De plaatsjes in 2007.

Gestart door bogief1, 03 oktober 2006 - 18:41:48

« vorige - volgende »

KVDracer

Ze zouden beter Hamilton eerst een jaar laten testen. Want ze hebben Alonso al als nieuweling en hij zal zich de eerste races sowieso moeten aanpassen en als ze dan Hamilton als nieuwkomer ook nog moeten begeleiden. Maar natuurlijk, voor hetzelfde geldt is Hamilton al de betere van de twee. Het zijn keuzes die je moet maken en niet de simpelste.

bogief1

Bij Spyker hebben ze keuze's genoeg. Respectievelijk Klein, Wheldon, Paffet en Monteiro zijn in gesprek voor het 2e zitje.

Ik hoop dat Doorbos ergens kan plaats nemen, er zitten er veel in die nu F1 rijden die belange het talent niet hebben van Robert
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

razzle_dazzle

En uiteindelijk krijgt de piloot die met het meeste geld over de brug komt het zitje...

B00

#18
Nederland is relatief klein om een formule 1 held neer te zetten. Ook al hebben ze talent, het draait om geld, sponsors aantal fans. Vind erg goed dat nederland op dit moment lekker bezig. Zo kunnen wij "klein nederland" laten zien, dat hier genoeg race talent rond loopt.

Hoop dat Doornbos in zijn laatste race van dit jaar een paar punten score en voor Coulthard eindigt.
Michael the living legend

Niels

BUMP.

Marc Gene was ook altijd wel een goede rijder voor Minardi. Misschien dat ze hem terug kunnen roepen en voor een stoeltje kunnen melden of Luca Badoer oid. ;D

The Iceman

Citaat van: B00 op 11 oktober 2006 - 19:14:29
Hoop dat Doornbos in zijn laatste race van dit jaar een paar punten score en voor Coulthard eindigt.
Coulthard doet het zo slecht nog niet op zijn 'oude' dag. Iedereen gaf geen cent voor zijn kansen toen hij voor Montoya het pad moest ruimen bij McLaren. En heeft Montoya beter gepresteerd dan Coulthard bij McLaren ???
Bij Red Bull heeft hij bewezen dat hij nog steeds niet afgeschreven mag worden, aangezien hij dit en vorig seizoen beter presteerde in races dan Christian Klien.
Denk dat Doornbos toch nog een zware kluif gaat krijgen aan de Schot in BraziliĆ«.  :)

razzle_dazzle

Ik vind dat de Schot heel goed presteert sinds hij bij Red Bull zit. Bij een middelmatig team komt zijn potentieel het beste tot uiting, hier kan hij met zijn ervaring een schat van informatie opleveren.

KVDracer

Het is ook de eerste keer dat hij bij een team de leidersrol krijgt toebedeeld.

Niels

Zoals Olav mol, in de race van Japan al zei: 'Coulthard heeft een stuk of zes mensen naar Red bull gehaald om de auto beter te maken, maar dat is tot nu toe niet gelukt'. In enig opzicht ben ik het met hem eens, maar wat Doornbos in China heeft laten zien is werkelijk waar fantastisch!

KVDracer

Citaat van: Niels op 13 oktober 2006 - 22:12:08
Zoals Olav mol, in de race van Japan al zei: 'Coulthard heeft een stuk of zes mensen naar Red bull gehaald om de auto beter te maken, maar dat is tot nu toe niet gelukt'. In enig opzicht ben ik het met hem eens, maar wat Doornbos in China heeft laten zien is werkelijk waar fantastisch!

Ze zijn dan ook nog maar aan hun tweede seizoen bezig. Ik denk dat ze volgend jaar wel mee naar voren zullen komen. Als je toyota bekijkt, die zitten toch al enkele jaren in F1 met het grootste budget en RedBull is zeker evengoed.

Jasper

Red Bull zit voor alle duidelijkheid wel al een heel stuk langer in de F1 dan Toyota, via Jaguar en Stewart. Maar de prestaties van Toyota zijn eigenlijk gewoon ronduit slecht te noemen als je weet dat ze al aan hun vijfde seizoen in de F1 bezig zijn en dat met een gigantisch budget.

On-topic: McLaren kan na dit seizoen en eerder al 2004 en 2002 en de flop in 2003 geen aanspraak meer maken op de status van topteam, zoals Williams dat ook niet meer kan sinds enkele jaren. Topteams kunnen het zich niet permitteren om iemand zonder F1-ervaring in hun wagen te laten stappen op een zondag, maar Williams heeft het gedaan met Rosberg en McLaren moet het ook doen met Hamilton.

Tim C

Ik ga daar niet mee akkoord. McLaren is nog steeds in staat om mee te strijden voor overwinningen, plus, waarom zou een rookie niet meteen bij een topteam kunnen starten. Rosberg, Hamilton zijn niet de eerste de beste...

Jasper

McLaren heeft al 8 jaar geen constructeurstitel meer behaald en al 7 jaar geen rijderstitel. Meestrijden voor overwinningen maakt voor mij ook geen topteam. Maar ik denk dat de benaming "topteam" wel een subjectief iets is.

En ik denk niet dat Rookies bij een topteam kunnen starten tegenwoordig. Anders had Heikki al lang bij Renault achter het stuur gezeten, denk ik.

Tim C

Vergis de "standelijke" prestaties van Rosberg niet met zijn echte. Zet die man in een topwagen en hij rijdt iedereen naar huis...

Jasper

Waarschijnlijk. Maar Ferrari of Renault kunnen gewoonweg het risico niet nemen om iemand zonder enige F1-ervaring in hun wagen te zetten in de races. Daarvoor staat er veel te veel  op het spel voor hen. Voor McLaren kan het (jammer genoeg) niet veel slechter dan het voorbije jaar dus ze kunnen wel risico nemen. Ferrari en Renault hebben alles te verliezen.