Ferrari wil Schumacher als testrijder

Gestart door Martin, 12 september 2006 - 19:31:27

« vorige - volgende »

Martin

Ferrari wil Michael Schumacher na zijn afscheid als coureur behouden als testrijder. Teammanager Jean Todt heeft van hoofdingenieur Luca Baldisseri de opdracht gekregen de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 daartoe over te halen. ,,Rijden is toch het liefste dat hij doet."

Schumacher wil voor het einde van het jaar bekendmaken in welke hoedanigheid hij aan de renstal van Ferrari verbonden blijft. Een taak als assistent-teamleider van Todt is door zijn manager Willi Weber afgewezen.

Kennelijk heeft Ferrari zorgen over het ontwikkelingswerk van Schumachers opvolger Kimi Raikkonen. ,,Als de Fin in de auto stapt, doet hij zijn werk heel goed. Schumacher hielp echter ook mee om winnende auto's te bouwen. Hij is ongelooflijk betrokken bij het team en was gedurende elf jaar een voorbeeld", aldus Baldisseri.

De Telegraaf

Kirabi

Hmmm dat lijkt me wel wat..... we blijven Schumacher dan gewoon nog in de Formule 1 zien.... maar ik betwijfel of hij dat aanneemt


The Iceman

De rollen eens andersom, Schumi het "hulpje" van Kimi in 2007  ;) ;) ;) ;)

bogief1

Misschien helpt hij ontwikkelen, maar zelf testen, ik betwijfel het.
Zal de goesting niet te groot zijn om terug te racen dan? Alhoewel, in 2008 is er toch zijn come-back  ;D
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Martin

Je weet het niet, Jackie Stewart teste na zijn 'pensioen' ook nog voor Tyrrell al weten veel mensen dat niet.
Hij was ook een man die kampioens wagens wist mee te ontwikkelen.

scho0634

Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 21:37:28
Misschien helpt hij ontwikkelen, maar zelf testen, ik betwijfel het.
Zal de goesting niet te groot zijn om terug te racen dan? Alhoewel, in 2008 is er toch zijn come-back  ;D

Michael alsjeblieft: nooit meer terugkomen!!

Behoudens Niki Lauda zijn zo'n beetje alle come-backs van dit soort grootheden mislukt. Nigel Mansell, Michael Jordan, Bjorn Borg. Het zou alleen maar afbreuk aan zijn reputatie doen.

razzle_dazzle

Citaat van: Snekuem op 12 september 2006 - 20:23:56
De rollen eens andersom, Schumi het "hulpje" van Kimi in 2007  ;) ;) ;) ;)

En Kimi op zijn beurt die van Massa, dat gaat pijn doen  ;).

FerrariMan

Ik hoop dat hij het doet, de feedback voor Kimi en Massa zou enorm zijn indien Badoer, Gene én Schumi de wagen testen.

Ferrari 2010

Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 22:36:08
Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 21:37:28
Misschien helpt hij ontwikkelen, maar zelf testen, ik betwijfel het.
Zal de goesting niet te groot zijn om terug te racen dan? Alhoewel, in 2008 is er toch zijn come-back  ;D

Michael alsjeblieft: nooit meer terugkomen!!

Behoudens Niki Lauda zijn zo'n beetje alle come-backs van dit soort grootheden mislukt. Nigel Mansell, Michael Jordan, Bjorn Borg. Het zou alleen maar afbreuk aan zijn reputatie doen.
En vooral de recentste, Villeneuve, niet vergeten. Die er, zeker in de GP's bij Renault, niet veel meer van bakte.

Citaat van: Razzle_dazzle op 13 september 2006 - 01:45:43
Citaat van: Snekuem op 12 september 2006 - 20:23:56
De rollen eens andersom, Schumi het "hulpje" van Kimi in 2007  ;) ;) ;) ;)

En Kimi op zijn beurt die van Massa, dat gaat pijn doen  ;).
Massa zal wel het hulpje blijven, en Kimi de master ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 22:36:08
Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 21:37:28
Misschien helpt hij ontwikkelen, maar zelf testen, ik betwijfel het.
Zal de goesting niet te groot zijn om terug te racen dan? Alhoewel, in 2008 is er toch zijn come-back  ;D

Michael alsjeblieft: nooit meer terugkomen!!

Behoudens Niki Lauda zijn zo'n beetje alle come-backs van dit soort grootheden mislukt. Nigel Mansell, Michael Jordan, Bjorn Borg. Het zou alleen maar afbreuk aan zijn reputatie doen.

Had Prost ook geen sabbatjaar gemaakt?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Citaat van: bogief1 op 13 september 2006 - 18:16:18
Citaat van: scho0634 op 12 september 2006 - 22:36:08
Citaat van: bogief1 op 12 september 2006 - 21:37:28
Misschien helpt hij ontwikkelen, maar zelf testen, ik betwijfel het.
Zal de goesting niet te groot zijn om terug te racen dan? Alhoewel, in 2008 is er toch zijn come-back  ;D

Michael alsjeblieft: nooit meer terugkomen!!

Behoudens Niki Lauda zijn zo'n beetje alle come-backs van dit soort grootheden mislukt. Nigel Mansell, Michael Jordan, Bjorn Borg. Het zou alleen maar afbreuk aan zijn reputatie doen.

Had Prost ook geen sabbatjaar gemaakt?

Klopt was ik vergeten, die kwam sterk terug met een titel in 93 in een superieure Williams. Uitstekende come-back idd.