De wagens van 2007

Gestart door bogief1, 04 november 2006 - 10:34:52

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: McChouffe op 16 januari 2007 - 13:15:28
Citaat van: janke op 16 januari 2007 - 11:53:40
ook niet zo'n grote taartschep  voor als Ferrari.

De voor- en achtervleugels van de Ferrari zijn die van 2006  ;)
Je hebt gelijk , even niet goed gekeken ,misschien omdat de neus v.d Bmw iets hoger is dan vorig jaar dat dit het beeld vertekend ? ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Ik heb mijn 1/18-model van de MP4/21 eens naast de foto's van de de MP4/22 gezet en ik moet tot de conclusie komen dat ze bij McLaren gewoon een heruitgave hebben gemaakt van hun oude chassis. Een iets andere beam wing (tussen de motorkap en de achtervleugel) is bijna het enige dat ik kan opmerken en daarvoor moet je toch al goed zoeken, en de neus lijkt mij nog lager maar dat kan aan het perspectief van de foto's liggen. De elementen van de voorvleugel hebben een iets andere vorm maar die verandert voor elke race dus dat zie ik niet echt als een vooruitgag.

De kleuren van de Mac zijn mooi, de overalls zijn lelijke begin-jaren-90-stijl.

De "extreemste" wagen ten opzichte van vorig jaar is tot nu toe de Renault.

bogief1

#77
Meer foto's van de Renault: http://www.formule1.nl/index.php?pid=29&sei=23&fid=18

Let ook op de volle achterwielen

Livery van Williams is ook al uitgelekt  :) http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5260
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

#78
Citaat van: bogief1 op 16 januari 2007 - 19:16:06
Meer foto's van de Renault: http://www.formule1.nl/index.php?pid=29&sei=23&fid=18

Let ook op de volle achterwielen

Die voorvleugel van de Renault is precies wel heel groot.

De test verliep al niet vlekkeloos volgens F1Racing.nl:

De eerste serieuze test met de R27 verliep niet geheel vlekkeloos. Fisichella eindigde de dag namelijk naast de baan, dankzij een motorprobleem.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

#79
Maar wel een supergave bak die Renault. Waanzinning spiegels en sidepods. Al vraag ik me af hoe de kleurstelling uiteindelijk wordt met ING erop.

De Ferrari ziet er ook blits uit. De McLaren iets minder dan vorig jaar, maar hopelijk iets sneller. Alonso zelf ziet er in ieder geval het meest gestroomlijnd uit met zijn gemilimeterde koppie  ;).

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5266

Mooie BMW, hoor. Gave frontwing. Ik verwacht wel iets van onze Duitse vrienden dit jaar.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 16 januari 2007 - 17:03:05
Ik heb mijn 1/18-model van de MP4/21 eens naast de foto's van de de MP4/22 gezet en ik moet tot de conclusie komen dat ze bij McLaren gewoon een heruitgave hebben gemaakt van hun oude chassis. Een iets andere beam wing (tussen de motorkap en de achtervleugel) is bijna het enige dat ik kan opmerken en daarvoor moet je toch al goed zoeken, en de neus lijkt mij nog lager maar dat kan aan het perspectief van de foto's liggen. De elementen van de voorvleugel hebben een iets andere vorm maar die verandert voor elke race dus dat zie ik niet echt als een vooruitgag.

De kleuren van de Mac zijn mooi, de overalls zijn lelijke begin-jaren-90-stijl.

De "extreemste" wagen ten opzichte van vorig jaar is tot nu toe de Renault.
Vergeet niet dat ze in 2003 hetzelfde deden met de 17D. Dat leverede succes op. Het is niet omdat je weinig veranderingen ziet dat ie daarvoor niet sneller kan gaan. Integendeel, onderhuids kan hij volledig anders zijn. De wagen van vorig jaar was trouwens e basis voor deze van dit jaar. In 2005 zijn ze begonnen met de wagen van dit jaar, vorig jaar was een tssontwikkeling.

Btw, bekijk de chimneys eens... ;)

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2007 - 21:54:52In 2005 zijn ze begonnen met de wagen van dit jaar, vorig jaar was een tssontwikkeling.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het gewoon "zever" is van Dennis en de zijnen om de erbarmelijke prestaties van 2006 een beetje goed te praten. Ik kan me niet herinneren dat McLaren in het begin van 2006 gezegd geeft dat de ontwikkeling voor de wagen van 2007 al bezig was en dat de MP4/21 slechts een tussenontwikkeling was. Ik kan me natuurlijk ook vergissen ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Dat moet die welgekende strategie zijn waar je het ene jaar de titel door je vingers laat glippen om het andere jaar niets te laten zien zodat je weer een wagen kan ontwerpen die ofwel niets laat zien ofwel net niet is. Type 2000-2006 ;)

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2007 - 21:54:52
Citaat van: Jasper op 16 januari 2007 - 17:03:05
Ik heb mijn 1/18-model van de MP4/21 eens naast de foto's van de de MP4/22 gezet en ik moet tot de conclusie komen dat ze bij McLaren gewoon een heruitgave hebben gemaakt van hun oude chassis. Een iets andere beam wing (tussen de motorkap en de achtervleugel) is bijna het enige dat ik kan opmerken en daarvoor moet je toch al goed zoeken, en de neus lijkt mij nog lager maar dat kan aan het perspectief van de foto's liggen. De elementen van de voorvleugel hebben een iets andere vorm maar die verandert voor elke race dus dat zie ik niet echt als een vooruitgag.

De kleuren van de Mac zijn mooi, de overalls zijn lelijke begin-jaren-90-stijl.

De "extreemste" wagen ten opzichte van vorig jaar is tot nu toe de Renault.
Vergeet niet dat ze in 2003 hetzelfde deden met de 17D. Dat leverede succes op. Het is niet omdat je weinig veranderingen ziet dat ie daarvoor niet sneller kan gaan. Integendeel, onderhuids kan hij volledig anders zijn. De wagen van vorig jaar was trouwens e basis voor deze van dit jaar. In 2005 zijn ze begonnen met de wagen van dit jaar, vorig jaar was een tssontwikkeling.

Btw, bekijk de chimneys eens... ;)

De 17D was er alleen maar omdat de 18 zo'n gigantische flop was. En de 17D heeft ook geen succes opgeleverd want in die tijd was McLaren nog een topteam en dan ga je niet voor minder dan de titel. En een heel jaar lang een "tussenontwikkeling" maken naar het volgende jaar, daar geloof ik niet in in de F1. Als dit waar is en McLaren had dit zo bedoeld en ze halen dit jaar de titel niet, dan is McLaren alweer de flop van de F1. Bereid je er dus al maar op voor (als dit waar is natuurlijk).

En chimneys veranderen ook heel dikwijls gedurende het seizoen. Je moet geen hele winter aan je wagen ontwikkelen om je chimneys te vervangen want dat zijn onderdelen die bij wijze van spreken met 2 vijzen op de wagen vastzitten. In de winter werk je aan de vorm van je chassis, plaatsing van je motor, motorkoeling, remontwikkeling, fundamenteel andere voorvleugel omdat die de aërodynamica van je hele wagen beïnvloedt en veel veel meer. Maar niet aan de vorm van je (uitwendige) uitlaten.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 17 januari 2007 - 19:37:15
Citaat van: Mikacouli op 16 januari 2007 - 21:54:52
Citaat van: Jasper op 16 januari 2007 - 17:03:05
Ik heb mijn 1/18-model van de MP4/21 eens naast de foto's van de de MP4/22 gezet en ik moet tot de conclusie komen dat ze bij McLaren gewoon een heruitgave hebben gemaakt van hun oude chassis. Een iets andere beam wing (tussen de motorkap en de achtervleugel) is bijna het enige dat ik kan opmerken en daarvoor moet je toch al goed zoeken, en de neus lijkt mij nog lager maar dat kan aan het perspectief van de foto's liggen. De elementen van de voorvleugel hebben een iets andere vorm maar die verandert voor elke race dus dat zie ik niet echt als een vooruitgag.

De kleuren van de Mac zijn mooi, de overalls zijn lelijke begin-jaren-90-stijl.

De "extreemste" wagen ten opzichte van vorig jaar is tot nu toe de Renault.
Vergeet niet dat ze in 2003 hetzelfde deden met de 17D. Dat leverede succes op. Het is niet omdat je weinig veranderingen ziet dat ie daarvoor niet sneller kan gaan. Integendeel, onderhuids kan hij volledig anders zijn. De wagen van vorig jaar was trouwens e basis voor deze van dit jaar. In 2005 zijn ze begonnen met de wagen van dit jaar, vorig jaar was een tssontwikkeling.

Btw, bekijk de chimneys eens... ;)

De 17D was er alleen maar omdat de 18 zo'n gigantische flop was. En de 17D heeft ook geen succes opgeleverd want in die tijd was McLaren nog een topteam en dan ga je niet voor minder dan de titel. En een heel jaar lang een "tussenontwikkeling" maken naar het volgende jaar, daar geloof ik niet in in de F1. Als dit waar is en McLaren had dit zo bedoeld en ze halen dit jaar de titel niet, dan is McLaren alweer de flop van de F1. Bereid je er dus al maar op voor (als dit waar is natuurlijk).

En chimneys veranderen ook heel dikwijls gedurende het seizoen. Je moet geen hele winter aan je wagen ontwikkelen om je chimneys te vervangen want dat zijn onderdelen die bij wijze van spreken met 2 vijzen op de wagen vastzitten. In de winter werk je aan de vorm van je chassis, plaatsing van je motor, motorkoeling, remontwikkeling, fundamenteel andere voorvleugel omdat die de aërodynamica van je hele wagen beïnvloedt en veel veel meer. Maar niet aan de vorm van je (uitwendige) uitlaten.
Ik doelde maar op een visueel verschil. Achteraan zie ik ook aanpassingen. Maar zoals ik al zei, de meeste veranderingen zijn onderhuids...

Jasper

Ik hoop het maar, maar hoe gaan ze dat doen? De motorontwikkeling is bevroren dus daar kan niets aan veranderd zijn. Misschien een iets andere koeling maar daar heb je al gauw andere radiatoren en dus andere sidepods voor nodig en die zie ik niet. Met een nieuwe versnellingsbak alleen ga je ook niet van een flopjaar in een wereldkampioenschap vallen.

Kirabi

wow die pakken van McLaren lijken op die van Spyker... alleen die van McLaren zijn iets lichter...


FerrariMan

Video van de nieuwe Ferrari in actie:

McLaren_über_alles

CitaatEen tank voor Kimi
Een tank voor kimi, althans dat zegt Mario Illien voormalig motorbouwer bij Mercedes. Volgens de oud motorbouwer is de Fin genadeloos voor zijn materiaal. Illien zei tegen het sportblad Sport Bild: "Kimi wil alleen maar gas geven, voor al het andere interesseert hij zich niet".  Illien is van mening dat deze genadeloosheid mee heeft geholpen aan het vake uitvallen van Kimi bij McLaren.

Verder geeft Illien aan dat geen enkele andere rijder het materiaal zo zwaar belast: "Geen enkele coureur gaat ruwer met het materiaal om dan Kimi en hij is de enige rijder die ronde na ronde zo hard over de kerbstones gaat".  Ter illustratie hoe Kimi met zijn materiaal omgaat zei Illien: "Ferrari moet een tank bouwen als ze met hem de wereldtitel willen behalen."
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

janke


Voor liefhebbers, BMW-Sauber F1 team. presentatie en testen auto 2007. ;)

http://www.bmw-sauber-f1.com/en/index.html
Some things are too important to be left in the past.