Jachtseizoen van start

Gestart door Supermariobros, 14 oktober 2006 - 09:49:41

« vorige - volgende »

Jagen:

Voor
5 (31.3%)
Tegen
11 (68.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Ferrari 2010

Sja, zoiets bewijzen kan je natuurlijk niet, maar bewijzen dat jullie kat op privaat terrein liep wel, dus kunnen ze niet veel maken. Maar dan nog, wie zijn de jagers? Hierachter is het in de winter ook elk weekend een vuurgevecht maar de jagers zie je zelden dus je kan nooit weten wie het is.

Ik vindt dat jagen moet kunnen, maar niet op deze manier. Jagen zit in onze natuur om te overleven, er wordt regelmatig gejaagd om de dierenpopulaties in evenwicht te houden. Dat kan nodig zijn. Maar het pobleem is dat de mens door hun kennis en techniek te sterk is geworden. De mens is overmatig aanwezig in de hele wereld en wint van dieren die eigenlijk net zelf zouden moeten winnen, door het geweer. Tijgers, leeuwen, ... Normaal kunnen we or helemaal niet tegenop, maar nu is de mens de wereld naar zijn hand aan het zetten. Onnodig is mijn gevoel. Al deze luxe is leuk en handig, maar terwijl vaak het argument voor jagen is dat de populaties gelijk verdeelt moeten blijven is de mens zelf met het omgekeerde bezig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Al jullie criticasters kennen geen fluit over jagen.
Ik denk dat niemand van jullie echt kan zeggen wat je moet doen om jager te worden. (ik wel dus)

Jagen en vissen horen in het zelfde rijtje, en is nu eenmaal iets dat mensen al van het begin der tijden doen.

De moraal ridder uit hangen door te zeggen dat het niet mag is gewoon ongeinformeerd gal spuwen.

Aan al diegene die willen stuur ik de exame vragen door om je jagers licentie te krijgen.

Jasper

Ik snap niet hoe een licentie het jagen kan goedpraten, dat is gewoon naast de kwestie.

Tim C

Dat die mensen hier worden afgedaan als zijnde de grootste balhummels op aarde die zomaar op arme weerloze dieren schieten. Terwijl er eigenlijk wel heel wat aan vooraf gaat. Dit is, net zoals alles op de wereld, niet zwart wit.

Jasper

Ik heb hier geen slecht woord gezegd over jagers, wel over het jagen. Dat dus niet goedgepraat wordt door een blaadje papier.

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL Freak op 15 oktober 2006 - 12:07:03
Al jullie criticasters kennen geen fluit over jagen.
Ik denk dat niemand van jullie echt kan zeggen wat je moet doen om jager te worden. (ik wel dus)

Jagen en vissen horen in het zelfde rijtje, en is nu eenmaal iets dat mensen al van het begin der tijden doen.

De moraal ridder uit hangen door te zeggen dat het niet mag is gewoon ongeinformeerd gal spuwen.

Aan al diegene die willen stuur ik de exame vragen door om je jagers licentie te krijgen.
Ik geloof gerust dat jagers wel kennis hebben van wat ze doen, maar daarom houden ze zich nog niet altijd aan die regels. Tis niet omdat jij in je examen voor je rijbewijs je aan de opgelegde snelheid hield en niet door het rood reed, dat je dat nadien nooit zal doen hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2006 op 17 oktober 2006 - 18:36:09
Ik geloof gerust dat jagers wel kennis hebben van wat ze doen, maar daarom houden ze zich nog niet altijd aan die regels. Tis niet omdat jij in je examen voor je rijbewijs je aan de opgelegde snelheid hield en niet door het rood reed, dat je dat nadien nooit zal doen hé ;)

Hou jij je altijd aan alle regels?

Jasper

Stel nu dat hij daar "nee" op antwoordt, is dat dan een reden om het goed te keuren dat regels overtreden worden?

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2006 - 15:52:38
Stel nu dat hij daar "nee" op antwoordt, is dat dan een reden om het goed te keuren dat regels overtreden worden?
Neen, zeker niet. Maar wel een gegronde reden om andere 'overtreders' niet met de vinger te wijzen.  ;) (waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat hij dat persé doet)

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 18 oktober 2006 - 09:27:12
Citaat van: Schumi 2006 op 17 oktober 2006 - 18:36:09
Ik geloof gerust dat jagers wel kennis hebben van wat ze doen, maar daarom houden ze zich nog niet altijd aan die regels. Tis niet omdat jij in je examen voor je rijbewijs je aan de opgelegde snelheid hield en niet door het rood reed, dat je dat nadien nooit zal doen hé ;)

Hou jij je altijd aan alle regels?
In het verkeer tot hiertoe wel, maar rijden mag ik momenteel alleen nog maar met begeleider en kan dus moeilijk anders. Maar aan verkeersregels zal ik me wel altijd proberen te houden. Behalve met de fiets in zone 30, dat is echt lastig om me aan te houden.
Maar uiteraard houdt ik me niet aan alle regels, bijlange niet, maar dat betekent nog steeds niet dat het mag. Vele regels waarvan je vindt dat ze op niets slaan zul je ooit wel eens verbreken, maar regels zijn er uiteindleijk nog steeds om je aan te houden, zo ook voor de jagers.
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het niet is omdat je een examen hebt afgelegd dat dat ineens alles heiligt hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Ik HAAT jagers en al wie probeert me te overtuigen zal inzien dat het hem niet zal lukken.
Al een paar dingen meegemaakt met die 'mensen'. Nee, geen greintje respect voor hen.

McChouffe

In welk opzicht is jagen anders dan vissen?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Mikacouli op 18 oktober 2006 - 19:10:18
Ik HAAT jagers en al wie probeert me te overtuigen zal inzien dat het hem niet zal lukken.
Al een paar dingen meegemaakt met die 'mensen'. Nee, geen greintje respect voor hen.

Toch fijn dat er mensen zijn die verdraagzaamheid prediken.




Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 15 oktober 2006 - 12:07:03
Al jullie criticasters kennen geen fluit over jagen.
Ik denk dat niemand van jullie echt kan zeggen wat je moet doen om jager te worden. (ik wel dus)

Jagen en vissen horen in het zelfde rijtje, en is nu eenmaal iets dat mensen al van het begin der tijden doen.

De moraal ridder uit hangen door te zeggen dat het niet mag is gewoon ongeinformeerd gal spuwen.

Aan al diegene die willen stuur ik de exame vragen door om je jagers licentie te krijgen.

Gij weet niet wie er hier wat weet, en andersom ook ;)

Mij zult ge nooit horen zeggen dat jagen ergens goed voor is, net als ik zeg over vissen of weet ik veel welke 'sport' waarbij men mens en dier afknalt voor het plezier. Ik wil niet de moraalridder gaan uithangen, maar er is een verschil tussen jagen voor de sport en jagen om te overleven, zoals hier al zo vaak is gezegd. Ik denk heus niet dat de mens in deze tijden nog op wilde dieren moet gaan jagen om te overleven. We hokken en fokken onze dieren nu zo op dat we er genoeg aan hebben. Tegenwoordig is het meer doden om het plezier dan om te overleven. Als men vroeger één hert doodde was het of met veel geluk of bleef het bij dat ene (of misschien twee) herten. Had men genoeg vlees, been, vel, enz... om te overleven. Als men er nu tien afschiet om als decoratie op te hangen is het weinig.

Tim C

Citaat van: Doefie op 18 oktober 2006 - 23:47:36
Ik wil niet de moraalridder gaan uithangen
Waarom volgt er elke keer als mensen zoiets zeggen een moraalqueeste ;)