GP van China

Gestart door Tim C, 23 september 2006 - 10:36:22

« vorige - volgende »

pietsky

Als er enkelen zijn die denken dat Alonso deze race had kunnen winnen, dan moet ik ze toch teleurstellen gezien op het moment dat kimi fisi voorbijging had deze de meeste kans hierop.
Kimi had de pech.
Maar MS heeft vandaag laten zien dat hij toch van groot kaliber is en de juiste keuzes heeft gemaakt, niet wisselen van banden maar doorijden met hetzelfde setje.
Alonso heeft hier een fout gemaakt dacht betere rondentijden te kunnen rijden nieuwe voorbanden, helaas bleek alles anders.
Dan die gewldige inhaalmanouvre van MS bij fisi hij gaat en daar kun niet omheen (zie de beelden) vol met twee wielen door het gras, zeiknat wel te verstaan, dat fisi vol naar rechts komt , wordt niet over gesproken , Zie de beelden maar eens), nee alonso mag van geluk spreken dat zijn maatje voor hem reed en hem voorbij liet, anders was de schade nog groter geweest.

Mijn voorspelling MS wereldkampioen met nog twee mooie races, en ferrari constructeurs kampioen.
Helaas maar het is niet anders.

Bridgestone is ook op volle toeren bezig om de regenbanden competitief te maken, dus dat beloofd nog wat.

Ferrari 2010

Ik denk niet dat ze die banden voor het einde van het seizoen nog echt competetief kunnen maken. Ze zullen hun best doen, sowieso, maar het gat helemaal dichten is onmogelijk. Ik denk dat vanaf volgend jaar de ontwikkeling van de banden wel bijna stil zal vallen, wat op zich goed is want dan moet er minder getetst worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: pietsky op 01 oktober 2006 - 17:43:43
Als er enkelen zijn die denken dat Alonso deze race had kunnen winnen, dan moet ik ze toch teleurstellen gezien op het moment dat kimi fisi voorbijging had deze de meeste kans hierop.
Kimi had de pech.

Nadat Kimi voorbijging aan Fisi, reed ie met een vrije baan langzamere rondetijden als Alonso. Als beiden dus vrij waren gebleven van materiaalpech of foute beslissingen had Alonso dus zeker kunnen winnen.

pietsky

Ja , goeie opmerking maar er zal aan ferrari en bridgestone gelegen zijn om die twee kampioenschappen binnen te halen
Ik verwacht van Kees van der grind en zijn mannen dan ook dat zij druk bezig om te proberen het probleem op te lossen of het verschil kleiner te maken.
Ik heb trouwens MS nog nooit zo uitbundig gezien met zijn monteurs en ander crewleden iedereen heel blij en ook heel spontaan.
Alonso was toch heel teleurgesteld na vrijdag en zaterdag had hij gedacht dat er wat anders uit de bus zou komen

pietsky

Nadat Kimi voorbijging aan Fisi, reed ie met een vrije baan langzamere rondetijden als Alonso. Als beiden dus vrij waren gebleven van materiaalpech of foute beslissingen had Alonso dus zeker kunnen winnen.


Kun je dit evt staven want ik heb nog steeds de indruk dat het gat kleiner werd.
Maar laten we hopen dat dit seizoen een mooi einde heeft want het blijft tot de laatste race spannend, voor iedereen.

bogief1

Citaat van: FerrariMan op 01 oktober 2006 - 16:55:05
Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 15:46:17al mag er ook wel bijverteld worden dat Alonso een pechdag had ook.
Met alle respect maar zo'n uitspraken begrijp ik dus niet. Hoe kwam MS op die P6 terecht met veel moeite? Ook niet door pech met slechte banden??

Pech is relatief.

Iets voor alle Schumi-fans. Als ik iets post ben ik niet automatisch tegen Schumacher é. Ik post hier nergens dat Schumi geen pech kende dit weekend. In de kwali liet hij grootse dingen zien,
maar er mag toch ook gezegd zijn dat Alonso pech had  :-\? Moest de situatie anders geweest zijn, dan gingen jullie dit wel aanhalen...
Had Alonso die problemen niet, dan was er een spannende race. Normaal zijn de Michelin's beter dan Bridgestone in dit weer en dat zag je ook door de afstand die hij nam. Fisi en Schumi kwamen 2 seconden per ronde sneller, door die problemen of niet soms??? Ik zeg nergens dat MS de zege niet verdiende, ik zeg enkel dat Alonso z'n pech had vandaag.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

bogief1

http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10490

Sato gediskwalificeerd en Albers een tijdstraf. Is maar logisch ook van Sato, hij was toch wel de hoofdoorzaak van het accident.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 19:12:20
Citaat van: FerrariMan op 01 oktober 2006 - 16:55:05
Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 15:46:17al mag er ook wel bijverteld worden dat Alonso een pechdag had ook.
Met alle respect maar zo'n uitspraken begrijp ik dus niet. Hoe kwam MS op die P6 terecht met veel moeite? Ook niet door pech met slechte banden??

Pech is relatief.

Iets voor alle Schumi-fans. Als ik iets post ben ik niet automatisch tegen Schumacher é. Ik post hier nergens dat Schumi geen pech kende dit weekend. In de kwali liet hij grootse dingen zien,
maar er mag toch ook gezegd zijn dat Alonso pech had  :-\? Moest de situatie anders geweest zijn, dan gingen jullie dit wel aanhalen...
Had Alonso die problemen niet, dan was er een spannende race. Normaal zijn de Michelin's beter dan Bridgestone in dit weer en dat zag je ook door de afstand die hij nam. Fisi en Schumi kwamen 2 seconden per ronde sneller, door die problemen of niet soms??? Ik zeg nergens dat MS de zege niet verdiende, ik zeg enkel dat Alonso z'n pech had vandaag.
Ik bedoelde alleen maar dat Alonso niet de enige is die pech had. MS had zijn deel van de pech er ook al op zitten.

pietsky


Met alle respect maar zo'n uitspraken begrijp ik dus niet. Hoe kwam MS op die P6 terecht met veel moeite? Ook niet door pech met slechte banden??

Pech is relatief.
Citaat

Iets voor alle Schumi-fans. Als ik iets post ben ik niet automatisch tegen Schumacher é. Ik post hier nergens dat Schumi geen pech kende dit weekend. In de kwali liet hij grootse dingen zien,
maar er mag toch ook gezegd zijn dat Alonso pech had  :-\? Moest de situatie anders geweest zijn, dan gingen jullie dit wel aanhalen...
Had Alonso die problemen niet, dan was er een spannende race. Normaal zijn de Michelin's beter dan Bridgestone in dit weer en dat zag je ook door de afstand die hij nam. Fisi en Schumi kwamen 2 seconden per ronde sneller, door die problemen of niet soms??? Ik zeg nergens dat MS de zege niet verdiende, ik zeg enkel dat Alonso z'n pech had vandaag.
Citaat
Welke pech had onze Alonso dan, eraf gaan in het begin is een foutje, verkeerde keuze om nieuwe banden voor te nemen?, of dat dat de wielmoer er niet op of afging?.
Het is wel zo dat er keuzes gemaakt worden, als dit niet goed uitpakt is dit geen pech.
Had MS op het einde wel risico genomen en tenkoste van alles zijn voorsprong behoden dan had dit niet gelegen aan de 9 verloren sec tijdens de wissel.
Als het wel had geregend dan MS ook een slechte wedstrijd gehad, gezien de wijze waarop vandaag de wedstrijd verlopen is niets dan lof voor zijn rijden.
Denk aan de actie met fisi.

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 15:46:17
Net de hele race gezien. Mooie race inderdaad van Schumacher, al mag er ook wel bijverteld worden dat Alonso een pechdag had ook.
Een uitstapje in de eerste bocht, wss aquaplanning. Dan die banden die blijkbaar teveel afgesleten waren vooraan en dan nog ook eens die pitstop.
Als je dan ziet dat hij tegen het einde aan, terug bij MS zit, dan kan je stellen dat Alonso even goed die race kon winnen.

De wraak van Ferrari ook gezien? Nadat gisteren Renault Massa's motor sabboteerde, hadden Ferrari de stekker uit de computers van Renault getrokken  ;D ;)

Tjiens,schumi die met minder goede banden gewoonweg perfect reed maarja,alonso is schumi niet natuurlijk en zeker niet in de regen.
Alonso een pechdag?Ik denk dat alonso zelf mede verantwoordelijk is.

En typisch weeral,hebt naar de race gekeken?Zijt ge zeker?De enige reden waarom alonso dichter kwam is omdat schumacher zich gewoon liet afzakken,hij had meer dan genoeg voorsprong om zo z'n motor te sparen voor volgende race.
Alonso zou dus helemaal niet meer zijn terug gekomen.Schumacher zou dan sowieso een tandje hebben bijgestoken.

Kirabi

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 20:17:56
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10490

Sato gediskwalificeerd en Albers een tijdstraf. Is maar logisch ook van Sato, hij was toch wel de hoofdoorzaak van het accident.
Mja

voor albers vind ik het toch wel zwaar... er rijden 4 auto's om je heen, wat moet je dan doen... gras oprijde?
van Sato begrijp ik het
hij veroorzaakte het meeste


Tim C

Citaat van: Kirabi op 02 oktober 2006 - 09:46:30
voor albers vind ik het toch wel zwaar... er rijden 4 auto's om je heen, wat moet je dan doen... gras oprijde?
Hij kan al beginnen door aan het begin van dat lange, lange, lange, rechte stuk aan de kant te gaan in plaats van zich mooi op de rijlijn te parkeren en in de laatste honderden meters op zij te schuiven...

FerrariMan

Als Alonso de titel wint met twee punten verschil dan mag hij Fisico bedanken.  ;D

Bruno

Citaat van: FerrariMan op 02 oktober 2006 - 12:55:08
Als Alonso de titel wint met twee punten verschil dan mag hij Fisico bedanken.  ;D

Bah, teamorders.  :D ;D ;)

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

bogief1

Toen MS problemen had met de banden in hongarije was het pech, nu alonso hetzelfde probleem had, lig het aan hem  ???
Die pitstop kan hij ook niet aan doen. Het enige dat hij mss kon verhelpen was die slipper. Nogmaals, MS reed een fantastische race, 1 van z'n betere in z'n carriere, maar Alonso kon hier ook winnen.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna