Sinds wanneer kijk jij F1 en wat is voor jou...

Gestart door Supermariobros, 28 oktober 2006 - 17:42:24

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: QMaverick op 08 maart 2007 - 11:43:20

En ff wat jaren later volgens mij Senna die vlak voor de finish zonder brandstof stond, zijn wagen ging duwen en 's avonds weer bijkwam in het ziekenhuis.

Dat was Nigel Mansell als ik het goed ovoorheb. Hij viel toen flauw wnr hij zijn wagen aan het duwen was.

The Iceman

Citaat van: Mikacouli op 08 maart 2007 - 17:21:42
Citaat van: QMaverick op 08 maart 2007 - 11:43:20

En ff wat jaren later volgens mij Senna die vlak voor de finish zonder brandstof stond, zijn wagen ging duwen en 's avonds weer bijkwam in het ziekenhuis.

Dat was Nigel Mansell als ik het goed ovoorheb. Hij viel toen flauw wnr hij zijn wagen aan het duwen was.
Dallas 1984 in die verzengende hitte !  :)

QMaverick

Citaat van: Snekuem op 09 maart 2007 - 13:42:27
Citaat van: Mikacouli op 08 maart 2007 - 17:21:42
Citaat van: QMaverick op 08 maart 2007 - 11:43:20

En ff wat jaren later volgens mij Senna die vlak voor de finish zonder brandstof stond, zijn wagen ging duwen en 's avonds weer bijkwam in het ziekenhuis.

Dat was Nigel Mansell als ik het goed ovoorheb. Hij viel toen flauw wnr hij zijn wagen aan het duwen was.
Dallas 1984 in die verzengende hitte !  :)

Gezocht en gevonden...

Fourth should have been the recovering Mansell, but a lapse of concentration at the very final corner saw him clip the wall and break a drive shaft, the Lotus coasting to a halt within sight of the finish line. As Laffite cruised by into fourth Mansell climbed from the car and started to push for the line - a superhuman effort after driving for two hours in 100 degree+ temperatures, but ultimately fruitless. As he passed out just a few feet short of the line Piercarlo Ghinzani's Osella flashed by to steal fifth place.

I stand corrected :)

Senna reed een jaar later pas in die auto...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

f1columns.nl

Sinds de eerste wedstrijd van Jos Verstappen in 1994, GP Brazilië als ik het goed heb, kijk ik niet alleen F1, maar eigenlijk alle autosport die ik maar zien kan. Het absolute dieptepunt is het hier al eerder gememoreerde rampzalige weekend van 30.04 - 01.05.94. Roland Ratzenberger verloor het leven op zaterdag en Senna op zondag. Senna werd uit het wrak gehaald en bleek een Oostenrijkse vlag in de cockpit mee te hebben genomen om die te kunnen zwaaien bij een overwinning, ter ere van Roland Ratzenberger.
Die wetenschap geeft me zelfs nu nog koude rillingen!

Het hoogtepunt is lastiger, ik denk dat het toch de podiumfinish van Verstappen was in 1994. De enige keer dat hij daadwerkelijk op het podium stond, een gevoel van nationale trots maakte zich van me meester.
Nu kan ik weinig gevoel van trots hebben als de naam Verstappen genoemd wordt. De man is te arrogant geworden, A1GP Team Nederland laten zitten vlak voor de eerste wedstrijd (in Zandvoort nota bene) vanwege het geld en vervolgens recent de Champcar opties afzeggen omdat hij geen geduld meer heeft. Nee, Verstappen heeft afgedaan voor mij. Een begenadigd coureur die de arrogantie van Schumacher heeft, maar allerminst dezelfde staat van dienst...

JV is eigenlijk zowel het hoogte- als het dieptepunt van de F1 sinds 1994.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Ike Racing

Herinner mijn eerste beelden nog uit de tijd dat Jacky Ickx nog mee deed.  8)
Vaste kijker sinds 1994.
Beste moment: het inhaalmaneuver van Mika Hakinnen op Schumi op het citcuit van Spa-Francoschamps
Dieptepunt: het ongeluk van Senna

Jaguar

Ik kijk denk ik sinds 2000...was toen 10.

Hoogtepunt: De relaxte houding van Schumacher toen zn auto in de fik stond, het presteren van B.A.R in 2004.

Dieptepunt: Oostenrijk 2002, de dood van Schumacher's moeder.

alesi

Ik volg de F1 al sinds 1975. Het jaar van Niki Lauda met de rode Ferrari 312T met nummer 12 op de luchthapper.
Voor mij was dat een fantastische wagen.
hoogtepunt: De enige overwinning van Jean Alesi in Canada in 1995.
dieptepunt: Uiteraard het rampweekend in Imola in 1994.

Angel

De allereerste race die ik zag was in augustus 2000. Sindsdien kijk ik als ik de kans heb (ik moet vaak in het weekend werken en daardoor mis ik toch wel 3 of 4 races per seizoen  :( ).

Hoogtepunt: Alle goeie inhaalmaneuvres en Alonso die zijn eerste titel behaalde.

Dieptepunt: bandenaffaire in de Verenigde Staten

TheIceman

Sinds 2004 heb iik geen race meer gemist, als ik op vakantie ben kijk ik desnoods op de Chinees als er niks beters is, zolang ik het maar kan zien. (nu weet ik niet zeker of de Chinees wel f1 uitzend maar goed)

Hoogtepunt: Raikkonen die wereldkampioen werd dit jaar

Dieptepunt: 6 mensen aan de start in de GP van de U.S.

alesi

Ik volg de F1 al vanaf 1975. Het jaar van Niki Lauda met de Ferrari 312T (nr 12 met hoge luchthapper).
Sindsdien heb ik niet veel races gemist. Uiteraard zond de BRT toen niet alle races uit maar degene die uitgezonden werden heb ik bijna allemaal gezien. Vanaf 1994 heb ik ze trouwens allemaal op video of DVD.
Je merkt het, ik ben bezeten van F1. En met het verstrijken van de jaren (ik ben er ondertussen 50 geworden) wordt het steeds "erger". Er gaat geen dag voorbij of ik heb iets gedaan wat te maken heeft met F1. Ofwel krantenartikels uitgeknipt en geklasseerd ofwel iets gelezen ofwel naar een F1 DVD gekeken.

Hoogtepunt: GP van Portugal 1984 waar Niki Lauda van in het midden van 't pak oprukt naar de 2e plaats en zo zijn ploegmaat Alain Prost met een half punt voorblijft in het WK.

Dieptepunt: Uiteraard de gebeurtenissen in de GP van San Marino 1994.

TheIceman

Citaat van: alesi op 21 december 2007 - 15:21:48
Ik volg de F1 al vanaf 1975. Het jaar van Niki Lauda met de Ferrari 312T (nr 12 met hoge luchthapper).
Sindsdien heb ik niet veel races gemist. Uiteraard zond de BRT toen niet alle races uit maar degene die uitgezonden werden heb ik bijna allemaal gezien. Vanaf 1994 heb ik ze trouwens allemaal op video of DVD.
Je merkt het, ik ben bezeten van F1. En met het verstrijken van de jaren (ik ben er ondertussen 50 geworden) wordt het steeds "erger". Er gaat geen dag voorbij of ik heb iets gedaan wat te maken heeft met F1. Ofwel krantenartikels uitgeknipt en geklasseerd ofwel iets gelezen ofwel naar een F1 DVD gekeken.

Hoogtepunt: GP van Portugal 1984 waar Niki Lauda van in het midden van 't pak oprukt naar de 2e plaats en zo zijn ploegmaat Alain Prost met een half punt voorblijft in het WK.

Dieptepunt: Uiteraard de gebeurtenissen in de GP van San Marino 1994.
Citaat van: alesi op 28 maart 2007 - 23:50:08
Ik volg de F1 al sinds 1975. Het jaar van Niki Lauda met de rode Ferrari 312T met nummer 12 op de luchthapper.
Voor mij was dat een fantastische wagen.
hoogtepunt: De enige overwinning van Jean Alesi in Canada in 1995.
dieptepunt: Uiteraard het rampweekend in Imola in 1994.
Lijkt toch verdacht veel op elkaarr...

Racingbert

Ik volg de F1 al vanaf 1987, en naargelang de jaren is de passie alleen maar groter en groter geworden.  Nu volg ik elk weekend van oefenrit 1 tot en met de race natuurlijk.  En de grootste passie is nu alles verzamelen op tape of dvd.  En zo kan ik buiten het f1 seizoen af en toe eens een oude race opzetten.  Toen was het nog zalig om naar de races op de BRT te bekijken.

Hoogtepunt : de 2 overwinningen van Boutsen.  Als je zolang Senna kunt afhouden wil toch zeggen dat je niet zo slecht ben (Hongarije 90).  Anderen zouden al lang een foutje gemaakt hebben.  Maar hij was wel veel te braaf.

Dieptepunt : Natuurlijk 1994 Imola, maar ook Canada 1982 waar Paletti om het leven kwam, zo'n situatie zou nu niet meer denkbaar zijn, dat ze dat niet overleven.

alonsolover

Hoogtepunt: alonso's eerste overwinning in 2003 als ik mij dat goed herinner

dieptepunt: weet ik echt niet meer

Icecognito

Ik kijk de F1 sinds '03, schat ik. Ik zie steeds meer wedstrijden en ik vindt het steeds leuker geworden, dat heb ik vooral aan afgelopen seizoen te danken; Niet omdat 'hij' had gewonnen, maar de strijd tussen MCLaren en Ferrari, die elke race opnieuw begon.

Dieptepunt: De afgelopen jaren zijn op Kubica na geen tragische ongevallen meer geweest, dus dan kies ik voor de internetfilmpjes van Imola '94.

Hoogtepunt: Lijkt me voor een Kimi-fan niet moeilijk...............
Mol: Hamilton, stomme geit! Hij ramt Alonso vol in z'n kont!

QMaverick

Weet trouwens nog een dieptepunt....

Het jaar dat Damon Hill wereldkampioen werd.... Wat een anti kampioen was die vent...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl