GP van China

Gestart door Tim C, 23 september 2006 - 10:36:22

« vorige - volgende »

Doefie

De layout van het circuit is trouwens het Chinese teken voor "hoog" of "boven".

scho0634

Nou, laat ik dan ook maar eens iets proberen;

1 - Schumacher
2 - Alonso
3 - Button

Vroemvroem

Schumacher
massa
Raikkonen

Alonso staat onder zware druk en zal een (grote)fout maken.

FerrariMan

#18
Nieuwigheid op de Ferrari:
CitaatFerrari's new suspention for China will use an ingenious method of controlling the suspention damper settings. The particles contained within the fluid/oil within the damper are responsive to electrical voltage and changes viscosity of the fluid based on the setting of the voltage regulator. In a way Ferrari are allowing the driver to change the way the suspention treats the tires on the fly. They can quicken or slow the damper resonse rate.

Active suspention is illiagal as I understand it. Active would mean that the suspention would be self-governing and self adjusted. If at any point, a human has to act to make the change, it's not "active" anymore and dependant on human input.

This is interesting, becuase in a way Ferrari are working around the rules of "park ferme". They can qualify on super soft rubber and set the suspention to take the biggest bite out of the tires, but during the race, change the damper setting to allow for minimal tire ware by sacrificing speed. We don't know if this can be done by the "driver"? or during a "pit stop". Regardless, this would be a huge advantage over the other teams.

En hier de 3D clip van de nieuwigheid:
http://mediacenter.gazzetta.it/MediaCenter/action/player?uuid=c35c4000-4d70-11db-972d-0003ba99c53b

Als ik het goed begrepen heb is dit toch lichtjes geniaal.

En nog een nieuwigheid voor de China race:
http://mediacenter.gazzetta.it/MediaCenter/action/player?uuid=be629c8e-4d70-11db-972d-0003ba99c53b

Hier nog meer erover:

http://www.formula1.com/insight/technical_analysis/race/2006/767/336.html

Rechts op Ferrari klikken.

CitaatAnother Ferrari strength in China will be the 248 F1's suspension package, which along with improved engine driveability, will greatly assist tyre-wear management - in combination with Bridgestone tyres featuring a low degree of hysteresis. This means the rubber is better able to adapt to variations in asphalt roughness - the lower the hysteresis, the lower the tyre wear and the higher the top speed. Such tyres work well with the 248 F1's suspension, which was revised in the summer to better exploit the tyres' potential performance and to enhance their durability. Front and rear suspension follow the same principle, with a central transverse damper, plus horizontal rotational dampers, coupled with torsion bars (see detail). Not only is this layout extremely compact, it means stiffness settings can be changed extremely quickly - very useful in rapidly determining the best set-up, especially during qualifying.

FerrariMan

#19
Massa nieuwe motor, verdomme. Dit is slecht.

Eric

Citaat van: FerrariMan op 29 september 2006 - 09:45:34
Massa nieuwe motor, verdomme. Dit is slecht.
wees blij dat het Schumi zijn motor niet is  ;D

Tim C

Ik denk dat het duidelijk is wat er net is gebeurt. Of de FIA, of iemand van Renault is daarstraks de pits van Ferrari binnengedrongen en heeft de motor van Felipe Massa gesaboteerd in een poging om het kampioenschap nog spannender te maken! Het is te toevallig dat twee van de beste motoren op opeenvolgende weekends uitvallen!

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 29 september 2006 - 10:35:05
Ik denk dat het duidelijk is wat er net is gebeurt. Of de FIA, of iemand van Renault is daarstraks de pits van Ferrari binnengedrongen en heeft de motor van Felipe Massa gesaboteerd in een poging om het kampioenschap nog spannender te maken! Het is te toevallig dat twee van de beste motoren op opeenvolgende weekends uitvallen!
Zullen we alvast complottheorieën beginnen uit te docteren? Het gaat hier inderdaad om een verdacht "overlijden", we moeten hier het zekere voor het onzekere nemen!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Eric op 29 september 2006 - 09:59:15
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2006 - 09:45:34
Massa nieuwe motor, verdomme. Dit is slecht.
wees blij dat het Schumi zijn motor niet is  ;D
Wat niet is kan nog komen ;D ;)

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 29 september 2006 - 09:45:34
Massa nieuwe motor, verdomme. Dit is slecht.

Het is de schuld van Schumacher en Ferrari  ;D ;D ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 29 september 2006 - 11:24:39
Citaat van: Eric op 29 september 2006 - 09:59:15
Citaat van: FerrariMan op 29 september 2006 - 09:45:34
Massa nieuwe motor, verdomme. Dit is slecht.
wees blij dat het Schumi zijn motor niet is  ;D
Wat niet is kan nog komen ;D ;)
Laat het uit hé ;) Ik ben blij genoeg dat het "slechts" massa's motor is. Misschien heeft renault zich van box vergist? ;D ;D Shit happens, een motor kan er al eens aangaan, spijtig dat het nu moet maar ik denk (lees hoop) dat Ferrari nog steeds als grote winnaar uit de GP zal komen :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alaf2

Robert Doornbos gaat winnen. :)
F1 race-manager- klasse 1
Hattrick-Helmond Kickers, div IV.49
eHockey-Helmond HockeyTeam,Superliga (baggerspel,zit vol bugs)
Cycling for fun - Helmond Cycling Team,div.3G
Footballstar - Tom Dijkstra (middenvelder)

bogief1

#27
Citaat van: Tim C op 29 september 2006 - 10:35:05
Ik denk dat het duidelijk is wat er net is gebeurt. Of de FIA, of iemand van Renault is daarstraks de pits van Ferrari binnengedrongen en heeft de motor van Felipe Massa gesaboteerd in een poging om het kampioenschap nog spannender te maken! Het is te toevallig dat twee van de beste motoren op opeenvolgende weekends uitvallen!

;D Renault geeft nog meer geld aan de FIA ( Ferrari's International Assistance) geboden om het kampioenschap binnen te halen.  ;D


Ik gok op Alonso - Kimi - Schumi, louter en alleen doordat het circuit, Schumi niet ligt.
Maar de titel is wel voor de duitser.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

The Iceman

Vrees dat Schumacher niet gaat winnen zondag. Zijn prestaties in China zijn nog nooit goed geweest maar wie weet derde keer, goede keer ???  ;) Nu hulpje Massa 10 plaatsen moet inleveren wegens een kapotte motor, staat hij er helemaal alleen voor.  Alonso staat op scherp en ik denk dat hij onder druk niet zo snel kraakt, zoals een enkeling hier hoopt. Vandaag was Renault bijna even snel als Ferrari. Hopelijk krijgen we een spannende en faire race zondag en blijft het kampioenschap spannend tot in Brazilië. Ik gok op een sterk McLaren ! Kimi zal er toch wel eentje winnen hé dit jaar  :)

McChouffe

Citaat van: Snekuem op 29 september 2006 - 19:16:37Kimi zal er toch wel eentje winnen hé dit jaar  :)

Hij mag er volgend jaar al veel winnen  ;)
Ik denk dat het heel nipt zal zijn tussen Schumacher en Alonso, het is een dubbeltje op zijn kant. Ik vraag me wel af of na "mijn liefde voor Renault is weg" de mechaniciens van Alonso nog zo gemotiveerd zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.