GP van China

Gestart door Tim C, 23 september 2006 - 10:36:22

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 02 oktober 2006 - 17:57:14
Toen MS problemen had met de banden in hongarije was het pech, nu alonso hetzelfde probleem had, lig het aan hem  ???
Inderdaad, zie, in Hongarije had Brigestone gewoon geen goede banden, pech voor Schumacher, dat licht helemaal buiten zijn macht.

In China pusht Alonso echter zo hard dat hij met zijn setje voorbanden geen 2 stints kan rijden, bijgevolg moet hij wisselen bij de eerste stop. Echter heeft hij fout gedacht, hij hoopte na 5 ronden al terug degelijke banden te hebben, aangezien het regenprofiel eerst moet afgesleten zijn om op een baan met droge rijlijn te rijden. Dit duurde echter 10 ronden, te lang dus waardoor hij al zen voorsprong kwijt was en zelfs een fikse achterstand opliep. Dit is een fout die hij zelf gemaakt heeft en dat valt dus niet bepaald onder pech. Het is zijn eigen fout ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Er kan ook een slechte set banden geweest zijn é, maar ik ontken niet dat het idd ook zijn fout kon geweest zijn. Indien het zo was, dan is het een grote. Hij heeft toch al genoeg ervaring nu om met 25seconden een race te controleren en pas aan te vallen als MS dit deed.

Los daar van heb je nog steeds de pitstop, daar kan hij toch echt niet aan doen.

Nu, het maakt alleen de strijd maar spannender.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

#167
Citaat van: Tim C op 02 oktober 2006 - 12:27:56
Citaat van: Kirabi op 02 oktober 2006 - 09:46:30
voor albers vind ik het toch wel zwaar... er rijden 4 auto's om je heen, wat moet je dan doen... gras oprijde?
Hij kan al beginnen door aan het begin van dat lange, lange, lange, rechte stuk aan de kant te gaan in plaats van zich mooi op de rijlijn te parkeren en in de laatste honderden meters op zij te schuiven...
Eerlijk gezegd, die gedubbelden hangen het vaak uit vind ik. Zelfs als ze onderling aan het strijden zijn voor een 12 of 13e positie  :), moeten ze zo snel mogelijk plaats maken voor de koploper(s). Vaak zijn ze zo hard in een duel verwikkelt, dat ze zelfs nog geen blauwe vlag zien. Misschien dat hun team ze op de hoogte moet houden via de boordradio als de koplopers naderen ?


The Iceman

Citaat van: Schumi 2006 op 02 oktober 2006 - 18:05:18
In China pusht Alonso echter zo hard dat hij met zijn setje voorbanden geen 2 stints kan rijden, bijgevolg moet hij wisselen bij de eerste stop. Echter heeft hij fout gedacht, hij hoopte na 5 ronden al terug degelijke banden te hebben, aangezien het regenprofiel eerst moet afgesleten zijn om op een baan met droge rijlijn te rijden. Dit duurde echter 10 ronden, te lang dus waardoor hij al zen voorsprong kwijt was en zelfs een fikse achterstand opliep. Dit is een fout die hij zelf gemaakt heeft en dat valt dus niet bepaald onder pech. Het is zijn eigen fout ;)
Niet de fout van Alonso, fout van het team en van Michelin, want zij hadden besloten om nieuwe intermediates te monteren op Alonso's Renault.
Stond te lezen op http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=131691

bogief1

Citaat van: Snekuem op 02 oktober 2006 - 18:10:58
Citaat van: Tim C op 02 oktober 2006 - 12:27:56
Citaat van: Kirabi op 02 oktober 2006 - 09:46:30
voor albers vind ik het toch wel zwaar... er rijden 4 auto's om je heen, wat moet je dan doen... gras oprijde?
Hij kan al beginnen door aan het begin van dat lange, lange, lange, rechte stuk aan de kant te gaan in plaats van zich mooi op de rijlijn te parkeren en in de laatste honderden meters op zij te schuiven...
Eerlijk gezegd, die gedubbelden hangen het vaak uit vind ik. Zelfs als ze onderling aan het strijden zijn voor een 12 of 13e positie  :), moeten ze zo snel mogelijk plaats maken voor de koploper(s). Vaak zijn ze zo hard in een duel verwikkelt, dat ze zelfs nog geen blauwe vlag zien. Misschien dat hun team ze op de hoogte moet houden via de boordradio als de koplopers naderen ?


Vooral die aguri's, er was eerder in de race ook al een probleem met fisico en Schumi.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: bogief1 op 02 oktober 2006 - 18:16:28

Vooral die aguri's, er was eerder in de race ook al een probleem met fisico en Schumi.

Ik zie trouwens sowieso weinig toegevoegde waarde van de entree van de Super Aguri's dit jaar. Er zit ook echt geen enkele verbetering in. Niet in de auto's en niet in de rijders.

The Iceman

Citaat van: scho0634 op 02 oktober 2006 - 21:45:23
Citaat van: bogief1 op 02 oktober 2006 - 18:16:28

Vooral die aguri's, er was eerder in de race ook al een probleem met fisico en Schumi.

Ik zie trouwens sowieso weinig toegevoegde waarde van de entree van de Super Aguri's dit jaar. Er zit ook echt geen enkele verbetering in. Niet in de auto's en niet in de rijders.
Beetje logisch denk ik, starten met een Arrows chassis dat stamt uit 2002 en twee Japanners als coureurs, waarvan zowel Ide als Yamamoto er niets van bakken en Sato af en toe een kamikaze nummertje uitvoert, dat is om problemen vragen hé  :)  Nieuwe chassis is al iets beter, maar is denk ik een voortboorduursel op dat oude Arrows chassis. Misschien dat het volgend jaar een stuk beter gaat als ze Anthony Davidson kunnen strikken en met een compleet nieuw chassis verschijnen ??? Zie ze dan wel voor Spyker eindigen. 

FerrariMan

Aiaiai Alonso, wat zeg je nu??

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

The REAL BUTTON Freak

Dit vind ik eigenlijk best grappig.

Mocht Schumacher kamipoen worden is het dus de fout van: het team, de FIA, Schamuchers "vuile" tactieken,... . En is het niet de fout van Alonso.


The Iceman

Citaat van: McChouffe op 03 oktober 2006 - 11:36:12
Bedoel je dit: http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1566627,00.html?
Als dit verhaal waarheid is, ze schrijven zoveel in de pers, is het een serieus teken van onmacht van Alonso, een wereldkampioen onwaardig  :( :( :(
Zoiets zeg je niet over je team.

FerrariMan

#176
Citaat van: Snekuem op 03 oktober 2006 - 14:51:15
Citaat van: McChouffe op 03 oktober 2006 - 11:36:12
Bedoel je dit: http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1566627,00.html?
Als dit verhaal waarheid is, ze schrijven zoveel in de pers, is het een serieus teken van onmacht van Alonso, een wereldkampioen onwaardig  :( :( :(
Zoiets zeg je niet over je team.
Hij is dit jaar al vaak op die manier in de pers verschenen, na een tijd twijfel je toch of hij niet slimmer is.

***oeps foutje***


The Iceman

Er is me wel één ding opgevallen de laatste tijd bij regenraces ( Spa 2005, Hongarije 2006, China 2006 ) en dat is dat rijders héél lang blijven doorrijden op hun intermediates, terwijl vroeger, als er een droge lijn ontstond, sneller werd overgeschakeld naar droogweerbanden. Zou er in de droogweerbanden van de huidige generatie moeilijker warmte in te krijgen zijn  ??? ??? ???

razzle_dazzle

Hmmz, ik heb Alonso's rechtlijnigheid lang weten apprecieren. Voor mij hoeft een racepiloot niet altijd binnen de lijntjes te kleuren en heel het team uitvoerig te bedanken na een overwinning, maar indien dit werkelijk de uitspraken van de Spanjaard zijn, vind ik het héél laf. Je wint en verliest als team, wat heeft Renault er in godsnaam mee te verliezen als Alonso in hun wagen WK zou worden? Je lijdt toch meer gezichtsverlies als je een voorsprong van 25 punten niet kunt verzilveren!

FerrariMan

Nogmaals, Schumacher vs Fisico:

MS vs Alonso:

Geweldig.