Sadam Hussein

Gestart door Martin, 29 december 2006 - 19:06:14

« vorige - volgende »

Hij wordt waarschijnlijk binnenkort opgehangen.

Ja, ophangen
8 (53.3%)
Nee, vuurpeleton
2 (13.3%)
Gratie en levenslang
5 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 10

Martin

....uit angst zijn macht kwijt te raken, zuiverde hij de partijtop. Honderden mensen werden geëxecuteerd. Hij stelde veiligheidsdiensten in die meedogenloos met zijn politieke tegenstanders afrekenden. Hij creëerde een 'republiek van angst'......

Boontje komt om zijn loontje.


dj Peter

Zijn al even meedogenloze zonen werden al eerder geliquideerd. Wie hen ook maar iéts in de weg legde werd koudweg afgemaakt .

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 30 december 2006 - 10:53:06
Opgeruimd staat netjes vind ik. Maar toch, ik was al tevreden dat ze hem gepakt hadden, die man mocht gerust blijven leven van mij. Ik ben tegen de doodstraf aangezien het zo simpel is, en in sommige gevallen is schuld niet eens bewezen terwijl de doodstraf al wordt uitgevoerd. (In dit geval twijfel ik niet aan de schuld hoor ;)) Maar ook, die mens heeft heel zen leven mensen laten leiden, en nu mak ze in enkele seconden kortemetten met hem. Als ik zijn straf mocht kiezen zou hij wel afgezien hebben hoor. Ik een betonnen kot van 1,5 bij 1 meter ofzo, elke dag net genoeg eten en drinken om in leven te blijven. Laten afzien zou ik doen ... (Dus ook niet in een luxecel zoals men hier doet, je moet een misdadiger geen gratis luxe aanbieden!)

En zoals Jasper zegt, het zijn ginder inderdaad een bende barbaren. Moet je die mannen alleen al maar zien die hem de strop hebben omgedaan. En dan nadien rond zijn lijk beginnen dansen :-\ Vreemde gewoontes daar zenne!

Hoe kan jij iemand anders een barbaar noemen, als je iemand in een kot wil steken van anderhalve vierkante meter voor de rest van zijn leven?

daan

Klaar, het is goed zo.

Tim C

#19
Waar volgen de processen tegen Donald Rumsfeld, die hem in de jaren tachtig miljoenen dollars en wapens gaf? Tegen de politieke en bedrijfswereld van Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en ja zelfs België die hem tijdens de jaren tachtig de chemische biologische en conventionele wapens leverden in ruil voor vette betalingen?

Dit was een farce, de naam rechtvaardigheid onwaardig. En als ik hier de reacties lees, dan begin ik echt na te denken over of we wel een assisenjury kunnen behouden. Volk wil geen rechtvaardigheid, dat wil wraak.

Heb je nu rechtvaardigheid gecreëerd? Nee, enkel een martelaar. Nog een reden om elkaar daar wat meer af te gaan maken.

Martin

Je kan iemand wel wapens geven maar moet je die dan ook gebruiken?
Ik heb ook een mes naast mijn bed liggen, ik val er niemand mee aan.
Het is puur voor zelfverdeging, bv bij een inbraak.

Racegirl


Als men moordenaars moet vermoorden, wie vermoord dan de moordenaar van die moordenaar?
Die dan op zijn beurt weer vermoord moet worden, wegens moord. En zo blijven we verder gaan...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

dj Peter

Wanneer wordt schurk n° 2, genaamd George W Bush, opgeknoopt ?

Tim C

Citaat van: Martin op 30 december 2006 - 13:18:13
Je kan iemand wel wapens geven maar moet je die dan ook gebruiken?
Is een, gezien de omstandigheden waarin het gebeurde, enorm zwak argument Martin. We moeten hier niet schijnheilig doen en zeggen "maar we wisten niet dat hij ze in zijn oorlog ging gebruiken".

CitaatWanneer wordt schurk n° 2, genaamd George W Bush, opgeknoopt ?
::)

McChouffe

Citaat van: Martin op 30 december 2006 - 13:18:13
Je kan iemand wel wapens geven maar moet je die dan ook gebruiken?
Ik heb ook een mes naast mijn bed liggen, ik val er niemand mee aan.
Het is puur voor zelfverdeging, bv bij een inbraak.


Niks verdediging, het doel voor die wapens en dat geld was maar al te goed bekend. Saddam was Iran binnengevallen en kreeg steun van de Westerse wereld, omdat het hen goed uitkwam.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 30 december 2006 - 12:07:01
Citaat van: Schumi till infinity op 30 december 2006 - 10:53:06
Opgeruimd staat netjes vind ik. Maar toch, ik was al tevreden dat ze hem gepakt hadden, die man mocht gerust blijven leven van mij. Ik ben tegen de doodstraf aangezien het zo simpel is, en in sommige gevallen is schuld niet eens bewezen terwijl de doodstraf al wordt uitgevoerd. (In dit geval twijfel ik niet aan de schuld hoor ;)) Maar ook, die mens heeft heel zen leven mensen laten leiden, en nu mak ze in enkele seconden kortemetten met hem. Als ik zijn straf mocht kiezen zou hij wel afgezien hebben hoor. Ik een betonnen kot van 1,5 bij 1 meter ofzo, elke dag net genoeg eten en drinken om in leven te blijven. Laten afzien zou ik doen ... (Dus ook niet in een luxecel zoals men hier doet, je moet een misdadiger geen gratis luxe aanbieden!)

En zoals Jasper zegt, het zijn ginder inderdaad een bende barbaren. Moet je die mannen alleen al maar zien die hem de strop hebben omgedaan. En dan nadien rond zijn lijk beginnen dansen :-\ Vreemde gewoontes daar zenne!

Hoe kan jij iemand anders een barbaar noemen, als je iemand in een kot wil steken van anderhalve vierkante meter voor de rest van zijn leven?
Ik zou hem gewoon iets terugdoen waarvan hij minstens even erg zou afzien als de mensen die hij heeft laten afzien door zijn daden. No more, no less.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi till infinity op 30 december 2006 - 14:52:42
Ik zou hem gewoon iets terugdoen waarvan hij minstens even erg zou afzien als de mensen die hij heeft laten afzien door zijn daden. No more, no less.

Wraak dus.
Misschien moeten we terug naar het afhakken van handen als iemand steelt? Brandstapels zijn ook wel leuk, maar ik denk niet dat de groenen akkoord zouden gaan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Citaat van: McChouffe op 30 december 2006 - 15:00:23
Misschien moeten we terug naar het afhakken van handen als iemand steelt?
Dat zou wat "barbaars" zijn  ;)

dj Peter

nee, we moeten moordenaars een eerlijk proces geven,rekening houdend met hun rechten (!). Veroordeel ze tot levenslang (?), geef ze wat ze vragen in  hun cel waar ze beter af zijn dan heel wat daklozen.Ga vooral in op hun eisen zoals studeren, een pc, sport enz.. Als ze zich dan een aantal jaren gedeisd houden hebben ze hun straf wel gehad. Dat nabestaanden levenslang getekend zijn, da's toch bijzaak, niet ?  ::)

Tim C

#29
Citaat van: SaffierFM op 30 december 2006 - 15:06:39
nee, we moeten moordenaars een eerlijk proces geven,rekening houdend met hun rechten (!).
Liefst! In welke wereld wil jij anders leven? Die van Sadam?

Waar, oh waar, staat er hier ergens dat iemand/hij vrij moet komen? Ga nu naar je badkamer en spendeer daar een uurtje, denk dan even na of je daar voor de rest van je leven twintig uur per dag moet spenderen, dat je niet kan kiezen wat je eet of wanneer en kom daarna nog eens vertellen dat het een luxe leventje is.

Het is niet omdat iemand een gevange is dat hij geen mens meer is. Iedereen is tegen barbaren, maar zolang we zelf er maar barbaars tegen kunnen doen. ::)

Eventjes trouwens, televisie is een recht dat je moet verdienen in een gevangenis hier. Je "krijgt" dat niet zomaar, je moet er trouwens ook voor betalen. En om meteen de illusie te doorprikken dat je een PC mag hebben in een cel, dat mag niet.