GP van Brazilië

Gestart door razzle_dazzle, 10 oktober 2006 - 17:28:42

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Chef op 22 oktober 2006 - 21:35:52
Het topic is de race van vandaag en ik probeer zo objectief mogelijk te blijven. MS is vele jaren een favoriete coureur van mij geweest, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die Ferrari al maanden lang supererieur is en MS daar geen raad meer mee weet. Leuk voor Massa dat hij gewonnen heeft, maar volgend jaar zal hij toch voornamlijk de achterkant van Kimi zijn wagen zien. Als deze Ferrari volgend jaar weer zo snel is weet ik zeker dat Kimi in Brazilie er met de titel vandoor gaat.
Ieder zijn mening, uiteraard.

Maar, geen raad meer weten met de snelste wagen? Heb jij de voorbije maanden onder een steen liggen slapen?? ;-)
Hij heeft thans tal van races gewonnen toen de Ferrari de bovenhand begon te nemen (zelfs daarvoor) en Suzuka zou ook binnen zijn zonder al die problemen, net als Brazil. Dat is een feit.
Door allerhande problemen is het natuurlijk er niet van gekomen maar stellen dat hij geen raad meer zou weten met de snelste wagen is nogal lichtjes overdreven.

En het belangrijkste, Ferrari en Renault zijn maandenlang elkaars evenknie geweest, het enige verschil in prestaties kwam zo goed als volledig van de banden.
Slechte banden in een race is gelijk aan een zwakke prestatie.

Met andere woorden, ik denk dat je conclusies een klein klein beetje overdreven en fout zijn.

Iemand somde het hier al perfect op, Renault begon sterk en Alonso heeft op die voorsprong kunnen verder teren.
Ferrari kwam sterk terug maar betaalde de prijs van haar seizoensstart.

Alonso en Michael hebben beide knappe dingen laten zien alsook een paar domme dingen.
Net als Ferrari (flexi wing) en Renault (mass damper).

Ik denk dat we uiteindelijk een vrij eerlijke afloop hebben voor alle partijen.

Massa zal volgens mij volgend jaar met twee vingers in de neus de titel halen.

KVDracer

Citaat van: Chef op 22 oktober 2006 - 21:35:52
Het topic is de race van vandaag en ik probeer zo objectief mogelijk te blijven. MS is vele jaren een favoriete coureur van mij geweest, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die Ferrari al maanden lang supererieur is en MS daar geen raad meer mee weet. Leuk voor Massa dat hij gewonnen heeft, maar volgend jaar zal hij toch voornamlijk de achterkant van Kimi zijn wagen zien. Als deze Ferrari volgend jaar weer zo snel is weet ik zeker dat Kimi in Brazilie er met de titel vandoor gaat.

Euhm, heb je het begin van het seizoen mss gemist ? Toen was Renault wel een klasse sterker dan Ferrari. En het is maar pas van halverwege het seizoen dat Ferrari zo goed is weergekomen. Achja, kijk, we kunnen er ook niets aan doen dat je je nog wat meer in de F1 wereld moet indiepen.

Back on-topic: ik hoop dat we volgend jaar meer van deze races mogen verwachten. Want Raikkonen is ook wel iemand die het gevaar niet schuwt en dat met Massa zijn zuiders temperament. Ik denk dat we volgend jaar nog wat bijzonders gaan zien in de races. Button heeft toch ook weer een goede race gereden. Om van plek 14 naar 3 te komen. Chapeau. Ik vind het wel raar, dat er hier zo weinig over hem gesproken wordt. Hij heeft niet veel spectaculairs laten zien, maar het is toch een mooie remonte.

Tim C

Laat me alvast dit zeggen:

Proficiat aan Massa voor een prachtige overwinning
Proficiat aan Alonso voor een meer dan verdiende titel
Proficiat aan Schumacher voor die allerlaatste, prachtige race

En dan nu nog deze dienstmededeling: De eerste die in deze topic nog uit de bocht gaat vliegt er onheroepelijk uit!

marlboro

Citaat van: Tim C op 22 oktober 2006 - 21:57:56
Laat me alvast dit zeggen:

Proficiat aan Massa voor een prachtige overwinning
Proficiat aan Alonso voor een meer dan verdiende titel
Proficiat aan Schumacher voor die allerlaatste, prachtige race

En dan nu nog deze dienstmededeling: De eerste die in deze topic nog uit de bocht gaat vliegt er onheroepelijk uit!

Oke ,geen probleem maar ik denk nog altijd dat ik het recht heb om op iets te reageren waar ik het niet mee eens ben en voor u hetzelfde;een meer dan verdiende titel voor alonso;hell no.
Bende kinders

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 22 oktober 2006 - 21:42:03
Citaat van: Chef op 22 oktober 2006 - 21:35:52
Het topic is de race van vandaag en ik probeer zo objectief mogelijk te blijven. MS is vele jaren een favoriete coureur van mij geweest, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die Ferrari al maanden lang supererieur is en MS daar geen raad meer mee weet. Leuk voor Massa dat hij gewonnen heeft, maar volgend jaar zal hij toch voornamlijk de achterkant van Kimi zijn wagen zien. Als deze Ferrari volgend jaar weer zo snel is weet ik zeker dat Kimi in Brazilie er met de titel vandoor gaat.
Ieder zijn mening, uiteraard.

Maar, geen raad meer weten met de snelste wagen? Heb jij de voorbije maanden onder een steen liggen slapen?? ;-)
Hij heeft thans tal van races gewonnen toen de Ferrari de bovenhand begon te nemen (zelfs daarvoor) en Suzuka zou ook binnen zijn zonder al die problemen, net als Brazil. Dat is een feit.
Door allerhande problemen is het natuurlijk er niet van gekomen maar stellen dat hij geen raad meer zou weten met de snelste wagen is nogal lichtjes overdreven.

En het belangrijkste, Ferrari en Renault zijn maandenlang elkaars evenknie geweest, het enige verschil in prestaties kwam zo goed als volledig van de banden.
Slechte banden in een race is gelijk aan een zwakke prestatie.

Met andere woorden, ik denk dat je conclusies een klein klein beetje overdreven en fout zijn.

Iemand somde het hier al perfect op, Renault begon sterk en Alonso heeft op die voorsprong kunnen verder teren.
Ferrari kwam sterk terug maar betaalde de prijs van haar seizoensstart.

Alonso en Michael hebben beide knappe dingen laten zien alsook een paar domme dingen.
Net als Ferrari (flexi wing) en Renault (mass damper).

Ik denk dat we uiteindelijk een vrij eerlijke afloop hebben voor alle partijen.

Massa zal volgens mij volgend jaar met twee vingers in de neus de titel halen.

Dat heb je goed gezegd (op dat laatste zinnetje over volgend jaar na, dan ;)). Feitelijk verdiende beide teams en rijders de titel. Maar ja, dat gaat niet, he ;)

Zou trouwens wel eens leuk zijn als sommigen eens objectief zouden kijken naar F1. Als je voor FA bent hoef je niet perse MS af te zeiken, en omgekeerd. Of je ze nou mag of niet, we hebben het over twee prima coureurs. Twee wereldkampioenen. Klaar.

The Iceman

Citaat van: marlboro op 22 oktober 2006 - 20:44:29
Fisico is een oetlul.

Alonso stelt geen reet voor tegenover schumacher.
Hetgeen schumacher vandaag terug heeft laten tonen;ik heb alonso zoiets nog niet zien doen,ik kan het niet genoeg herhalen.
Denk je nu echt dat Alonso het volle pond heeft gegeven vandaag ???

scho0634

Precies. Alonso wilde een ding; kampioen worden. Daarvoor had ie maar een puntje nodig. Dan ga je niet als een dwaas tekeer. Dan rijd je gecontroleerd de wedstrijd uit. En dat heeft ie gedaan. Prima.

The Iceman

Schumacher heeft een hele goede laatste race gereden. Als hij geen 'bandenpech' had gehad, had hij waarschijnlijk zelfs nog gewonnen, geen twijfel mogelijk.
Maar als je ziet aan welke tijden hij draaide de ganse race, vergeleken met de rest was het ook niet zo super moeilijk om zo'n prestatie neer te zetten aangezien er op Interlagos interessante inhaalmogelijkheden zijn.
Barrichello was een hapklare brok voor de ontketende Duitser
Fisi beet, zoals verwacht, ook al heel snel in het zand.
Kimi moest uiteindelijk ook zijn meerdere erkennen in de Duitser, al was het wel heel close.
Ferrari was gewoon supersnel vandaag. Alonso had nooit kunnen winnen vandaag, zelfs als hij het volle pond had moeten geven.

The Iceman

Citaat van: FerrariMan op 22 oktober 2006 - 21:42:03
Massa zal volgens mij volgend jaar met twee vingers in de neus de titel halen.
Ik hoop het niet  ;) ;) ;)
Hopelijk zien we veel felbevochten duels tussen de Fin en de Braziliaan aangezien we volgens mij van andere teams weinig 'weerwerk' zullen verwachten.
Als we zien hoe Fisi vandaag weer door het ijs ging, zullen ze toch al vanaf de eerste race de kaart Kovalainen moeten trekken.

The Iceman

#174
Citaat van: marlboro op 22 oktober 2006 - 22:01:52
een meer dan verdiende titel voor alonso;hell no.
Toch wel vind ik. Renault had de eerste helft van het seizoen hun zaakjes het best voor mekaar.
Knap van Ferrari dat ze nog terug zijn gekomen en die 25 punten kloof hebben weten te dichten. Al heeft Schumacher natuurlijk zelf ook wel wat foutjes gemaakt. Zijn contact met de muur in Melbourne, zijn opgave in Hongarije en  zijn parking in Monaco.
Schumacher heeft ook nog ongelofelijke pech gehad in Suzuka, maar ook de Spanjaard heeft pech gehad in Hongarije en Monza dit jaar.
Dus, Alonso is voor mij een waardige wereldkampioen.

Doefie

Citaat van: marlboro op 22 oktober 2006 - 22:01:52Oke ,geen probleem maar ik denk nog altijd dat ik het recht heb om op iets te reageren waar ik het niet mee eens ben en voor u hetzelfde;een meer dan verdiende titel voor alonso;hell no.

Alonso domineerde het hele begin van het seizoen, tot halfweg. Dan begonnen ze bij Renault foutjes te maken, of een motor waar niemand iets aan kon doen. Bij Ferrari had men problemen in het begin van het seizoen maar kwamen heel knap terug. Wie verdient het dan uiteindelijk ? Die dat op het einde eerste staat. Of die nu Alonso, Michaël Schumacher of God weet wie noemt. Eerste is eerste, eerste is kampioen. Niet tweede, niet derde, niet 100ste. Alonso staat er wel mooi.

The Iceman

Citaat van: marlboro op 22 oktober 2006 - 21:28:15
Moest ge nu voor mij staan dan zou ge een dikke ooreeg krijgen.Ge kent geen fluit van F1 man.
oorveeg
;D ;D ;D ;D ;D

scho0634

Had Fisico niet een nieuwe snellere motor dan Alonso, die het met de 'oude langzamere' deed?? Als dat zo is heeft Fisico wel heeel slecht gereden vandaag....en heeft Renault echt een probleem volgend jaar......

The Iceman

Citaat van: scho0634 op 22 oktober 2006 - 23:07:23
Had Fisico niet een nieuwe snellere motor dan Alonso, die het met de 'oude langzamere' deed?? Als dat zo is heeft Fisico wel heeel slecht gereden vandaag....en heeft Renault echt een probleem volgend jaar......
Alles of niets met Kovalainen. Ben eens benieuwd !  Vrees dat vooral Fisi de druk niet gaat aankunnen om de kar te trekken.
Zie eerlijk gezegd Fisico het seizoen 2007  nog niet volmaken bij Renault als hij zo blijft rijden als hij vandaag deed. Er staat namelijk ene Nelson Piquet jr. te springen om het stuurtje van de Italiaan over te nemen.

Tim C

Mja, als er één iemand de laatste twee jaar flink door de mand viel is het Fisichella wel...

Benieuwd of hij het volgend jaar kan waar maken, misschien met de nodige voorbereiding? Tenslotte had niemand zo'n Massa verwacht, ook al heeft het enkele races geduurt...