen punten, je kan gewoon niet meer mensen punten geven als je een realistisch puntensaldo wilt bekomen.

Als het niet boven de tien uit mag komen =>

10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5.5 - 5 - 4.5 - 4 - 3.5 - 3 - 2.5 - 2 - 1.5 - 1 - 0.5

dan?
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Jasper

Op die manier gaat de waarde van een overwinning nóg meer omlaag wat ze nu net willen vermijden...

Ferrari 2010

Citaat van: QMaverick op 20 maart 2007 - 12:03:06
Citaat van: Schumi till infinity op 19 maart 2007 - 17:29:16
10 moet het maximum blijven, anders krijg je torenhoge punten. Waarom niet gewoon 10-7-5-4-3-2-1? Dan geef je 7 mensen punten, je kan gewoon niet meer mensen punten geven als je een realistisch puntensaldo wilt bekomen.

Als het niet boven de tien uit mag komen =>

10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5.5 - 5 - 4.5 - 4 - 3.5 - 3 - 2.5 - 2 - 1.5 - 1 - 0.5

dan?
Het is net de bedoeling het nut van een overwinning terug in te voeren ;) Maak er dan eerder het volgende van:
10 - 7 - 5.5 - 4.5 - 3,5 - 3 - 2,5 -  2 - 1,5 - 1 - 0.5
Kwestie dat het nog nut heeft om voor posities te strijden ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

QMaverick

Citaat van: Schumi till infinity op 20 maart 2007 - 19:09:35
Citaat van: QMaverick op 20 maart 2007 - 12:03:06
Citaat van: Schumi till infinity op 19 maart 2007 - 17:29:16
10 moet het maximum blijven, anders krijg je torenhoge punten. Waarom niet gewoon 10-7-5-4-3-2-1? Dan geef je 7 mensen punten, je kan gewoon niet meer mensen punten geven als je een realistisch puntensaldo wilt bekomen.

Als het niet boven de tien uit mag komen =>

10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5.5 - 5 - 4.5 - 4 - 3.5 - 3 - 2.5 - 2 - 1.5 - 1 - 0.5

dan?
Het is net de bedoeling het nut van een overwinning terug in te voeren ;) Maak er dan eerder het volgende van:
10 - 7 - 5.5 - 4.5 - 3,5 - 3 - 2,5 -  2 - 1,5 - 1 - 0.5
Kwestie dat het nog nut heeft om voor posities te strijden ;)


is wel beter, maar ik probeerde Spyker ook wat punten te bezorgen, dus moest ik tot vijftien komen...  :)
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

scho0634

Citaat van: QMaverick op 24 maart 2007 - 09:07:29
Citaat van: Schumi till infinity op 20 maart 2007 - 19:09:35
Citaat van: QMaverick op 20 maart 2007 - 12:03:06
Citaat van: Schumi till infinity op 19 maart 2007 - 17:29:16
10 moet het maximum blijven, anders krijg je torenhoge punten. Waarom niet gewoon 10-7-5-4-3-2-1? Dan geef je 7 mensen punten, je kan gewoon niet meer mensen punten geven als je een realistisch puntensaldo wilt bekomen.

Als het niet boven de tien uit mag komen =>

10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5.5 - 5 - 4.5 - 4 - 3.5 - 3 - 2.5 - 2 - 1.5 - 1 - 0.5

dan?
Het is net de bedoeling het nut van een overwinning terug in te voeren ;) Maak er dan eerder het volgende van:
10 - 7 - 5.5 - 4.5 - 3,5 - 3 - 2,5 -  2 - 1,5 - 1 - 0.5
Kwestie dat het nog nut heeft om voor posities te strijden ;)


is wel beter, maar ik probeerde Spyker ook wat punten te bezorgen, dus moest ik tot vijftien komen...  :)

Nee, tot 22 ;D

McChouffe

1 Punt voor de winnaar, de rest krijgt niks. Ben je tenminste zeker dat diegene met de meeste overwinningen WK wordt en er meer zal gestreden worden om het ene punt.  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

QMaverick

Citaat van: 0634 op 24 maart 2007 - 10:27:37
Citaat van: QMaverick op 24 maart 2007 - 09:07:29
Citaat van: Schumi till infinity op 20 maart 2007 - 19:09:35
Citaat van: QMaverick op 20 maart 2007 - 12:03:06
Citaat van: Schumi till infinity op 19 maart 2007 - 17:29:16
10 moet het maximum blijven, anders krijg je torenhoge punten. Waarom niet gewoon 10-7-5-4-3-2-1? Dan geef je 7 mensen punten, je kan gewoon niet meer mensen punten geven als je een realistisch puntensaldo wilt bekomen.

Als het niet boven de tien uit mag komen =>

10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5.5 - 5 - 4.5 - 4 - 3.5 - 3 - 2.5 - 2 - 1.5 - 1 - 0.5

dan?
Het is net de bedoeling het nut van een overwinning terug in te voeren ;) Maak er dan eerder het volgende van:
10 - 7 - 5.5 - 4.5 - 3,5 - 3 - 2,5 -  2 - 1,5 - 1 - 0.5
Kwestie dat het nog nut heeft om voor posities te strijden ;)


is wel beter, maar ik probeerde Spyker ook wat punten te bezorgen, dus moest ik tot vijftien komen...  :)

Nee, tot 22 ;D

Niet te pessimistisch, er kunnen ook nog uitvallers komen... Beide Mac's hebben een eer hoog te houden, volgende race moeten er dus minstens 2 Mercedes motoren ploffen... :)
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

f1columns.nl

Wat i er mis met de puntentelling? In dit systeem is er tenminste nog een kans voor de nummer twee om in de buurt te blijven van de koploper en dat is toch waar de sport om gaat? Strijd tot in de laatste bocht van de laatste GP van het seizoen, dat is waar de fans op zitten te wachten toch?

Van mij hoeft er niets veranderd te worden. Waarom zou degene met de meeste overwinningen WK moeten worden? als hij 6 races wint en er 12 uitvalt en toch kampioen zou worden, dan is dat toch niet eerljk tegenover een ander die 18 wedstrijden lang steedfs z'n punten pakt, maar nooit wint?
Het WK gaat over een heel seizoen en dat betekend dat je constantheid moet hebben over het hele jaar om aanspraak te kunnen maken op de titel, het systeem van nu zorgt hiervoor, dus niets veranderen aub.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

TheIceman

10-9-8-7-6-5-3-2-1 en 1 punt voor pole 1 voor de snelste raceronde en 1 voor de snelste pitstop

FerrariMan

Als dit seizoen aan de oude puntentelling zou lopen zou het er nu zo uitzien:

P1 = 10
P2 = 6
P3 = 4
P4 = 3
P5 = 2
P6 = 1

1. LH: 74
2. FA: 71
3. KR: 59
4. FM: 46

Huidige stand, met de 10-8-...puntentelling:

1. LH: 92
2. FA: 89
3. KR: 74
4. FM: 69

Racerke007

Citaat1 punt voor pole 1 voor de snelste raceronde en 1 voor de snelste pitstop
De eerste twee sta ik achter ... snelste pitsstop is grappig: dan ga je Honda en Spyker aanzetten om pitsstops te maken zonder bij te tanken ...

Zo zou ik de verdeling maken:
1: 15
2: 12
3: 8
4: 5
5: 4
6: 3
7: 2
8: 1

Terug een groter verschil tussen 1 en 2 maar ook een grotere kloof tussen 3 en 4. Gevolg: er is altijd één team dat de F1 domineert ... de piloten van dat ander team gaan zo véél sneller een onderlinge strijd aangaan doordat ze nog willen kunnen meespelen in het WK.

nible

Ik sta achter de 12-8-6-5-4-3-2-1.
De winaar mag wel een voorschotje krijgen zeker... :)

robbert

dan zeggen ze weer dat de het seizoen niet spannend is ??? omdat er te veel verschil is tussen de rijders in het kampioenschap

Jasper

Citaat van: Racerke007 op 10 september 2007 - 17:11:33
Citaat1 punt voor pole 1 voor de snelste raceronde en 1 voor de snelste pitstop
De eerste twee sta ik achter ... snelste pitsstop is grappig: dan ga je Honda en Spyker aanzetten om pitsstops te maken zonder bij te tanken ...

Zo zou ik de verdeling maken:
1: 15
2: 12
3: 8
4: 5
5: 4
6: 3
7: 2
8: 1

Terug een groter verschil tussen 1 en 2 maar ook een grotere kloof tussen 3 en 4. Gevolg: er is altijd één team dat de F1 domineert ... de piloten van dat ander team gaan zo véél sneller een onderlinge strijd aangaan doordat ze nog willen kunnen meespelen in het WK.

Je verschil tussen 2 en 3 is groter dan je verschil tussen 1 en 2, dit is héél onnatuurlijk en zou ik dus niet doen. Ik kan je volgen als je dit puntentelling behoudt, maar de tweede 11 punten geeft ipv 12, en de vierde 6 ipv 5.