Christijan Albers is een smerige en vuile rijder

Gestart door QMaverick, 17 februari 2007 - 18:08:18

« vorige - volgende »

FerrariMan

Draai het hoe je wilt maar ook Schumacher is bij Jordan begonnen.

meatball

Citaat van: janke op 14 juli 2007 - 14:25:17
Citaat van: Tim C op 14 juli 2007 - 11:22:42
Ik wil graag even er op wijzen dat Fernando Alonso, Mark Webber, Giancarlo Fisichella en Jarno Trulli allemaal bij de "veldvulling" begonnen zijn.

Als je bedoeld dat dat allemaal toppers zijn, kunnen we Webber toch wel wegstrepen.
En Trulli en Fisichella ook.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Fisichella is een zeer goed rijder (in absolute str*ntbakken!)

janke

#123
Ja, die Fisi en Trulli zijn toppers. Leg uit. Het is toch wel heel duidelijk dat BMW-Sauber met hun rijders Kubica en Heidfeld de tafel aan veegt met die zgn. toppers Uiteraard zijn Ferrari en McLaren nog "To Beat". Maar BMW komt daar niet voor de show.
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

Fisichella heeft op zijn eerste twee Renault jaren na altijd kunnen doorbreken. Als je hem nu ziet rondsjezen in die rotbak dan vraag je jezelf af waar ze die man de afgelopen twee jaar hebben gestoken. De man kan best wel met een F1 wagen rijden, hij heeft gewoon altijd een carriere gehad van net niet. Maakt hem dat dan slecht? Ik dacht van niet.

Over Trulli heb ik niks gezegd, maar als je succes en kunnen afmeet aan punten dan moet je Wurz dit jaar beter inschatten als Rosberg en dat is een fout die we toch niet willen maken denk ik dan. ;)

Feit is dat je die "veldopvulling" (wat imho sowieso al een term van nul is) nodig hebt om nieuwe mensen te introduceren in de sport. Vergis je niet, als Kimi was gebleven was de kans dat Lewietje nu bij die "veldopvulling" reed reëel.

scho0634

Zo is het, Tim. Komt nog eens bij dat we denk ik niet willen kijken naar een race met een autootje of 10. Die zogenaamde veldvulling is ook nodig om een race leuk te maken. En inderdaad, het is ook een mooie opstart voor jong talent, of die nou de absolute top halen of niet. En sowieso moeten we nog maar afwachten hoe en of Spyker zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Ze nu maar even in een hoek zetten als veldvulling is te kort door de bocht.

janke

#126
Dat woord veldvulling zit wat mensen wel hoog, zoals blijkt. Maar ik ben op deze site om nieuws te lezen en een mening te geven  over F1,  LM, WTTC. enz. Ik  sta achter alles wat ik gezegt heb. Voor de rest een goede site, zeker. :)
Citaat van: janke op 14 juli 2007 - 21:54:31
Ja, die Fisi en Trulli zijn toppers. Leg uit. Het is toch wel heel duidelijk dat BMW-Sauber met hun rijders Kubica en Heidfeld de tafel aan veegt met die zgn. toppers Uiteraard zijn Ferrari en McLaren nog "To Beat". Maar BMW komt daar niet voor de show.
Citaat van: janke op 14 juli 2007 - 21:54:31
Ja, die Fisi en Trulli zijn toppers. Leg uit. Het is toch wel heel duidelijk dat BMW-Sauber met hun rijders Kubica en Heidfeld de tafel aan veegt met die zgn. toppers Uiteraard zijn Ferrari en McLaren nog "To Beat". Maar BMW komt daar niet voor de show.
Citaat van: janke op 14 juli 2007 - 21:54:31
Ja, die Fisi en Trulli zijn toppers. Leg uit. Het is toch wel heel duidelijk dat BMW-Sauber met hun rijders Kubica en Heidfeld de tafel aan veegt met die zgn. toppers Uiteraard zijn Ferrari en McLaren nog "To Beat". Maar BMW komt daar niet voor de show.
Citaat van: Tim C op 14 juli 2007 - 22:03:10
Fisichella heeft op zijn eerste twee Renault jaren na altijd kunnen doorbreken. Als je hem nu ziet rondsjezen in die rotbak dan vraag je jezelf af waar ze die man de afgelopen twee jaar hebben gestoken. De man kan best wel met een F1 wagen rijden, hij heeft gewoon altijd een carriere gehad van net niet. Maakt hem dat dan slecht? Ik dacht van niet.

Over Trulli heb ik niks gezegd, maar als je succes en kunnen afmeet aan punten dan moet je Wurz dit jaar beter inschatten als Rosberg en dat is een fout die we toch niet willen maken denk ik dan. ;)

Feit is dat je die "veldopvulling" (wat imho sowieso al een term van nul is) nodig hebt om nieuwe mensen te introduceren in de sport. Vergis je niet, als Kimi was gebleven was de kans dat Lewietje nu bij die "veldopvulling" reed reëel.
Citaat van: Tim C op 14 juli 2007 - 22:03:10
Fisichella heeft op zijn eerste twee Renault jaren na altijd kunnen doorbreken. Als je hem nu ziet rondsjezen in die rotbak dan vraag je jezelf af waar ze die man de afgelopen twee jaar hebben gestoken. De man kan best wel met een F1 wagen rijden, hij heeft gewoon altijd een carriere gehad van net niet. Maakt hem dat dan slecht? Ik dacht van niet.

Over Trulli heb ik niks gezegd, maar als je succes en kunnen afmeet aan punten dan moet je Wurz dit jaar beter inschatten als Rosberg en dat is een fout die we toch niet willen maken denk ik dan. ;)

Feit is dat je die "veldopvulling" (wat imho sowieso al een term van nul is) nodig hebt om nieuwe mensen te introduceren in de sport. Vergis je niet, als Kimi was gebleven was de kans dat Lewietje nu bij die "veldopvulling" reed reëel.
Ja , dat woord veldvulling dat is wat. Het goede komt gelijk, zie Clark, Senna, Lauda en nog meer?? Toch geen Trulli en Fisi, die hebben hun kansen gehad en voor de rest niks. Dat is ook veldvulling. En ik zie liever 16 top auto's op  de grid, dan 24 neppers
Some things are too important to be left in the past.

supersteven

janke met uw 37 jaar f1 ervaring zou u toch al moeten weten dat toen clark in een lotus debuteerde dat een reputatie had van veel te snel kapotgaan door zijn gewicht. Hioj was al een heel goede coureur enkel was te veel aan het lotus team om als topper aan te duiden

senna kon als hij wou bij mclaren of williams rijden in 1984. maar hij wou beginnen bij toleman een team in de achterhoede en kon dus gemakkelijk vergeten zijn voor zijn carriëre goed en wel begoonen was

lauda weet je wel dat hij zijn stoel bij brm (dat op dat moment een stervende zwaan was) gekocht heeft met geld dat hij in zijn geheel niet had waarbij zijn eerste volledig seizoen bij march als 1 positief punt zijn gelijk had dat de wagen niet deugde en als een mislukte rijder zag totaan monaca 1973

laat me 1 ding zeggen janke zeg nooit zomaar veldvulling bij de f1 en misschien moet u eens een bezoekje brengen aan de prachtige site www.f1rejects.com waarin enkele coureurs staan die op papier wereldkampioen of een hele grote zouden worden maardoor pech ergens achterin zaten en in tegestelling tot jou voorbeelden niet opgemerkt werden
let the sunshine shine in your heart

Tim C

Het probleem met Jankes visie is dat er dan nog slechts 3 teams meerijden dit seizoen, de rest is veldvulling...

janke

Als je naar de uitslag van Silverstone kijkt inderdaad 3 teams. De rest werd op 1 en meer ronden gereden. En die 3 zullen de rest van het seizoen ook de dienst blijven uitmaken. Of gaan we in wonderen geloven? Een seizoen zoals in 1982 toen verschillende coureurs een GP wonnen en Rosberg ik geloof met 1 zege wereldkampioen werd zullen we wel niet meer terug krijgen, helaas.
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

En volgend jaar wisselen die drie opnieuw, en het jaar daarna weer, en daarna weer, en zo is er een eindeloze cirkel van de top naar de "veldvulling" en terug. Het overkwam de laatste vier kampioenconstructeursteams. Ander voorbeeld: Sauber deed enkele jaren enkel slechts mee "in de veldvulling" en staat nu (volgens sommigen) op het punt om een race te winnen. Jordan kwam vanuit de "veldvulling" naar de top en deed er met de grote jongens mee.

Ergens zit die theorie van veldvulling vol met gaten, want er zijn zo duizenden verhalen te vertellen.

janke

Sauber en Jordan hebben een goede staat van dienst, allerminst veldvulling geweest. Ik heb het enkel over Spyker en in mindere mate over STR gehad over dit seizoen. Volgens mij gebeurd er met Spyker precies hetzelfde als met Zakspeed, Rial en noem nog meer topteams. Gekomen met veel bombarie en stilletjes vertrokken via de achterdeur. Ik zal ze niet missen in ieder geval. En ik denk een heleboel andere mensen ook niet. Een optie zou zijn (maar dat zal wel nooit gebeuren) dat Pro Drive de hele toko opkoopt. Die Richards heeft tenminste verstand van auto's en de autosport. Dat kun je van Dhr Mol en zijn vrinden nou niet echt zeggen. Gascoyne een goede ontwerper volgens mij, kan ook geen ijzer met handen breken. Hij krijgt daar de middelen niet voor. Lees geld. Het blijft gewoon rommelen in de marge. En die B versie die vanaf ik geloof Turkije komt zal niet veel beter zijn dan de huidige auto. Want alle andere teams blijven ook door ontwikkelen.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Citaat van: janke op 15 juli 2007 - 10:00:35
Als je naar de uitslag van Silverstone kijkt inderdaad 3 teams. De rest werd op 1 en meer ronden gereden. En die 3 zullen de rest van het seizoen ook de dienst blijven uitmaken. Of gaan we in wonderen geloven? Een seizoen zoals in 1982 toen verschillende coureurs een GP wonnen en Rosberg ik geloof met 1 zege wereldkampioen werd zullen we wel niet meer terug krijgen, helaas.

Als we naar 1 race gaan kijken, alleen naar Silverstone dus, dan kunnen we wel degelijk slechts spreken van 2 teams. Jouw BMW hoort ook bij die zogenaamde "veldvulling" hoor, of gaan we zeggen dat je met 53 en 56 seconden achterstand hebt meegevochten voor de overwinning? Ik heb de indruk dat je er zo trots op bent dat BMW best of the rest is, dat je van die kans gebruik maakt om neerbuigend te doen over de andere teams, maar BMW hoort als "best of the rest" nog altijd wel bij "the rest". Dus als je spreekt van veldopvulling (wat ik zelf liever niet doe), dan hoort BMW daar ook bij.

Tim C

Dave Richards heeft zoveel verstand van het bouwen van F1 wagens dat hij ze gaat kopen bij McLaren. Spyker is Jordan, met Mol in plaats van Jordan.

Je kan van Spyker niet verwachten dat ze op zes maanden tijd plots een seconde gaan vinden. Als ze bij Spyker zeggen dat ze over vijf jaar weer willen meedraaien dan kan je dat bezwaarlijk bombarie noemen, maar realisme. ::)

scho0634

Citaat van: janke op 15 juli 2007 - 11:49:43
Sauber en Jordan hebben een goede staat van dienst, allerminst veldvulling geweest.

Uiteindelijk hebben die teams een goede staat van dienst gekregen, ja. Na jarenlang hard werken, maar Spyker heeft er momenteel 8 races opzitten. Beetje oneerlijke vergelijking vind je niet?? Geef die gasten een paar jaar de kans.

Of Michiel Mol verstand heeft van F1 maakt trouwens niets uit. Zijn taak is om de juiste mensen (Gasgoyne) op de juiste plekken neer te zetten. Zijn taak is het om ervoor te zorgen dat de financiele middelen groeien. Zakelijk heeft hij wel bewezen dat hij iets in zijn mars heeft. Hij is pas achter in de 30 en staat jaarlijks in de quote 500. Flavio Briatore staat ook niet bekend om zijn technische vaardigheden, maar hij kan wel een team managen.

En het irriteert me helemaal niet dat jij Spyker neerzet als veldvulling, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. En net als jij mag ik ook mijn mening geven ;).