Verkiezingen 2006

Gestart door Supermariobros, 02 oktober 2006 - 21:16:32

« vorige - volgende »

Zou jij gaan stemmen als het niet verplicht was?

Ja
14 (66.7%)
Nee
7 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 17

razzle_dazzle

Hangt ervan af hoe je het bekijkt. De CD&V blijft idd. in de meeste gemeenten de grootste partij, maar het VB maakte de grootste stap voorwaarts...

razzle_dazzle

Eventjes in de rand...

Michel Daerden (waals minister van financiën) geeft uitleg aan de RTBF over zijn verkiezingsoverwinning in Luik....dit noem ik nu eens een zat interview  ;D.


razzle_dazzle

Nog meer van Michel Daerden  ;D.

Supermariobros

Onze gemeente (Wortegem-Petegem) haalt ook eens het nieuws, want we moeten opnieuw naar de stembus. Een kleine 5.000 inwoners en sinds de verkiezingen van 8 oktober is er ruze tussen de nieuwe burgemeester Veerle Nachtegaele (VLD) en uittredend burgemeester Johan Delmulle (WP-2000).

Waarover gaat het? Volgens Delmulle heeft de nieuwe burgemeester haar beroep als arts misbruikt bij het invullen bij de volmachten. Daarop diende hij een klacht in bij de Raad voor verkiezingsbetwistingen, die de klacht afwees. Daarop stapte Delmulle naar de Raad van State die besliste dat we terug naar de stembus moeten.

In Wortegem-Petegem draait alles rond de Delmulles (gekend van het bouwbedrijf). Het zijn mannen die niet tegen hun verlies kunnen, al sinds 1970 zit er een Delmulle op de burgemeesterstoel. Hij kan het niet verkroppen dat het nu anders zal zijn, hopelijk krijgt hij een goed pak slaag bij de volgende verkiezingen.

En zo is er nog iets te beleven in onze kleine gemeente, ambiance verzekerd.  :D

Tim C

Als ik me niet vergis gaat het over slechts een handvol stemmen waar twijfel over zou bestaan? Mathematisch zou het zelfs geen verschil hebben gemaakt?

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Tim C op 09 maart 2007 - 14:29:20
Als ik me niet vergis gaat het over slechts een handvol stemmen waar twijfel over zou bestaan? Mathematisch zou het zelfs geen verschil hebben gemaakt?

Dan nog is het verkiezings fraude en moet dat bestraft worden.

Tim C

#51
Dat het niet kan klopt, maar om voor een handvol stemmen die mathematisch geen verschil maken een hele gemeente opnieuw te laten stemmen is op z'n minst gezegd fel overdreven...

Uiteindelijk straffen ze hier niet de juiste persoon mee, dit is gewoon kortzichtig...

En hier draait het om:

Artsen die deelnemen aan verkiezingen, mogen geen doktersattesten voor volmachten uitschrijven

Dat komt zelfs nog niet in de buurt van het woord fraude. ::)

Supermariobros

#52
Citaat van: Tim C op 09 maart 2007 - 17:17:26
Dat het niet kan klopt, maar om voor een handvol stemmen die mathematisch geen verschil maken een hele gemeente opnieuw te laten stemmen is op z'n minst gezegd fel overdreven...

Uiteindelijk straffen ze hier niet de juiste persoon mee, dit is gewoon kortzichtig...

En hier draait het om:

Artsen die deelnemen aan verkiezingen, mogen geen doktersattesten voor volmachten uitschrijven

Dat komt zelfs nog niet in de buurt van het woord fraude. ::)

En daar draait het nu net om. Volgens Delmulle zou de nieuwe burgemeester een bomvol attesten hebben uitgeschreven om de oudere mensen aan haar kant te krijgen, bij de raad van verkiezingsbetwistingen werden er hier en daar wat onregelmatigheden gevonden, maar onvoldoende om tot herverkiezingen over te gaan.

Niemand hier in Wortegem die dacht dat Delmulle zijn gelijk nog zou halen, wees maar zeker dat hij zich niet populair heeft gemaakt bij de bevolking. Verwacht wordt dat hij op 22 of 29 april nog een hardere kaakslag zal toegediend krijgen dan op 8 oktober.

Wie een put graaft voor een ander, ...

Tim C

Ik kan het alleen maar hopen...

Supermariobros

Op 22 april weten we meer en de strijd zal bikkelhard zijn, dat was het al voor de verkiezingen op 8 oktober. De verkiezingscampagne zal zeker vuurwerk geven.


Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 10 maart 2007 - 11:16:36
Wie een put graaft voor een ander, ...

En Johan Delmulle is er zelf ingevallen, hij is r zelfs letterlijk ingeduwd. Open VLD (Veerle Nachtegaele) heeft de herverkiezingen met volstrekte meerderheid gewonnen en krijgt er een zetel bij. WP2000 met Johan Delmulle verliest er één. De mensen zijn ook niet achterlijk en hebben massaal de kant van Open VLD gekozen.