GP van Australië

Gestart door danny834, 19 februari 2007 - 19:47:04

« vorige - volgende »

Wie wint de GP van Australië?

Raikkonen
22 (41.5%)
Alonso
4 (7.5%)
Fisichella
0 (0%)
Massa
26 (49.1%)
Heidfeld
0 (0%)
Button
0 (0%)
Kovalainen
1 (1.9%)

Totaal aantal stemmen: 48

bogief1

Ferrari is voor de moment veel sneller dan de rest, maar blijkbaar is de Mac betrouwbaarder (eindelijk).
Hamilton is de man van de toekomst. Heiki heeft enorm ontgoocheld. De stress?
En wat te zeggen van Albers, zo'n beeld van zichzelf en hij vliegt er dan af door aan z'n kabelke te frutselen. Je bent inderdaad een topper...
Blijkbaar heeft Williams de zaakjes terug wat op orde.
De grootste teleurstelling: Heiki die dé rookie ging worden dit jaar en Honda die ging meestrijden voor de overwinningen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Hamilton MASTER

Citaat van: FerrariMan op 18 maart 2007 - 13:06:37
Heeft Kovalainen je al zo ontgoocheld dat je je naam hebt aangepast Master?  ;)

Haha snel opgemerkt!
Nja ik zocht een waardige vervanger voor Kimi... Toen hij naar Ferrari ging kon ik niet anders dan veranderen natuurlijk...
Toen viel mijn keuze op Kovalainen omdat er volgens mij toen nog geen sprake was van Hamilton.  Het kon toen nog zijn dat De La Rosa naast Alonso ging rijden.

Maar ik heb nu dus mijn beslissing gemaakt en blijf bij iemand van McLaren ;)



dj Peter

Het moge duidelijk zijn dan Renault voorlopig niet zal meestrijden aan de top. Ene mr. Briatore was in elk geval niet blij met de prestaties van Kovalainen! Die jongen reed precies op een ijspiste en dat voor iemand die al  een hele tijd testpiloot is en verondersteld wordt de wagen toch min of meer onder de knie te hebben. Tja, tésten... da's nog geen racen,da's nu wel duidelijk geworden.
Als je dan die "andere rookie", Hamilton, ziet rijden dan zeg ik: petje af, als zijn tweede pitstop iets korter was geweest, was ie gewoon voor de kampioen gearriveerd. McLaren blijkt zijn huiswerk goed gemaakt te hebben de voorbije winter, en ook aan de betrouwbaarheid lijkt te zijn gewerkt al kan je dat misschien na één race moeilijk beoordelen.
Na het vertrek van Michael Schumacher is nu David Coulthard de oudste rijder van het veld en de man met de meeste ervaring... dat zou je niet zeggen na zo'n domme actie waardoor hij zichzelf over Wurz catapulteerd.
Het was zonde dat Massa achteraan moest starten, maar dat werd toch prima gecompenseerd door met een volle tank te vertrekken en een lange eerste stint te rijden,wat resulteerde in een knappe zesde plaats.Chapeau Felipe! Zonder de technische malheur hadden we een Ferrari-één-twee gehad bij de finish,ongetwijfeld.
Kimi Raikkonen reed schijnbaar op zijn sokken naar de zege in Melbourne en het blijkt er goed uit te zien voor de Scuderia dit seizoen, het wordt volgens mij weer zo'n typisch Ferrari-McLaren duel zoals weleer!
En Albers...tja...grote bek,meer woorden maak ik daar niet aan vuil.

Tim C

CitaatQ. Kimi, what was it like, standing on the rostrum there, with the Finnish anthem and then the Italian anthem?

KR: It was good, for sure. It's been a long time since I heard the Finnish one. The Italian I've heard quite a number of times, but it was nice to be involved in the whole situation.
;D ;D

bogief1

Barrichello zit er nog iets langer in  ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 18 maart 2007 - 12:16:24
Citaat van: McChouffe op 18 maart 2007 - 08:45:07McLaren staat echter niet ver achter,
Momenteel lijkt me net wel dat McLaren vrij ver achterop zit tov Ferrari. Kimi reed op een bepaald moment een gat van 20 seconden. De seconde verschil in snelste rondes zegt het allemaal.

Benieuwd of ze dit kunnen behouden.

McLaren is trager, dat wel. Maar McLaren heeft dit weekend geen 2 versnellingsbakken moeten veranderen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 19 maart 2007 - 14:30:44
Citaat van: FerrariMan op 18 maart 2007 - 12:16:24
Citaat van: McChouffe op 18 maart 2007 - 08:45:07McLaren staat echter niet ver achter,
Momenteel lijkt me net wel dat McLaren vrij ver achterop zit tov Ferrari. Kimi reed op een bepaald moment een gat van 20 seconden. De seconde verschil in snelste rondes zegt het allemaal.

Benieuwd of ze dit kunnen behouden.

McLaren is trager, dat wel. Maar McLaren heeft dit weekend geen 2 versnellingsbakken moeten veranderen.
Maar dan komt de vraag wat het ergste is:
Uiteraard is een kapotte versnellingsbak op het moment zelf erger, want als dat in de race of kwali voorkomt verlies je hierdoor veel. Met een tragere wagen zal je als je nog steeds in de top zit nog steeds mooie plaatsen kunnen meepikken. Maar een versnellingsbakprobleem oplossen zal niet zo lang duren als een trage wagen. Conclusie: een trage wagen is erger dan een slechte versnellingsbak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Yup, dat hebben we gezien in de strijd tussen McLaren en Renault in 2005: betrouwbaarheid is niets! En wij weten niets van de situatie bij geen van beide teams. Bij Ferrari kan het bij wijze van spreken 1 kromme bout geweest zijn of een slechte vorm van versnellingsbak, waardoor ze van nul kunnen beginnen aan een nieuwe. Bij McLaren kan het zijn dat Albert Park hun auto gewoon niet ligt, of het kan zijn dat ze gewoon een superzwakke motor hebben.

Ik zou nog niet te veel conclusies trekken na één race.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 maart 2007 - 17:45:50
Yup, dat hebben we gezien in de strijd tussen McLaren en Renault in 2005: betrouwbaarheid is niets! En wij weten niets van de situatie bij geen van beide teams. Bij Ferrari kan het bij wijze van spreken 1 kromme bout geweest zijn of een slechte vorm van versnellingsbak, waardoor ze van nul kunnen beginnen aan een nieuwe. Bij McLaren kan het zijn dat Albert Park hun auto gewoon niet ligt, of het kan zijn dat ze gewoon een superzwakke motor hebben.

Ik zou nog niet te veel conclusies trekken na één race.
Oké, je hebt een punt. Maar dan nog, een kapotte versnellingsbak en een motor opblazen zijn toch een wereld van verschil hé ;) Ik veronderstel dat het geen algemene constructiefout is, want hoe verklaar je dan dat Kimi er geen problemen mee heeft gehad en massa wel? Je hebt gelijk dat conclusies trekken na 1 race gevaarlijk is, maar daarom zijn die conclusies niet noodzakelijk fout ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi till infinity op 19 maart 2007 - 19:06:28
Citaat van: Jasper op 19 maart 2007 - 17:45:50
Yup, dat hebben we gezien in de strijd tussen McLaren en Renault in 2005: betrouwbaarheid is niets! En wij weten niets van de situatie bij geen van beide teams. Bij Ferrari kan het bij wijze van spreken 1 kromme bout geweest zijn of een slechte vorm van versnellingsbak, waardoor ze van nul kunnen beginnen aan een nieuwe. Bij McLaren kan het zijn dat Albert Park hun auto gewoon niet ligt, of het kan zijn dat ze gewoon een superzwakke motor hebben.

Ik zou nog niet te veel conclusies trekken na één race.
Ik veronderstel dat het geen algemene constructiefout is, want hoe verklaar je dan dat Kimi er geen problemen mee heeft gehad en massa wel?

2x Uitval om dezelfde reden lijkt me toch wel heel toevallig. Ik weet niet meer waar ik het gelezen of gehoord heb, maar de wissel van de motor van Massa zou misschien te maken hebben met de mogelijkheid dat Massa met een nieuwere versnellingsbak (seamless shift?) zou rondrijden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

Na 1 race is het nog niet 100% zeker hoe het met de betrouwbaarheid zit.
Vooral als 1 wagen van een team problemen heeft en de andere niet ,dus afwachten maar naar de volgend g.p. en hopen dat het voor massa bij 1 keer blijft :-\
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Alan Blues

Het is allemaal de schuld van Raikkonen en Ferrari!!!! ;)

Ik heb, wegens veel gebabbel, de race met een half oog gevolgd (was bij m'n ex samen met haar zoontje aan het kijken. Uitgesteld relais op RTBF, uiteraard).

Ik moet toegeven dat het een knappe prestatie was van Kimi. Als hij dat nog enkele races doet, acht ik het bewezen dat de vorige titels van Schumi vooral dankzij Ferrari gehaald zijn en dat Schumi niet het talent is voor wie hij zich graag uitgeeft. Hahahahahaha!!!! Hey, het seizoen is begonnen, hé!!! Terug een beetje stoken, mag toch??!! ;);) :):):)

Nee,serieus nu. Kimi heeft een prachtrace gereden. Hamilton is zeker al de rookie van het jaar, wat mij betreft (But remember Button en Davidson...). McLaren heeft zijn huiswerk gemaakt. Maar ik denk toch nog steeds dat we nog iets mogen verwachten van Massa. Wees zeker dat die de komende race met het mes tussen de tanden zal rijden...

En wat ik vooral hoop, zijn meer punten in de webstrijd... Ik dacht te veel Ferrari en te weinig McLaren... ;)

FerrariMan

Massa heeft eigenlijk een vrij sterke race achter de rug. 1 stop en met zo'n lading een halve race op zachte banden rijden.

Die gaat zich volgende race zeker willen tonen.

FerrariMan


Tim C

Zoals ik elders al zei, als de FIA zegt dat ze het voordeel van de twijfel geven moet Dennis niet liggen janken bij de pers maar naar zijn ingenieurs stappen en hen vragen om dat ook te installeren...

Dit is weer net hetzelfde als die schokdempers van vorig jaar, toen was het ook Dennis en co die ze niet fatsoenlijk aan de praat kregen...