Maakte Ferrari Schumacher of andersom en wat betekend dat voor de toekomst?

Gestart door Chef, 11 januari 2007 - 21:57:08

« vorige - volgende »

scho0634

Ferrari's Nigel Stepney wil een sabbatical
Technisch manager niet blij met veranderingen


[01-02] Technisch manager van Ferrari's race- en testteam, Nigel Stepney, wil er een jaartje tussenuit. Hij is niet tevreden met de huidige invulling van de staf van het Italiaanse team.

Stepney geldt als één van de sleutelfiguren van de indrukwekkende betrouwbaarheid van Ferrari in de afgelopen jaren. De Engelsman kwam in 1992 bij het team. Sinds bekend werd dat Ross Brawn een jaartje vrijaf neemt, is er in de structuur van het team het nodige veranderd. Zo is voormalig chef personeelszaken Mario Almondo benoemd tot technisch-directeur. Strateeg Luca Baldisseri zal hem daarin bijstaan.

,,Ik kijk ernaar uit om er een jaartje tussenuit te gaan. Ik wil graag vooruit in mijn carrière, maar daar is in de nieuwe situatie geen sprake van. Het zou voor mij ideaal zijn als ik een andere functie binnen Ferrari krijg, maar als zich een kans voordoet bij een ander team dan zou ik dat zeker overwegen", aldus Stepney tegenover Autosport.

Er wordt gesuggereerd dat het jaartje vrijaf van Stepney nauw samenhangt met de sabbatical van Ross Brawn. Beiden zouden dan in 2008 weer terugkeren bij Ferrari. Brawn zou volgens die geruchten teamdirecteur worden, terwijl Stepney mogelijk een hogere technische functie zou kunnen bekleden.

Bron:
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5354

Wellicht nog een mannetje bij Ferrari weg. Beetje sneu voor Kimi, misschien...

scho0634

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=5420

Kimi neemt enigzins afstand van Michael. Hij heeft gelijk. Hij moet de dingen doen op zijn eigen manier, niet op die van Michael. En het is ook erg voorbarig om hem als opvolger van MS te zien. Hij neemt weliswaar diens stoeltje over maar misschien manifesteerd Massa zich wel als de nr. 1 binnen het team.

Ik vraag me dan ook af of er vooraf iets van een 1e of 2e rijder is aangewezen? Ik heb er niets over gehoord. In de tijden van Berger/Alesi was er ook niet een nr.1 of 2.

masta

Schumacher, Brawn en Byrne hebben het team verlaten, en Stepney verhuist naar een functie die weinigen als ideaal omschrijven.

Wie maakte wie? Michael maate Ferrari of omgekeerd? Zouden Brawn en Byrne (en verscheidene minder bekende namen) zijn overgekomen naar Ferrari sinds 1996 als Michael Schumacher niet voor het verschil zorgde op de baan? Een rethorische vraag wellicht.

Nu Schumacher heeft besloten om in 2007 geen full time testrijder te blijven, geef ik geen cent om de kampioenschapskansen van Kimi. Ik zag Kimi alleen winnen als MS en zijn bende in Maranello en Fiorano voor de beste wagen bleven zorgen. Maar goed... Schumi is met pensioen en het testwerk wordt door mindere goden als Massa, Kimi en anderen verricht. Kans is groot dat Ferrari de komende jaren weer afglijdt naar het niveau van 1973 of 1992.

McChouffe

Citaat van: masta op 25 februari 2007 - 11:22:20
Schumacher, Brawn en Byrne hebben het team verlaten, en Stepney verhuist naar een functie die weinigen als ideaal omschrijven.

Rory Byrne werkt bij mijn weten nog steeds bij Ferrari.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

masta

Citaat van: McChouffe op 25 februari 2007 - 14:13:16
Rory Byrne werkt bij mijn weten nog steeds bij Ferrari.
Bij mijn weten werkt ook Schumacher nog steeds bij Ferrari. Eveneens als consultant.
Ik zie Michael Schumacher geen GP's meer rijden, net zoals Rory Byrne niet langer aan het hoofd van de ontwerpafdeling staat. En nu Byrne niet langer aan het hoofd staat, en Stepney is verkast, en Brawn en Schumacher weg zijn, zie ik Massa en Kimi geen winnende wagen ontwikkelen in Fiorano. Zoals de crême à la crême MS is gevolgd naar Ferrari in 1996, zo bedanken ze inmiddels voor diezelfde job, nu Schumacher niet langer instaat voor het succes. Ik kan hen best gebrijpen. De kans dat hun succes van al die jaren nog meer tot de merite verwordt van slechts 1 man (MS), is iets waarvoor ze bedanken. Dan laten ze de doorsnee F1fan liever speculeren over wie of wat de echte succesfactor was binnen het team.

Tim C

Het is behoor naief om te denken dat ze bij Ferrari tien jaar lang hebben geteerd op het succesteam en niet naar de toekomst hebben gekeken.

Seizoenen als 2002 en 2004 zitter er misschien niet meer in, maar dat is ook niet nodig...

masta

Citaat van: Tim C op 25 februari 2007 - 16:54:53
Het is behoor naief om te denken dat ze bij Ferrari tien jaar lang hebben geteerd op het succesteam en niet naar de toekomst hebben gekeken.

Seizoenen als 2002 en 2004 zitter er misschien niet meer in, maar dat is ook niet nodig...
Is het niet al even naief om te denken dat oplossingen uit de lucht komen vallen? Naar de toekomst kijken is één ding, proactief stappen ondernemen is een ander. Tim, lees je antwoord opnieuw en besluit wie van ons beide niet naief is. Ik zeg dat het tapijt onder hun voeten wordt uitgetrokken, (en ik zeg erbij waarom), en jij stelt nu dat dat niet kan omdat...  omdat?

Eén algemene toevoeging: Kimi kan in 2007 best kampioen worden. Een one shot. Maar niet in 2008. Daarvoor schat ik de Fernando-Woking combo te hoog in. De kracht van FA is niet dat hij WDC werd. Hij werd het met Renault, in directe concurrentie met 4 teams die een groter budget hadden. Niet één keer... neen, tweemaal achtereen, zoals MS in '94 en '95. Een beangstigende analogie. (Voor de duidelijkheid: sinds het vertrek van MS vind ik KR de snelste en FA de beste rijder in F1.)

meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 01 maart 2007 - 20:27:40
ik denk dat ferrari stilaan achteruit zal gaan zonder shumi
Dat ziet er inderdad naar uit ja, want ze presteerden alles behalve deftig in Bahrein en hebben constant problemen ::)
Geloof je dat nu zelf?!?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

masta

Citaat van: Schumi till infinity op 02 maart 2007 - 17:49:57
Citaat van: meatball op 01 maart 2007 - 20:27:40
ik denk dat ferrari stilaan achteruit zal gaan zonder shumi
Dat ziet er inderdad naar uit ja, want ze presteerden alles behalve deftig in Bahrein en hebben constant problemen ::)
Geloof je dat nu zelf?!?
Dus omdat Ferrari tijdens wintertest in Bahrein goede tijden neerzet, concludeer jij dat zij nog jaren aan de top blijven. Juist?

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: masta op 02 maart 2007 - 19:20:09
Citaat van: Schumi till infinity op 02 maart 2007 - 17:49:57
Citaat van: meatball op 01 maart 2007 - 20:27:40
ik denk dat ferrari stilaan achteruit zal gaan zonder shumi
Dat ziet er inderdad naar uit ja, want ze presteerden alles behalve deftig in Bahrein en hebben constant problemen ::)
Geloof je dat nu zelf?!?
Dus omdat Ferrari tijdens wintertest in Bahrein goede tijden neerzet, concludeer jij dat zij nog jaren aan de top blijven. Juist?
Neen, alles behalve dat. Maar bedenk wel even dat ferrari in 2005 niet echt aan de top zat hé ;) Je kan nooit eeuwig aan de top blijven, de kans dat Ferrari één van de komende jaren een keer wat dieper afzakt is reëel, maar Schumi zou daar absoluut geen invloed op hebben gehad ;) Zowel met als zonder Schumi zal Ferrari het binnen enkele jaren weer wat slechter doen, ups and downs zijn normaal in de F1, wat ferrari de laatste 10 jaar heeft laten zien is gewoonweg uitzonderlijk.
Je kan op dit moment alles behalve zeggen dat Ferrari aan het wegzakken is, als je de laatste ontwikkelingen ziet. Uiteraard, het blijven tests en ik weet dat je daar voorzichtig mee moet omgaan, maar 2 weken voor de 1ste race kan je toch wel enkele conclusies trekken hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

ik ben van mening dat een piloot toch nog een groot deel van het succes is en heb niet veel vertrouwen in raikkonen 8)
dus naar mijn mening zal het van massa moeten komen en of die schumacher kan doen vergeten ???
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat