Tijdloze Top 3

Gestart door Supermariobros, 20 december 2006 - 19:15:25

« vorige - volgende »

Supermariobros

Het eindejaar komt in zicht, de radiozenders komen weer op de proppen met allerhande hitlijsten. Op studio Brussel kan je op Kerstdag van 15u. tot middernacht traditiegetrouw luisteren naar de Tijdloze 100 en Donna begint komende maandag aan hun Top 2006 aller tijden. Ook diverse commerciële radiostations hebben wel zo'n lijstje.

Wat is jullie tijdloze Top 3?

De mijne:
1. Child in time - Deep Purple
2. Stairway to heaven - Led Zeppelin
3. One - U2

Martin

1. Live - The Dolphin's Cry
2. Depeche Mode - Barrel Of A Gun
3. New Radicals - You Get What You Give

Deze horen in mijn top 10. Niet perse in deze volgorde.
Deep Purple en Led Zeppelin heb ik wel gehad.





dj Peter

#2
#1  Dire Straits - Sultans of swing   


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#2  Fischer Z - So long 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#3  Meatloaf - Paradise by the dashboardlight 


supersteven

1 Queen Bohemian Raphsody
2 The Beatles A Day in The Life
3 Billy Joel We didn't start the fire
let the sunshine shine in your heart

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 20 december 2006 - 19:15:25
Het eindejaar komt in zicht, de radiozenders komen weer op de proppen met allerhande hitlijsten. Op studio Brussel kan je op Kerstdag van 15u. tot middernacht traditiegetrouw luisteren naar de Tijdloze 100 en Donna begint komende maandag aan hun Top 2006 aller tijden. Ook diverse commerciële radiostations hebben wel zo'n lijstje.

De Tijdloze is naar traditie op oudejaarsdag van 12u tot 20u maar dit jaar is de uitzending verzet naar 29 december. Hopelijk wordt mijn verjaardag dit jaar niet verpest door Mia op 1.

Mijn eigen top-3 is moeilijk, ik heb het voorbije jaar redelijk wat muziek leren kennen. Ik zou in mijn top-10 gemakkelijk 5 nummers van Pink Floyd kunnen zetten (Shine On You Crazy Diamond, Echoes, The Fletcher Memorial Home, Comfortably Numb, Hey You, High Hopes, Wish You Were Here, Us And Them...), maar dat zou een beetje eenzijdig zijn.

1) Deep Purple - Child In Time
2) Pink Floyd - Echoes (hmmmmmm 22 minuten genieten)
3) Bob Marley & The Wailers - Stir It Up

Op StuBru.be mag je trouwens een top-5 geven om te stemmen voor de Tijdloze. Ik overweeg serieus om gewoon de tweede tot de zesde van vorig jaar in te geven want ik ben die Mia grondig beu. Ik bedoel, dat Mia op 1 staat ben ik grondig beu. Het verdient misschien net een plaats in de top-100 maar zeker niet meer dan dat. Dat een liedje Vlaams is, wil nog niet zeggen dat het op 1 moet staan in de Tijdloze...

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 21 december 2006 - 20:20:40
Citaat van: Supermariobros op 20 december 2006 - 19:15:25
Het eindejaar komt in zicht, de radiozenders komen weer op de proppen met allerhande hitlijsten. Op studio Brussel kan je op Kerstdag van 15u. tot middernacht traditiegetrouw luisteren naar de Tijdloze 100 en Donna begint komende maandag aan hun Top 2006 aller tijden. Ook diverse commerciële radiostations hebben wel zo'n lijstje.

De Tijdloze is naar traditie op oudejaarsdag van 12u tot 20u maar dit jaar is de uitzending verzet naar 29 december. Hopelijk wordt mijn verjaardag dit jaar niet verpest door Mia op 1.

Dat heb je toch verkeerd voor hoor Jasper, de Tijdloze is traditiegetrouw rond Kerstmis (altijd 24, 25 of 26 december). Hij wordt altijd uitgezonden van 16u. tot middernacht, vorig jaar zijn ze weliswaar een uurtje eerder begonnen. Het zou dit jaar voor het eerst zijn dat hij eind december uitgezonden wordt en van 12 tot 20u.

Doefie

Top 3 ... moeilijk. Ik heb veel groepen die ik graag hoor spelen. Creedence Clearwater Revival ontbreekt bv. in mijn lijst, R.E.M., Queen, Beatles, Rolling Stones, Phil Collins, Pink Floyd, Zucchero, Simon and Garfunkel, Bob Dylan, Placebo, Bob Marley, The Verve, enz... Uiteindelijk toch maar gekozen voor deze drie:

Guns'n'Roses - Paradise City
Cold Play - Fix you
Within Temptation - Our Farewell


Citaat van: Jasper op 21 december 2006 - 20:20:40
De Tijdloze is naar traditie op oudejaarsdag van 12u tot 20u maar dit jaar is de uitzending verzet naar 29 december. Hopelijk wordt mijn verjaardag dit jaar niet verpest door Mia op 1.

1) Deep Purple - Child In Time
2) Pink Floyd - Echoes (hmmmmmm 22 minuten genieten)
3) Bob Marley & The Wailers - Stir It Up

Op StuBru.be mag je trouwens een top-5 geven om te stemmen voor de Tijdloze. Ik overweeg serieus om gewoon de tweede tot de zesde van vorig jaar in te geven want ik ben die Mia grondig beu. Ik bedoel, dat Mia op 1 staat ben ik grondig beu. Het verdient misschien net een plaats in de top-100 maar zeker niet meer dan dat. Dat een liedje Vlaams is, wil nog niet zeggen dat het op 1 moet staan in de Tijdloze...

Ik hoop dan dat die dag niet verpest wordt door Deep Purple op nummer 1, ik kan dat lied niet horen ... Zelfde redenering ;)

FerrariMan

#7
In willekeurige volgorde:

Nick Cave- Into My Arms
Gary Moore - Still Got The Blues
Green Day - Good Riddance (Time Of Your Life)
Thin Lizzy - Still In Love With You
Johhny Cash - Hurt (cover)

The REAL BUTTON Freak

Queen - Bohemian Rhapsody
Metallica - One
Band aid - Feed the World (2004 versie)

Tim C

Cash met Hurt
Gorki met Mia
Lamb met Gorecki
Dire Straits met Brother in arms
Jeff Buckley met Hallelujah
dEus met Suds 'n Soda
Coldplay met Fix you

Daar zal ik uit moeten kiezen, wat er absoluut niet in staat is die verdome Rhapsody van Queen. Zeven minuten gezwellig kotsen...

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 21 december 2006 - 20:40:16
Citaat van: Jasper op 21 december 2006 - 20:20:40
Citaat van: Supermariobros op 20 december 2006 - 19:15:25
Het eindejaar komt in zicht, de radiozenders komen weer op de proppen met allerhande hitlijsten. Op studio Brussel kan je op Kerstdag van 15u. tot middernacht traditiegetrouw luisteren naar de Tijdloze 100 en Donna begint komende maandag aan hun Top 2006 aller tijden. Ook diverse commerciële radiostations hebben wel zo'n lijstje.

De Tijdloze is naar traditie op oudejaarsdag van 12u tot 20u maar dit jaar is de uitzending verzet naar 29 december. Hopelijk wordt mijn verjaardag dit jaar niet verpest door Mia op 1.

Dat heb je toch verkeerd voor hoor Jasper, de Tijdloze is traditiegetrouw rond Kerstmis (altijd 24, 25 of 26 december). Hij wordt altijd uitgezonden van 16u. tot middernacht, vorig jaar zijn ze weliswaar een uurtje eerder begonnen. Het zou dit jaar voor het eerst zijn dat hij eind december uitgezonden wordt en van 12 tot 20u.

Op vrijdag 29 december 2006 is het weer zover. Van 12u tot 22u draait Studio Brussel jouw Tijdloze 100 onder de deskundige leiding van Lieve De Maeyer en Roos Van Acker.

* Stubru.be

Jasper

Dit is ook nog interessant:

De tijdloze 20

Welke nummers hebben doorheen 17 edities het langst, het hoogst en het meest in De Tijdloze gestaan? Dat vroeg Focus Knack zich ook af. Daarom hebben zij een Tijdloze 20 samengesteld.

1. Child in Time - Deep Purple (1970)
2. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (1971)
3. Smells like Teen Spirit - Nirvana (1991)
4. Bohemian Rhapsody - Queen (1975)
5. Angie - The Rolling Stones (1973)
6. One - Metallica (1988)
7. A Forest - The Cure (1980)
8. Alive - Pearl Jam (1991)
9. Losing My Religion - R.E.M. (1991)
10. Creep - Radiohead (1993)
11. Purple Rain - Prince (1984)
12. Disarm - Smashinh Pumpkins (1993)
13. Suds & Soda - dEUS (1994)
14. One - U2 (1991)
15. Nothing Else Matters - Metallica (1991)
16. Hallelujah - Jeff Buckley (1994)
17. Sunday Bloody Sunday - U2 (1983)
18. Paranoid Android - Radiohead (1997)
19. Roses - dEUS (1996)
20. Sultans of Swing - Dire Straits (1978)

daan

1. Metallica - Noting Else Matters
2. Deep Purple - Child In Time
3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven

Live - Overcome, Guns N Roses - November Rain, Oasis - Wonderwall, Queen - Bohemian Rhapsody, AC/DC - Whole Lotta Rosie, Radiohead- Creep, Pearl Jam - Black, Rolling Stones - Angie, U2 - With Or Without You, Aerosmith - I Don't Wanna Miss A Thing en Nirvana - Smells Like Teen Spirit horen er ook nog bij maar het is dan een Top 3.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 23 december 2006 - 14:52:36
Citaat van: Supermariobros op 21 december 2006 - 20:40:16
Citaat van: Jasper op 21 december 2006 - 20:20:40
Citaat van: Supermariobros op 20 december 2006 - 19:15:25
Het eindejaar komt in zicht, de radiozenders komen weer op de proppen met allerhande hitlijsten. Op studio Brussel kan je op Kerstdag van 15u. tot middernacht traditiegetrouw luisteren naar de Tijdloze 100 en Donna begint komende maandag aan hun Top 2006 aller tijden. Ook diverse commerciële radiostations hebben wel zo'n lijstje.

De Tijdloze is naar traditie op oudejaarsdag van 12u tot 20u maar dit jaar is de uitzending verzet naar 29 december. Hopelijk wordt mijn verjaardag dit jaar niet verpest door Mia op 1.

Dat heb je toch verkeerd voor hoor Jasper, de Tijdloze is traditiegetrouw rond Kerstmis (altijd 24, 25 of 26 december). Hij wordt altijd uitgezonden van 16u. tot middernacht, vorig jaar zijn ze weliswaar een uurtje eerder begonnen. Het zou dit jaar voor het eerst zijn dat hij eind december uitgezonden wordt en van 12 tot 20u.

Op vrijdag 29 december 2006 is het weer zover. Van 12u tot 22u draait Studio Brussel jouw Tijdloze 100 onder de deskundige leiding van Lieve De Maeyer en Roos Van Acker.

* Stubru.be

Wel laat dit jaar, normaal gezien is de Tijdloze op Kerst of tweede Kerstdag.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Tim C op 23 december 2006 - 10:28:13
Daar zal ik uit moeten kiezen, wat er absoluut niet in staat is die verdome Rhapsody van Queen. Zeven minuten gezwellig kotsen...

Dat je Rhapsody niet graag hoort tot daar toe, maar het is zonder enige twijfel het best geschreven en vertolkte nummer allertijden. 

Als je met een nummer moet aantonen wat muziek is ben je het beste met Bohemian Rhapsody.

Pure genialitiet