GP van Brazilië

Gestart door razzle_dazzle, 10 oktober 2006 - 17:28:42

« vorige - volgende »

KVDracer

Citaat van: scho0634 op 23 oktober 2006 - 20:37:19
Citaat van: Bart VD op 23 oktober 2006 - 08:31:05
Citaat van: marlboro op 22 oktober 2006 - 21:13:11ik wacht nog steeds op dat alonso zoiets kan,laat staan doen.

Dan zal je moeten wachten tot hij de titel net nog binnen bereik heeft en niets meer te verliezen heeft.  Anders heeft het weinig zin on zulke risico's te nemen.
Tot dan is het natuurlijk idioot om deze alles-of-niets rush van iemand die niets te verliezen heeft te vergelijken met een doorsnee race.

Klopt. Buiten dat heeft onze Marlboro vriend vermoedelijk de GP van Hongarije gemist. Alonso startte toen als 15e en reed zo naar P1 voor hij uitviel. FA kan echt wel racen.

De GP van Hongarije kwam ook meer door strategie en weer dan door het echte racen dat hij naar voren gekomen is. Hij heeft er mooie dingen laten zien, maar echt racenmet het mes tussen de tanden heb ik hem nog niet echt zien doen.

dj Peter

Citaat van: Schumi 2006 op 23 oktober 2006 - 18:51:28
Citaat van: marlboro op 22 oktober 2006 - 20:32:08
Citaat van: SaffierFM op 22 oktober 2006 - 17:40:32
Wat betreft de uitzending op Canvas: ik lees net in Humo: om 18.30u GP van Brazilie F1, om 20.00u onderbroken door een kort nieuwsbericht. JA ZEG ! gaan ze even de belangrijkste race in jàren onderbreken voor een nieuwsbericht!!! Ik neem de race dus wel op hé mannekes! gvd!!!

Gij zijt niet de enige ggrrrr
Mag ik even commentaar op jullie reactie geven? Voor het eerst sinds mensenheugenis zend de VRT de GP van Brazilië live uit, geven jullie ze nog commentaar. Ok, het nieuws moet er voor ons niet tussen maar vergeet niet dat we nog steeds op zender canvas zaten, we mogen al héél blij zijn dat Sporza de heren van Canvas ndit keer heeft kunnen overtuigen om dik 2 spitsuren vrij te maken voor onze F1! Die 5 minuten kan je toch wel echt eventjes overzappen naar La2 hé ;)

Bij deze: dank u Sporza voor het live verslag!



Toen ze bij Canvas aankondigden dat ze er even uit moesten heb ik idd gezapt naar La Deux .

Maar ik heb de race op video gezet om ze te bewaren omdat het Schumi's laatste was, leuk hé, dat er 10m. nieuws tussenzit....    :-\

scho0634

@ KVD racer:
Tja, het is maar hoe je het ziet. Nog voor zijn eerste pitstop had ie iedereen ingehaald. Weinig taktiek, gewoon op de baan. Zie het verschil niet met gisteren. MS reed in een auto die veruit het snelst van alles was. Zo kan je alles bagataliseren. Moet je niet doen, denk ik. Alonso is een berekende  rijder die voor de punten gaat. Maar hij heeft ook nog niet in de situatie gezeten zoals MS dit jaar of KR vorig jaar, dat je moet terugkomen in een seizoen. Dan moet je aanvallen, nu kwam hij in de situatie waarin hij juist moest consolideren. In Hongarije liet hij zien dat ie ook kan aanvallen.

Jasper

Nog even reageren op de mensen die het grappig vonden toen Schumacher Räikkönen voorbijstak: je moet dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat Schumacher een auto had die per 4 kilometer 2 seconden sneller was dan die van Räikkönen, en dat Räikkönen Schumacher dan nog heel goed afgehouden heeft bij diens eerste poging, wat je eigenijk van geen enkele andere rijder kon zeggen...

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 23 oktober 2006 - 19:39:45
Citaat van: Snekuem op 23 oktober 2006 - 17:19:00
Citaat van: FerrariMan op 23 oktober 2006 - 15:21:56
gisteren leek het niet echt dat Fisico hem raakte.
Heb eerlijk gezegd ook geen contact gezien tussen Schumacher en Fisichella. Dacht eerst dat hij over wat debris was gereden van Rosberg's Williams en daardoor een lekke band had opgelopen.
Volgens Renault én Ferrari is er contact geweest, wel licht. Het had eens andersom moeten zijn.
Ik denk ook dat er wel degelijk contact is geweest, net een lekke band op dat moment zou wel erg toeval moeten zijn.
Moet je dit eens zien:
http://www.formula1.com/insight/technical_analysis/race/2006/769/360.html
Doorscrollen en op de renault voorvleugel klikken (rechts). Het heeft zen effect niet gemist, die "The knife-edge profile" ;) .  Straks gaan we nog kunnen speculeren dat die lekke band van Schumacher gepland was door renault :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Dat zou dan inhouden dat Fisico vermoedelijk toch de beste rijder van allenmaal is, aangezien hij het precies goed deed. De band van de Ferrari zo lichtjes raken dat (bijna) niemand het ziet en zijn eigen voorvleugel intact blijft. Da's nog eens een knap staaltje rijderswerk ;)

FerrariMan

Citaat van: scho0634 op 24 oktober 2006 - 19:45:28
Dat zou dan inhouden dat Fisico vermoedelijk toch de beste rijder van allenmaal is, aangezien hij het precies goed deed. De band van de Ferrari zo lichtjes raken dat (bijna) niemand het ziet en zijn eigen voorvleugel intact blijft. Da's nog eens een knap staaltje rijderswerk ;)
Als ze het bij Renault, Ferrari en Bridgestone zeggen zal het zo wel zijn zeker?

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 24 oktober 2006 - 20:18:25
Citaat van: scho0634 op 24 oktober 2006 - 19:45:28
Dat zou dan inhouden dat Fisico vermoedelijk toch de beste rijder van allenmaal is, aangezien hij het precies goed deed. De band van de Ferrari zo lichtjes raken dat (bijna) niemand het ziet en zijn eigen voorvleugel intact blijft. Da's nog eens een knap staaltje rijderswerk ;)
Als ze het bij Renault, Ferrari en Bridgestone zeggen zal het zo wel zijn zeker?

Ongetwijfeld FerrariMan, maar ik reageerde op de cynisch bedoelde suggestie dat Renault dit opzettelijk zou hebben gedaan.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 24 oktober 2006 - 18:36:33
Nog even reageren op de mensen die het grappig vonden toen Schumacher Räikkönen voorbijstak: je moet dan wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat Schumacher een auto had die per 4 kilometer 2 seconden sneller was dan die van Räikkönen, en dat Räikkönen Schumacher dan nog heel goed afgehouden heeft bij diens eerste poging, wat je eigenijk van geen enkele andere rijder kon zeggen...

Ik vond het schitterend omdat kimi hier door velen aanzien werd als superman (ja bij Schumacher is dat ook vaak het geval). Het inhaalmanoeuvre was gedurfd en geslaagd en Raikkonen liet zich daar toch even aftroeven hoor. Natuurlijk was de Ferrari sneller, maar dat was Hakkinen in Spa 2000 ook... ;)

Jasper

Als Räikkönen zich liet aftroeven, wat dan te zeggen van de rest van de rijders, die zich nog niet eens verweerden?

En "sneller" is een understatement, het ging over bijna een halve seconde per kilometer, als we dan toch de vergelijking met Spa maken, daar zou dat dus meer dan 3 seconden per ronde worden.

FerrariMan

Zucht. Schumacher deed daar iets magistraals. Kimi had niet verwacht dat hij in het gat zou duiken, bleek ook uit de interviews achteraf.
Bijna de hele kritische pers loofde hem voor die 'move'.

Met andere woorden, laat sommigen maar denken wat ze willen. Voor mij en tal van anderen was het een geweldige en vooral gedurfde (in je laatste race) actie op zijn vervanger.

Jasper

Het was inderdaad een geweldige en gedurfde actie. Maar het was niet "Räikkönen even te kakken zetten" (Fisichella bijvoorbeeld heeft hij te kakken gezet, maar Kimi is de enige die zich degelijk verdedigd heeft) en ik kan er al helemaal niet bij waarom je daarbij "kapot gaat van het lachen". ;)

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 25 oktober 2006 - 17:15:01
Het was inderdaad een geweldige en gedurfde actie. Maar het was niet "Räikkönen even te kakken zetten" (Fisichella bijvoorbeeld heeft hij te kakken gezet, maar Kimi is de enige die zich degelijk verdedigd heeft) en ik kan er al helemaal niet bij waarom je daarbij "kapot gaat van het lachen". ;)

In zekere zin wel, want Kimi had duidelijk niet verwacht dat Schumacher dat gat zou induiken en niet zou afgeven. De Fin moest buigen...en dat kapot gaan van het lachen was eigenlijk plagend bedoeld omdat het mij stoorde dat sommigen bij hoog en laag blijven beweren dat Schumacher bang heeft van diezelfde Fin :).


Jasper

Mja, als Kimi het gat links helemaal dicht had gegooid, was er langs rechts een hele vrije baan voor Schumacher en was hij er buitenom wel langs gekomen. Kimi heeft gedaan wat hij kon en waarschijnlijk verwachtte hij Schumacher inderdaad niet meer in dat gat. Maar daarom is het niet "even te kakken zetten", geen enkele andere rijder had het beter gedaan volgens mij.

razzle_dazzle

Het gat induiken en te kakken zetten in één zin, Jasper let een beetje op met wat je zegt hé  :P.