Christijan Albers is een smerige en vuile rijder

Gestart door QMaverick, 17 februari 2007 - 18:08:18

« vorige - volgende »

DS

Citaat van: QMaverick op 15 maart 2007 - 16:22:40
Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 15:39:11
Citaat van: QMaverick op 15 maart 2007 - 15:07:27
Citaat van: DS op 15 maart 2007 - 11:04:51

Een slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal. Als je zelf misschien een auto heb begrijp je dat je zonder profiel veel minder grip hebt. We kunnen de conclusie hieruit trekken dat het racen dus makkelijker wordt als je met aardig dik profiel rijdt. Vroeger zag je namelijk veel meer mensen die ineens weggleden in een bocht, dat in combinatie met tractie control maakt het racen er een stuk makkelijker op. Dus heeft een coureur zijn auto goed in de hand dan kan hij daarmee zijn voordeel halen.


Ik weet niet waar dit figuur zijn info vandaan haalt, maar het klopt van geen kanten... Een profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen, dit omdat je gewoon het meeste rubber op het asfalt hebt en dus de meeste grip. Ik geloof dat iedere zichzelf respecterende raceliefhebber dat wel weet. Geloof je het niet, kijk dan eens bij de andere circuit racers: DTM, BTCC, Moto GP etc. allemaal op Slicks.

Met profiel wil je rijden als het regent, want dan kan het water door de sleuven in de band afgevoerd worden en krijg je niet zo snel aqua planning, dit is de enige situatie waarbij een Slick absoluut onbruikbaar is..., als de baan vol met water ligt.

En
QMaverick, je spreek jezelf een beetje tegen. Je zegt zelf :

CitaatEen profielloze band, ook wel Slick genaamd, is wat je wilt hebben op het moment dat je gaat racen
Als je had gelezen wat ik heb gepost kwam je dit tegen :
CitaatEen slick is een profielloze band, dat wil zeggen helemaal kaal

Beetje tegenstrijdig wat je hier zegt. Je heb groot gelijk over dat je met slicks (kale band=dus zonder profiel=dus zonder groeven) niet op nat wegdek kan rijden. (iig niet snel).

Tim C heeft ook helemaal gelijk blijkbaar heb je nog nooit in een auto gereden. Als je nogmaals had gelezen wat ik heb gepost kwam je tegen veel makkelijker kan racen met profiel omdat je meer grip heb. En wat betekent meer grip ? Juist ja !


Nee DS, jij zegt dat een band met profiel meer grip heeft, en ik zeg dat een band zonder profiel meer grip heeft, onder de juiste omstandigheden, dwz droog asfalt. Ik spreek jou tegen en niet mijzelf....

Pikkie,

Als je had gelezen (Again) was je dit tegen gekomen :
CitaatAls je zelf misschien een auto heb begrijp je dat je zonder profiel veel minder grip hebt.
Als jij met een kale band rijdt ( IN EEN AUTO DUS GEEN FORMULE 1 WAGEN ) op een rotonde en je druk ineens wilt je gas in dan ben je gewoon de lul.
Als jij precies hetzelfde doet met een band die gewoon een dik profiel hebt dan heeft je auto daar veel minder moeite mee.

Je heb wel gelijk dat je met een band zonder profiel met een F1 Bolide meer grip heb maar je moet er zeker wel mee om kunnen gaan want het is een stuk moeilijker dan een band die wel een dikke laag profiel heeft, alleen je moet niet vergeten te lezen ! Want het bandenverhaal begon omdat ik zei dat rijden met een dik profiel op je band makkelijker is dan een band zonder profiel.

Gotcha again..

scho0634

#46
Citaat van: Doefie op 16 maart 2007 - 02:54:32
Citaat van: 0634 op 15 maart 2007 - 20:45:43Jij heb respect voor het feit dat hij vond dat hij zich niet hoefde te bewijzen tov een beginner. Ik vind dat misplaatste arrogantie. Zeker voor iemand die al jaren presteerd als een middelmatige coureur die slechts de krantenkoppen haalt door domme uitspraken en een exorbitant salaris wat ten koste ging van nuttig testwerk. En Kubica bewees in de races die kwamen dat er wel degelijk meer uit de BMW te halen viel dan wat JV deed.

Exordinges salaris ? Waarom haalt iedereen zo'n fabeltje erbij ? Villeneuve kreeg in zijn laatste jaren in de Formule 1, ook bij B.A.R. in 2003, een salaris van om en bij de $3 miljoen. Zelfs Alonso verdiende op dat moment beter en had toen nog niks gepresteerd. Kom dus niet af dat Villeneuve veel te veel vroeg, in vergelijking met Schumacher ($60 miljoen) is het niks. Coulthard verdiende meer dan Villeneuve, Ralf Schumacher, Räikkönen, Alonso, Trulli, en ja zelfs Jenson Button, zijn toenmalige teamgenoot...

Dat Kubica het bewees kunt ge niet weten. Voor hetzelfde geld reed Villeneuve naar die derde plek in Monza. Een snel circuit is een circuit voor BMW, wat altijd een sterke motor heeft kunnen bouwen op snelle circuits. Montoya's eerste zege in 2001 was ook in Monza, ook met een BMW-motor. Nadien heeft Kubica ook niet veel meer laten zien dan Villeneuve voordien.

We zullen nooit weten of JV het ook had gekund op Monza. Dat klopt. Maar feit blijft dat hij weinig goeds liet zien de laatste jaren. De compleet onervaren Kubica maakte op mij iig een uitstekende en veel gemotiveerdere indruk dan Jacques. Jij zegt dat Kubica na Monza niks bijzonders liet zien tov JV de races daarvoor, maar van JV had je als ervaren ex-kampioen wel iets meer mogen verwachten dan van een debutant. Feit blijft ook dat hij in zijn BAR jaren, mede dankzij Craig Pollock aardig verdiende, wat ik hem verder best gun hoor. Maar zijn prestaties waren niet evenredig zijn salaris.

Maar goed, iedereen zijn mening, natuurlijk.

Hamilton MASTER

Citaat van: DS op 16 maart 2007 - 08:29:31
Gotcha again..

Tik jij bent'm.....  ::)


Jullie zijn net een bende kleine kinderen die wil zien wie het grootste ijsje vast heeft.

Btw DS: dit is een formule 1 forum... Waarom zou je dan opeens over gewone autobanden beginnen? Op die manier is terugkrabbelen heel makkelijk en win je zoals Tim al zei altijd in je discussies.
Volwassen worden, eens kijken in de spiegel en nadien terugkomen als je op een degelijke manier kan discussieren. ;)



dj Peter

In elk geval , Albers heeft vandaag nogeens bewezen hoe goed hij is.  :P

f1columns.nl

Er wordt hier onterecht een vergelijk gemaakt tusen straatbanden en racebanden. Twee dingen die weinig met elkaar gemeen hebben, als je het mij vraagt. Met een straatauto wil je profiel omdat je niet altijd onder droge omstandigheden rijdt en niet altijd op het beste asfalt. Met een F1 bolide wil je geen profiel, zodat je meer rubbercontact met het wegdek hebt en dus meer grip. Wanneer je op een natte baan terecht komt, dan wil je wel profiel omdat het regenwater onder de banden vandaan moet worden weggevoerd, zodat je ook contact met het asfalt hebt, dus dan moet er een band worden gemonteerd die dichter in de buurt komt van die van een straatauto. Zo simpel is het toch?

En wat betreft Albers, ik ben Nederlander, maar zeker geen fan van Albers. Hij heeft Verstappen trekjes nl. Hij kan best een aardig potje gasgeven, maar is arrogant en heeft mijns inziens in Australië z'n Spyker bewust in het grind geparkeerd omdat hij de wagen niet voor elkaar had. Volgens mij stuurde hij de bocht niet in omdat hij er geen zin meer in had. Bang dat z'n naam als racer eraan zou kunnen gaan als hij als laatste, achter z'n debuterende  teamgenoot zou finishen, terwijl hij van te voren groots had verteld Sutil de orden te willen gaan wassen...
Dus er zit wel wat in de stelling van Villeneuve, is mijn mening. Maar goed, daar zullen anderen zeker anders over denken. Laat me de reactie maar weten, ik ben klaar voor de discussie!
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

dj Peter

Citaat van: f1columns.nl op 31 maart 2007 - 14:10:32
Er wordt hier onterecht een vergelijk gemaakt tusen straatbanden en racebanden. Twee dingen die weinig met elkaar gemeen hebben, als je het mij vraagt. Met een straatauto wil je profiel omdat je niet altijd onder droge omstandigheden rijdt en niet altijd op het beste asfalt. Met een F1 bolide wil je geen profiel, zodat je meer rubbercontact met het wegdek hebt en dus meer grip. Wanneer je op een natte baan terecht komt, dan wil je wel profiel omdat het regenwater onder de banden vandaan moet worden weggevoerd, zodat je ook contact met het asfalt hebt, dus dan moet er een band worden gemonteerd die dichter in de buurt komt van die van een straatauto. Zo simpel is het toch?

En wat betreft Albers, ik ben Nederlander, maar zeker geen fan van Albers. Hij heeft Verstappen trekjes nl. Hij kan best een aardig potje gasgeven, maar is arrogant en heeft mijns inziens in Australië z'n Spyker bewust in het grind geparkeerd omdat hij de wagen niet voor elkaar had. Volgens mij stuurde hij de bocht niet in omdat hij er geen zin meer in had. Bang dat z'n naam als racer eraan zou kunnen gaan als hij als laatste, achter z'n debuterende  teamgenoot zou finishen, terwijl hij van te voren groots had verteld Sutil de orden te willen gaan wassen...
Dus er zit wel wat in de stelling van Villeneuve, is mijn mening. Maar goed, daar zullen anderen zeker anders over denken. Laat me de reactie maar weten, ik ben klaar voor de discussie!
Geen zin meer... wat doe je dan in de F1 vraag ik mij af.

f1columns.nl

een terechte vraag die ik me ook stel. Albers is geen topper in mjn optiek.
Misschien heb ik het verkeerd, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij ooit WK wordt in F1. In DTM deed ie het best goed, maar ook daar miste hij het echte kampioenschapstalent.

En ik moet toegeven dat Schumacher dat wel heeft/had...  ;)
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

f1columns.nl

Citaat van: SaffierFM op 24 februari 2007 - 23:23:45
Wat bewijst dat ? Meer sponsorgeld? Meer talent? Een grotere bek?
Albers is gewoon een arrogant kereltje met een dikke nek en een opvliegend karakter.

Helemaal mee eens! een ongegronde arrogantie zelfs.
Voor hen die het niet weten, ik ben een overtuigd "anti-Schumacheriaan", maar ik moet toegeven dat MS meer reden tot arrogantie heeft/had dan Albvers ooit zal hebben. MS bewees meermaals de beste rijder te zijn, Albers bewijst dat hij een over het paard getilde Larense sukkerl is die in z'n kinderjaren waarschijnlijk veel gepest werd en vaak van z'n trapautootje werd beroofd door de echte stoere kids. Daarom probeerd hij nu te tonen dat hij met de grote jongens mee durft te doen... Zie hem eens stoer zijn...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 01 april 2007 - 00:27:13
Citaat van: SaffierFM op 24 februari 2007 - 23:23:45
Wat bewijst dat ? Meer sponsorgeld? Meer talent? Een grotere bek?
Albers is gewoon een arrogant kereltje met een dikke nek en een opvliegend karakter.

Helemaal mee eens! een ongegronde arrogantie zelfs.
Voor hen die het niet weten, ik ben een overtuigd "anti-Schumacheriaan", maar ik moet toegeven dat MS meer reden tot arrogantie heeft/had dan Albvers ooit zal hebben. MS bewees meermaals de beste rijder te zijn, Albers bewijst dat hij een over het paard getilde Larense sukkerl is die in z'n kinderjaren waarschijnlijk veel gepest werd en vaak van z'n trapautootje werd beroofd door de echte stoere kids. Daarom probeerd hij nu te tonen dat hij met de grote jongens mee durft te doen... Zie hem eens stoer zijn...
Jij anti Schumacher ? nee dat was echt nog niet opgevallen.
En wat Alberts betreft die mag gewoon nog 1 of 2 jaartje met de veruit slechtse wagen van het hele pak rijden,dus niet echt een reden om afgunstig te zijn als Belg
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 01 april 2007 - 15:06:32
Citaat van: f1columns.nl op 01 april 2007 - 00:27:13
Citaat van: SaffierFM op 24 februari 2007 - 23:23:45
Wat bewijst dat ? Meer sponsorgeld? Meer talent? Een grotere bek?
Albers is gewoon een arrogant kereltje met een dikke nek en een opvliegend karakter.

Helemaal mee eens! een ongegronde arrogantie zelfs.
Voor hen die het niet weten, ik ben een overtuigd "anti-Schumacheriaan", maar ik moet toegeven dat MS meer reden tot arrogantie heeft/had dan Albvers ooit zal hebben. MS bewees meermaals de beste rijder te zijn, Albers bewijst dat hij een over het paard getilde Larense sukkerl is die in z'n kinderjaren waarschijnlijk veel gepest werd en vaak van z'n trapautootje werd beroofd door de echte stoere kids. Daarom probeerd hij nu te tonen dat hij met de grote jongens mee durft te doen... Zie hem eens stoer zijn...
Jij anti Schumacher ? nee dat was echt nog niet opgevallen.
En wat Alberts betreft die mag gewoon nog 1 of 2 jaartje met de veruit slechtse wagen van het hele pak rijden,dus niet echt een reden om afgunstig te zijn als Belg

Dat zou ik zo niet willen zeggen. Nederland heeft een team en een rijder in de F1 en België niet. De slechtste wagen op dit moment en een vervelend kereltje aan het stuur, maar we hebben voorlopig wel meer dan België. Sorry, maar enige nationale trots doet mij hier toch een kleine verdediging schrijven!
Spyker is in F1 debuterend, er zijn weinig teams die debuteren en direct hoge ogen gooien, dus ook Spyker zal zich moeten opwerken. Die jongens hebben echter wel de potentie om het te gaan maken. De spullen en mensen zjn er, nu nog de uitwerking. Gascoyne heeft de nieuwe wagen al in ontwikkeling, dit jaar nog zal die debuteren en dat zou wel eens een stap de goede richting uit kunnen zijn.
Als ze dan Albers er nog uitlazeren en Doornbos aantrekken, dan wordt t echt wat met het team en hebben ze er misschien wel een fan bij! Hoewel ik niet echt "fanmateriaal" ben. Ik ben beter in kritiek dan in blindelings ergens achteraan rennen, zoals zovelen doen...
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

En ik voorspel je dat spyker over 2 jaar niet meer bestaat
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

f1columns.nl

Citaat van: meatball op 04 april 2007 - 19:13:27
En ik voorspel je dat spyker over 2 jaar niet meer bestaat

Ik hoopp dat je ongelijk hebt, anders is het zonde van de bakken geld die er aan uitgegeven zijn! Maar misschien heb je gelijk. Al denk ik van niet. In mijn opotiek moeten ze wel een poosje blijven in F1 om alleen maar te kunnen uitleggen aan de aandeelhouders waarom er zo veel geld is uitgegeven. Het levert hoe dan ook marketingmogelijkheden en reclame op. Heel NL en België kennen nu de naam Spyker, terwijl dat echt niet het geval was voor ze in F1 mee gingen doen.
De verkoop zal wel gestimuleerd worden op deze manier., Welke zichzelf respecterende rijke stinkerd wil er geen Spyker naast zijn ferrari, Lamborghini en Rolls in de garage hebben staan?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

meatball

Citaat van: f1columns.nl op 04 april 2007 - 20:31:24
Citaat van: meatball op 04 april 2007 - 19:13:27
En ik voorspel je dat spyker over 2 jaar niet meer bestaat

Ik hoopp dat je ongelijk hebt, anders is het zonde van de bakken geld die er aan uitgegeven zijn! Maar misschien heb je gelijk. Al denk ik van niet. In mijn opotiek moeten ze wel een poosje blijven in F1 om alleen maar te kunnen uitleggen aan de aandeelhouders waarom er zo veel geld is uitgegeven. Het levert hoe dan ook marketingmogelijkheden en reclame op. Heel NL en België kennen nu de naam Spyker, terwijl dat echt niet het geval was voor ze in F1 mee gingen doen.
De verkoop zal wel gestimuleerd worden op deze manier., Welke zichzelf respecterende rijke stinkerd wil er geen Spyker naast zijn ferrari, Lamborghini en Rolls in de garage hebben staan?
als de resultaten zo blijven heel wat denk ik
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 04 april 2007 - 20:33:27
Citaat van: f1columns.nl op 04 april 2007 - 20:31:24
Citaat van: meatball op 04 april 2007 - 19:13:27
En ik voorspel je dat spyker over 2 jaar niet meer bestaat

Ik hoopp dat je ongelijk hebt, anders is het zonde van de bakken geld die er aan uitgegeven zijn! Maar misschien heb je gelijk. Al denk ik van niet. In mijn opotiek moeten ze wel een poosje blijven in F1 om alleen maar te kunnen uitleggen aan de aandeelhouders waarom er zo veel geld is uitgegeven. Het levert hoe dan ook marketingmogelijkheden en reclame op. Heel NL en België kennen nu de naam Spyker, terwijl dat echt niet het geval was voor ze in F1 mee gingen doen.
De verkoop zal wel gestimuleerd worden op deze manier., Welke zichzelf respecterende rijke stinkerd wil er geen Spyker naast zijn ferrari, Lamborghini en Rolls in de garage hebben staan?
als de resultaten zo blijven heel wat denk ik
Haha, ik denk eerder van wel hoor. Ik zou zo'n spyker wel in men garage willen hebben (ik beschik alleen niet over de mogelijkheid). Het is gewoon zo dat Spyker nu veel meer naambekendheid heeft. Vroeger had ik er wel eens van gehoord, maar nu weet ik echt wat spyker is. Ik ben er zeker van dat miljoenen mensen door de F1 nu de naam spyker kennen en weten wat het is. En daar zitten gegarandeerd een hoop potentiële klanten tussen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Villenuve reactie is overdreven.Al vind ik wel dat alberts niets in de f1 te zoeken heeft.Is niet goed genoeg.