Sadam Hussein

Gestart door Martin, 29 december 2006 - 19:06:14

« vorige - volgende »

Hij wordt waarschijnlijk binnenkort opgehangen.

Ja, ophangen
8 (53.3%)
Nee, vuurpeleton
2 (13.3%)
Gratie en levenslang
5 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 10

dj Peter

#30
Je pikt er één zin uit, maar je moet de tekst als één geheel zien. Ik heb het over moordenaars die vervroegd vrijkomen,daar heb ik het moeilijk mee...
Ik ben niet voor de "oog-om-oog,tand-om-tand" methode, maar ik kan er niet bij dat moordenaars na 5 jaar opsluiting vrijkomen onder welke voorwaarden dan ook.
En ik wou ook even zeggen dat heel wat niet-criminelen met minder luxe moeten leven (àls ze al een dak  boven hun hoofd hebben)  dan sommige celbewoners.
Ik las vandaag in de krant dat de doodrijder van Wijnegem voorlopig vrijgelaten is. Waarom ? om de jaarwisseling te kunnen vieren of wat?  Doe maar.....De ouders van de doodgereden jongen zullen het graag horen.

Tim C

Kan best zijn, maar dat wil daarom niet zeggen dat we gevangenen onder de sterrenhemel in slijk moeten opsluiten omdat er mensen zijn die het minder goed hebben. De oplossing moet daar toch zijn je uiterste best doen voor die mensen die het minder hebben.

En die zin werd er uitgeplukt omdat sommigen dat soms wel eens durven vergeten wanneer we het hebben over tragische gevallen. Dan haalt de wraak het steeds van de rechtvaardigheid. Dan zijn eerlijke processen niet meer belangrijk, en dat creeërt een enorm gevaarlijke situatie waarin je de basis schept voor regimes als dat van Hoessein.

Een moordenaar, veroordeelt voor moord, komt nooit na vijf jaar vrij. En zelfs dan nog moet je die case per case bekijken. Er zijn mensen als jij en ik die één keer in hun leven alle restricties verliezen en een moord plegen. Vlak daarna komt het besef wat ze hebben gedaan, die mensen moeten gestraft worden, dat staat buiten kijf maar moeten ze daarom ook dertig jaar rotten? Er is geen enkele straf die wij hen kunnen geven die "erger" is dat wat ze zichzelf aandoen.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 30 december 2006 - 16:08:55
Kan best zijn, maar dat wil daarom niet zeggen dat we gevangenen onder de sterrenhemel in slijk moeten opsluiten omdat er mensen zijn die het minder goed hebben.
Das waar, maar je moet ze ook niet alle luxe geven hé. Sommige gevangen hebben het beter dan mensen buiten de gevangenis. Een gevangenis is in feite een luxe hé. Je hebt een gratis dak boven je hoofd, krijgt eten en moet niet werken om dit alles te krijgen. Simpel toch, niet. Met wat geluk heb je ook nog een PS2 en een computer, waarom niet hé?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

#33
Citaat van: Schumi till infinity op 30 december 2006 - 18:26:11
Das waar, maar je moet ze ook niet alle luxe geven hé. Sommige gevangen hebben het beter dan mensen buiten de gevangenis. Een gevangenis is in feite een luxe hé. Je hebt een gratis dak boven je hoofd, krijgt eten en moet niet werken om dit alles te krijgen. Simpel toch, niet. Met wat geluk heb je ook nog een PS2 en een computer, waarom niet hé?
Ik denk dat we in dit land dringend eens mensen moeten informeren over hoe een gevangenis werkt. Er lijkt een zeer, zeer, zeer geromantiseerd beeld over te zijn. Ik hoef hier alvast niet te raden van welke soort dat dit afkomstig is.

PC is uitgesloten, tv is te huren, noem nu nog eens wat luxe...

Martin

Een zuil in je cel met een spelcomputer, vloerverwarming. Ze doen alles om de 'inmates' rustig te houden.
Anders breken er misschien rellen uit. Aan me kont. Ik heb geen speelzuil, ik heb geen vloerverwarming.
Wat denk je dat dat kost? Ophangen die moordenaars, dat scheelt de belastingbetaler heel veel geld.
Of ben ik nu te crue?

dj Peter

Dood door ophanging was te goed voor Saddam, te pijn was te kort.

The REAL BUTTON Freak

Volgens de wetten van Irak is de straf normaal.

Dus moet die hangen, wat zouden wij dat veroordelen, of een ander land.

Als in de grondwet staat dat je ter dood veroordelen mag laten ophangen ie er geen probleem.

Schumi nr1

#37
Ondertussen staan er al beelden op het internet waar je hem ziet vallen en hangen.
Edit: Googlen zou ik zeggen

Martin

Mag ik zeggen dat ik het mooie film vindt. Ik ben blij dat hij dood is.
Als je willens en wetens 10.000e mensen doodmaakt is dit de juiste straf.


Martin

En weer cencuur. Je hoeft niet kijken. Ik begrijp het niet van Tim.
Maar dat ligt aan mij waarschijnlijk.

Schumi nr1

Citaat van: Martin op 31 december 2006 - 12:50:36
En weer cencuur. Je hoeft niet kijken. Ik begrijp het niet van Tim.
Maar dat ligt aan mij waarschijnlijk.


Ik begrijp het ook niet, zelf een waarschuwing dat het om gevoelig beeldmateriaal gaat volstaat niet. Iedereen heeft het recht dit te zien, dus allen hier heen:  http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_338482.html?wt.bron=homeArt2 (Bron: HLN.be)

Jasper

Filmpjes met dodelijke F1-crashes weren we van dit forum, een man die opgehangen wordt dus ook.

Martin

Ik heb filmpjes van Tom Price hier gezien. Dus waarom met een waarschuwing niet de terechtstelling van Saddam?

Tim C

#43
Het is niet de bedoeling dat we hier de gewoonte maken om beelden van iemands anders dood te verspreiden. Als er daar af en toe eentje van door de mazen van het net glipt valt dat te betreuren maar je kan niet overal zijn. Wil je het perse weten, stuur dan een PM naar de man die het bericht postte. Voor verdere commentaar op moderatie, hier of in de toekomst,  kan je een PM sturen.

En wil je alstublieft stoppen met het misbruiken van het woord censuur telkens je het ergens niet mee eens bent.

FerrariMan

Er zitten hier precies toch een paar die wel heel erg achterop hinken in de moderne wereld.

Iedereen die voor de doodstraf is is in mijn ogen ziek en laat zich teveel leiden door simpele wraakgevoelens.
Wake up jongens, zo simpel zit het leven niet in mekaar.

Komt nog bij dat de doodstraf wel heel erg easy is, hij is er zo vanaf.