Jachtseizoen van start

Gestart door Supermariobros, 14 oktober 2006 - 09:49:41

« vorige - volgende »

Jagen:

Voor
5 (31.3%)
Tegen
11 (68.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

FerrariMan

#45
Mikacouli, het is door dat soort veralgemeningen dat de wereld kapot gaat.

Niet alle jagers vegen hun voeten aan de regels. Niet alle jagers zijn verkeerd bezig.
Wie dat niet wil inzien is een paar schroeven kwijt.

McChouffe

Kom kom, een beetje meer verdraagzaamheid richting Mikacouli mag ook wel. Hij geeft gewoon zijn mening.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 26 oktober 2006 - 20:18:06
Mikacouli, het is door dat soort veralgemeningen dat de wereld kapot gaat.

Niet alle jagers vegen hun voeten aan de regels. Niet alle jagers zijn verkeerd bezig.
Wie dat niet wil inzien is een paar schroeven kwijt.
Wat zou ik graag je mening weten als je het zelf meegemaakt zou hebben. Of je dan nog zou kunnen zeggen van "ik ben bijna geschoten door een een 'slechte jager' maar gelukkig zijn er nog goeie jagers". Ik denk het niet, je kan het maar weten als je het zelf hebt meegemaakt. Ik ga me heus niet gaan bezig houden met het bedenken wie er nu een goede jager is of niet. Na dat voorval zijn het voor mij allemaal slechte jagers. En dan heb ik het nog niet over het doden van de dieren waar ik het ook zeer moeilijk mee heb. Dat bekrachtigt nog es mijn mening. Heb je er moeite mee, dan zou ik zeggen dat is jouw probleem. ik blijf bij men mening en die zal niet veranderen.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 28 oktober 2006 - 12:21:03
Citaat van: FerrariMan op 26 oktober 2006 - 20:18:06
Mikacouli, het is door dat soort veralgemeningen dat de wereld kapot gaat.

Niet alle jagers vegen hun voeten aan de regels. Niet alle jagers zijn verkeerd bezig.
Wie dat niet wil inzien is een paar schroeven kwijt.
Wat zou ik graag je mening weten als je het zelf meegemaakt zou hebben. Of je dan nog zou kunnen zeggen van "ik ben bijna geschoten door een een 'slechte jager' maar gelukkig zijn er nog goeie jagers". Ik denk het niet, je kan het maar weten als je het zelf hebt meegemaakt. Ik ga me heus niet gaan bezig houden met het bedenken wie er nu een goede jager is of niet. Na dat voorval zijn het voor mij allemaal slechte jagers. En dan heb ik het nog niet over het doden van de dieren waar ik het ook zeer moeilijk mee heb. Dat bekrachtigt nog es mijn mening. Heb je er moeite mee, dan zou ik zeggen dat is jouw probleem. ik blijf bij men mening en die zal niet veranderen.
Wél, ik ben ooit bijna doodgereden door een dronken persoon. Ik ben ooit ook fysiek aangevallen door een stel buitenlanders. Ook ben ik ooit 'afgezet' door een bepaalde verkoper.

Zijn daarom alle mensen in een auto gevaarlijk? Zijn daarom alle buitenlanders gewelddadige mensen? Zijn alle verkopers een bende bedriegers?

Je houding, én argumentering, slaat kant noch wal.

Ik ben verre van pro-jagers maar ik ben ondertussen oud en wijs genoeg om de daden van één individu niet af te rekenen op een groep van mensen.

Mikacouli

Ja kan het anders formuleren.
Ik moet niks hebben van dronke personen achter het stuur
Ik moet niks hebben van geweldadige buitenlanders
ik moet niks hebben van afzetters

Je hebt een kleine groep een grote groep gemaakt.

Ik moet niks hebben van jagers die op alles wat beweegt schiet. Maar hoe kan je weten wnr een jager niet op alles schiet wat beweegt? Niet dus moet ik niks hebben van de volledige groep. Dat is mijn gedachtengang, en niet die van jou. Gelukkig dat meningen verschillen.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 30 oktober 2006 - 20:10:08Gelukkig dat meningen verschillen.
Dat is een waarheid als een koe!  :o

dj Peter

#51
In de tijd dat men nog enkel kon overleven door jacht en visvangst was het essentieel om dieren te vangen en te doden omdat er niks anders was.
En dieren doden voor consumptie vind ik nog ok,maar jagen voor de "sport" vind ik absurd en echt iets voor de rijke jetset.

Supermariobros

De jagers die nu gaan jagen doen het voor hun plezier. Niet ver van ons is er een bos waar er enorm veel fazanten zitten, ze lokken de fazanten met eten en als ze tevoorschijn komen. KNAL. Zoiets noem ik een laffe daad en als dierenvriend kan je daar niet mee akkoord gaan.

Net achter ons ligt er een land, om de twee weken zijn ze daar hoor. Ze durven al eens hun boekje te buiten gaan door op privé gebied te lopen, wat al gebeurd is. Op dat privé gebied loopt onze kat, wt als ze die per ongeluk doodschieten?

FerrariMan

Even ter verduidelijking, ik ben niet pro-jagen, en voor de sport/hobby kan het in mijn ogen al helemaal niet.

Supermariobros

CitaatPeeters laat jagers los in natuurgebied

Als het van Vlaams minister van Milieu Kris Peeters (CD&V) afhangt, worden de bossen en natuurreservaten van de Vlaamse overheid binnenkort opengesteld voor jagers. Dat schrijft de krant De Morgen.

Het kabinet van minister Peeters heeft een werkgroep de opdracht gegeven om na te gaan hoe de natuur- en bosreservaten in eigendom of beheer van de Vlaamse overheid aan jagers kunnen worden verpacht.

Echt kwetsbare stukken natuur zoals het Zwin zouden worden gespaard, maar het gros van de reservaten wil de minister openstellen voor de jacht. In totaal gaat het om zo'n 20.000 hectare, waaronder bijvoorbeeld de waardevolle Dijlevallei in Oud-Heverlee, de vallei van de Zenne in Zemst en het Hallerbos in Halle.

De milieuverenigingen reageren razend. ,,Een zorgvuldig opgebouwd patrimonium wordt zomaar te grabbel gegooid'', zegt Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen. ,,Wij maken ons zorgen dat de rust in deze gebieden totaal verloren zal gaan, ook voor fietsers en wandelaars.'' Officieel wil het kabinet nog niets kwijt over de plannen.

Hopelijk komt het zover niet, veel te gevaarlijk trouwens voor de wandelaars.  :o

Ferrari 2010

Jezus, dat mag zich dan minister van milieu noemen!! Ik hoop dat hij eerst eens gaat nadenken over toestand van het dierenbestand in vele bossen. Misschien zijn er daar wel genoeg dieren, maar er zijn veel minder dieren in de bossen die nu bejaagd worden, is dat dan nog iet genoeg? Mogen die beesten dan nergens meer op hun gemak leven?!?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Wederom lees ik alleen maar commentaar met oogkleppen, doe hier algauw een slot op.

Verleden week-end heeft dat everzwijn erg goed gesmaakt trouwens.

Ik zal altijd pro jagen zijn, maar ik ben duidelijk in de minderheid.

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL Freak op 08 november 2006 - 18:01:06
Wederom lees ik alleen maar commentaar met oogkleppen, doe hier algauw een slot op.

Verleden week-end heeft dat everzwijn erg goed gesmaakt trouwens.

Ik zal altijd pro jagen zijn, maar ik ben duidelijk in de minderheid.
Dat je pro-jagen bent heb ik niks op tegen. Ik heb er zelf niets op tegen, ik kom zelfs elke week jagers tegen, hoor elke week tientallen cartouchen gebruikt worden. Je doet al op. Maar er mogen toch enkele gebieden zijn waar de dieren op zich mogen leven, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2006 op 08 november 2006 - 18:51:47
Citaat van: The REAL Freak op 08 november 2006 - 18:01:06
Wederom lees ik alleen maar commentaar met oogkleppen, doe hier algauw een slot op.

Verleden week-end heeft dat everzwijn erg goed gesmaakt trouwens.

Ik zal altijd pro jagen zijn, maar ik ben duidelijk in de minderheid.
Dat je pro-jagen bent heb ik niks op tegen. Ik heb er zelf niets op tegen, ik kom zelfs elke week jagers tegen, hoor elke week tientallen cartouchen gebruikt worden. Je doet al op. Maar er mogen toch enkele gebieden zijn waar de dieren op zich mogen leven, niet?

Een natuurgebied is geen jachtgebied, ik denk dat de heer Peeters ook ergens blijven botsen is. Het is toch veel te gevaarlijk zeker, wat als een wandelaar of een fietser geraakt wordt door een kogel? Dan begint de miserie pas!

En dat de jagers de dieren eens gerust laten, VOORAL in een natuurgebied. Maar ik geloof nooit dat het zover komt, er gebeuren al genoeg ongelukken.