Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Schumi till infinity op 13 april 2007 - 11:40:29
Citaat van: f1columns.nl op 12 april 2007 - 23:48:31
Maar, even terug naar de roots van dit topic: "Fernando Alonso is een groot kampioen!", da's niet waar. Hij is maar iets van 1.65 m, dus zo groot is de kampioen niet...  :D
Nice try, maar dan zou er maar 1 groot kampioen kunnen zijn: Mark Webber, als ik me niet vergis de grootste van het pak. Het is nu eenmaal zo dat hetmerendeel van de F1 coureurs relatief klein is ...

Is Wurz niet grooter? Trouwens hij heeft ongelijk want Alonso is de enigste kampioen die rond rijdt. Dus is ie wel de Grootste kampioen van het moment.

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL Freak op 13 april 2007 - 12:36:54
Citaat van: Schumi till infinity op 13 april 2007 - 11:40:29
Citaat van: f1columns.nl op 12 april 2007 - 23:48:31
Maar, even terug naar de roots van dit topic: "Fernando Alonso is een groot kampioen!", da's niet waar. Hij is maar iets van 1.65 m, dus zo groot is de kampioen niet...  :D
Nice try, maar dan zou er maar 1 groot kampioen kunnen zijn: Mark Webber, als ik me niet vergis de grootste van het pak. Het is nu eenmaal zo dat hetmerendeel van de F1 coureurs relatief klein is ...

Is Wurz niet grooter? Trouwens hij heeft ongelijk want Alonso is de enigste kampioen die rond rijdt. Dus is ie wel de Grootste kampioen van het moment.
Van het pak, maar daarom niet van de wereld hé ;) Hij is wel de grootste regerende kampioen van het pak :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan


f1columns.nl

Citaat van: FerrariMan op 13 april 2007 - 16:36:28
En Kubica dan?

Is geen kampioen, misschien wel groot. Dat weet ik eigenlijk niet.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 14 april 2007 - 22:38:24
Citaat van: FerrariMan op 13 april 2007 - 16:36:28
En Kubica dan?

Is geen kampioen, misschien wel groot. Dat weet ik eigenlijk niet.
Moet hij zich eerst maar eens een paar keer op het podium rijden,kunnen we hem eens goed bekijken :D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634


meatball

Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:45:14
Stond ie al een keertje, he ;)
Daarom zei ik ook een paar keer,maar ja dan ben je hoe groot ook nog geen kampioen he,en daar ging dit topic over.
Dus mijn menig is dat alonso wel degelijk op weg lijkt om een groot kampioen te worden,alleen.
Mag hamilton wel voluit gaan?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 14 april 2007 - 22:50:43
Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:45:14
Stond ie al een keertje, he ;)
Daarom zei ik ook een paar keer,maar ja dan ben je hoe groot ook nog geen kampioen he,en daar ging dit topic over.
Dus mijn menig is dat alonso wel degelijk op weg lijkt om een groot kampioen te worden,alleen.
Mag hamilton wel voluit gaan?

Voorlopig wel, denk ik. McLaren is niet echt een team wat al aan het begin van het seizoen met stalorders begint. Hamilton zal morgen denk ik wel voor eigen succes mogen gaan. Hij staat ook maar 4 puntjes achter in het WK, dus heeft het nog niet echt zin om orders te geven. Stalorders snap ik eigenlijk sowieso pas aan het eind van het seizoen. Nu al teamorders geven slaat nergens op.

meatball

Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:53:39
Citaat van: meatball op 14 april 2007 - 22:50:43
Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:45:14
Stond ie al een keertje, he ;)
Daarom zei ik ook een paar keer,maar ja dan ben je hoe groot ook nog geen kampioen he,en daar ging dit topic over.
Dus mijn menig is dat alonso wel degelijk op weg lijkt om een groot kampioen te worden,alleen.
Mag hamilton wel voluit gaan?

Voorlopig wel, denk ik. McLaren is niet echt een team wat al aan het begin van het seizoen met stalorders begint. Hamilton zal morgen denk ik wel voor eigen succes mogen gaan. Hij staat ook maar 4 puntjes achter in het WK, dus heeft het nog niet echt zin om orders te geven. Stalorders snap ik eigenlijk sowieso pas aan het eind van het seizoen. Nu al teamorders geven slaat nergens op.
Wel als je met een duur betaalde kampioen zit,waar alle reclame op gefocust is zit.
En aan de andere kant een nieuweling die nog tijd zat heeft,dus zijn volgens mij teamorders of kleine foutjes(je weet wel,een te lange pitstop,een ronde te vroeg
binnen of zo) niet uit te sluiten
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ja okee, maar dat was in het verleden met Hakkinen/Coulthard toch ook niet zo. En vorig jaar bij Renault trouwens ook niet( was trouwens ook niet nodig ;)). Alleen Ferrari deed het regelmatig.

Ik denk echt; als hij het kan, mag Hamilton 'gewoon' winnen. Maar goed, we zullen het snel weten (of niet natuulijk ;))

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 23:24:42
Ja okee, maar dat was in het verleden met Hakkinen/Coulthard toch ook niet zo. En vorig jaar bij Renault trouwens ook niet( was trouwens ook niet nodig ;)). Alleen Ferrari deed het regelmatig.

Ik denk echt; als hij het kan, mag Hamilton 'gewoon' winnen. Maar goed, we zullen het snel weten (of niet natuulijk ;))

Net zoals in Melbourne zeker, het zijn van die team-orders met een mooi randje, het is al lang duidelijk dat als het een Mclaren rijder is die kampioen wordt, dat het Alonso is.


phil69

#71
Tijdens de verslaggeving vd Gp v. Maleisiië op La Deux waren ze bezig over de toewijding en de gedrevenheid van Alonso binnen zijn team.
ook dat hij tot de grote behoort, degene die net dat tikkeltje meer hadden ( Scumacher, Senna, Prost)
Een simpel voorbeeld: na de kwalificaties blijven de rijders nog wat verderwerken bij hun team.

Gaetan Vigneron had het erover dat bij Ferrari, Raikkonen reeds om 17h het team/circuit verliet.
Kort na hem Massa ook.Vlug tevreden, natuurlijk had Ferrari mooie papieren in handen, had mcLaren ietwat een achterstand...
En ook dat ze zoiets bij ferrarti niet gawoon zijn na 10 jaar Schumacher.Wagens zijn zeer goed datwel, rijders zijn heel snel, misschien de snelste van allemaal, talent zat, maar net dat tikkeltje meer ontbreekt misschien.

Bij McLaren daarentegen vertrokken zowel Alonso en Hamilton pas na 23h00 (locale tijd).
En inderdaad hun wagens werden tot in de puntjes optimaal afgesteld., hun werk wierp zn vruchten af.
Alonso werkt veel aan het team, hij brengt een hele pak ervaring mee van bij topteam Renault, en heeft het ook over bepaalde fouten van bij Renault, bvb: te weinig progressie tijdens het seizoen, wellicht te wijten aan het minder budjet dat renault ter beschikking heeft.
Daarom koos hij ook voor McLaren, waar het ook niet goed ging, waar ook velen vertrokken zijn. Dat houd Alonso niet tegen, hij ziet enkel de mogelijkheden ter beschikking, is voor de vooruit en werkt eraan.( De Vooruit weet ik nogthans goed zijn, die staat in Gent)

Hamilton heeft een pracht van een voorbeeld aan Alonso, na afloop vd race hoorden we hem ook vertellen via de pitradio dat hijzelf nu zo vlug mogelijk een race wil winnen.
En kijk, hij staat nu naast Massa op de 1ste rij, dat belooft bij de start, als hij Massa weer kan voorbijgaan bij de eerste bocht.

Eric

Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:53:39
Citaat van: meatball op 14 april 2007 - 22:50:43
Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:45:14
Stond ie al een keertje, he ;)
Daarom zei ik ook een paar keer,maar ja dan ben je hoe groot ook nog geen kampioen he,en daar ging dit topic over.
Dus mijn menig is dat alonso wel degelijk op weg lijkt om een groot kampioen te worden,alleen.
Mag hamilton wel voluit gaan?

Voorlopig wel, denk ik. McLaren is niet echt een team wat al aan het begin van het seizoen met stalorders begint. Hamilton zal morgen denk ik wel voor eigen succes mogen gaan. Hij staat ook maar 4 puntjes achter in het WK, dus heeft het nog niet echt zin om orders te geven. Stalorders snap ik eigenlijk sowieso pas aan het eind van het seizoen. Nu al teamorders geven slaat nergens op.

McLaren is niet heiliger dan andere teams en wees maar zeker dat ieder team zijn teamorders heeft.
Ferrari deed het vroeger openlijk terwijl andere teams de "subtiele" pitstopstrategie gebruiken, er staat teveel op het spel voor ieder teams dus is het logisch dat ze kiezen voor teamorders.

scho0634

Citaat van: Eric op 15 april 2007 - 08:30:10
Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:53:39
Citaat van: meatball op 14 april 2007 - 22:50:43
Citaat van: 0634 op 14 april 2007 - 22:45:14
Stond ie al een keertje, he ;)
Daarom zei ik ook een paar keer,maar ja dan ben je hoe groot ook nog geen kampioen he,en daar ging dit topic over.
Dus mijn menig is dat alonso wel degelijk op weg lijkt om een groot kampioen te worden,alleen.
Mag hamilton wel voluit gaan?

Voorlopig wel, denk ik. McLaren is niet echt een team wat al aan het begin van het seizoen met stalorders begint. Hamilton zal morgen denk ik wel voor eigen succes mogen gaan. Hij staat ook maar 4 puntjes achter in het WK, dus heeft het nog niet echt zin om orders te geven. Stalorders snap ik eigenlijk sowieso pas aan het eind van het seizoen. Nu al teamorders geven slaat nergens op.

McLaren is niet heiliger dan andere teams en wees maar zeker dat ieder team zijn teamorders heeft.
Ferrari deed het vroeger openlijk terwijl andere teams de "subtiele" pitstopstrategie gebruiken, er staat teveel op het spel voor ieder teams dus is het logisch dat ze kiezen voor teamorders.

Ferrari is dus wel een erg dom team. McLaren is zeker niet heiliger dan andere teams. Maar bij welke races, die niet in de slotfase van een seizoen waren, hebben ze vroeger dan die subtiele pitstopstrategie toegepast?

Tim C

Vraag dat maar eens aan David Coulthard ;)

Beetje een kort geheugen? Denken we bvb terug aan de seizoensopener van 98 ;)

Voor McLaren heiliger dan de paus begon te doen waren het zeker geen heilige boontjes...