Sadam Hussein

Gestart door Martin, 29 december 2006 - 19:06:14

« vorige - volgende »

Hij wordt waarschijnlijk binnenkort opgehangen.

Ja, ophangen
8 (53.3%)
Nee, vuurpeleton
2 (13.3%)
Gratie en levenslang
5 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 10

Martin

Laat hem maar lekker een paar minuten happen naar lucht.
Langzaam doodgaan is de juiste straf.

Schumi nr1

Laat die inderdaad maar goed bengelen en hij komt er dan nog veel te goed vanaf ook!

McChouffe

Dat Saddam weg is, daar zal ik geen traan voor laten. Maar die man heeft nooit een eerlijk proces gekregen, en laat dat nu net de basis zijn voor de wederopbouw van zo'n land.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

supersteven

laat hem ophangen.
Irak is nu wel erger af dan in zijn regeerperiode maar het feit dat hij miljoenen mensen vermoord heeft heft dat niet op
let the sunshine shine in your heart

Tim C

Citaat van: supersteven op 29 december 2006 - 22:26:56
Irak is nu wel erger af dan in zijn regeerperiode maar het feit dat hij miljoenen mensen vermoord heeft heft dat niet op
Nu niet melodramatisch beginnen doen eh...

Citaat van: McChouffe op 29 december 2006 - 21:37:31
Dat Saddam weg is, daar zal ik geen traan voor laten. Maar die man heeft nooit een eerlijk proces gekregen, en laat dat nu net de basis zijn voor de wederopbouw van zo'n land.

Dat en je heft geen misdaag op door er zelf één te plegen.

Jasper

Ik ben tegen de doodstraf. Maar ik denk dat het niet uitvoeren van de doodstraf in dit geval wereldwijd zo'n ophef zou maken, dat het in dit geval beter is om hem wel af te maken.

Maar ophangen... wat voor een bende barbaren moet het ginder zijn dat ze zoiets uitvoeren. :-\

Wie opgehangen wordt, sterft trouwens meestal meteen omdat je nek gebroken wordt, meestal sterf je dus niet door een verstikking. Dus een kogel of ophangen maakt op dat gebied misschien niet veel uit.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 29 december 2006 - 23:36:28
Maar ik denk dat het niet uitvoeren van de doodstraf in dit geval wereldwijd zo'n ophef zou maken, dat het in dit geval beter is om hem wel af te maken.

Een rechtsysteem moet op zichzelf, zonder rekening te houden met "wereldwijde ophef", iemand beoordelen voor zijn/haar acties. Als je dat niet kan, heb je geen geloofwaardigheid.

Om even Human Rights Watch te citeren:
"Judging Dujail" also shows that the Iraqi High Tribunal as an institution has struggled to competently perform basic functions that are essential to a fair and effective trial. It failed to develop effective programs to address the needs of witnesses and victims or to ensure the security of defense lawyers, and ignored the important task of explaining the trial process to the Iraqi population. 
(http://hrw.org/english/docs/2006/12/26/iraq14937.htm)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Citaat van: New York Times
"According to the law, no execution can be carried out during the holidays" said one official involved in the negotiations. "After all the hard work we have done, why would we break the law and ruin what we have built."

The Muslim holiday of Eid begins Saturday for Sunnis, which is Mr. Hussein's sect, and Sunday for Shiites, who where oppressed under Mr. Hussein's rule but now control the government.

Iraqi law seems to indicate that executions are forbidden on the holiday.

Mr. Haddad was dismissive of those concerns, injecting some of the sectarian split that is ripping this country apart into his response to a question on the subject.

"Tomorrow is not Eid," he said. "The official Eid in Iraq is Sunday."
Nog een reden waarom deze executie een farce is (was)...

Supermariobros

CitaatSaddam Hoessein is zaterdagmorgen rond vier uur terechtgesteld. De oud-dictator zou zich volgens getuigen niet verzet hebben. Eerder deze week werd zijn doodsvonnis voor de moord op 148 mensen uit Dujail in 1982 in beroep bevestigd.

De voormalige dictator, die 69 jaar is geworden, was gekleed in een zwart pak en weigerde zich een zak over het hoofd te laten zetten. Op het schavot zou hij nog een gebed gezegd. Voordat de strop om zijn nek werd gelegd, deed hij nog een aantal politieke uitspraken. Hij noemde Palestina Arabisch, en riep op Iran niet te vertrouwen.

Tijdens de opknoping zongen de aanwezigen liederen. Na afloop zou rond het lijk zijn gedanst. De ophanging zelf zou ongeveer een minuut geduurd hebben. De hele producedure is gefilmd, zoals bij alle terechtstellingen in Irak. Mogelijk worden de beelden gedeeltelijk uitgezonden op de Iraakse staatszender.

Opgeruimd staat netjes.

dj Peter

Inderdaad,opgeruimd staat netjes. Alleen had men het veel eerder moeten doen. En JA ik ben voor de doodstraf,tenminste voor misdadigers van dit kaliber.

Martin

Nabestaanden van zijn slachtoffers zullen nu welllicht iets prettiger slapen, maar krijgen hun geliefden er niet mee terug. Dit was de enige passende straf. Ik hoop dat hij dezelfde angst heeft gevoeld als al die duizenden mensen die hij de dood heeft ingejaagd.

McChouffe

Citaat van: Martin op 30 december 2006 - 10:00:38
Nabestaanden van zijn slachtoffers zullen nu welllicht iets prettiger slapen

Die nabestaanden vrezen nog elke dag voor hun leven, en de dood van Saddam heeft daar 0,0 aan veranderd. De strijd tussen Soennietten en Sjiieten gaat gewoon door.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

dj Peter

Maar Saddam heeft wel eindelijk zijn verdiende loon gekregen.

Ferrari 2010

Opgeruimd staat netjes vind ik. Maar toch, ik was al tevreden dat ze hem gepakt hadden, die man mocht gerust blijven leven van mij. Ik ben tegen de doodstraf aangezien het zo simpel is, en in sommige gevallen is schuld niet eens bewezen terwijl de doodstraf al wordt uitgevoerd. (In dit geval twijfel ik niet aan de schuld hoor ;)) Maar ook, die mens heeft heel zen leven mensen laten leiden, en nu mak ze in enkele seconden kortemetten met hem. Als ik zijn straf mocht kiezen zou hij wel afgezien hebben hoor. Ik een betonnen kot van 1,5 bij 1 meter ofzo, elke dag net genoeg eten en drinken om in leven te blijven. Laten afzien zou ik doen ... (Dus ook niet in een luxecel zoals men hier doet, je moet een misdadiger geen gratis luxe aanbieden!)

En zoals Jasper zegt, het zijn ginder inderdaad een bende barbaren. Moet je die mannen alleen al maar zien die hem de strop hebben omgedaan. En dan nadien rond zijn lijk beginnen dansen :-\ Vreemde gewoontes daar zenne!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: SaffierFM op 30 december 2006 - 10:51:50
Maar Saddam heeft wel eindelijk zijn verdiende loon gekregen.

Dan moeten ook diegenen aan de beurt komen die Saddam gesteund hebben.

Citaat van: Vrtnieuws.netDe oorlog (met Iran, 1980) werd een ramp: de Iraakse opmars liep vast en Iran viel zelf Irak aan. De VS, Frankrijk en de meeste Arabische landen steunden Irak met geld, materieel en informatie uit vrees voor het islamitische regime in Iran.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.