Sinds wanneer kijk jij F1 en wat is voor jou...

Gestart door Supermariobros, 28 oktober 2006 - 17:42:24

« vorige - volgende »

Jasper


Folkert

Citaat van: Jasper op 18 april 2008 - 23:57:15
Citaat van: Burorri op 18 april 2008 - 23:31:172000 Schumachers eerste WK titel.

Dat was al zijn derde hoor. :)
Hehehe, bedoelde dus zijn eerste WK titel voor hem en Ferrari. :P

danku voor het opmerken :D
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Hoelang kijk ik F1...hmmm...moeilijk te zeggen. Ik kom uit een F1 kijkend gezin, dus ik ben niet anders gewend dat op zondag F1 opstaat. Vraag is, wanneer keek je bewust F1. Ik schat medio jaren 80. Toen had ik ook voor het eerst een favo en weet ik me races te herinneren.

SDG

Eerste race ooit gezien op TV: GP van Oostenrijk 1978, gewonnen door Ronnie Peterson. 2 wedstrijden later was hij al dood, dus dit was niet bepaald een leuke kennismaking met de F1 voor mij.

In die jaren zond men doorgaans ook enkel de races hier in de omliggende landen rechtstreeks uit op TV. Overzeese races moesten het toen over het algemeen nog stellen met een korte samenvatting in het sportoverzicht op zondagavond. Formule 1 had in die jaren dan ook nog niet de impact die het vandaag de dag heeft. Pas toen Thierry Boutsen in de F1 debuteerde, is de RTBF systematisch alle grote prijzen beginnen uitzenden. Ikzelf was in die jaren ook nog niet de fanaat die ik later zou worden; pas vanaf 1987 ben ik intensief beginnen kijken. Maar de wedstrijden die ik in die 21 seizoenen gemist heb, zijn dan ook werkelijk op de vingers van één hand te tellen.

Hoogtepunten: uiteraard teveel om op te noemen. Als we dan toch een keuze moeten maken: de GP van Monaco 1984, de doorbraakrace van Ayrton Senna. En zeer recentelijk de GP van Brazilië 2007. Misschien wel de spannendste seizoensontknoping ooit.

Dieptepunt: moet het nog gezegd, de GP van San Marino 1994.


Wizard

Absoluut. Een race waarvan de beelden op mijn netvlies gebrandt staan.

sloggerke

Ik volg de F1 al sedert zowat 1980.
Was er persoonlijk bij in 1982 toen Gilles Villeneuve het leven liet te Zolder. (Denk dat ik sedertdien 2 gp's niet rechtstreeks heb gezien)
Heb al het genot mogen smaken 5 GP's live te mogen meemaken. (Zolder, 3x Duitsland en Francorchamps)

Hoogtepunt: De jaren van de duels Senna-Prost....

Dieptepunt: 1 mei 1994 (De F1 is sedertdien nooit meer op hetzelfde niveau geraakt) en de jaren 2000-2004. (voor mij persoonlijk de saaiste F1-jaren ooit.)

r-tak

ik kijk officieel sinds Turkije 2007. :-[

Hoogtepunt:Raikkonen te zien rijden

Dieptepunt=Ralf Schumachers topjaren bij williams gemist te hebben

Folkert

Citaat van: r-tak op 13 mei 2008 - 21:26:00
ik kijk officieel sinds Turkije 2007. :-[

Hoogtepunt:Raikkonen te zien rijden

Dieptepunt=Ralf Schumachers topjaren bij williams gemist te hebben
Dat waren ook zijn enige goede jaren. Ralf was wel goed rijder, maar miste te veel afwerking om het helemaal te maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

r-tak

en ik mistte natuurlijk ook de Schumacher Dynastie( michael)