GP van China

Gestart door Tim C, 23 september 2006 - 10:36:22

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

De curbs waren er nat, de baan niet hé. Aangezien hij vol over de curbs ging zou hij er waarschijnlijk dwars zijn afgegleden, waardoor hij terug volle grip kreeg op het droge gedeelte naast de curbs. Dat had een aanraking met fisico opgeleverd, maar elkaar dwars raken levert meestal (ik zeg duidelijk meestal, voor massa liep het anders af) niet zoveel schade op.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Als er iemand de deur toedeed, was het Coulthard wel. Zou hij echt Massa niet gezien hebben?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

bogief1

Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 12:21:50
Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.

Twas weer te denken,ts.

Schumi nr1

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 12:21:50
Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.

Daar zat het hem ook, tijdens de zijn 1ste pitstop werden zijn voorbanden niet vervangen. Later tijdens de tweede stint verloor hij hier veel tijd mee. Tijdens zijn tweede stop was er dan ook nog een probleem bij het plaatsen van zijn rechter achterwiel, een haperingske met zijn achtervleugel.

Vroemvroem

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 12:21:50
Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.

Alonso is eens volledig van de baan gegaan en heeft daarnaast nog eens 1-2 foutjes gemaakt.
Schumi gewoonweg perefect gereden,niets van fout gemaakt,niets.Integendeel,fisico die naar schumacher toestuurde waardoor michael toch wel gedwongen word om met droogweerbanden volledig over de natte curb te gaan en normaal gezien sleer je dan weg maar schumacher kan zonder probleem z'n wagen onder controle houden.
Schumi die 6de moest starten en toch 1ste eindigd?
Alonso en het team hebben de fout gemaakt door andere (voor)banden te steken en daardoor ging alonso z'n tijd eraan,dit is zowel de fout van het team als van alonso zelf want de rijder moet zelf ook toch inspraak hebben welke banden hij denkt het beste zouden zijn en hij is ook de enige die op de piste rijd en niet briatore of iemand anders.

Alonso heeft de race niet verloren door die pitstop maar dus door de verkeerde bandenkeuze te maken.Schumacher en fisico bleven zelfs met dezelfde banden rijden en dat was de juiste keuze.Alonso/renault heeft gegokt en verloren,alleeja,ik bedoel de eerste plaats toch daardoor vooral verloren.

Bij die pitstop was er volgens mij een probleem met die bouten van het wiel maar kan zijn dat ik verkeerd ben.Dit zijn zaken die kunnen gebeuren en tja,als die bout er nu niet goed in wil,kan gebeuren.





bogief1

#141
Citaat van: Vroemvroem op 01 oktober 2006 - 12:25:19
Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 12:21:50
Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.

Twas weer te denken,ts.

Jij staat ook niet graag voor de spiegel zeker?
Ik stel hier gewoon een vraag, omdat ik het zou kunnen begrijpen waarom Schumacher de beste is. Als ik enkel maar het gedeelte zie dat Alonso door een mislukte pitstop toch terug komt op 4seconden
is het wel begrijpelijk waarom ik hem de beste vond in het 2e gedeelte toch? Ik zeg niet dat Schumacher slecht was...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Er gaat hier nog ambras komen vrees ik !  ::) ::) ::) ::)
VroemVroem, misschien je een klein beetje volwassener gedragen ?

scho0634

Citaat van: Vroemvroem op 01 oktober 2006 - 12:32:00
Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 12:21:50
Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.

Alonso is eens volledig van de baan gegaan en heeft daarnaast nog eens 1-2 foutjes gemaakt.
Schumi gewoonweg perefect gereden,niets van fout gemaakt,niets.Integendeel,fisico die naar schumacher toestuurde waardoor michael toch wel gedwongen word om met droogweerbanden volledig over de natte curb te gaan en normaal gezien sleer je dan weg maar schumacher kan zonder probleem z'n wagen onder controle houden.
Schumi die 6de moest starten en toch 1ste eindigd?
Alonso en het team hebben de fout gemaakt door andere (voor)banden te steken en daardoor ging alonso z'n tijd eraan,dit is zowel de fout van het team als van alonso zelf want de rijder moet zelf ook toch inspraak hebben welke banden hij denkt het beste zouden zijn en hij is ook de enige die op de piste rijd en niet briatore of iemand anders.

Alonso heeft de race niet verloren door die pitstop maar dus door de verkeerde bandenkeuze te maken.Schumacher en fisico bleven zelfs met dezelfde banden rijden en dat was de juiste keuze.Alonso/renault heeft gegokt en verloren,alleeja,ik bedoel de eerste plaats toch daardoor vooral verloren.

Bij die pitstop was er volgens mij een probleem met die bouten van het wiel maar kan zijn dat ik verkeerd ben.Dit zijn zaken die kunnen gebeuren en tja,als die bout er nu niet goed in wil,kan gebeuren.


Fisico deed weinig fout volgens mij, gaf genoeg ruimte. Die andere 1-2 foutjes van Alonso heb ik dan ff gemist.

Doefie

Heb enkel vanaf de tweede pitstops kunnen zien, het moment waarop Fisichella de pits uit reed. Meer heb 'k niet gezien, dus kan 'k er ook niks over zeggen.

Ferrari 2010

#145
Citaat van: Schumi nr1 op 01 oktober 2006 - 12:26:30
Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 12:21:50
Ik heb maar het 2e gedeelte gezien>:(. Dus ik kan er niet veel van zeggen.Alonso was voor mij de beste man en heeft de koers verloren door de pitstop.
Als jullie me kunnen vertellen wat er het eerste deel gebeurd is, kan ik misschien begrijpen waarom Schumacher zo goed was. Ik heb beginnen kijken toen Alonso sukkelde met z'n banden
en Fisi en Schumi op zo'n 6sec stonden.

Daar zat het hem ook, tijdens de zijn 1ste pitstop werden zijn voorbanden niet vervangen. Later tijdens de tweede stint verloor hij hier veel tijd mee. Tijdens zijn tweede stop was er dan ook nog een probleem bij het plaatsen van zijn rechter achterwiel, een haperingske met zijn achtervleugel.
Kleine correctie, Alonso wisselde net wél zijn voorbanden tijdens de eerste stop ;) In tegenstelling tot vele andere rijders, die hun banden gewoon behielden. Resultaat, Alonso had nieuwe intermediates op een toch al redelijk opgedroogde rijlijn. De anderen behielden hun banden wel en hadden dus perfect werkende banden. Tijdens de 2de stop schakelde (bijna?) iedereen over op droogweerbanden waardoor Alonso weer gewoon mee kon met de rest.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Net de hele race gezien. Mooie race inderdaad van Schumacher, al mag er ook wel bijverteld worden dat Alonso een pechdag had ook.
Een uitstapje in de eerste bocht, wss aquaplanning. Dan die banden die blijkbaar teveel afgesleten waren vooraan en dan nog ook eens die pitstop.
Als je dan ziet dat hij tegen het einde aan, terug bij MS zit, dan kan je stellen dat Alonso even goed die race kon winnen.

De wraak van Ferrari ook gezien? Nadat gisteren Renault Massa's motor sabboteerde, hadden Ferrari de stekker uit de computers van Renault getrokken  ;D ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 15:46:17
Net de hele race gezien. Mooie race inderdaad van Schumacher, al mag er ook wel bijverteld worden dat Alonso een pechdag had ook.
Een uitstapje in de eerste bocht, wss aquaplanning. Dan die banden die blijkbaar teveel afgesleten waren vooraan en dan nog ook eens die pitstop.
Als je dan ziet dat hij tegen het einde aan, terug bij MS zit, dan kan je stellen dat Alonso even goed die race kon winnen.

De wraak van Ferrari ook gezien? Nadat gisteren Renault Massa's motor sabboteerde, hadden Ferrari de stekker uit de computers van Renault getrokken  ;D ;)
Dat moet dan Todt zijn geweest, is de enige die ongemerkt op zo'n plek kan geraken ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: bogief1 op 01 oktober 2006 - 15:46:17al mag er ook wel bijverteld worden dat Alonso een pechdag had ook.
Met alle respect maar zo'n uitspraken begrijp ik dus niet. Hoe kwam MS op die P6 terecht met veel moeite? Ook niet door pech met slechte banden??

Pech is relatief.

Doefie

Dit beeld typeert volgens mij de race :