Sinds wanneer kijk jij F1 en wat is voor jou...

Gestart door Supermariobros, 28 oktober 2006 - 17:42:24

« vorige - volgende »

Rippie

Ik kijk al ongeveer vanaf de wieg naar F1 dankzij mijn vader. Van de jaren tachtig kan ik me nauwelijks nog wat herinneren, ik was immers nog te klein. Een van de eerste herinneringen is een botsing tussen Senna en Nannini (vanaf dat moment vond ik Senna maar niks). Verder natuurlijk de dominantie van Mansell in 1992. Vanaf 1995 heb ik bijna geen race meer gemist.

Hoogtepunt... Tja, vind ik moeilijk te zeggen. Heb al zoveel gezien. Kan niet zeggen dat er één moment boven alle andere uitsteekt.

Dieptepunt... Oostenrijk 2002 en Indianapolis 2005. Twee keer dat ik me als fan van de Formule 1 bedonderd voelde...
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Kirabi

Citaat van: Doefie op 03 november 2006 - 10:31:10
Japan 2006 een dieptepunt ???

Uhm ja Schumacher valt uit waardoor het kampioenschap toch nog minder spannend werd

Citaat van: Doefie op 03 november 2006 - 10:31:10Zelfde hier zo een beetje :) Tijdens familiefeesten stond het altijd op, en na de race speelden wij dat in de tuin na ;D (als 9-jarige he). Mijn neefje speelde Schumacher, ik speelde Villeneuve en mijn ander neefje was Hill... best wel grappig ;D Vandaar mijn voorkeur voor Villeneuve he ;)

Reed je neefje die schumacher speelde jullie ook uit de tuin  ;D


Doefie

Citaat van: Kirabi op 03 november 2006 - 13:32:16
Citaat van: Doefie op 03 november 2006 - 10:31:10
Japan 2006 een dieptepunt ???

Uhm ja Schumacher valt uit waardoor het kampioenschap toch nog minder spannend werd

Is zo vaak gebeurd in al die jaren Formule 1 ...

Citaat van: Kirabi op 03 november 2006 - 13:32:16
Citaat van: Doefie op 03 november 2006 - 10:31:10Zelfde hier zo een beetje :) Tijdens familiefeesten stond het altijd op, en na de race speelden wij dat in de tuin na ;D (als 9-jarige he). Mijn neefje speelde Schumacher, ik speelde Villeneuve en mijn ander neefje was Hill... best wel grappig ;D Vandaar mijn voorkeur voor Villeneuve he ;)

Reed je neefje die schumacher speelde jullie ook uit de tuin  ;D

Jep, kon er niet tegen da 'k hem voorbij stak  8)

Kirabi

Citaat van: Doefie op 04 november 2006 - 02:11:52
Citaat van: Kirabi op 03 november 2006 - 13:32:16
Citaat van: Doefie op 03 november 2006 - 10:31:10
Japan 2006 een dieptepunt ???

Uhm ja Schumacher valt uit waardoor het kampioenschap toch nog minder spannend werd

Is zo vaak gebeurd in al die jaren Formule 1 ...

Citaat van: Kirabi op 03 november 2006 - 13:32:16
Citaat van: Doefie op 03 november 2006 - 10:31:10Zelfde hier zo een beetje :) Tijdens familiefeesten stond het altijd op, en na de race speelden wij dat in de tuin na ;D (als 9-jarige he). Mijn neefje speelde Schumacher, ik speelde Villeneuve en mijn ander neefje was Hill... best wel grappig ;D Vandaar mijn voorkeur voor Villeneuve he ;)

Reed je neefje die schumacher speelde jullie ook uit de tuin  ;D

Jep, kon er niet tegen da 'k hem voorbij stak  8)
haha XD


Jasper

Ik kijk F1 vanaf 2000 maar ik weet niet meer welke race. Ik wist niet wat doen dus ik begon wat te zappen en ik bleef op de F1 staan. Ik weet nog dat mijn pa in de zetel lag en zei "ge gaat daar toch ni naar blijven zien he?!". Wel dus. ;D

Hoogtepunt: Japan 2005

Dieptepunt: USGP 2005, Barcelona 2001

scho0634

Citaat van: Jasper op 05 november 2006 - 16:46:17
Ik kijk F1 vanaf 2000 maar ik weet niet meer welke race. Ik wist niet wat doen dus ik begon wat te zappen en ik bleef op de F1 staan. Ik weet nog dat mijn pa in de zetel lag en zei "ge gaat daar toch ni naar blijven zien he?!". Wel dus. ;D

Hoogtepunt: Japan 2005

Dieptepunt: USGP 2005, Barcelona 2001

Barcelona 2001? Was dat Mika's blow up in de laatste ronde?

Jasper

Yup. Nooit een slechter gevoel gehad na een race als toen, al komt de race op de Nürburgring in 2005 (Kimi's gebroken ophanging in de laatste ronde) ook wel in de buurt.

bmwracing

Mijn eerste keer dat ik f1 zag is de grote prijs van belgie op zolder in de jaren 80 maar zeg me niet meer welk jaar ik denk 84.Daarna is dat sporadis begonnen met af en toe te zien op tv van af1994 is dat elke keer dat ze uitzenden dat ik kijk .De doorbraak is gekomen om live te gaan zien op het autosalon van brussel in 1996 waar er een stand van malboro stond en waar ik 2 bronzen tickets won voor de grandprix op ons gelievde circuit spa)francorchamps sindsdien ben ik onafgebroken gaan zien naar onze grandprix in belgie met uitzondering de historie met de tabakreclame en dit jaar waar we onze centen ingestopt hebben om dan de organisator in falling te gaan (baybay money)

meatball

vanaf  87
hoogtepunt de eerste race van schumacher meteen mijn grote held
dieptepunt de laatste race van schumacher ik probeer via dit forum weer zin te krijgen om de f1 te volgen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

ivan_

ben beginnen kijken vanaf 97

hoogtepunt japan 2000 schumi eindelijk kampioen met ferrari

laagtepunten silverstone 99, monza 06 afscheid schumi

masta

Citaat van: Rippie op 03 november 2006 - 11:52:19
Dieptepunt... Oostenrijk 2002 en Indianapolis 2005. Twee keer dat ik me als fan van de Formule 1 bedonderd voelde...
kan ik me volledig bij aansluiten. Dat waren dieptepunten... zoiets maakt je niet meer goed.

Hoogtepunten: wanneer de eerste vier plaatsen in de wedstrijd worden ingenomen door 4 verschillende wagens, vind ik het fantastisch. zoiets schept kortstondig de illusie dat de rijder toch het verschil kan maken.

Soit... voor mij was heel seizoen 1990 een hoogtepunt. Prost en Senna die wins onderling verdeelden, met dan Balestre die in Japan olie op het vuur gooide terwijl de inferno - ook zonder zijn tussenkomst - reeds compleet was. 

Ik kijk al sporadisch sinds 1982. Sinds 1987 heb ik geen enkele wedstrijd meer gemist. Ben inmiddels ook een archief aan het aanleggen met volledige wedstrijden (zonder reclameblokken, incl podium), niet simpel, maar we komen er wel.

poetrel

Ik volg de F1 al sinds '85/'86 ('k was toen 8jaar). Ik heb dan ook al veel hoogte- en dieptepunten meegemaakt.

Enkele Hoogtepunten:
- de strijd tussen Prost & Senna in hun McLaren tijdperk, waar ze in Japan zelfs over de limiet gingen, waardoor Nannini met de Benetton de enige niet McLarenzege van het seizoen kon nemen.
- de zege van T. Boutsen in Canada (noem me chauvinistisch, maar dat was een schitterende wedstrijd die oververdiend door Boutsen gewonnen werd.)

Enkele Dieptepunten:
- Imola '94 (de zwartste dag uit de F1 geschiedenis)
- De 'te grote' dominantie van M. Schumacher enkele jaren geleden. Begrijp me niet verkeerd, ik heb enorm respect voor alles wat Schumacher heeft bijgebracht aan de F1, alleen toen Ferrari het dominante team was en Schumacher de absolute nr. 1 binnen het team was een groot deel van de spanning weg. Op een moment dat het belangrijker werd in het nieuws te vermelden dat Schumacher eens 'slechts tweede' werd, dan te vermelden wie de race gewonnen had, was echt een slecht signaal voor de uitstraling van de sport. Buitenstaanders (vrienden, familie) met een matige interesse die wisten dat ik de F1 volgde vroegen na een race "En, heeft Schumacher weer gewonnen?" want meer kenden ze er toch niet van... en dan "zie je, ik wist dat wel."  Gelukkig is deze periode weer enkele jaren geleden, en laten we hopen dat noch Ferrari, noch een ander team dat ooit nog dominant word deze fout opnieuw zal maken. Laat teamgenoten strijden, dat geeft een positiever beeld aan de sport in z'n geheel en is fijner om te volgen. Toestanden als Oostenrijk 2002 kan de F1 missen als kiespijn.

niek

F1 volg ik al vanaf 84 een altijd is McLaren mijn renstal geweest.
Hoogte punten 3x senna kampioen 2x mika kampioen.
Diepte punt :Imola 94 echt zwart weekend.

janke

F1 vanaf 1973, eerste race was Zandvoort '75.
Favoriete coureurs waren, Hunt, Lauda, Petterson en later, Mansell, Piquet, Senna (wie niet?)
Teams waren en zijn Brabham, Williams en BMW-Sauber.
Een brok in de keel was wel het ongeluk met Williamson, Pryce, Petterson en Senna, maar elk dodelijk ongeluk is er een te veel.
Some things are too important to be left in the past.

QMaverick

Denk dat ik vanaf '81 kijk, Prost en Arnoux in de Renault Turbo's ver voor iedereen uit.

En ff wat jaren later volgens mij Senna die vlak voor de finish zonder brandstof stond, zijn wagen ging duwen en 's avonds weer bijkwam in het ziekenhuis.

Vanaf '81 was ik fan van de F1, maar wil niet zeggen dat ik alles kon zien. Na de dood van Senna hoefde het ook niet meer voor mij, pas in '95 begon het langzaam weer. maar vanaf die tijd zie ik de meeste races toch wel op TV.

Hoogtepunt: Jos 4de in de Arrows in Canada, eeeehhhh, 2000 geloof ik.

Dieptepunt: 1 Mei 1994 Ongeluk Ayrton Senna da Silva
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl