Maakte Ferrari Schumacher of andersom en wat betekend dat voor de toekomst?

Gestart door Chef, 11 januari 2007 - 21:57:08

« vorige - volgende »

Chef

Ferrari is het afgelopen decenia uitgegroeid tot het team waarvan elk jaar weer de meeste verwachtingen waren en ook meestal zijn waargemaakt. De motor, de wagen, de afstelling van de wagen, de taktiek tijdens de race, het doorgroeien tijdens het seizoen, enzovoort, kortom alles was perfect op elkaar afgestemd. De vraag is hoe alles zo professioneel is geworden ten opzichte van 10 jaar terug. Had Schumacher gewoon geluk dat hij bij dit team terrecht is gekomen en had Ferrari dezelfde prijzen gewonnen met een andere snelle coureur, of was het juist Schumacher zelf die een team met potentie wist samen te smeden tot een geheel dat op alle vlakken het beste uit zichzelf wist te halen? Als het dit laatste was, kun je dan zomaar met andere snelle coureurs op dezelfde voet verder gaan, of keert het team zonder hun Duitse aanvoerder terug tot een wilde Italiaanse hengst met een hoop power, maar te weinig punktlichkeit om het een seizoen lang af te maken?   

 

FerrariMan

Simpel, beide.

De combinatie zorgde voor het succes. Niet slechts één factor.


janke



De combinatie zorgde voor het succes. Niet slechts één factor.
Citaat

Ben ik met je eens , maar hij begon in '96 en kon in '97 kampioen worden , maar we kennen het geintje met Villeneuve , en in '99 weten we ook allemaal.
En in 2000 het WK.
Wat hij tussen '96 en 2000 gepresteerd heeft ,  dat heeft geen andere coureur tussen '80 en '95 gedaan ,  geen Gilles , Tambay , Prost , Mansell en noem ze maar op (waren toch ook niet de eerste de beste).
Als coureur was het een grote , Maar als mens ??. ( Mijn mening dan )
En Ferrari blijft zeker dit jaar in de top meedraaien. ;)
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Als mens lijkt hij mij ook niet degene met wie ik gezellig in de kroeg wil zitten, maar eigenlijk zal me dat worst wezen. Het gaat mij als liefhebber om de coureur. En daar was weinig op aan te merken.

Maar zoals reeds gezegd; het was de combinatie. Als die combi goed blijft, en de basis staat natuurlijk al, kunnen de successen met de 2e jongen honden best gecontinueerd worden. Dat verwacht ik ook wel, maar het blijft koffiedik kijken.

McChouffe

Citaat van: 0634 op 12 januari 2007 - 21:31:45
Als mens lijkt hij mij ook niet degene met wie ik gezellig in de kroeg wil zitten,

Ken je hem dan zo goed? De mensen die met Schumacher gewerkt hebben zeggen nochtans dat het een aangenaam man is.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 13 januari 2007 - 11:11:53
Citaat van: 0634 op 12 januari 2007 - 21:31:45
Als mens lijkt hij mij ook niet degene met wie ik gezellig in de kroeg wil zitten,

Ken je hem dan zo goed? De mensen die met Schumacher gewerkt hebben zeggen nochtans dat het een aangenaam man is.
Hij zegt dan ook duidelijk 'lijkt' hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Chef

Ik denk zelf dat Schumacher een "Goldenboy" was. Was hij naar een ander team gegaan dan had hij ook daar kampioenschappen mee behaald, maar of Ferrari zonder Schumacher prijzen had behaald durf ik te betwijfelen. Hij was de inspireerende factor voor het team van Ferrari en heeft zijn manier van het benaderen van de sport op het hele team weten over te brengen. Laat ik het zo zeggen: Ferrari was bijna on-Italiaans met Schumacher erbij. De Italiaanse potentie heeft Ferrari altijd wel gehad, maar de toewijding en uitvoering was  toch echt op zijn Duits. Het komend jaar kan men nog drijven op de basis van de afgelopen jaren, maar volgens mij zal de komende jaren blijken dat Ferrari zonder Schumacher weer terug zal zakken tot de middenmoot. Wat overigens de prestaties van Schumacher alleen maar in een een nog groter daglicht zullen stellen.

Martin

Even uit de oude doos. Ik bezocht mijn eerste GP op Zandvoort in 1973, Ferrari kwam niet opdagen omdat ze een hele slechte wagen hadden.
Een jaar later stonden Lauda en Regazzoni op de eerste startrij. Komt dat door de coureurs of door de wagen?
Het zal altijd het kip en het ei vraag blijven. Ik denk dat het een combinatie is.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 13 januari 2007 - 11:11:53
Citaat van: 0634 op 12 januari 2007 - 21:31:45
Als mens lijkt hij mij ook niet degene met wie ik gezellig in de kroeg wil zitten,

Ken je hem dan zo goed? De mensen die met Schumacher gewerkt hebben zeggen nochtans dat het een aangenaam man is.

Tja, daarom zei ik dus ook lijkt me niet....

Oh, en die mensen die met Schumacher gewerkt hebben, die ken jij wel?

McChouffe

Citaat van: 0634 op 13 januari 2007 - 23:04:07
Citaat van: McChouffe op 13 januari 2007 - 11:11:53
Citaat van: 0634 op 12 januari 2007 - 21:31:45
Als mens lijkt hij mij ook niet degene met wie ik gezellig in de kroeg wil zitten,

Ken je hem dan zo goed? De mensen die met Schumacher gewerkt hebben zeggen nochtans dat het een aangenaam man is.

Tja, daarom zei ik dus ook lijkt me niet....

Oh, en die mensen die met Schumacher gewerkt hebben, die ken jij wel?

Massa, Todt, Brawn, ... hebben het al meermaals gezegd.
Ik heb enkele jaren geleden ook eens een goeie babbel gehad met Jacky Eeckelaert (toen die nog bij Sauber werkte) en die wist me dat ook te vertellen.

Maar eigenlijk doet dat er niet toe. Ik vind zulke uitspraken gewoon vreemd. Wij zien die mensen ongeveer 2u per week, met een helm op en rijdend aan >200km/u, en lezen eens iets in de pers. En op basis daarvan beslissen we dan of we al dan niet graag met die man op café zouden zitten. Ik bedoel daar niks slechts mee, iedereen mag van mij denken wat hij/zij wil. Maar ik vind zulke uitspraken gewoon vreemd  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 13 januari 2007 - 23:32:16
Citaat van: 0634 op 13 januari 2007 - 23:04:07
Citaat van: McChouffe op 13 januari 2007 - 11:11:53
Citaat van: 0634 op 12 januari 2007 - 21:31:45
Als mens lijkt hij mij ook niet degene met wie ik gezellig in de kroeg wil zitten,

Ken je hem dan zo goed? De mensen die met Schumacher gewerkt hebben zeggen nochtans dat het een aangenaam man is.

Tja, daarom zei ik dus ook lijkt me niet....

Oh, en die mensen die met Schumacher gewerkt hebben, die ken jij wel?

Massa, Todt, Brawn, ... hebben het al meermaals gezegd.
Ik heb enkele jaren geleden ook eens een goeie babbel gehad met Jacky Eeckelaert (toen die nog bij Sauber werkte) en die wist me dat ook te vertellen.

Maar eigenlijk doet dat er niet toe. Ik vind zulke uitspraken gewoon vreemd. Wij zien die mensen ongeveer 2u per week, met een helm op en rijdend aan >200km/u, en lezen eens iets in de pers. En op basis daarvan beslissen we dan of we al dan niet graag met die man op café zouden zitten. Ik bedoel daar niks slechts mee, iedereen mag van mij denken wat hij/zij wil. Maar ik vind zulke uitspraken gewoon vreemd  :)

Ik niet. Mensen komen op tv op een bepaalde manier op mensen over. Ik zeg niet dat het een eikel is, maar het lijkt mij ook niet een gozer waarmee ik lekker een biertje wil drinken. Niet echt lachen, gieren, brullen met hem.

Daar is niks vreemd aan, daarmee zeg ik niets kwetsend, zo komt die vent gewoon op mij over.

rosita


janke

Citaat van: Chef op 13 januari 2007 - 19:54:00
Ik denk zelf dat Schumacher een "Goldenboy" was. Was hij naar een ander team gegaan dan had hij ook daar kampioenschappen mee behaald, maar of Ferrari zonder Schumacher prijzen had behaald durf ik te betwijfelen. Hij was de inspireerende factor voor het team van Ferrari en heeft zijn manier van het benaderen van de sport op het hele team weten over te brengen. Laat ik het zo zeggen: Ferrari was bijna on-Italiaans met Schumacher erbij. De Italiaanse potentie heeft Ferrari altijd wel gehad, maar de toewijding en uitvoering was  toch echt op zijn Duits. Het komend jaar kan men nog drijven op de basis van de afgelopen jaren, maar volgens mij zal de komende jaren blijken dat Ferrari zonder Schumacher weer terug zal zakken tot de middenmoot. Wat overigens de prestaties van Schumacher alleen maar in een een nog groter daglicht zullen stellen.
Ik geloof niet dat MS kampioen was geworden met een Arrows of Minardi , die hadden niet eens de centen om een goede wagen voor hem te bouwen. ;)
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 16 januari 2007 - 12:04:18
Citaat van: Chef op 13 januari 2007 - 19:54:00
Ik denk zelf dat Schumacher een "Goldenboy" was. Was hij naar een ander team gegaan dan had hij ook daar kampioenschappen mee behaald, maar of Ferrari zonder Schumacher prijzen had behaald durf ik te betwijfelen. Hij was de inspireerende factor voor het team van Ferrari en heeft zijn manier van het benaderen van de sport op het hele team weten over te brengen. Laat ik het zo zeggen: Ferrari was bijna on-Italiaans met Schumacher erbij. De Italiaanse potentie heeft Ferrari altijd wel gehad, maar de toewijding en uitvoering was  toch echt op zijn Duits. Het komend jaar kan men nog drijven op de basis van de afgelopen jaren, maar volgens mij zal de komende jaren blijken dat Ferrari zonder Schumacher weer terug zal zakken tot de middenmoot. Wat overigens de prestaties van Schumacher alleen maar in een een nog groter daglicht zullen stellen.
Ik geloof niet dat MS kampioen was geworden met een Arrows of Minardi , die hadden niet eens de centen om een goede wagen voor hem te bouwen. ;)

Minardi en Arrows hadden een enorme financiele boost gehad als Schumi was gekomen!! Denk aan alle sponsors die hij meeneemt!!

Alleen hadden ze eerst wel ff een geldschieter moeten vinden die de komst van MS uberhaupt mogelijk zou hebben gemaakt ;).