Nieuwe puntentelling

Gestart door KVDracer, 13 maart 2007 - 12:02:55

« vorige - volgende »

Eric

De man die de meeste GP's wint moet wereldkampioen worden....lijkt logisch, maar dan kan je ook al vroeg weten wie er kampioen zal worden.
Hou het maar op punten, maar om het extra leuk te maken.....geef hetzelfde aantal punten in de kwalificatie.

10-8-6-5-4-3-2-1 zowel in race uitslag als in kwalificatie.
dat maakt het voor de teams ook wat lastiger om een strategie te bepalen :)

Supermariobros

10-8-6-5-4-3-2-1 en een punt voor de pole

FerrariMan

Ik zou geen punten geven voor kwalificaties. Stel je voor dat een piloot een titel veilig stelt tijdens de kwali's...dat is pas een domper op een raceweekend.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2007 - 09:26:00
Ik zou geen punten geven voor kwalificaties. Stel je voor dat een piloot een titel veilig stelt tijdens de kwali's...dat is pas een domper op een raceweekend.

Dat is op zich wel waar. Maar hoe groot is die kans met 1 puntje voor de pole? Is dat ooit gebeurd in Amerika waar ze dat wel doen?

Doefie

Citaat van: 0634 op 15 maart 2007 - 20:21:16
Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2007 - 09:26:00
Ik zou geen punten geven voor kwalificaties. Stel je voor dat een piloot een titel veilig stelt tijdens de kwali's...dat is pas een domper op een raceweekend.

Dat is op zich wel waar. Maar hoe groot is die kans met 1 puntje voor de pole? Is dat ooit gebeurd in Amerika waar ze dat wel doen?

Daar stonden ze vorig jaar gelijk ;)

scho0634

Dan werd de titel dus niet beslist tijdens de quali ;)

Jasper

In het geval van vorig jaar in de F1 had dat gekund he (Alonso voor Braziliƫ 10 punten voor op Schumacher, pakt hij de pole, dan zijn dat er 11). De kans bestaat dus wel degelijk. Maar de snelste ronde zie ik wel zitten, omdat dat ook nog een soort "troostprijs" is als iemand uitgevallen is die heel snel is. :) Misschien wel dat puntje geven aan de rijder buiten de top-8 (of hoeveel er punten krijgen) die de snelste ronde heeft gereden, zodat niemand 11 punten kan winnen op een weekend.

meatball

Citaat van: Doefie op 13 maart 2007 - 20:47:14
Citaat van: meatball op 13 maart 2007 - 19:53:52
van mij mag alles wel eens een paar jaar hetzelfde blijven.
In andere sporten verandert men toch ook niet elk seizoen zogoed als alle regels.
Trouwens de meeste van die goede vonsten word na 1 jaar al weer afgevoerd dus lijkt het mij beter om eens goed na te denken,met een team van bekwame mensen alvorens elk jaar opnieuw domme regels in te voeren.
overzichtje van de laatste jaren
1 motor per 2 races
geen tankstops
kwalificaties elke keer anders
aantal banden
cilinder inhoud
geen slicks
enz. >:(

Tankstops zijn dacht ik nog toegelaten. Kwalificatie is dit systeem wel goed vind ik, al ben ik nog altijd voor de 107%-regel (die afgeschaft is :( ) Tegenwoordig kunt ge tien seconden trager rijden dan de topcoureurs en toch meedoen aan de race.
tankstops zijn terug toegelaten,dat bedoel ik nu net met alle jaren nieuwe regels
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: Jasper op 16 maart 2007 - 19:12:44
In het geval van vorig jaar in de F1 had dat gekund he (Alonso voor Braziliƫ 10 punten voor op Schumacher, pakt hij de pole, dan zijn dat er 11). De kans bestaat dus wel degelijk.

Sterk punt. Het zou idd een flinke domper zijn als een WK in de laatste race alsnog voor de start zou worden beslist door een schlemielig pole-puntje. Toch maar niet doen, dan.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 16 maart 2007 - 20:06:01
Citaat van: Doefie op 13 maart 2007 - 20:47:14
Citaat van: meatball op 13 maart 2007 - 19:53:52
van mij mag alles wel eens een paar jaar hetzelfde blijven.
In andere sporten verandert men toch ook niet elk seizoen zogoed als alle regels.
Trouwens de meeste van die goede vonsten word na 1 jaar al weer afgevoerd dus lijkt het mij beter om eens goed na te denken,met een team van bekwame mensen alvorens elk jaar opnieuw domme regels in te voeren.
overzichtje van de laatste jaren
1 motor per 2 races
geen tankstops
kwalificaties elke keer anders
aantal banden
cilinder inhoud
geen slicks
enz. >:(

Tankstops zijn dacht ik nog toegelaten. Kwalificatie is dit systeem wel goed vind ik, al ben ik nog altijd voor de 107%-regel (die afgeschaft is :( ) Tegenwoordig kunt ge tien seconden trager rijden dan de topcoureurs en toch meedoen aan de race.
tankstops zijn terug toegelaten,dat bedoel ik nu net met alle jaren nieuwe regels
Tankstops zijn al sinds ik de F1 voilg altijd toegelaten geweest hoor :-\ Anders zouden ze wel met een hele grote bak moeten rondrijden! Ik denk dat je eerder de bandenstops bedoelt ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The Iceman

Citaat van: Schumi till infinity op 17 maart 2007 - 13:11:22
Tankstops zijn al sinds ik de F1 voilg altijd toegelaten geweest hoor :-\ Anders zouden ze wel met een hele grote bak moeten rondrijden! Ik denk dat je eerder de bandenstops bedoelt ;)
Dan heb je voor 1994 waarschijnlijk geen enkele F1 race gezien, want vanaf toen werden de tankstops terug ingevoerd. Remember het brandje van Jos "Vercrashen"  in Hockenheim. Brabham ontdekte het nut van tankstops gedurende het seizoen 1982 en vanaf het seizoen 1983 deden alle teams het. Vanaf 1984 werd het bijtanken tijdens de race immers weer verboden en werd de brandstoflimiet ingevoerd. Remember Mansell in de verzengende hitte in Dallas en de teams die benzine koelden.

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 17 maart 2007 - 18:19:06
Citaat van: Schumi till infinity op 17 maart 2007 - 13:11:22
Tankstops zijn al sinds ik de F1 voilg altijd toegelaten geweest hoor :-\ Anders zouden ze wel met een hele grote bak moeten rondrijden! Ik denk dat je eerder de bandenstops bedoelt ;)
Dan heb je voor 1994 waarschijnlijk geen enkele F1 race gezien, want vanaf toen werden de tankstops terug ingevoerd. Remember het brandje van Jos "Vercrashen"  in Hockenheim. Brabham ontdekte het nut van tankstops gedurende het seizoen 1982 en vanaf het seizoen 1983 deden alle teams het. Vanaf 1984 werd het bijtanken tijdens de race immers weer verboden en werd de brandstoflimiet ingevoerd. Remember Mansell in de verzengende hitte in Dallas en de teams die benzine koelden.
Dat wist ik niet, maar dat valt dan iig toch niet onder 'de laatste jaren' (zoals meatball het vermeldde) :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

QMaverick

Mijn voorstel:

20 - 18 - 16 - 14 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1

kunnen de kleintjes ook eens in de punten rijden... Maar je moet wel over de finish komen om je punten te krijgen. Dus niet in ronde twee 6 wagens op een hoop en daarna nog 2 uitvallers die dan toch punten krijgen...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

TurboBoost

mijn voorstellen:

20 - 14 - 10 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

of:

14 - 10 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Ferrari 2010

10 moet het maximum blijven, anders krijg je torenhoge punten. Waarom niet gewoon 10-7-5-4-3-2-1? Dan geef je 7 mensen punten, je kan gewoon niet meer mensen punten geven als je een realistisch puntensaldo wilt bekomen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.