F1 2007

Gestart door Martin, 29 december 2006 - 17:03:30

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Pff is het seizoen nog niet begonnen? Ik wil iets hebben waar ik mijn mening over kan geven maar wintertests zijn saaaaaai. ::)


Ferrari 2010

Citaat van: Ramses op 09 februari 2007 - 10:33:49
Citaat van: Schumi till infinity op 02 februari 2007 - 16:58:04
http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/gaan_we_testen_op_spa/

Als dit waar is zal ik er alles aan doen om te gaan!

Deze week zou de beslissing vallen: http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/deze_week_beslissing_testweek_spa/
Benieuwd...
Ik ben ook benieuwd. Het zou iig een goede zaak zijn voor het circuit. Maar ik zou de test liever in augustus zien? De kans is groot dat ik in juli moet werken, en smiddags pas vertrekken is een beetje onnuttig dus...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi till infinity op 09 februari 2007 - 16:49:13
Citaat van: Ramses op 09 februari 2007 - 10:33:49
Citaat van: Schumi till infinity op 02 februari 2007 - 16:58:04
http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/gaan_we_testen_op_spa/

Als dit waar is zal ik er alles aan doen om te gaan!

Deze week zou de beslissing vallen: http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/deze_week_beslissing_testweek_spa/
Benieuwd...
Ik ben ook benieuwd. Het zou iig een goede zaak zijn voor het circuit. Maar ik zou de test liever in augustus zien? De kans is groot dat ik in juli moet werken, en smiddags pas vertrekken is een beetje onnuttig dus...
Dus een test in juli, mooi! Helaas voor mij gekloot, aangezien ik dan normaal zal moeten werken. Maarja, volgende keer beter zeker :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

phil69

Citaat van: Jasper op 08 februari 2007 - 18:33:29
Pff is het seizoen nog niet begonnen? Ik wil iets hebben waar ik mijn mening over kan geven maar wintertests zijn saaaaaai. ::)

Nog een 30tal dagen geduld.
Ma zo saai is het nu ook weer niet, de Dakar is al voorbij en nu is er tenminste al wat meer actie, voorbereidingen vh seizoen zijn op volle gang
Er word druk getest, gepresenteerd en gespeculeerd, t'moet ergens mee beginnen, en Melbourne komt er zo aan.
Dan moet je nog wachten op de Europese GP's om een beeld te krijgen en dan is nog niks zeker tot het kampioenschap besloten is.


Ik weet ook niet wie er het sterkst voor de dag zal komen, de hiërarchie een beetje volgen.
T'zal altijd de combinatie beste wagen/beste coureur zijn
Alonso/McLaren? Raikkonen/Ferrari?
Massa?
Bmw? Honda? Renault?
Hopelijk word het een spannend seizoen

En 2 belangrijke wijzigingen
1. Motor bevroren: een beetje tegen essentie vd f1,standaardisatie, sterilisatie, men kan dus niet meer verder ontwikkelen in de motor, maar wel andere zaken, vooral aerodynamicaen dat zie je dus ook, veel nieuwigheden en updates, vleugels chimneys (schoorstenen), spiegels, winglets, diffussers en toestanden. tword bijna gevaarlijker voor de rijders om in hun wagen in- en uit te stappen, dan ermee te racen ???

2. 1 bandenmerk: Iedereen krijgt dezelfde band, keuze tss een harde of zachte compound, Ferrari wordt niet bevoordeeld maar heeft wel de beste relatie met Bridgestone door hun nauwe samenwerking in het verleden.
Er zijn ook vragen over de nieuwe Ferrari en hun langere wielbasis ten opzichte vd andere wagens, en/ of dit daarmee iets heeft te maken.

En er zijn nog veel vragen:
-omtrent de aanwezigheid van schumacher in de paddock tijdens de testen in Barcelona, word hij de nieuwe teambaas v Ferrari.
- Williams en Kolles die tegen klantenchasis's zijn, volgens hen moet een constructeur zijn chassis zelf ontwerpen.Eigenlijk hebben ze gelijk als het zo in de akkoorden staat. Volgend jaar zou dit wel eens kunnen veranderen en Prodrive zou al met een constructeur een akkoord hebben.
Kan een team dat zijn eigen chassis niet ontwerpt meedoen voor het constructeurskampioenschap?
-Is de STR2 een gekocht of eigen ontwerp en wat met dat van Super Aguri? Vreemd ook dat men bij de 2 redbull teams elk apart de wagen hebben gepresenteerd en met veel minder poeha of gewoonlijk. Minder de aandacht trekken op de 2 wagens omdat ze misschien teveel gelijkenissen hebben?



phil69

#96

Liuzzi in de STR02

Coulthard in de RB03


toch wel opvallend veel gelijkenissen tss de 2 wagens
Om maar niet te zeggen 2 gelijke wagens.

bogief1

Dat ze torro rosso maar verbieden om punten te krijgen. Eigenlijk MOET de Fia nu ingrijpen anders worden zijn ze weer eens niet geloofwaardig.
Misschien ook een straf voor Red Bull uitspreken.

Als ieder team zo begint, dan kunnen ze net zo goed 4 wagen per team maken.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Inderdaad, Toro Rosso en Super Aguri verdienen noch geld, noch punten...

Jasper

Het fundamentele doel van de formule 1 is zo snel mogelijk met een wagen rijden. Hoe je aan die wagen komt, kan mij eigenlijk gestolen worden, als hij maar snel is. Als een team denkt dat het de beste optie is om een wagen van een ander team te kopen, dan is dat het recht van dat team. Misschien is het niet de beste optie, maar het is wel hun recht.

Ik weet niet wat er hierover in de regels staat, maar het is mijn mening. Ook al omdat ik liever een Super Aguri met een gekocht wagen mee in de middenmoot zie rijden, dan een Super Aguri met zelfgebouwde wagen achteraan het pak waar ze alleen in de weg rijden voor de voorliggers die moeten dubbelen.

Tim C

Citaat van: Jasper op 14 februari 2007 - 19:03:51
Het fundamentele doel van de formule 1 is zo snel mogelijk met een wagen rijden. Hoe je aan die wagen komt, kan mij eigenlijk gestolen worden, als hij maar snel is. Als een team denkt dat het de beste optie is om een wagen van een ander team te kopen, dan is dat het recht van dat team. Misschien is het niet de beste optie, maar het is wel hun recht.

Ik weet niet wat er hierover in de regels staat, maar het is mijn mening. Ook al omdat ik liever een Super Aguri met een gekocht wagen mee in de middenmoot zie rijden, dan een Super Aguri met zelfgebouwde wagen achteraan het pak waar ze alleen in de weg rijden voor de voorliggers die moeten dubbelen.
Dat is het hem nu net, het mag niet. Bij Super Aguri en Toro Rosso zijn ze in orde naar de letter van de regels, maar niet naar de geest. Williams en Spyker investeren miljoenen in hun wagens terwijl SA hun Honda heeft gekocht voor de spreekwoordelijke prijs van één Euro. Daarom noemt het ook het constructeurskampioenschap

Vanaf 2008 mag je wel een wagen aankopen, daarom dat ProDrive binnenkort met McLaren in zee gaat gaan. Maar dan hebben we ook geen constructeurskampioenschap meer maar een fabrikantenkampioenschap. Dan wordt het bvb een Super Aguri Honda, of een Scuderia Toro Rosso Red Bull Ferrari.

bogief1

En zo verziekt de fabrikanten terug iets van de ziel van F1.
Het is misschien wel de moderne tijd en die fabrikanten zijn nu misschien wel nodig.
Maar de tijd van privateers waar al dat grote geld niet nodig was was zo veel beter dan nu.
Hoe lang was het al niet geleden dat we een spannend kampioenschap hadden? Sinds die fabrikanten zich moeien is het allemaal saaier geworden.
Tot vorig jaar misschien, maar nu moet iedere motor op hetzelfde toerental draaien om het kampioenschap spannend te houden.
Voor ons is het wel terug leuker zien, maar waar is de logica naartoe? Dan kunnen ze net zo goed 1 chassis en 1 motor kopen en aan de teams geven...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

phil69

ja voila t'gaat om de regel, Berger beweert dat zn wagens totaal anders zijn dan die van RedBull.
Men houdt iedereen voor de gek.
Morgen komt team x met een 6wieler en zweren ze dat de wagen er maar 4 heeft.
Ieder kieken kan zo een F1 team opstarten

In die goeie jaren was er ook zo'n geval van de 1ste Arrows (1978), dat een exate kopie bleek vd Shadow (kan ander merk geweest zijn , da ben k'nie zo zeker). t'kwam voor de rechtbank en Arrows verloor de zaak en kon toen een ander wagen tekenen en bouwen.
Weet te da nog?

McChouffe

Citaat van: Jasper op 14 februari 2007 - 19:03:51
Het fundamentele doel van de formule 1 is zo snel mogelijk met een wagen rijden. Hoe je aan die wagen komt, kan mij eigenlijk gestolen worden, als hij maar snel is. Als een team denkt dat het de beste optie is om een wagen van een ander team te kopen, dan is dat het recht van dat team. Misschien is het niet de beste optie, maar het is wel hun recht.

Ik ben het niet helemaal eens met jouw idee van het fundamentele doel van F1. Het zelf ontwikkelen van een chassis is, voor mij, even fundamenteel. Als een team nu zelf al geen chassis meer moet bouwen is het voor mij niet meer dan een rijdend reclamepaneel.
Als er iemand écht de sport verziekt heeft de laatste jaren zijn het niet de constructeurs, maar Max Mosley en de rest van de FIA. Jaar na jaar verzinnen ze belachelijke regels om elke vorm van innovatie tegen te gaan, met de motorbegrenzing op kop. Jaar na jaar wordt de ziel van F1 meer en meer verkracht. Kwestie van tijd voor piloten zelf rondjes moeten lopen met chimneys, barge boards, etc op hun helm. Goedkoop, enorm veilig, milieuvriendelijk en zeer simpel voor mensen die toevallig eens voorbijzappen. Spijtig dat de grote constructeurs niet meer ballen hadden. Ze hebben zich lekker laten naaien door Max en Bernie, i.p.v. hun eigen kampioenschap op poten te zetten.


CitaatIk weet niet wat er hierover in de regels staat, maar het is mijn mening. Ook al omdat ik liever een Super Aguri met een gekocht wagen mee in de middenmoot zie rijden, dan een Super Aguri met zelfgebouwde wagen achteraan het pak waar ze alleen in de weg rijden voor de voorliggers die moeten dubbelen.

Dit snap ik eigenlijk niet goed. Er is altijd een team dat achteraan rijdt. Als iedereen een wagen koopt, rijdt het team met het minste geld weer achteraan in de weg van de voorliggers.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

janke

Ik denk dat Bernie en Max op moeten stappen, of ze hun werk goed of niet goed gedaanhebben. Ze zitten er telang.Er zijn genoeg opvolgers te vinden.Mensen die echt om de sport geven en veel verstand van zaken hebben in de F1. Ik noem bv. MS -Lauda - Stewart - Prost.Dat zijn mensen met ontzettend veel kennis, ook van de techniek enz.Lijken mij goede vervangers.
Some things are too important to be left in the past.