Wie wint, wie verliest?

Gestart door Tim C, 02 januari 2007 - 19:50:38

« vorige - volgende »

dj Peter

Hat wordt weer zo'n typisch Ferrari-McLaren gevecht zoals weleer en Renault  zal de spreekwoordelijke derde hond zijn die af en toe een zege  pakt. Honda zal er ook wel een paar winnen denk ik.
Grootste flop wordt Spyker en Toyota zie ik ook alwéér geen potten breken.
De titelstrijd bij de piloten  gaat tussen Kimi,Felipe en Ferando. Al hoop ik (alhoewel... :P) voor deze laatste dat Mercedes eindelijke een betrouwbare motor kan maken.

janke

Nou, ik zal het eens proberen voor de eerste keer.

Renault zal niet meer domineren want ik vind Fisi maar een eeuwig talent net zoals Trulli en Ralph S.(Ik vind het zowiezo te gek dat Toyota naar 5 seizoenen en meer dan 1miljard investering nog steeds geen potten kan breken en of ze nog lang in de F1 blijven ?
Het zal dit jaar gaan om Ferrari en Mc Laren en Honda en Bmw daarachter.( Als BMW monteur zou ik graag willen dat ze winnen maar dat is te vroeg.
Maar een paar podiumplaatsen pakken zeker.  Renault , RBR , Toyota middenmoot, en de rest hobbeld er achter aan , die zullen sporadisch een puntje pakken.
Maar voor mij  gaat Massa het maken en dat verdiend hij ook , je hoort niks van hem , doet geen gekke dingen en is snel, een geboren racer .
En Kimi en Alonso er achter. Dit is wat ik er van vind. Maar het kan allemaal heel anders lopen. Formule 1 he'. ;)
Some things are too important to be left in the past.

McChouffe

Dit wordt het jaar van David Coulthard!  8)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Chef

Ik denk dat Toyota komend jaar de aansluiting gaat vinden met de top. Al twijfel ik een beetje of Button het wel in zich heeft om WC te worden.

ivan_

favoriet vant jaar: kimi  ;)
flop team vant jaar: spyker f1
verrassing : antony davidson





Chef

Ik zag net een interview met Alonso tijdens de McLaren Presentatie in Valencia. Zijn voorspelling was.

De man te verslaan in 2007: Kimi
Grootste verassing in 2007: Kovalainen (zal Fisi blij mee zijn)
Grootste tegenvaller 2007: Williams

redasian


janke

#22
]Gaat hij rijden voor Ferrari of McLaren dan ;)

Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: ivan_ op 21 januari 2007 - 17:24:13
favoriet vant jaar: kimi  ;)
flop team vant jaar: spyker f1
verrassing : antony davidson





Ik mag het voor je hopen ,mijn volgorde Massa,Toyota , Kubica. Misschien mag ik Toyota niet noemen want dat is nog steeds een flop.Maar uiteraard wens ik de Toyota fans het beste voor dit seizoen. ;)
Some things are too important to be left in the past.

WdB

Alonso en Massa gaan voor de titel strijden en volgens mij krijgt Kimi het voor elkaar om die Ferrari een paar keer te slopen. Fisichella gaat tegenvallen en word daardoor misschien zelfs vervangen door Piquet Jr.

Mclaren, Ferrari en Renault hebben de beste auto maar Renault mist de coureurs
Daar vlak achter zitten BMW(waar ik veel van verwacht), Honda en misschien Red Bull.

Toyota zal ongeveer zoals vorig jaar presteren en Williams is een raadsel voor mij.

Torro Rosso zit hier ongeveer tussen in ookal kan dit team ook nog voor een incidentele verrasing zorgen.

In de achterhoede zullen Spyker en Super aguri het uivechten maar dit jaar denk ik dat Super Aguri sneller is.

Hamilton zal naarmate het seizoen vordert het gat naar Alonso steeds kleiner maken en misschien krijgen we dit jaar wel twee nieuwe winnaars in de vorm van Hamilton en Kovalainnen

poetrel

Voorspellen is steeds moeilijk, daarom eerst de wintertests afwachten en hier proberen af te leiden welke teams hun huiswerk het beste gemaakt hebben. (ik weet het wintertests kunnen ook misleiden).

Zelf denk ik dat we McLaren terug vooraan mogen verwachten, en dan vooral met Alonso als een voorname titelkandidaat. Hamilton zal het in mijn ogen ook wel goed doen maar zal nog even tijd nodig hebben. Ik verwacht hem zeker in de tweede seizoenshelft regelmatig op het podium.

Ferrari heeft met Massa en Raikkonen het sterkste rijdersduo in huis. Misschien hebben de herstructureringen binnen het team nadelige gevolgen al verwacht ik Ferrari nog steeds vooraan. Massa en (vooral) Raikkonen zijn volgens mij beide titelkandidaat, als constructeur worden zij het te kloppen team.

Van Renault verwacht ik eigenlijk niet zo veel. Wintertests tonen an dat de verschillen tussen de teams onderling door de nieuwe regels (max 19000tr-banden) veel kleiner worden (10 à 12 rijders binnen de seconde). Dit betekent dat het voor een echte topcoreur mogelijk is net dat tikkeltje sneller  gaan om de rest voor te blijven. Helaas, Fisichella is dit denk ik niet. Een plaats in het middenveld is waar je hem het merendeel van de races zult kunnen terugvinden. Wil Renault resultaten dan zal dit van Kovalainen moeten komen. Hij is volgens mij zeer getalenteerd, maar heeft nog alles te bewijzen. Ook hij heeft net als Hamilton tijd nodig. Fisichella kloppen is zijn eerste doel, daarna zo snel mogelijk hogerop kijken. Anders wordt het voor Renault een mager 2007.

Van Toyota wordt steeds gezegd dat ze weerom de 'losers' van jaar zullen worden. Zelf denk ik dat ze dit jaar effectief een stap in de goede richting zullen zetten, nog niet de top maar ze zullen zeker korter aansluiten. Nu ja, er zal steeds iets over gezegd kunnen worden: Het grootste budget vereist ook grootse prestaties dus alles wat minder is is tegenvallend. Dan zal het inderdaad tegenvallen. Maar ik verwacht ze echt niet meer achteraan.

BMW is tot nu toe de verrassing van de wintertests. Zelf dacht ik dat ze het dit jaar moeilijk zouden krijgen om de progressie van 2006 te kunnen bevestigen. De signalen tot nu toe zijn echter bemoedigend. Heidfeld heeft ervaring, doch nog nooit beschikking gehad over echt topmateriaal. Ik betwijfel of hij een echte topper kan worden maar geef hem nog het voordeel van de twijfel. Kubica heeft reeds aangetoond een groot talent te zijn.   Zijn prestaties van 2006 hebben me zeker kunnen bekoren en ik hoop dat hij in 2007 op dit elan kan verder gaan.

De Honda's vallen tot nu toe in de wintertest tegen. Vorig jaar presteerden ze in deze periode veel beter. Ik verwacht van hun dan ook een matige seizoensstart, al zullen ze (hopelijk) geleidelijk aansluiting vinden met de top.

Williams heeft enorm veel ervaring, deed het begin 2006 zeer goed, maar werd genekt door betrouwbaarheidsproblemen van de motor. Het wegvallen van BMW was een serieuze tegenvaller, 2006 was daardoor noodgedwongen een overgangsjaar. Met Toyota-krachtbron verwacht ik echter een revival. Het zou me niet verbazen als ze het moederbedrijf regelmatig achter zich kunnen laten. Het wordt een team voor het brede middenveld waar ze regelmatig punten zullen sprokkelen.

Red Bull zal ook tot het brede middenveld gaan horen. Als Renault het zoals ik verwacht iets of wat laat afweten, zal dit een motivatie zijn voor Coulthard en Webber om de Renaults te kunnen kloppen. Van Williams en Toyota wordt dit dikwijls gezegd, hier verwacht ik dit echter ook.

Torro Rosso heeft voor mij veel schade aan de sport veroorzaakt door de klantenchassis-problematiek. Indien ze met deze wagen aan de start mogen verschijnen zullen ze (dankzij identiek motoren als Spyker) spannende achterhoedgevechten kunnen uitvechten met Spyker. Al zal de kloof tussen de achterhoede en het middenveld vrij vaag zijn.

Super Aguri lapte ongeveer hetzelfde met hun wagen als STR. Het falen voor de crashtest zorgde voor een grote achterstand die zeker in het begin van het seizoen nog zal voelbaar zijn, hierna zie ik ze zeker in staat enkele rijen op te schuiven op de grid.

Spyker is heel gedreven en gemotiveerd in de F1 gestapt, ze bieden meer perspectief dan hun voorganger Midland, getuige de investeringen in motor, personeel, windtunnels,...) Doch zullen ze het dit jaar moeilijk krijgen achteraan weg te blijven. Door de onsportiviteit van STR en SA verdienen ze wel onze sympathie. Het extra sportieve zorgt voor meer sportieve spanning achteraan het veld.

Nu M.Schumacher er niet meer bij is, en de teams dicht bij elkaar liggen verwacht ik een open, afwisselend en spannend kampoeinschap. F1 is meer dan voor of tegen Schumacher, een problematiek die dit jaar niet meer meespeelt. Geef de renners een eerlijke kans, geniet van hun prestaties en geniet van wat Formule 1 in 2007 zal brengen.

meatball

winnaar massa
verliezer toyota
verassing kubica
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat