GP van Brazilië

Gestart door razzle_dazzle, 10 oktober 2006 - 17:28:42

« vorige - volgende »

Tim C

Wat gaan we toch moeten doen als Schumacher er niet meer is? Al die gepolariseerde meningen kunnen geen kant meer op...

Jasper

Ahum, gepolariseerde mening, ik heb wel duidelijk gezegd dat het een zeer goede actie was hé, alleen dat het dus door sommigen overdreven werd. ;)

The Iceman

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 14:06:00
[Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)
Denk dat we hier geen vergelijking mogen treffen. Het verschil in snelheid tussen de Mac van Häkkinen en de Ferrari van Schumacher in 2000 was bijlange niet zo groot als het verschil tussen de Mac van Kimi anno 2006 en de Ferrari van Schumacher van dit seizoen. Daarom vind ik die inhaalactie van Mika in Spa 2000 nog altijd 'magistraler' dan Schumi's actie van vorige zondag. Ook wetende dat Schumacher in Spa 2000 de ronde voordien de Fin bijna in de vangrail ramde.  >:(
Schumacher's Ferrari was gewoon supersnel afgelopen weekend. Hij heeft het zelf toegegeven. Kimi had geen schijn van kans. En al bij al heeft hij zich nog het best verweerd van allemaal.

The Iceman

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 17:23:28
omdat het mij stoorde dat sommigen bij hoog en laag blijven beweren dat Schumacher bang heeft van diezelfde Fin :).
Inderdaad, en ik ben nog altijd van mening indien Montezemelo Kimi geen contract had aangeboden, diezelfde Schumacher er nog een jaartje had bijgedaan.  :)

Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 14:06:00
Citaat van: Jasper op 24 oktober 2006 - 18:36:33
Nog even reageren op de mensen die het grappig vonden toen Schumacher Räikkönen voorbijstak: je moet dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat Schumacher een auto had die per 4 kilometer 2 seconden sneller was dan die van Räikkönen, en dat Räikkönen Schumacher dan nog heel goed afgehouden heeft bij diens eerste poging, wat je eigenijk van geen enkele andere rijder kon zeggen...

Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)

Daar zeg je het nu juist.
Schumacher was sneller dan Kimi, dus haalde hij hem in...
Hakkinen was sneller dan schumacher dus haalde hij hem in...
2 gelijke gevallen waarbij de sterkste wint. Normale zaak.

En als we weten dat Schumacher 20 pk meer had dan de renault en dus wss 50 pk meer had dan de McLaren dan lijkt het me maar normaal dat hij hem inhaalt en dus niet magistraal zoals sommige het durven noemen...
Wat gaan we frustrerende jaren tegemoet ???

dj Peter

Citaat van: Mikacouli op 25 oktober 2006 - 20:34:11
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 14:06:00
Citaat van: Jasper op 24 oktober 2006 - 18:36:33
Nog even reageren op de mensen die het grappig vonden toen Schumacher Räikkönen voorbijstak: je moet dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat Schumacher een auto had die per 4 kilometer 2 seconden sneller was dan die van Räikkönen, en dat Räikkönen Schumacher dan nog heel goed afgehouden heeft bij diens eerste poging, wat je eigenijk van geen enkele andere rijder kon zeggen...

Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)

Daar zeg je het nu juist.
Schumacher was sneller dan Kimi, dus haalde hij hem in...
Hakkinen was sneller dan schumacher dus haalde hij hem in...
2 gelijke gevallen waarbij de sterkste wint. Normale zaak.

En als we weten dat Schumacher 20 pk meer had dan de renault en dus wss 50 pk meer had dan de McLaren dan lijkt het me maar normaal dat hij hem inhaalt en dus niet magistraal zoals sommige het durven noemen...
Wat gaan we frustrerende jaren tegemoet ???
Ik zou eerder zeggen: wat heeft Kimi toch gefrustreerde jaren achter de rug als je moet racen met een auto waarvan je nooit zeker weet of hij  wel het einde  van de race haalt.   :P

Jasper

Gelukkig dat Schumacher daar zo zeker van kon zijn *kuch*Japan 2006*kuch*.

Maar euh, we zijn aan serieus aan het afdwalen en verlagen... :-\

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 25 oktober 2006 - 22:17:02
Gelukkig dat Schumacher daar zo zeker van kon zijn *kuch*Japan 2006*kuch*.

Maar euh, we zijn aan serieus aan het afdwalen en verlagen... :-\
Bwa, ik denk dat je als rijder niet direct begint begint te panikeren als je na 6 jaar nog eens een motor hebt opgeblazen in een race hoor. Als het nu meerdere malen zou gebeurt zijn is er rede om er schrik voor te hebben, maar die ene keer gaat dat niet maken denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

marlboro

Citaat van: Mikacouli op 25 oktober 2006 - 20:34:11
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 14:06:00
Citaat van: Jasper op 24 oktober 2006 - 18:36:33
Nog even reageren op de mensen die het grappig vonden toen Schumacher Räikkönen voorbijstak: je moet dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat Schumacher een auto had die per 4 kilometer 2 seconden sneller was dan die van Räikkönen, en dat Räikkönen Schumacher dan nog heel goed afgehouden heeft bij diens eerste poging, wat je eigenijk van geen enkele andere rijder kon zeggen...

Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)




Daar zeg je het nu juist.
Schumacher was sneller dan Kimi, dus haalde hij hem in...
Hakkinen was sneller dan schumacher dus haalde hij hem in...
2 gelijke gevallen waarbij de sterkste wint. Normale zaak.

En als we weten dat Schumacher 20 pk meer had dan de renault en dus wss 50 pk meer had dan de McLaren dan lijkt het me maar normaal dat hij hem inhaalt en dus niet magistraal zoals sommige het durven noemen...
Wat gaan we frustrerende jaren tegemoet ???




Zucht.
Hakkinen heeft tegen schumacher mooie duels uitgevochten en ja,hakkinen heeft schumacher ook een aantal keer mooi gepasseerd met een vluggere wagen.
Het was logisch dat schumacher ook raikkonen zou voorbij gaan maar toch nam schumacher zeer veel risico want wie goed heeft opgelet kon duidelijk zien dat het heel close was.Raikkonen heeft goed van zich afgebeten en zou mss een fisico achter hem kunnen houden hebben maar een ontketende schumacher is nu eenmaal niet te stoppen tenzij het circuit het niet toelaat om iemand in te halen.
De inhaalaktie van schumacher was dus ondanks z'n snellere wagen toch wel schitterend en gedurft te noemen en kimi liet zich idd toch wel wat aftroeven.
Maar ik heb raikkonen graag en het is een zeer goeie piloot en beter dan alonso in mijn ogen maar maak u geen illusies;raikkonen en alonso zullen nooit aan schumacher kunnen tippen.

Bende kinders

razzle_dazzle

Citaat van: Snekuem op 25 oktober 2006 - 20:18:06
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 14:06:00
[Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)
Denk dat we hier geen vergelijking mogen treffen. Het verschil in snelheid tussen de Mac van Häkkinen en de Ferrari van Schumacher in 2000 was bijlange niet zo groot als het verschil tussen de Mac van Kimi anno 2006 en de Ferrari van Schumacher van dit seizoen. Daarom vind ik die inhaalactie van Mika in Spa 2000 nog altijd 'magistraler' dan Schumi's actie van vorige zondag. Ook wetende dat Schumacher in Spa 2000 de ronde voordien de Fin bijna in de vangrail ramde.  >:(
Schumacher's Ferrari was gewoon supersnel afgelopen weekend. Hij heeft het zelf toegegeven. Kimi had geen schijn van kans. En al bij al heeft hij zich nog het best verweerd van allemaal.


Vangrail rammen is zwaar overdreven, de Duitser en de Fin konden keihard racen, maar hielden het nog altijd binnen het toelaatbare...

Het verschil bijlange niet zo groot? Als jij op tien meter langs een tussenligger door kan vlammen en dan nog voor de Ferrari kan geraken...geloof me dan ben je een pak sneller  ::). PK heeft hier maar gedeeltelijk mee te maken, bandjes, downforce, aerodynamica,...zijn minstens even belangrijk.

Ik beweer dat Schumacher zich daar niet op die manier had laten aftroeven zoals de Fin, jullie niet, mij goed  :).

Doefie

Citaat van: marlboro op 25 oktober 2006 - 22:41:54
Maar ik heb raikkonen graag en het is een zeer goeie piloot en beter dan alonso in mijn ogen maar maak u geen illusies;raikkonen en alonso zullen nooit aan schumacher kunnen tippen.

Net zomin Schumacher ooit aan Nuvolari, Fangio of Clark zou kunnen tippen... Maakt niet uit weet ge, coureurs kunt ge niet vergelijken.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 25 oktober 2006 - 20:34:11
En als we weten dat Schumacher 20 pk meer had dan de renault en dus wss 50 pk meer had dan de McLaren

Is dat eigenlijk ooit bewezen? Of was dat maar een hersenspinsel van één of andere journalist?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

razzle_dazzle

Het hoeft zelfs niet bewezen te worden Chouf. Vorig jaar had de Ferrari ook evenveel PK als Renault en Mclaren,maar toch brachten ze er niets van terecht. PK heeft geen doorslaggevende invloed...

Doefie

Citaat van: Razzle_dazzle op 26 oktober 2006 - 15:46:53
Het hoeft zelfs niet bewezen te worden Chouf. Vorig jaar had de Ferrari ook evenveel PK als Renault en Mclaren,maar toch brachten ze er niets van terecht. PK heeft geen doorslaggevende invloed...

Mijn excuses, mijn beste. In de karting kan één PK al héél veel invloed hebben op de snelheid en de acceleratie. 20PK is op de 700 (?) die ze nu hebben redelijk wat, is 3% sneller acceleratie en dergelijke. Voor ons lijkt dat miniem, voor de Formule 1 is dat veel.

Mikacouli

Citaat van: SaffierFM op 25 oktober 2006 - 21:42:27
Citaat van: Mikacouli op 25 oktober 2006 - 20:34:11
Citaat van: Razzle_dazzle op 25 oktober 2006 - 14:06:00
Citaat van: Jasper op 24 oktober 2006 - 18:36:33
Nog even reageren op de mensen die het grappig vonden toen Schumacher Räikkönen voorbijstak: je moet dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat Schumacher een auto had die per 4 kilometer 2 seconden sneller was dan die van Räikkönen, en dat Räikkönen Schumacher dan nog heel goed afgehouden heeft bij diens eerste poging, wat je eigenijk van geen enkele andere rijder kon zeggen...

Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)

Daar zeg je het nu juist.
Schumacher was sneller dan Kimi, dus haalde hij hem in...
Hakkinen was sneller dan schumacher dus haalde hij hem in...
2 gelijke gevallen waarbij de sterkste wint. Normale zaak.

En als we weten dat Schumacher 20 pk meer had dan de renault en dus wss 50 pk meer had dan de McLaren dan lijkt het me maar normaal dat hij hem inhaalt en dus niet magistraal zoals sommige het durven noemen...
Wat gaan we frustrerende jaren tegemoet ???
Ik zou eerder zeggen: wat heeft Kimi toch gefrustreerde jaren achter de rug als je moet racen met een auto waarvan je nooit zeker weet of hij  wel het einde  van de race haalt.   :P

Ah, ik hoop voor hem dat hij veel uitrijd volgend jaar maar ik vrees ervoor. Hoe meer ik erover denk hoe meer ik begin te denken dat Kimi zwaar voor het materiaal is. Montoya, die veel zwaarder zou moeten zijn voor zijn materiaal, had veel minder opgaves dan Kimi. Ook hadden De La Rosa en Coulthard dat. Of het wat wil zeggen weet ik niet, mss wel. En nu met het verdwijnen van Martinelli, tja. We zien wel...