10 Vragen voor 2007

Gestart door Tim C, 13 januari 2007 - 23:35:30

« vorige - volgende »

Tim C

Gaat de grote ommezwaai dan van Ralf en Jarno komen? Ik dacht het niet...

Wat ben je met een rijder die iedereen enkele ronden achter zich kan houden om dan bij de pitstops voorbij gestoken te worden? Is dat dan de "topper"? En over die moveable chicane die ze niet voorbij konden, ik denk dat je ook even vergeten bent dat de bandenregels van dat jaar geen racen toelieten, daarom opnieuw, de pitstops...

Als je in de "beste Toyota" sinds hun start er alleen maar in slaagt om negatief tijdens de race te evolueren... Sorry dan dat het een middelmatig rijder wordt genoemd... ::)

Ga je Toyota nu ook een topteam noemen?  ;D ;D ;D ;D ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 01 februari 2007 - 19:13:04
Ga je Toyota nu ook een topteam noemen?  ;D ;D ;D ;D ;D
Ok, een topteam in de F1 zijn ze niet, dat heb ik fout verwoord. Maar wel een team met een reuzenbudget (kvraag me af waar ze het insteken, perseteren zit er daar niet echt in :-\), en die gaan geen 'prutsrijders' aantrekken zoals bijvoorbeeld Super Aguri of STR dat doen hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Schumi till infinity op 01 februari 2007 - 19:17:36
die gaan geen 'prutsrijders' aantrekken zoals bijvoorbeeld Super Aguri of STR dat doen hé ;)
Of bijvoorbeeld een Minardi die mensen als Alonso hebben geïntroduceerd. Of bijvoorbeeld Anthony Davidson die van Honda eindelijk de kans krijgt om een seizoen te rijden... Twee van de grootste prutsers die er rondlopen ;)

Maar dat is dus mijn punt:
(kvraag me af waar ze het insteken, perseteren zit er daar niet echt in  :-\)
Zowel Ralf als Jarno dragen dat team niet zoals bvb een Schumacher Ferrari droeg, of Alonso Renault. Vertel me het laatste wapenfeit (zonder opzoeken) van een Toyota in 2006. Wat herinner je je off the top of your head?

Let op, het is niet de schuld van die twee dat het daar niet draait, dat is de hele bedrijfscultuur van Toyota maar zij gaan er zeker niet het verschil maken zoals een echte topper of subtopper dat wel kan...

scho0634

Citaat van: Schumi till infinity op 01 februari 2007 - 19:09:07
Citaat van: Tim C op 01 februari 2007 - 12:21:46
Citaat van: Doefie op 31 januari 2007 - 22:59:10
Middelmatige coureurs winnen geen races. Trulli heeft eerst bij Renault en later in 2005 getoond dat hij met de top meekan.
De man heeft 1 race gewonnen op 164 races, je kan jezelf dan ook de vraag stellen of dat niet eerder toeval was dan een pracht prestatie. En als het een prachtprestatie was, waarom kon hij het dan maar één keer.
Het fantastische jaar 2005 waar jij het over hebt had iedereen anders het over de "moving chicane, Jarno Trulli", blijkbaar hebben zij dan een ander seizoen gezien?
Dan kan je al even goed beweren dat Button geen goed rijder is. Weet je, iedereen die bij een topteam rijdt is een goed coureur, die gaan hun geld er anders niet aan verkwisten hoor!

Button is wel een goed rijder. Of hij een topper is, dat moet hij nu inderdaad maar eens gaan bewijzen komend seizoen. Tot nu toe is hij nog steeds niet meer dan een goede rijder en een grote belofte, maar vooralsnog niet meer dan dat. Maar goed, hij is nog jong.

Trulli heeft bij Renault juist niet bewezen dat hij met de top meekan. Net zoals Fisichella. Goede rijders voor een matig team, eventueel nuttig als tweede rijder bij een topteam, maar zeker geen toppers. Verre van dat.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 01 februari 2007 - 19:23:17
Citaat van: Schumi till infinity op 01 februari 2007 - 19:17:36
die gaan geen 'prutsrijders' aantrekken zoals bijvoorbeeld Super Aguri of STR dat doen hé ;)
Of bijvoorbeeld een Minardi die mensen als Alonso hebben geïntroduceerd. Of bijvoorbeeld Anthony Davidson die van Honda eindelijk de kans krijgt om een seizoen te rijden... Twee van de grootste prutsers die er rondlopen ;)

Maar dat is dus mijn punt:
(kvraag me af waar ze het insteken, perseteren zit er daar niet echt in  :-\)
Zowel Ralf als Jarno dragen dat team niet zoals bvb een Schumacher Ferrari droeg, of Alonso Renault. Vertel me het laatste wapenfeit (zonder opzoeken) van een Toyota in 2006. Wat herinner je je off the top of your head?

Let op, het is niet de schuld van die twee dat het daar niet draait, dat is de hele bedrijfscultuur van Toyota maar zij gaan er zeker niet het verschil maken zoals een echte topper of subtopper dat wel kan...
Een rijder moet ergens geïntroduceerd worden, het is lange tijd aan de kleine teams geweest om dat te doen dus vandaar dat Alonso van daar komt. En daar rijden zij dan maar 1 jaar om vervolgens opgepikt te worden door de iets grotere teams. Met prutsrijders bedoel ik meer Sato enzo en de one-season rijders. (daarom zijn die rijders uiteraard niet allemaal slecht hé ;))

Je iets zeggen over de toyota prestaties dit jaar kan ik niet. Ik herinner me nooit deftig feiten vand e voorbije jaren, enkel dingen die me opvielen blijven me bij, en dan nog zonder details wie er in de wagen zat en in welk jaar en race het gebeurde dus kan ik je niks geven.

En het is zoals je zegt, het is de bedrijfscultuur van Toyota, de een buiten, de volgende binnen en zo maar voort. Het is wel duidelijk dat de F1 zo niet werkt, je moet je kunnen inwerken in het team, en dat is wat toyota niet snapt precies, die moeten van seconde 1 een topprestatie zien precies, anders vliegt men er buiten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Tim C op 01 februari 2007 - 19:23:17Maar dat is dus mijn punt:
(kvraag me af waar ze het insteken, perseteren zit er daar niet echt in  :-\)
Zowel Ralf als Jarno dragen dat team niet zoals bvb een Schumacher Ferrari droeg, of Alonso Renault. Vertel me het laatste wapenfeit (zonder opzoeken) van een Toyota in 2006. Wat herinner je je off the top of your head?

Let op, het is niet de schuld van die twee dat het daar niet draait, dat is de hele bedrijfscultuur van Toyota maar zij gaan er zeker niet het verschil maken zoals een echte topper of subtopper dat wel kan...

Podiumplaats in Australië. Ik denk niet dat er veel coureurs zullen zijn, ook bij de toppers en zeker bij de subtoppers, dat daar iets aan gaan kunnen veranderen. Coulthard is ook een topcoureur maar bij Red Bull (die ook miljoenen teveel hebben) liep het ook niet echt zoals het in een topteam hoort. Coulthard is nochtans geen middelmatige coureur. Zelfde voor Fisichella, Trulli en Ralf Schumacher. Het enige probleem is dat het geen killers zijn. Dat maakt het onderscheid tussen een goede coureur en een uitstekende coureur. Michaël Schumacher, Alonso, Räikkönen, ... zijn de killers. Als de ene faalt weten zij het af te maken. Ge kunt ze wat indelen he:
1. de killers: de coureurs die het afmaken. Michaël Schumacher, Alonso en Räikkönen zoals eerder vernoemd, in het verleden ook coureurs als Senna, Prost, Clark, enz...
2. de topcoureurs: coureurs die hun plaats in een topteam verdienen maar die het killerinstinct missen. Coulthard, Barrichello, Irvine, Villeneuve, Trulli, Fisichella, Ralf Schumacher, Mansell destijds, Patrese, Berger, Hill, enz...
3. de subtoppers: veel hoogtepunten maar ze "falen" bij de topteams, of kregen nooit de kansen. Alesi was zo een voorbeeld. Button, Pedro de la Rosa, Zonta, Heidfeld, Herbert, ...
4. Middenmoot-coureurs zijn in mijn opzicht eerder coureurs die de hoogtepunten afwisselen met mindere prestaties. Of die niet echt de achterhoede zijn maar ook niet in een subtopper plaatshoren, eerder de middenmoot. Coureurs à la Sato, Diniz, Klien, ...
5. de eendagsvliegen, de 'koopcoureurs', ...: coureurs die er door veel geld neer te tellen in geraken en uiteindelijk toch verdwijnen. 2/3de van de coureurs uit de Formule 1 bestaan uit zo'n kopers. We kennen allemaal Mazzacane nog wel, Alexander Yoong, Ide die door de Japanse druk bij Super Aguri gezet werd, Marques, Karthikeyan, Toccacelo, Pantano, Kiesa, Wilson, Enge, Takagi, Sarrazin, ... Het zijn daarom geen slechte coureurs. Eerder niet-Formule 1-coureurs.

Afin da's wat ik er van denk.

Tim C

#21
Citaat van: Doefie op 02 februari 2007 - 14:01:56
4. Middenmoot-coureurs zijn in mijn opzicht eerder coureurs die de hoogtepunten afwisselen met mindere prestaties. Of die niet echt de achterhoede zijn maar ook niet in een subtopper plaatshoren, eerder de middenmoot.
Alez, kom, bij wijze van u op uw woord te houden:
Jarno Trulli (2006): 16 9 Ret Ret 9 10 17 11 6 4 Ret 7 12 9 7 Ret 6 Ret
Ralf Schumacher (2006): 14 8 3 9 Ret Ret 8 Ret Ret Ret 4 9 6 7 15 Ret 7 Ret
Als dit geen wisselvallige of middelmatige resultaten genoemd mogen worden dan vraag ik mij af wat je bij jouw moet doen om middelmatig genoemd te moeten worden. Ik denk trouwens dat het al boekdelen spreekt dat je een jaar moet teruggaan om nog een podium te vinden. Absolute topprestaties, stuk voor stuk ::)

Bottomline: een topper maakt zijn succes of hij grijpt het.

Flashback

daan

1. Voor het eerst sinds lang krijgt een rookie, twee zelfs, winnend materiaal onder z'n gat geschoven. Kunnen ze daar ook iets mee doen? Met andere woorden: Leggen Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen het vuur aan de schenen van hun teamgenoot en/of winnen ze een race?
Lewis Hamilton zie ik wel een paar goede races winnen mits de McLaren dat toelaat en dan zal hij ook wel een race winnen denk ik. Maar sneller dan zijn teamgenoot lijkt me nogal een zeer moeilijke opgave in je 1e seizoen.
Heikki Kovalainen daarentegen heeft een teamgenoot die een stuk minder snel is dan Hamilton heeft. Ik denk dat hij geen race gaat winnen omdat de Renault niet snel genoeg is maar het zou me weinig verbazen als hij regelmatig sneller is dan Fisichella.

2. Toyota heeft weer eens dezelfde onopvallende verflaag, dezelfde middelmatige coureurs... Gaan ze dit jaar eindelijk een rol van betekenis kunnen spelen?
Nee, dat denk ik niet.

3. Felipe Massa start in de eerste wagen, maar is dat ook volgend seizoen het geval? Kan hij Kimi Raikkonen van zich afhouden of is de Fin te sterk?
Raikkonen had al lang kampioen moeten zijn en Massa vind ik niet zo goed als iedereen hem toeschrijft. Ik denk Massa misschien in het begin van het seizoen sneller puur omdat hij het team al kent maar daarna zal hij toch op moeten passen en uiteindelijk wint Raikkonen de titel.

4. Michael Schumacher en Ross Brawn zijn er niet meer bij en Jean Todt zal meer naar de achtergrond verdwijnen. Wil dat dan ook zeggen dat de rol van Ferrari als topteam is uitgespeeld?
Nee, niet alles draait om hen. Ik denk dat Ferrari slim genoeg is geweest om de juiste personen naar de juiste posities te sturen.

5. Na een rampseizoen krijgt McLaren de wereldkampioen bij zich maar zullen ze er ook in slagen om hem winnend materiaal te geven zodat hij zijn titel kan verdedigen?
Mja, ik denk dat ze hem wel een snelle wagen kunnen bouwen maar of hij betrouwbaar genoeg is is de vraag. Ik denk wel dat hij een paar goede races zal rijden en winnen, dat sowieso.

6. Williams heeft in het verleden al bewezen dat het snelle wagens kan bouwen. Zullen ze hun leverancier, Toyota, achter zich houden?
Dat zou goed kunnen, ze hebben betere mensen bij zich en de ervaring telt ook.

7. Is de vrees van Spyker terecht? Zullen Toro Rosso en Super Aguri de Nederlanders achter zich laten nu ze een achterpoortje in de regels hebben gevonden?
Denk het wel, Spyker heeft gewoon weinig geld en de rijders zijn ook niet echt super.

8. Zal Giancarlo Fisichella er in slagen om Renault te dragen, of mag hij eind dit seizoen opkrassen zodat aanstormende talenten zoals Nelson Piquet Junior hun kans krijgen?
Ik denk niet dat hij Renault kan dragen maar ik denk ook niet dat hij er volgend seizoen niet meer rijdt.

9. Robert Kubica eindigde vorig seizoen als onze Rookie van het jaar, maar zal hij dit jaar kunnen bevestigen of is Nick Heidfeld weer wakker geworden en laat Quick Nick weer van zich horen?
Heidfeld vind ik altijd een beetje tegenvallend en wisselmatig presteren. De Pool gaat sneller zijn dit seizoen.

10. Hebben we het laatste van Michael Schumacher gezien, of test hij dit jaar de Ferrari?
Dat denk ik wel want hij houdt het denk ik niet meteen voor gezien. Testen kan altijd.

dragon

steek elke rijder in de beste wagen en die doet mee een race te winnen.
het is mogelijk en getest om een wagen te laten rijden zonder en rijder maar het fia regement zeg dat er een rijder in moet zitten.
15 jaar geleden maakte de rijder het verschil nu niet meer.

Ferrari 2010

Citaat van: dragon op 16 februari 2007 - 15:42:16
steek elke rijder in de beste wagen en die doet mee een race te winnen.
het is mogelijk en getest om een wagen te laten rijden zonder en rijder maar het fia regement zeg dat er een rijder in moet zitten.
15 jaar geleden maakte de rijder het verschil nu niet meer.
Toch wel, rijders van het kaliber Schumacher, Alonso, Räikkönen maken altijd een verschil, ook ten opzichte van een computer. Een rondje op een vrije baan kan een pc even goed, maar als er in te halen personen meerijden, hangt alles af van je rijder. Inhaalmanoeuvres zoals MS-GF in China, dat doet een PC niet voor je hoor, en ook niet elke piloot zou zoiets doen. Bovendien vraag ik me af hoe je een computer gaat laten zien dat er iemand stilstaat op een idelae lijn, dan moet je al goede sensoren hebben, want op een snel recht stuk nader je snel een stilstaande wagen hoor, en wat met over de weg lopende zotten. Zonder rijder, vergeet het maar, dat zal nooit zijn zoals met rijder, rijders maken nog steeds het verschil en dat zal altijd zo blijven!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.