GP van Japan

Gestart door Ferrari 2010, 02 oktober 2006 - 18:00:04

« vorige - volgende »

bogief1

Ik vind die psychologische oorlogvoering prachtig. Eindelijk is het seizoen nog eens spannend.
Zoals Flavio over z'n theewater is, zie ik nog accidenten gebeuren morgen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bogief1

Alonso legt zich er bij neer, of is dit ook een spelleke?

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10543
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Als Ferrari van mechanische pech bespaard blijft, winnen ze met de vingers in de neus. Bridgestone heeft uitstekend rubber meegenomen naar Suzuka en als je ziet dat zelfs Toyota, dat nog geen deuk in een pakje boter kon rijden dit seizoen, op de tweede startrij staat, is er geen twijfel meer mogelijk dat de bandjes weer een cruciale rol zullen spelen. Vermoed eerlijk gezegd wel dat het Japanse team vrij licht staat. Renault zal morgen blij mogen zijn dat ze nog op het podium kunnen eindigen,werden in de laatste vrije training ook al serieus door Ferrari geklopt. Volgens mij  gaat McLaren zonder stoppen de race uitrijden  ;D ;D ;D  hun slechtste prestatie van het seizoen door allebei niet in de top 10 te eindigen. Had ze hier toch sterker verwacht. Vrees jammer genoeg voor een saaie race morgen  :'( :'( :'(

Doefie

Citaat van: Snekuem op 07 oktober 2006 - 12:31:56Vrees jammer genoeg voor een saaie race morgen  :'( :'( :'(

Met zo'n titelstrijd ? ;)

Franky

Als ik het goed begrijp kan shumi kampioen worden als hij wint en de andere niet in de punten eindigd ? Ze gaan dan toch super voorzichtig moeten rijden aangezien de beiden een gebruikte motor hebben. Renault heeft de voorbije weken op technisch gebied minder gepresteerd. Ik hoop voor hun dat ze niet in herhaling vallen maar voor ferrari hoop ik natuurlijk dat ze beide titels vandaag op hun resume kunnen zetten.

Lets hope for a ass kicking race  8) Een beetje adrenaline om 7.15U s'ochtends kan nooit kwaad  :P
Franky Reymenants

The Iceman

Citaat van: Doefie op 07 oktober 2006 - 13:19:57
Citaat van: Snekuem op 07 oktober 2006 - 12:31:56Vrees jammer genoeg voor een saaie race morgen  :'( :'( :'(

Met zo'n titelstrijd ? ;)
Strijd om de titel is spannend, allebei evenveel punten, maar ik vrees dat beide Ferrari's morgen vanaf de start zullen wegrijden van de rest en dat er van een strijd Schumacher - Alonso op de baan, zoals we zagen in Shanghai, helemaal geen sprake gaat zijn.
Schumacher pakt morgen de 10 punten, Massa pakt er 8 en Alonso mag blij zijn dat hij er 6 pakt.
Het enige dat Schumacher nog van de titel kan houden is mechanische pech, en Ferrari kennende, die wagen draait als een klok. Op pure snelheid vallen ze, als het droog is, gewoonweg niet te kloppen.

Tim C

Ik durf na de pech van Alonso de laatste weken niets meer zeggen over hoe betrouwbaar een wagen is. Let's wait and see...

The Iceman

Citaat van: Tim C op 07 oktober 2006 - 18:05:01
Ik durf na de pech van Alonso de laatste weken niets meer zeggen over hoe betrouwbaar een wagen is. Let's wait and see...
Denk dat zowel Schumacher als Alonso met dezelfde motor rijden als in China, Alonso heeft er al meer van gevergd als Schumacher, maar als je dan weer ziet dat Davidson in Monza met een nieuwe motor al na één rondje aan de kant staat kun je weinig zeggen over 'betrouwbaarheid'. Mechaniek kan altijd stuk gaan, maar zowel Renault als Ferrari staan bekend om hun betrouwbaarheid. Hopelijk wordt de titel niet op deze manier beslist. Het zou een serieuze anticlimax zijn van een seizoen waarbij we Ferrari op blote knieën mogen danken om het nog zo spannend te maken.  :)

KVDracer

Ik denk eerlijk gezegd dat aan Renault de rijderstitel niet echt telt. Ze hebben altijd gezegd dat de constructeurstitel belangrijker is. En anders rijd volgend jaar McLaren met het nummer 1 en zijmet nummer 3&4. Ferrari heeft hun in '99 ook niet toegelegd op de rijderstitel maar op de constructeurstitel omdat ze wisten dat Irvine het nummer 1 ging meenemen naar Jaguar. Ik begin die psychologische oorlogsvoering wel te apprecieren, zo zie je echt wie de kleine kinderen zijn.
Toyota vond ik toch wat raar tijdens de kwalificatie, anders bakken ze er niets van of toch weinig en nu plots 3&4. Volgens mij staan ze heel licht en zullen ze na een ronde of 10 moeten binnenkomen. Ze zullen waarschijnlijk Honda eens willen verslaan hebben en vermits het in de race niet lukt, dan maar in de kwalificatie. Nu maar hopen dat we morgen een spannende race krijgen.

FerrariMan

Citaat van: KVDracer op 07 oktober 2006 - 19:10:33
Ik denk eerlijk gezegd dat aan Renault de rijderstitel niet echt telt. Ze hebben altijd gezegd dat de constructeurstitel belangrijker is.
Dat heb ik dan toch allemaal gemist...kan me niet voor de geest halen wanneer dat gezegd is..

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 07 oktober 2006 - 23:30:05
Citaat van: KVDracer op 07 oktober 2006 - 19:10:33
Ik denk eerlijk gezegd dat aan Renault de rijderstitel niet echt telt. Ze hebben altijd gezegd dat de constructeurstitel belangrijker is.
Dat heb ik dan toch allemaal gemist...kan me niet voor de geest halen wanneer dat gezegd is..

Het waren Alonso zijn woorden, Renault heeft ze daarna weerlegt.

McChouffe

#56
Ik dacht zelfs dat Briatore gezegd had dat de rijderstitel het belangrijkste is.

Edit: het stond zelfs hier op de site: http://www.f1pits.net/index.php/nieuws/briatore_titel_alonso_het_belangrijkst/

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Bijna tijd, zenuwen hier, lang geleden...

razzle_dazzle

Zo vroeg  >:(...hopelijk is de race het waard om wakker te blijven...grmbl ochtendhumeur.

Ferrari 2010

#59
Citaat van: Razzle_dazzle op 08 oktober 2006 - 06:41:16
Zo vroeg  >:(...hopelijk is de race het waard om wakker te blijven...grmbl ochtendhumeur.
Is toch heerlijk, lekker vroeg ;)
Nog even en we kunnen starten :P

Manman, wat een beelden als ze met zen allen opeengepakt door die eerste bochten vliegen gewoon!!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.