GP van Brazilië

Gestart door razzle_dazzle, 10 oktober 2006 - 17:28:42

« vorige - volgende »

Supermariobros

Voor de laatse keer dat we het kunnen zeggen:



Het is de schuld van Schumacher!!!  8) :D ;D 8) :D ;D

Kirabi

Citaat van: Supermariobros op 12 oktober 2006 - 11:17:21
Voor de laatse keer dat we het kunnen zeggen:



Het is de schuld van Schumacher!!!  8) :D ;D 8) :D ;D
haha :P

Dat zullen we gaan missen


Doefie

Citaat van: Kirabi op 12 oktober 2006 - 15:21:09
Citaat van: Supermariobros op 12 oktober 2006 - 11:17:21
Voor de laatse keer dat we het kunnen zeggen:



Het is de schuld van Schumacher!!!  8) :D ;D 8) :D ;D
haha :P

Dat zullen we gaan missen

Is nog altijd Ferrari he ;)

razzle_dazzle

Jean Todt ook nog een jaartje zeker?

Kirabi

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 oktober 2006 - 16:10:50
Jean Todt ook nog een jaartje zeker?
die gaat denk ik niet zo snel weg


FerrariMan

Hetgeen MS gisteren en vandaag liet zien in Jerez, onvoorstelbaar dat het dezelfde man is die gaat stoppen... >:(

bogief1

Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2006 - 17:34:54
Hetgeen MS gisteren en vandaag liet zien in Jerez, onvoorstelbaar dat het dezelfde man is die gaat stoppen... >:(

1.2sec sneller dan de 2e man en maar 1tiende trager dan het ronderecord met een V10. MS laat iets groots zien daar.
Ook een goeie prestatie van Hamilton (2e)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2006 - 17:34:54
Hetgeen MS gisteren en vandaag liet zien in Jerez, onvoorstelbaar dat het dezelfde man is die gaat stoppen... >:(
Eerlijk gezegd denk ik dat Schumacher niet wou stoppen met F1, maar dat De Montezemelo een groot aandeel heeft in zijn pensioen, aangezien de nogal koele relatie tussen de Italiaan en de Duitser vanaf de grote prijs van Italië . Even een duidelijke verklaring : De Montezemelo wou nu eenmaal al een tijdje Kimi Räikkönen in zijn team, aangezien hij een evenwaardige vervanger moest hebben voor Schumacher die niet eeuwig blijft racen. Hij moest vooruit kijken. Aangezien Kimi dit jaar einde contract was bij Ron Dennis, was het nu het ideale moment om de Fin bij de Scuderia in te lijven.
Jean Todt, Schumi's boezemvriend, wou dat Schumacher nog bleef bij de Scuderia voor een jaartje en wou Kimi voor een jaartje onderbrengen bij Renault. De Montezemelo was bang dat, indien Kimi naar Renault zou gaan, hij misschien zijn poulain niet meer zou terugzien en bergde het plan van Todt al snel op. Hij stelde Schumacher voor de verschrikkelijke keuze. Ofwel volgend jaar met de Fin samenrijden in één team of op pensioen gaan. Aangezien Schumacher altijd een 'dienaar' als teammaat heeft gehad, zag hij het niet zitten om tegen een evenwaardige teammaat te racen en besloot hij om in Monza zijn afscheid aan te kondigen, niet met de volle goesting, daar ben ik zeker van. 

Don't shoot me now Ferrari fans, maar dat is wat ik van de hele story denk !

daan

Mnee, ik denk het niet. Sowieso niet dat Di Montezemelo hem naar Renault zag gaan. Ook over die keuze denk ik niet dat MS hem gehad heeft. Ik denk dat het allemaal goed overwogen en beslist is.

bogief1

Citaat van: Snekuem op 12 oktober 2006 - 18:46:05
Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2006 - 17:34:54
Hetgeen MS gisteren en vandaag liet zien in Jerez, onvoorstelbaar dat het dezelfde man is die gaat stoppen... >:(
Eerlijk gezegd denk ik dat Schumacher niet wou stoppen met F1, maar dat De Montezemelo een groot aandeel heeft in zijn pensioen, aangezien de nogal koele relatie tussen de Italiaan en de Duitser vanaf de grote prijs van Italië . Even een duidelijke verklaring : De Montezemelo wou nu eenmaal al een tijdje Kimi Räikkönen in zijn team, aangezien hij een evenwaardige vervanger moest hebben voor Schumacher die niet eeuwig blijft racen. Hij moest vooruit kijken. Aangezien Kimi dit jaar einde contract was bij Ron Dennis, was het nu het ideale moment om de Fin bij de Scuderia in te lijven.
Jean Todt, Schumi's boezemvriend, wou dat Schumacher nog bleef bij de Scuderia voor een jaartje en wou Kimi voor een jaartje onderbrengen bij Renault. De Montezemelo was bang dat, indien Kimi naar Renault zou gaan, hij misschien zijn poulain niet meer zou terugzien en bergde het plan van Todt al snel op. Hij stelde Schumacher voor de verschrikkelijke keuze. Ofwel volgend jaar met de Fin samenrijden in één team of op pensioen gaan. Aangezien Schumacher altijd een 'dienaar' als teammaat heeft gehad, zag hij het niet zitten om tegen een evenwaardige teammaat te racen en besloot hij om in Monza zijn afscheid aan te kondigen, niet met de volle goesting, daar ben ik zeker van. 

Don't shoot me now Ferrari fans, maar dat is wat ik van de hele story denk !

dito
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: Daan op 12 oktober 2006 - 18:55:07
Mnee, ik denk het niet. Sowieso niet dat Di Montezemelo hem naar Renault zag gaan. Ook over die keuze denk ik niet dat MS hem gehad heeft. Ik denk dat het allemaal goed overwogen en beslist is.

Ik denk dat er wel een kern van waarheid in Snekuem's verhaal zit. Ik denk dat Ferrari inderdaad heel graag Kimi wilde, en dat MS de keus had om te blijven naast Raikkonen of om te stoppen. Aangezien Kimi aardig wat meer salaris zal vragen als Massa denk ik dat MS ook nog flink wat loon in zou moeten leveren. Op zich kan ik die gedachtengang van Ferrari wel begrijpen. Als ze het niet zouden doen had Kimi wellicht voor 2 of 3 jaar bij Renault getekend. Alonso ligt voorlopig vast bij McLaren en Ferrari had dus eigenlijk weinig opties. Je kan van MS zeggen wat je wil, maar de toekomst heeft hij niet.

Maar dit is allemaal speculatief. Trouwens, MS was hooguit nog een jaartje doorgegaan. Maar met de overstap van Alonso naar McLaren en het feit dat de rivaliserende teams allemaal naar Bridgestone over moeten stappen, had MS wel een hele mooie kans gehad om volgend jaar te stoppen met een titel.

bogief1

Ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat marlboro de salarissen wou betalen mocht Kimi en Michaël rijden bij Ferrari.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

razzle_dazzle

Tja allemaal speculaties natuurlijk.

Ik denk dat er menig sponsors zouden staan springen voor zo een line-up. Dat zou het probleem niet geweest zijn. Ik hou het liever op mijn versie: Schumacher voelde dat het tijd was om een jongere zijn kans te geven ==>Felipe Massa  ;) en aangezien Kimi al vastgelegd was, stond hij in voor de Braziliaans verdere carrière...in het begin van z'n carrière heeft Schumacher trouwens wel waardige teammaats gehad. Ook Barrichello was een talent toen hij naar Ferrari werd gehaald.

Of om het even anders te bekijken, waarom zou Schumi steeds hulpjes willen, maar zijn Kimi, Alonso, Mika in staat hun ploegmakkers te degraderen  ;)? En ja ik weet ook wel wat Rubens op een bepaald moment heeft moeten.

scho0634

In het begin had ie inderdaad wel aardige ploegmaten. Piquet (wel al wat op zijn retour inmiddels), Patrese (zeer ervaren en regelmatig races gewonnen, maar wel ook in zijn nadagen) waren goede rijders, die echter toen niet tegen MS opgewassen waren. Maar daarna, J.J. Letho, Verstappen, Herbert, Irvine, Barrichello. Toch allemaal niet meer dan middenmoters en/of subtoppertjes. Geen echte wereldtop. Als het echt zo is dat MS niet een toptalent als Raikkonen naast zich wil, zou me dat wel van hem tegenvallen, moet ik eerlijk zeggen.

Maar goed, de man verdient een astronomisch salaris en wellicht heeft Ferrari zelf nooit een 2e topper naast Schumi willen neerzetten. Ten eerste zouden ze dan andermaal de portemonee moeten trekken en ten tweede gaat een mede topper niet voor MS aan de kant als dat zou moeten. Misschien heeft Ferrari nooit gewild dat 2 coureurs elkaar bevechten op de baan. Voor ons als fans is dat trouwens jammer. De Prost/Senna jaren waren toch geweldig! Twee toppers met hetzelfde materiaal. Heerlijk.

razzle_dazzle

Citaat van: scho0634 op 12 oktober 2006 - 21:30:46
In het begin had ie inderdaad wel aardige ploegmaten. Piquet (wel al wat op zijn retour inmiddels), Patrese (zeer ervaren en regelmatig races gewonnen, maar wel ook in zijn nadagen) waren goede rijders, die echter toen niet tegen MS opgewassen waren. Maar daarna, J.J. Letho, Verstappen, Herbert, Irvine, Barrichello. Toch allemaal niet meer dan middenmoters en/of subtoppertjes. Geen echte wereldtop. Als het echt zo is dat MS niet een toptalent als Raikkonen naast zich wil, zou me dat wel van hem tegenvallen, moet ik eerlijk zeggen.

Maar goed, de man verdient een astronomisch salaris en wellicht heeft Ferrari zelf nooit een 2e topper naast Schumi willen neerzetten. Ten eerste zouden ze dan andermaal de portemonee moeten trekken en ten tweede gaat een mede topper niet voor MS aan de kant als dat zou moeten. Misschien heeft Ferrari nooit gewild dat 2 coureurs elkaar bevechten op de baan. Voor ons als fans is dat trouwens jammer. De Prost/Senna jaren waren toch geweldig! Twee toppers met hetzelfde materiaal. Heerlijk.

Mijn laatste reactie hierop, anders wijden we te fel uit...

Ook hier kan je het langs twee kanten bekijken. Piquet en Patrese werden vaak op hun retour genoemd, maar was Schumacher niet gewoon sneller? Ik stel maar vast dat de Duitser op z'n 38ste nog gemakkelijk meekan met de absolute top. Ook Coulthard staat er nog (hetzij op iets minder niveau).

Alonso en Kimi degraderen hun teammaats, Schumi heeft een hulpje...zie je het verschil in benadering?

Je haalt aan dat Ferrari er zelf voor koos om volledig de kaart Schumacher te trekken, me dunkt moet je toch wel een hele straffe zijn om zoiets geregeld te krijgen. En de resultaten bewijzen dan ook dat zowel Schumacher als Ferrari gelijk hebben gekregen. De jaren Prost Senna waren geweldig, maar er bestaan ook artikels waarin de Fransman stelt dat hij het met minder materiaal moest doen  ;). Men ziet maar wat men wil zien hé...