GP van Japan

Gestart door Ferrari 2010, 02 oktober 2006 - 18:00:04

« vorige - volgende »

The Iceman

#90
Vind het eigelijk wel raar dat Schumacher nu al de handdoek werpt door te zeggen dat Alonso de titel al binnen heeft. Hij heeft nog altijd een waterkansje om zijn achtste titel te behalen, hoe klein die kans  ook is. Had eerlijk gezegd van Schumacher zo geen uitspraak verwacht, want hij is toch altijd nog de rijder die niet 100%, maar 200% voor F1 leeft en het woord 'opgeven' niet in zijn woordenboek heeft staan.   

David

Wat zal Kimi doen als Alonso in de volgende race uitvalt, hij eerste staat en Schumacher 2de, zal hij Schumacher laten paseren in de laatste ronden of niet?

Doefie

Citaat van: David op 08 oktober 2006 - 10:10:05
Wat zal Kimi doen als Alonso in de volgende race uitvalt, hij eerste staat en Schumacher 2de, zal hij Schumacher laten paseren in de laatste ronden of niet?

Ik denk het niet, Räikkönen is ook een coureur die altijd voor de zege gaat.

Hamilton MASTER

Zo heeft zowel Schumacher als Alonso te kampen gehad met een opgeblazen motor...

Ik vond het erg jammer toen Alonso zijn motor opblies, nu vind ik het nog erger.
Had leuker geweest mocht het 1 en 2 zijn geweest zodat Alonso in Brazilië moest aanvallen om die 2 punten goed te maken.

Theoretisch is het mogelijk, in de praktijk nagenoeg onmogelijk. Of er zou na dit drama voor Schumacher, nog een drama moeten volgen voor Alonso.

Ik vind het langs een kant ook wel eerlijker tov Alonso. Maakt nauwelijks fouten en zelfs met de dominantie van de Ferrari op dit moment, haalt ie Massa in en ging hij toch voor een uitstekende 2de plek.

Door een jammerlijke opgeblazen motor zou opeens Schumacher met de wereldtitel gaan lopen. Nu staan de opgeblazen motors op 1-1 en is het naar mijn inziens terug 'eerlijker'.

Jammer voor Schumacher, maar hij toont zich groot in zijn verlies. De laatste weken steeds meer respect beginnen krijgen voor een Duitser die ik tot voor kort arrogant vond. RESPECT !



FerrariMan

Nog één race.

Als Alonso geen punten pakt en MS wint is MS kampioen.

Juan Pablo

Kijk, hiervoor heb je dus een tweede rijder.

Massa ramt met zijn Ferrari de achterkant van Alonso heelemaal aan gort, en Schumi wint  :), probleem opgelost!
(Als dit echt zou gebeuren, prachtig...)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Vroemvroem

Saaie race waar schumacher weer eens de sterkste was en foutloos hetgeen van alonso al helemaal niet kon gezegd worden.
Achja,als je op zo'n manier de titel kan behalen.Kan alonso uiteraard niets aan doen maar goed;het was meer dan duidelijk gebleken dat schumacher de beste en sterkste rijder van het veld is want komt schumacher dit vandaag niet tegen dan wint hij de titel,ben ik van overtuigd.
Als je ziet dat alonso zelfs wat lichter stond dan schumacher en schumacher nog sneller ging.............................
Jammer dat schumi geen 8ste titel za behalen maar hij sluit sowieso in schoonheid af door vooral in de laatste race nog eens extra z'n klasse in de verf te zetten en te tonen dat je op 37jarige leeftijd nog echt de beste kan zijn.

Tja,de grootste gelukzak in de F1 zal het (weer)halen en raikkonen de grootste pechvogel samen met schumacher vorig seizoen en nu.Laten we hopen dat raikkonen volgend seizoen eens wat minder pech kent en eindelijk die verdiende titel kan behalen die hij in 2005 niet heeft kunnen behalen.

Moest ik baas zijn bij ferrari dan geef ik massa de opdracht om alonso te rammen,punt.Niet sportief?Intresseert mij op zo'n moment eerlijk gezegd niet.Maar ik denk niet dat ze het zullen doen.

bogief1

Citaat van: Vroemvroem op 08 oktober 2006 - 11:40:40
Saaie race waar schumacher weer eens de sterkste was en foutloos hetgeen van alonso al helemaal niet kon gezegd worden.
Achja,als je op zo'n manier de titel kan behalen.Kan alonso uiteraard niets aan doen maar goed;het was meer dan duidelijk gebleken dat schumacher de beste en sterkste rijder van het veld is want komt schumacher dit vandaag niet tegen dan wint hij de titel,ben ik van overtuigd.
Als je ziet dat alonso zelfs wat lichter stond dan schumacher en schumacher nog sneller ging.............................
Jammer dat schumi geen 8ste titel za behalen maar hij sluit sowieso in schoonheid af door vooral in de laatste race nog eens extra z'n klasse in de verf te zetten en te tonen dat je op 37jarige leeftijd nog echt de beste kan zijn.

Tja,de grootste gelukzak in de F1 zal het (weer)halen en raikkonen de grootste pechvogel samen met schumacher vorig seizoen en nu.Laten we hopen dat raikkonen volgend seizoen eens wat minder pech kent en eindelijk die verdiende titel kan behalen die hij in 2005 niet heeft kunnen behalen.

Moest ik baas zijn bij ferrari dan geef ik massa de opdracht om alonso te rammen,punt.Niet sportief?Intresseert mij op zo'n moment eerlijk gezegd niet.Maar ik denk niet dat ze het zullen doen.

::)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: Vroemvroem op 08 oktober 2006 - 11:40:40
Saaie race waar schumacher weer eens de sterkste was en foutloos hetgeen van alonso al helemaal niet kon gezegd worden.
Achja,als je op zo'n manier de titel kan behalen.Kan alonso uiteraard niets aan doen maar goed;het was meer dan duidelijk gebleken dat schumacher de beste en sterkste rijder van het veld is want komt schumacher dit vandaag niet tegen dan wint hij de titel,ben ik van overtuigd.
Als je ziet dat alonso zelfs wat lichter stond dan schumacher en schumacher nog sneller ging.............................
Jammer dat schumi geen 8ste titel za behalen maar hij sluit sowieso in schoonheid af door vooral in de laatste race nog eens extra z'n klasse in de verf te zetten en te tonen dat je op 37jarige leeftijd nog echt de beste kan zijn.

Tja,de grootste gelukzak in de F1 zal het (weer)halen en raikkonen de grootste pechvogel samen met schumacher vorig seizoen en nu.Laten we hopen dat raikkonen volgend seizoen eens wat minder pech kent en eindelijk die verdiende titel kan behalen die hij in 2005 niet heeft kunnen behalen.

Moest ik baas zijn bij ferrari dan geef ik massa de opdracht om alonso te rammen,punt.Niet sportief?Intresseert mij op zo'n moment eerlijk gezegd niet.Maar ik denk niet dat ze het zullen doen.

Schumacher is een betere verliezer dan jij bent.

Al die fouten die Alonso heeft gemaakt heb ik niet gezien. Hij had een momentje onder de brug, that's it. Verder heeft ie in een race waarin hij vol aan de bak moest weinig verkeerd gedaan. Haalde nog de beide Toyota's in op fraaie en gedurfde wijze. Maar ja, da's puur geluk natuurlijk. Reed zo'n beetje dezelfde rondetijden als MS die niet ver weg kon lopen ondanks dat Alonso een tijdje werd opgehouden door de Toyota's. Tactisch kwam FA mooi langs Massa. Ik zou echt niet weten wat ie fout heeft gedaan.

ALs hij de titel pakt (en je weet het nooit want hij heeft al twee keer mechanische pech gehad) dan heeft ie de titel verdiend. Deed het hele jaar weinig fout, heeft voldoende aangevallen als het moest. MS verdiend de titel ook, maar ja, er wint er uiteindelijk maar eentje.


The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 08 oktober 2006 - 11:40:40
Saaie race waar schumacher weer eens de sterkste was en foutloos hetgeen van alonso al helemaal niet kon gezegd worden.
Achja,als je op zo'n manier de titel kan behalen.Kan alonso uiteraard niets aan doen maar goed;het was meer dan duidelijk gebleken dat schumacher de beste en sterkste rijder van het veld is want komt schumacher dit vandaag niet tegen dan wint hij de titel,ben ik van overtuigd.
Als je ziet dat alonso zelfs wat lichter stond dan schumacher en schumacher nog sneller ging.............................
Jammer dat schumi geen 8ste titel za behalen maar hij sluit sowieso in schoonheid af door vooral in de laatste race nog eens extra z'n klasse in de verf te zetten en te tonen dat je op 37jarige leeftijd nog echt de beste kan zijn.

Tja,de grootste gelukzak in de F1 zal het (weer)halen en raikkonen de grootste pechvogel samen met schumacher vorig seizoen en nu.Laten we hopen dat raikkonen volgend seizoen eens wat minder pech kent en eindelijk die verdiende titel kan behalen die hij in 2005 niet heeft kunnen behalen.

Moest ik baas zijn bij ferrari dan geef ik massa de opdracht om alonso te rammen,punt.Niet sportief?Intresseert mij op zo'n moment eerlijk gezegd niet.Maar ik denk niet dat ze het zullen doen.
Je bent een slecht verliezer Vroem Vroem. Alonso heeft inderdaad geluk gehad dat Schumacher zijn motor opblies, anders had de Duitser ongetwijfeld de race gewonnen. Maar in Monza en Hongarije trok Alonso aan het kortste eind. Geef nu gewoon eens toe dat Alonso vandaag een goede race heeft gereden.
Wat gelukzak betreft ?? Schumacher heeft het vroeger meer dan eens gehad en dat weten we allemaal, nu keert het geluk eens tegen hem. Nooit die race in Spanje gezien waar Mika de laatste ronde de strijd moest staken met een defecte koppeling ?   
Wat dat rammen betreft, laat alleen maar zien hoe een 'klein kind' je nog bent.

Vroemvroem

Alonso heeft nog meer geluk gehad want massa had een probleem met de band/banden en zat daarna ook nog eens vast achter heidfeld.Dat is de enige reden waarom alonso er voorbij is gegaan dus helemaal niets speciaals aan.

Alonso heeft vandaag een gewone race gereden waar hij toch een aantal fouten/foutjes heeft gemaakt.

Ik ben idd een slechte verliezer maar geef schumacher wel gelijk en z'n reactie erop is schitterend want komt alonso zoiets tegen dan zou hij terug op het team beginnen kakken.



bogief1

Zo zie je maar, hoe kwetsbaar je als coureur in de F1 kan zijn. De 2 betrouwbaarste wagens die elk een motor in rook zagen opgaan.
Jammer voor schumi, ik had hem z'n  afscheid met de 8ste titel gegunt. Het kan nog steeds, maar alonso zal wel slim genoeg zijn om zich niet meer te mengen met de ferrari's, want dan is de kans toch reël dat hij eraf gereden word.
Na jaren hebben we toch nog een een spannend kampioenschap gezien, met 2 coureurs die de titels evenzeer verdienen.
Als de coureurs niets toegeven aan elkaar dan zullen de wagens beslissen en die is voor een groot deel eigenlijk al beslist in het eerste deel van het jaar, omdat Ferrari toen simpelweg niet goed genoeg was.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bogief1

Citaat van: Vroemvroem op 08 oktober 2006 - 12:33:58
Alonso heeft nog meer geluk gehad want massa had een probleem met de band/banden en zat daarna ook nog eens vast achter heidfeld.Dat is de enige reden waarom alonso er voorbij is gegaan dus helemaal niets speciaals aan.

Alonso heeft vandaag een gewone race gereden waar hij toch een aantal fouten/foutjes heeft gemaakt.

Ik ben idd een slechte verliezer maar geef schumacher wel gelijk en z'n reactie erop is schitterend want komt alonso zoiets tegen dan zou hij terug op het team beginnen kakken.




Alonso had de vorige race problemen met z'n banden, daar had schumi dan ook geluk, dat is racen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Citaat van: Vroemvroem op 08 oktober 2006 - 12:33:58
Alonso heeft nog meer geluk gehad want massa had een probleem met de band/banden en zat daarna ook nog eens vast achter heidfeld.Dat is de enige reden waarom alonso er voorbij is gegaan dus helemaal niets speciaals aan.

Alonso heeft vandaag een gewone race gereden waar hij toch een aantal fouten/foutjes heeft gemaakt.

Ik ben idd een slechte verliezer maar geef schumacher wel gelijk en z'n reactie erop is schitterend want komt alonso zoiets tegen dan zou hij terug op het team beginnen kakken.



Wat dat 'geluk' betreft heb ik het niet alleen over deze race Vroem Vroem. Alonso maakte slechts één klein foutje vandaag toen hij achter Ralf zat. Hij verloor er misschien 2 seconden door. Voor de rest reed hij een foutloze race.
Wat Massa betreft ? Gewoon pech die lekke band, maar toen hij achter Alonso zat, kon hij ook niet inlopen op de Spanjaard. Integendeel, Alonso liep nog uit, toen hij de leiding van de race overnam.  

scho0634

Citaat van: Vroemvroem op 08 oktober 2006 - 12:33:58
Alonso heeft nog meer geluk gehad want massa had een probleem met de band/banden en zat daarna ook nog eens vast achter heidfeld.Dat is de enige reden waarom alonso er voorbij is gegaan dus helemaal niets speciaals aan.

Alonso heeft vandaag een gewone race gereden waar hij toch een aantal fouten/foutjes heeft gemaakt.

Ik ben idd een slechte verliezer maar geef schumacher wel gelijk en z'n reactie erop is schitterend want komt alonso zoiets tegen dan zou hij terug op het team beginnen kakken.

Renault heeft het tactisch heel slim gedaan, op een mooie manier langs Massa. De banden problemen van Massa vielen wel mee hoor aan zijn rondetijden te zien. Jij ziet wat je wil zien. Schumacher reed foutloos, Alonso reed aanvallend sterk. En als je het anders ziet komt dat puur omdat je door een MS brilletje kijkt.

En wat betreft je laatste opmerking; Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe jij vantevoren weet wat er gebeuren gaat of hoe iemand reageert als er bepaalde dingen gebeuren. Helaas bezit ik die gave niet...