Tijdloze Top 3

Gestart door Supermariobros, 20 december 2006 - 19:15:25

« vorige - volgende »

Supermariobros

Bij Donna mogen ze toch wel eens een nieuwe nr. 1 hebben hoor, voor 16e opeenvolgende keer staat Queen met het afschuwelijke Bohemian Rhapsody helemaal bovenaan. De stem van de luisteraar telt natuurlijk, maar die mag na jaren toch wel eens veranderen vind ik.

dj Peter

t'Is geen afschuwelijk nummer,maar het is idd wel eentonig aan het worden. Altijd Queen op 1.

Jasper

Ik vind Bohemian Rhapsody best wel goed. :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 01 januari 2007 - 14:39:27
Ik vind Bohemian Rhapsody best wel goed. :)
Ik vindt het ook geen slecht nummer, zeker niet als het op muziek aankomt. Het moet van mij niet op 1 staan, er zijn er 100 die van mij op die plek mogen staan en het zou ook veel leuker en interessanter zijn als het heel afwisselend is. Maar in ieder geval, liever Queen op 1 dan die stomme Mia, die ik nu toch echt wel kotsbeu ben. Die blijven maar stijgen bij donna, net nu ze op een ander mia eindleijk laten zakken. Dat is nu een lied waarvan ik niet in zie hoe men dit het 2de beste lied ter wereld kan vinden :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Het is thans niet moeilijk te begrijpen hoor...

Als de meerderheid van het volk van mening is dat Queen op 1 moet, dan zal Queen ook weer op 1 staan.
Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn maar de meerderheid wint nu éénmaal.

supersteven

Het is nit zo erg dat  een meestrwerk op 1 staat
Het irritante aan donna vind ik dat die nieuwbakken rommel (dat het meestal wel is) schandalig hoog genoteerd staat.
er zou een leeftijdsgres moeten komen van 1 jaar na release
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 01 januari 2007 - 23:24:01
Het is nit zo erg dat  een meestrwerk op 1 staat
Het irritante aan donna vind ik dat die nieuwbakken rommel (dat het meestal wel is) schandalig hoog genoteerd staat.
er zou een leeftijdsgres moeten komen van 1 jaar na release
Inderdaad, er staat zo van die idiote rommel als 50cent etc op plaats 110 ofzo. En dat is doodirritant. Misschien is het inderdaad beter om enkel liedjes van minstens 2 of 3 jaar oud in de lijst te laten voorkomen. Hoewel er uiteraard ook van die kakmuziek bestaat die al 2 jaar oud is helaas... En dan stemmen ze gewoon daarop.

En een leeftijdsgrens op de stemmer, daar ben je ook niets mee. Een andere leeftijd opgeven is niet moeilijk. En dan nog, ik ben 17, stem al enkele jaren op de top maar heb nooit op zo'n rommel gestemt. Als ze een leeftijdsgrens zouden opleggen houden ze ook degene die deftig stemmen maar nog jong zijn tegen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

CitaatVoeg citaat toe
Citaat van: supersteven op Gisteren om 21:24:01
Het is nit zo erg dat  een meestrwerk op 1 staat
Het irritante aan donna vind ik dat die nieuwbakken rommel (dat het meestal wel is) schandalig hoog genoteerd staat.
er zou een leeftijdsgres moeten komen van 1 jaar na release

Inderdaad, er staat zo van die idiote rommel als 50cent etc op plaats 110 ofzo. En dat is doodirritant. Misschien is het inderdaad beter om enkel liedjes van minstens 2 of 3 jaar oud in de lijst te laten voorkomen. Hoewel er uiteraard ook van die kakmuziek bestaat die al 2 jaar oud is helaas... En dan stemmen ze gewoon daarop.

En een leeftijdsgrens op de stemmer, daar ben je ook niets mee. Een andere leeftijd opgeven is niet moeilijk. En dan nog, ik ben 17, stem al enkele jaren op de top maar heb nooit op zo'n rommel gestemt. Als ze een leeftijdsgrens zouden opleggen houden ze ook degene die deftig stemmen maar nog jong zijn tegen

Ik bedoel dan dat die leeftijdsgrens op de liedjes komt te staan en niet op stemmer.
Voor mijn part mag er gerust een baby van 3 maanden erop stemmen :)
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 02 januari 2007 - 15:03:45
CitaatVoeg citaat toe
Citaat van: supersteven op Gisteren om 21:24:01
Het is nit zo erg dat  een meestrwerk op 1 staat
Het irritante aan donna vind ik dat die nieuwbakken rommel (dat het meestal wel is) schandalig hoog genoteerd staat.
er zou een leeftijdsgres moeten komen van 1 jaar na release

Inderdaad, er staat zo van die idiote rommel als 50cent etc op plaats 110 ofzo. En dat is doodirritant. Misschien is het inderdaad beter om enkel liedjes van minstens 2 of 3 jaar oud in de lijst te laten voorkomen. Hoewel er uiteraard ook van die kakmuziek bestaat die al 2 jaar oud is helaas... En dan stemmen ze gewoon daarop.

En een leeftijdsgrens op de stemmer, daar ben je ook niets mee. Een andere leeftijd opgeven is niet moeilijk. En dan nog, ik ben 17, stem al enkele jaren op de top maar heb nooit op zo'n rommel gestemt. Als ze een leeftijdsgrens zouden opleggen houden ze ook degene die deftig stemmen maar nog jong zijn tegen

Ik bedoel dan dat die leeftijdsgrens op de liedjes komt te staan en niet op stemmer.
Voor mijn part mag er gerust een baby van 3 maanden erop stemmen :)
Dan is het probleem nog niet verholpen hé. Bijvoorbeeld 50cent maakt over 3 jaar nog muziek, dus is dan nog bekend onder die stemmers. En aangezien diegenen die dan op 50cent zouden stemmen, niet op zijn recente liedjes kunnen stemmen, zullen ze op zijn oudere liedjes stemmen en krijg je hetzelfde effect, alleen 3 jaar later...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Mijn top 3

1) Europe - Final Countdown: waarom? Gewoon een "feel good" liedje zonder enige betekenis, maar waar je haren toch telkens weer recht van gaan staan....

2) Guns 'n Roses - November Rain

3) Queen - Bohemian Rhapsody: 7 minuten puur genot van dit meesterwerkje vol muzikale afwisseling, bombastische overdrijvingen en nichterige klanken.



McChouffe

Donna wil ook graag veel luisteraars, net als elke andere zender. De meest recente liedjes eruit laten zal gewoon minder (jonge) luisteraars opleveren.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Zoals velen heb ik zeer veel problemen met een Top-3 samen te stellen. Over de oude blues van Muddy Waters, Buddy Guy, Robert Johnson, etc... zal ik maar niet beginnen. Ik maak een keuze over drie nummers die me al sinds lange tijd 'kippenvel' geven.

Stevie Ray Vaughan - Little Wing (Cover van Jimy Hendrix, en uit respect instrumentaal gehouden)
                                    FerrariMan zal dit wel lusten... :)

Johnny Cash - Hurt (Cover van Five Inch Nails, meesterlijk om de oude Cash op zijn manier een modern nummer nieuw leven te zien inblazen)

Jeff Buckley - Hallelujah (Cover van Leonard Cohen. Subtiele kerel die, net als Stevie Ray Vaughan, te vroeg is gestorven (verdronken in de Mississippi)).


Als ik m'n lijstje nu bekijk, zie ik dat ze alledrie dood zijn... :( Stevie Ray Vaughan was net afgekicked van drugs en alcohol toen hij in '90 omkwam in een helicoptercrash.

Johnny Cash is in de zeventig geworden en is overleden van ouderdom, 4 maanden nadat zijn vrouw June Carter was gestorven. Hij had al veel eerder kunnen dood zijn, ook wegens te veel sex, drugs & Rock 'n Roll in de fifties en sixties...

Jeff Buckley is gewoon verzopen... Jammer dat ik hem nooit live aan het werk heb gezien...  :'(

Maar het blijft moeilijk om een Top-3 te maken...

dj Peter

Mijn muziekinteresse is heel uitgebreid, m.a.w. ik hoor véél graag. En hetgeen Alan hier laat zien bevalt mij ook wel!
Onlangs "ontdekte" ik ook -na een tip van een kennis- nog een zekere George THOROGOOD, een rocker van formaat, kijk en luister en oordeel zelf maar:


The REAL BUTTON Freak

Volgens de kijkers van BBC is Queen de beste Britse band allertijden, op twee kwamen The Beatles voor The Rolling stones, Oasis en Take That.

Niet echt een verassing (op Take That na dan)

Alan Blues

George Thorogood!!! Fantastisch. 'One Scotch, One Bourbon, One Beer', is een schitterend nummer.
Jammer dat hij vliegangst heeft en maar zeer zelden naar Europa komt...