GP van Japan

Gestart door Ferrari 2010, 02 oktober 2006 - 18:00:04

« vorige - volgende »

The Iceman

Citaat van: scuderia op 08 oktober 2006 - 17:23:47
als ze nu eens iemand bereid vinden om die irritante spanjaard eraf te rijden in Brazillie.
sjonge jonge zeg wat is dat een irritant mannetje.  >:(
En die flavio is niks beter met zijn gezever en gezeur altijd. >:(
Alonso is en blijft voor mij gewoon een prutser.
Zijn we een beetje gefrustreerd na vandaag ????
Alonso zal ook nooit mijn favoriete coureur worden, maar dat hij een talent is, dat weten we ondertussen allemaal.
Of je hem nu mag of niet !

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 08 oktober 2006 - 19:48:19
Citaat van: scuderia op 08 oktober 2006 - 17:23:47
als ze nu eens iemand bereid vinden om die irritante spanjaard eraf te rijden in Brazillie.
sjonge jonge zeg wat is dat een irritant mannetje.  >:(
En die flavio is niks beter met zijn gezever en gezeur altijd. >:(
Alonso is en blijft voor mij gewoon een prutser.
Zijn we een beetje gefrustreerd na vandaag ????
Alonso zal ook nooit mijn favoriete coureur worden, maar dat hij een talent is, dat weten we ondertussen allemaal.
Of je hem nu mag of niet !
uiteraard is hij een talent, alle F1 rijders zijn immers supertalenten ;) Al moet ik bij sommige Japanse rijders toch even men woorden terugnemen ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

B00

Geef ze allemaal de zelfde auto, banden, aantal benzine.
Haal de pitstop er tussen uit. Dan ziet het veld er HEEL anders uit dan je nu gewend bent.

Michael the living legend

Chef

Wat een gezeur over wie een sympathieke coureur is of niet. Nu MS aan het einde van zijn loopbaan is gekomen wordt iedereen een beetje sentimenteel en vergeet voor het gemak wie hij er allemaal afgekegeld heeft, via stalorders de race-fanes belazerd en dit jaar in Monaco helaas te klein bleek om gewoon toe te geven dat hij slim probeerde te zijn in de kwalificatie. Hij lijkt mij als het op de race aankomt alles behalve sympathiek en heeft ook geen sympathieke gevoelens tegenover wie dan ook heeft die hem in de weg staat van een overwinning. En daarom heeft hij zoveel gewonnen! Elke Coureur die dit niet heeft zal nooit WC worden.

Of MS als persoon sympathiek is weet ik niet, omdat je hem dan eerst zelf zou moeten ontmoeten. Ik heb in laatst wel wat beelden gezien van FA die de medewerkers van de banden fabriek van Mich. kwam bezoeken en daar kwam hij bij mij erg sympathiek over.

McChouffe

Citaat van: scho0634 op 08 oktober 2006 - 19:06:22
Ach, iedereen heeft zo zijn favoriet. Maar Alonso tot op het bot afzagen als een compleet incompetente rijder die louter geluk heeft vind ik complete onzin. Is gewoon een prima rijder. Echt sympathiek is ie denk ik niet, maar waren Prost, Senna, Mansell en Schumacher dat wel?

Alonso heeft bij mij veel krediet verspeeld omdat hij (en Renault) dit jaar overkwam als een zeer slecht verliezer. Maar ik zal zeker niet ontkennen dat hij heel veel talent heeft.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Iets snap ik niet. Als je logisch denkt moet je toch enthousiast zijn over onze Spaanse vriend? Hij is zo'n talent dat hij als enige erin slaagt twee jaar op rij van de zevenvoudig werereldkampioen te winnen! Dan moet je wel goed zijn. Of heeft Ferrari zijn huiswerk niet gemaakt?

Welke rijder sympathiek is of niet, weet ik niet. Ik heb helaas nog nooit het geluk gehad met eentje een Duvel te gaan drinken...

QMaverick

Citaat van: Alan Blues op 10 oktober 2006 - 13:32:03
Iets snap ik niet. Als je logisch denkt moet je toch enthousiast zijn over onze Spaanse vriend? Hij is zo'n talent dat hij als enige erin slaagt twee jaar op rij van de zevenvoudig werereldkampioen te winnen! Dan moet je wel goed zijn. Of heeft Ferrari zijn huiswerk niet gemaakt?

Welke rijder sympathiek is of niet, weet ik niet. Ik heb helaas nog nooit het geluk gehad met eentje een Duvel te gaan drinken...

Eerste jaar omdat Ferrari zijn auto niet goed voor mekaar had en de Renault vanaf het begin goed was.
Tweede jaar omdat Ferrari zijn auto niet op tijd goed voor mekaar had en de Renault in het begin goed was.

Meer een verdienste van de auto dan het talent van de rijder, hij heeft wel talent, maar hij heeft van Schumacher gewonnen dankzij de externe factoren.
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

razzle_dazzle

Tja als we zo gaan redeneren, dan had Kimi al 5 keer WK kunnen zijn, ware het niet dat z'n Mclaren nooit meewou. Uiteindelijk heeft Alonso twee ijzersterke seizoenen achter de rug.

FerrariMan

Ijzersterke seizoenen???

Hij was constant, dat wel. Maar iedereen weet dat de titel van 2005 van Kimi hoort te zijn. Alonso deed niet eens moeite. Beter nog, soms zei hij zelfs dat hij de race niet hoefde te winnen!

razzle_dazzle

#129
Ijzersterk  was misschien overdreven uitgedrukt, maar zowel in 2005 als dit jaar wist hij zijn ploegmaat te degraderen en was hij amper op een foutje te bespeuren. Hij is een zeer berekende rijder zoals Prost.

Die uitspraken kunnen ook anders voorgesteld worden door de pers, deze week verkondigde hij het ook, maar is dit dan zo onlogisch? Schumacher deed het in 2003 ook hoor.

Ook nu leg ik liever het accent op de prestatie van de rijder (en het team), geluk en pech zijn volgens mij nooit een doorslaggevende factor op een heel seizoen bekeken.

Kirabi

Schumacher heeft geluk gehad en nu heeft Alonso gewoon geluk

zo is de f1 dan maar


bogief1

Citaat van: FerrariMan op 10 oktober 2006 - 16:52:27
Ijzersterke seizoenen???

Hij was constant, dat wel. Maar iedereen weet dat de titel van 2005 van Kimi hoort te zijn. Alonso deed niet eens moeite. Beter nog, soms zei hij zelfs dat hij de race niet hoefde te winnen!

Je moet er toch telkens ook staan om die voorsprong op te bouwen?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 10 oktober 2006 - 16:52:27
Ijzersterke seizoenen???

Hij was constant, dat wel. Maar iedereen weet dat de titel van 2005 van Kimi hoort te zijn. Alonso deed niet eens moeite. Beter nog, soms zei hij zelfs dat hij de race niet hoefde te winnen!

Alonso heeft maximaal gebruik gemaakt van de voor hem gunstige omstandigheden. Hij is constant, is op ieder circuit snel en maakt zelden fouten. Hij verdiende de titel. Kimi deed eveneens weinig fout, maar de McLaren liet hem te vaak in de steek. Hij verdiende in 2005 op zich de titel ook, maar McLaren zeker niet.

razzle_dazzle

Laat ons afspreken om hier geen nieuwe polemiek te starten. Na het seizoen zal er een aparte topic komen om terug te blikken op het voorbije seizoen  ;).

FerrariMan

Net de race nog eens opnieuw bekeken, toch een wrange nasmaak bij dat zegegebaar van FA terwijl hij MS voorbij gaat.

Toen Mika in de laatste ronde motorpech kreeg destijds was het een heel ander tafereel.