Fernando Alonso is een groot kampioen!

Gestart door scho0634, 20 februari 2007 - 19:43:47

« vorige - volgende »

McChouffe

Er zijn altijd meerdere factoren die zoiets beïnvloeden. De heropstanding van een team toeschrijven aan één persoon, of dat nu Schumacher of Alonso is, kan gewoon niet. Het zijn Schumacher, Brawn, Todt, Byrne, Martinelli, ... die hebben bijgedragen. Net zoals het Dennis, Haug, Alonso, Whitmarsh, Coughlan, ... die bijdragen aan het succes van McLaren.

Wat Alonso en Schumacher zo interessant maakt voor een team, buiten hun uitstekende rijkunsten, is de feedback die ze kunnen geven aan het team. Schumacher stond ervoor gekend om tot in laten uren bij de ingenieurs te zitten. Net als Alonso trouwens. En Massa en Raikkonen? Die trappen het te vroeg af. Ferrari heeft denk ik nog altijd de beste auto. Maar als ze er niet in slagen om genoeg feedback te persen uit hun piloten, vrees ik dat Alonso nr. 3 binnenhaalt. Ik vraag me dan ook af hoe lang het gaat duren eer de kleine Fransman in Zwitserland gaat smeken om Schumacher rondjes te laten rijden in de F2007 ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Ik wil er even op wijzen dat het ontwerp van een nieuwe wagen rond juni begint en dat McLaren zeker was van heel veel centjes om die nieuwe wagen te maken. Als we dan toch alles graag in perspectief zetten, dan lijkt mij dat een grotere oorzaak voor een goede wagen dan Alonso's input wanneer de wagen al lang klaar was ;)

Of gaan we nu zeggen dat hij de eerste keer dat hij reed (de wagen dan) zo'n krel was? Dat dacht ik niet...

Integenstelling tot de persmededelingen van McLaren gaan we nu pas zien welke invloed Alonso heeft, en die zal positief zijn zolang de resultaten goed meevallen. Ik denk dat de tweede seizoenshelft van vorig jaar, misschien wat overdreven, dat heeft aangetoont...

FerrariMan


scho0634

Citaat van: Jasper op 11 april 2007 - 17:33:19
Volgens mij is het eerder andersom. Net als Schumacher bij Ferrari is Alonso niet de man die de nieuwe wagen heeft ontworpen... En als Kimi was gebleven, dan had hij nu waarschijnlijk ook aan de leiding van het klassement gestaan.

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Het is onmogelijk aan te geven hoeveel invloed FA heeft op de betere prestaties van McLaren.

Wel durf ik echter met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat FA's vertrek een enorme invloed heeft gehad op de plotselinge terugval van de wereldkampioenen van de afgelopen 2 jaar; Renault.

Maar zoals FerrariMan terecht zegt: We zijn pas 2 races ver.

Chef

Alle topcoureurs hebben een paar kwaliteiten gehad naast hun racetalent en dat zijn doorzettingsvermogen, koppigheid, perfectionistme wat men ook eist van iedereen in het team en erg veel race intiligentie. Alonso heeft dit allemaal, dus als je naast dit alles een goed team en wagen hebt dan komt hij vanzelf tot meer dan 2 kampioenschappen en behoort hij tot de groten. Exacte cijfers zijn hierbij niet zo boeiend, want die zijn zeer onderhevig aan geluk.

Daarbij is hij op dit moment de enige coureur in het veld die heeft laten zien dat hij een goede wagen ook om kan zetten in een WK en juist dit laatste maakt het verschil tussen de "gewone" snelle mannen en de kampioenen.

Kortom als hij de komende jaren nog een keer een titel weet te pakken wordt hij een groot kampioen, of je hem nou wel of niet mag!

bogief1

Ik zie toch veel gelijkenissen tussen de 2 heren.
Renault is groot geworden voor een groot stuk door Alonso, zie waar ze nu staan zonder hem en voor de moment is Alonso gewoon de compleetste rijder van het pak.
Kimi is misschien beter qua pure snelheid, maar de rest heeft hij niet zoals Alonso.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

meatball

Hoe verklaar je anders dat benneton renault tussen schumacher en alonso een tweederangsteam was,en het nu terug is,toeval?
Ik dacht het niet,je kan nog zoveel autos ontwerpen als je wil,als de rijder geen goede informatie kan doorgeven ,maar alleen maar wat komt racen, dan wordt je in de huidige f1 geen kampioen meer.
De tijden van dronken playboys die snel konden rijden en dan in de kroeg kropen is voorbij
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: meatball op 11 april 2007 - 22:04:05
Hoe verklaar je anders dat benneton renault tussen schumacher en alonso een tweederangsteam was,en het nu terug is,toeval?
Ik dacht het niet,je kan nog zoveel autos ontwerpen als je wil,als de rijder geen goede informatie kan doorgeven ,maar alleen maar wat komt racen, dan wordt je in de huidige f1 geen kampioen meer.
De tijden van dronken playboys die snel konden rijden en dan in de kroeg kropen is voorbij

Fuck, kan ik dus nooit meer mee doen :'(

meatball

Citaat van: 0634 op 11 april 2007 - 22:10:39
Citaat van: meatball op 11 april 2007 - 22:04:05
Hoe verklaar je anders dat benneton renault tussen schumacher en alonso een tweederangsteam was,en het nu terug is,toeval?
Ik dacht het niet,je kan nog zoveel autos ontwerpen als je wil,als de rijder geen goede informatie kan doorgeven ,maar alleen maar wat komt racen, dan wordt je in de huidige f1 geen kampioen meer.
De tijden van dronken playboys die snel konden rijden en dan in de kroeg kropen is voorbij

Fuck, kan ik dus nooit meer mee doen :'(
Je kan nog altijd lelijk worden en nuchter proberen te blijven natuurlijk ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Dat eerste is niet moeilijk, maar dat 2e is wel heel lastig ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 april 2007 - 12:45:12
En als het over Schumacher gaat, is het dat hij Ferrari weer groot heeft gemaakt...
Je kan in ieder geval meer zeggen dat de komst van MS naar Ferrari meer invloedt heeft gehad dan die van FA naar de Mac's. Schumacher zei welke personen hij nodig had en heel de boel, en het is het team gelukt terug groot te worden. Het heeft dan ook een tijd geduurt vooraleer Ferrari terug mee deed aan de top, eerst moet iedereen zich kunnen inwerken. Als vandaag een toppersoon bij een team komt, zal die wagen morgen niet winnen, volgend jaar miscchien, maar alles behalve binnen korte tijd. Het is zoals Tim al zei, een wagen begin je te bouwen rond juni ofzo, Alonso's input toen was 0,0000. Dat is al wat ik wilde duidelijk maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi till infinity op 12 april 2007 - 12:51:57
Citaat van: Jasper op 11 april 2007 - 12:45:12
En als het over Schumacher gaat, is het dat hij Ferrari weer groot heeft gemaakt...
Je kan in ieder geval meer zeggen dat de komst van MS naar Ferrari meer invloedt heeft gehad dan die van FA naar de Mac's. Schumacher zei welke personen hij nodig had en heel de boel, en het is het team gelukt terug groot te worden. Het heeft dan ook een tijd geduurt vooraleer Ferrari terug mee deed aan de top, eerst moet iedereen zich kunnen inwerken. Als vandaag een toppersoon bij een team komt, zal die wagen morgen niet winnen, volgend jaar miscchien, maar alles behalve binnen korte tijd. Het is zoals Tim al zei, een wagen begin je te bouwen rond juni ofzo, Alonso's input toen was 0,0000. Dat is al wat ik wilde duidelijk maken.

Maar goed, Schumi reed 11 jaar voor Ferrari, FA 2 races....Dus lijkt het me een jaar of 10 voorbarig om de snelle conslusie van MS bij Ferrari of FA bij Mac te kunnen beoordelen.

f1columns.nl

Maar, even terug naar de roots van dit topic: "Fernando Alonso is een groot kampioen!", da's niet waar. Hij is maar iets van 1.65 m, dus zo groot is de kampioen niet...  :D
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ferrari 2010

Citaat van: f1columns.nl op 12 april 2007 - 23:48:31
Maar, even terug naar de roots van dit topic: "Fernando Alonso is een groot kampioen!", da's niet waar. Hij is maar iets van 1.65 m, dus zo groot is de kampioen niet...  :D
Nice try, maar dan zou er maar 1 groot kampioen kunnen zijn: Mark Webber, als ik me niet vergis de grootste van het pak. Het is nu eenmaal zo dat hetmerendeel van de F1 coureurs relatief klein is ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ike Racing

Alonso heeft zekers goede rijderskwaliteiten.Dat valt niet te ontkennen. Het helpt natuurlijk altijd als de auto waar;ee je rijdt van goede kwaliteit is.Maar als mens vind ik hem toch iets minder. Gezien zijn uitspraken verleden jaar... Zolang het goed gaatm niets dan lof maar zodra iets verkeerd gaat is het iedereen geweest behalve Alonso